FANDOM

Tylko powiedz, Nocna Gwiazdo, a załatwimy ich.

—Popielate Futro o wkroczeniu na ich teren grupę Klanu Pioruna, "Las Tajemnic", strona

Popielate Futro (ang. Cinderfur) – były zastępca Klanu Cienia. Zmarł przez chorobę, która panoszyła się w Klanie Cienia przeniesioną przez szczury. Obecnie jest w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Popielate Futro to chudy, szary kocur o bursztynowych oczach.

Fabuła

Początek Proroctwa

Ogień i lód

Popielate Futro nie pojawia się formalnie w książce, ale zostało ujawnione, że jest nowym zastępcą Klanu Cienia. Jest to dosyć niezwykłe, gdyż kocur był już stary.

Las tajemnic

Kiedy Klan Pioruna jest zmuszony do podróży przez terytorium Klanu Cienia, by dotrzeć do Czterech Drzew na Zgromadzenie, Klan Cienia zatrzymuje ich. Popielate Futro stoi w pobliżu i oskarża Klan Pioruna o szpiegostwo. Tygrysi Pazur odwarknął, że jak mają szpiegować, skoro nie zbliżyli się do ich obozu, na co Popielate Futro mówi, że czeka tylko na rozkaz Nocnej Gwiazdy do ataku. Obie strony szykują się do walki, lecz Nocna Gwiazda oznajmia, że chce by Klan Pioruna był obecny na zgromadzeniu. Popielate Futro uszanował słowa przywódcy i nie odzywał się więcej.

Cisza przed burzą

Biała Szyja i Mała Chmura powiedzieli Piaskowej Burzy i Ognistemu Sercu, że cały klan obawiał się śmierci Nocnej Gwiazdy, gdyż nie było kota, który mógłby zająć jego miejsce. Ogniste Serce zapytał wtedy o Popielate Futro, aczkolwiek okazało się, że kocur umarł jako jeden z pierwszych. Powodem była choroba panująca w Klanie Cienia.

Niebezpieczna ścieżka

Tygrysia Gwiazda, nowy lider Klanu Cienia, wyjaśnia, że Nocna Gwiazda był zbyt słaby, by powołać nowego kota na miejsce Popielatego Futra, więc bez zastępcy, pozostawiając Klan Cienia bez lidera, aż do przybycia Tygrysiej Gwiazdy.

Przewodnik po Terenie

Ostateczny Przewodnik

Jest powiedziane na stronie z Tygrysią Gwiazdą, że Tygrysia Gwiazda zdołał zastąpić Nocną Gwiazdę zamiast Popielatego Futra, który jest określany jako starszyzna.

Pod koniec ceremonii nowego przywódcy Tygrysią Gwiazdę, Popielate Futro jest pokazany wraz z Wysokim Makiem, Ciemnym Kwiatem i Poranną Chmurą stojący blisko siebie, i patrzą z nadzieją, niepokojącymi oczami.

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Kiedy Podrapany Pysk wraca do obozu Klanu Cienia, rozglądał się za Popielatym Futrem, słysząc, że został zastępcą. Na tej podstawie zwraca się do Jarzębinowej Jagody matki ich syna. Jarzębinowa Jagoda mówi Podrapanemu Pyskowi że ich syn chodzi z Klanem Gwiazdy, i że on był tym jednym, który zabrał zainfekowaną zdobycz do obozu. Jarzębinowa Jagoda uspokaja Podrapany Pysk, mówiąc mu, że ich syn dowie się, co jego ojciec zrobił dla Klanu Cienia, przynosząc im zdrową zdobycz.

Galeria

Bazy postaci