Warning.png
Trójkąt ostrzegawczy.png
W tej chwili artykuł jest pod opieką użytkownika Wodny Połysk. Prosimy nie wykonywać większych zmian do czasu nieokreślonego.
Musisz płonąć tak jasno, jak ten ogień aby chronić twój klan. Przeżycie jest ważniejsze niż Kodeks Medyka. Musisz zapomnieć o swojej lojalności wobec nich i zobowiązać się tylko do naszego klanu. Od teraz, Klan Cienia nie ma sojuszników. Pamiętaj to: Nadchodzi czas wojny, a twoi przodkowie wojowników staną obok ciebie. Nikt inny.

—Postrzępiona Gwiazda do Płonącego Ogona, "Szepty nocy"

Postrzępiona Gwiazda (ang. Raggedstar) – dawny przywódca Klanu Cienia. Został zamordowany przez Złamanego Ogona, a po śmierci trafił do Klanu Gwiazdy.

Wygląd

Postrzępiona Gwiazda to duży[7] kocur o szerokich barkach[17] i ciemnobrązowej, pręgowanej sierści.[7] Jego futro jest postrzępione, niejednolite.[18] Posiada blizny na nosie,[19] bursztynowe oczy[20] oraz naderwane ucho.[1]

Historia

Strzępek urodził się wraz ze swoim bratem, Smolikiem jako syn Pierzastej Burzy oraz nieznanego kocura, który później okazał się być Halem, kotem domowym. Gdy został uczniem, przyjął imię Postrzępiona Łapa, a jego mentorem został Orlicowa Stopa. Wkrótce przyjął imię wojownika, Postrzępiona Skóra, a także otrzymał własnego ucznia - Chmurną Łapę, później nazywanego Chmurną Skórą. Kiedy Żółty Kieł postanowiła zostać medyczką, Postrzępiona Skóra nie przyjął tego przyjaźnie, jednak zaproponował, by spotykali się potajemnie. Z zakazanego związku urodziły się trzy kociaki - Złamanek, Życzenie i Nadzieja. Po odejściu do starszyzny Kamiennego Zęba Cedrowa Gwiazda mianował go swoim zastępcą, przez co został później przywódcą, Postrzępioną Gwiazdą. Na swoją zastępczynię mianował Lisie Serce, a po jej śmierci swojego dawnego ucznia - Chmurną Skórę, który niestety także niedługo później zmarł w granicznej potyczce. Postrzępiona Gwiazda mianował więc swoim zastępcą swego syna, Złamanego Ogona, który był tak żądny władzy, że pewnego razu zabił ojca, odbierając mu wszystkie dziewięć żywotów, i sam został przywódcą. Postrzępiona Skóra trafił do Klanu Gwiazdy.

Fabuła

Wojownicy

Ucieczka w dzicz

Postrzępiona Gwiazda formalnie nie pojawia się w książce, jednakże jest często wspominany, głównie przez Żółty Kieł, gdy Ognista Łapa pyta, czy kocica tęskni za Klanem Cienia. Żółty Kieł odpowiada, że tęskni za starym Klanem Cienia, gdy Postrzępiona Gwiazda był przywódcą, ponieważ Złamana Gwiazda jest złym przywódcą. Klan Cienia obawiał się o swoją siłę, lecz przestrzegał kodeksu wojownika, a lojalność wynikała z szacunku, nie zaś ze strachu i żądzy krwi. Postrzępiona Gwiazda był jednym z najlepszych przywódców Klanu Cienia.

Złamana Gwiazda wyznaje Żółtemu Kłowi, że to on zabił Postrzępioną Gwiazdę, gdyż był słabym przywódcą. Żółty Kieł jest wstrząśnięta i wściekła. Złamana Gwiazda wie, że Postrzępiona Gwiazda był jego ojcem, zaś nie wie, że Żółty Kieł była jego matką.

Superedycje

Odwet Wysokiej Gwiazdy

Podczas zasadzki Klanu Cienia na Klan Wiatru, Postrzępiona Łapa dołącza do walki, współpracując z imbirowym pręgowanym kocurem. On i drugi kot atakuje Śliwkowego Pazura, i poprowadzili ją do Drogi Grzmotu z potrzaskami potworów.

Tajemnica Żółtego Kła

Strzępek jest po raz pierwszy widziany bawiący się z jego bratem, Smolikiem. Drwi on z Żółtki, Jarzębinki i Orzeszka mówiąc młodszym kociakom, że są zbyt niezdarni do uczenia się umiejętności walki. Smolik potwierdza to mówiąc, że minie jakiś czas zanim Żółtka i jej rodzeństwo staną się uczniami, i wtedy, dwaj bracia zostaną już wojownikami. Strzępek i jego brat starają się pokazać ruchy walki młodszym kociakom, a kiedy Orzeszek mówi swojemu rodzeństwu, że powinni szukać myszy w krzakach, Strzępek mówi, że nie będą w stanie złapać żadnej myszy. Orzeszek odwraca się i mówi, że nie rozmawiał z Strzępkiem , nazywając go kociakiem domowym. Wiele kotów podejrzewa, że partnerem ich matki, Pierzastej Burzy może być kot domowy, ponieważ kotka często krzątała się w tej okolicy. Strzępek gniewa się na Orzeszka, ale zanim którekolwiek z młodszych kociąt może odpowiedzieć, Jasny Kwiat, matka Żółtki, Orzeszka i Jarzębinki, wzywa swoje kocięta do żłobka. Strzępek nie waha się jednak patrzyć wyzywająco na Żółtkę, kiedy ta podchodzi do matki. Cedrowa Gwiazda zwołuje spotkanie, gdzie mianuje Strzępka Postrzępioną Łapą, a jego brata Osmoloną Łapą. Kocur zostaje uczniem Orlicowej Stopy, co wzbudza zazdrość Żółtki, która jest jego córką.

Niedługo potem, Żółtka również zostaje uczennicą. Pewnego dnia po skończonym treningu, kocur podchodzi do Żółtej Łapy i oferuje jej pomóc. Kotka zaczyna odczuwać sympatię do pobratymca. Podczas walki z Klanem Cienia, Postrzępiona Łapa ratuje szarą kotkę, którą osaczył starszy wojownik. Żółta Łapa jest zdenerwowana na kolegę, lecz gdy ten ją przeprasza, wybacza mu. Tego samego dnia, zostaje mianowany wojownikiem przyjmuje imię Postrzępiona Skóra. Podchodzi do Żółtej Łapy i wyznaję, że nie może się doczekać wspólnych patroli. Na zgromadzeniu, kocur jest wyśmiany przez koty z Klanu Wiatru, lecz zachowuje spokój. Żółta Łapa wpada na pomysł, by odnaleźć jego ojca, więc kierują się na obrzeża lasu. W miejscu dwunożnych, napotykają grupę pieszczochów i włóczęgów, którzy nie są skorzy do współpracy. Przeganiają dwójkę klanowiczów, ale zielonooka kotka, zatrzymuję ich. Zaprowadzeni zostają do Hala, który zaprzecza jakimkolwiek kontaktem z kotami leśnymi.

Podczas podróży do miejsca dwunożnych, Żółta Łapa i Postrzępiona Skóra kłócą się, a ich relacja się pogarsza. Uczestniczy w ataku na szczury, współpracuje z Orzechową Łapą. Dużo później, podczas ceremonii wojownika Żółtego Kła, dwójka kotów jest dalej pokłócona. Postrzępiona Skóra walczy razem z klanem przeciwko kotom domowym. Warczy do Rudej, by nie ujawniła ich tajemnicy.

Emoji AshfurThinking.png

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Kocur po raz pierwszy pojawia się na zgromadzeniu podczas którego Cedrowa Gwiazda ogłasza, iż jego dotychczasowy zastępca [[Kamienny Ząb](PBG)|Kamienny Ząb] przechodzi do legowiska starszyzny, a jego nowym zastępcą został Postrzępiona Skóra. Postrzępiona Skóra wysuną się z tłumu kotów swojego klanu i staną w kręgu światła księżycowego. Kocur nie zwracając uwagi na byłego zastępcę swojego klanu, kiwał głową na głośne okrzyki hołdu Klanu Cienia .

Po raz kolejny kocur jest na zgromadzeniu. Zastępca siedział razem z Burzowym Ogonem, Żmijowym Kłem i Wydrzym Pluskiem.

Emoji AshfurThinking.png

Ciekawostki

Życia przywódcy

  • jedno z żyć podarował mu Cedrowa Gwiazda, nie wiadomo co z nim dostał
  • jedno z żyć podarował mu Jaszczurzy Kieł, nie wiadomo co z nim dostał
  • jedno z żyć podarowała mu Szałwiowy Wąs, nie wiadomo co z nim dostał
  • dziewiąte życie podarowała mu Zaranna Gwiazda. Dostał z nim zdolność przedkładania Klanu Cienia ponad wszystko inne.[3]

Wszystkie 9 żyć stracił, gdy Złamany Ogon rozdarł mu gardło.[9]

Cytaty

Kochałam cię tak bardzo. Byłeś wszystkim, czego kiedykolwiek chciałam. Walczyliśmy i polowaliśmy razem, i bawiliśmy się w słońcu... Co poszło nie tak?

Żółty Kieł o śmierci Postrzępionej Gwiazdy w Tajemnicy Żółtego Kła strona 464

Nie masz pojęcia, jak to było dorastać bez ojca. A teraz dowiaduje się że, mój ojciec był kotem domowym! Wszyscy pobratymcy, którzy mi dokuczali, mieli rację!

—Postrzępiona Skóra do Hala, "Tajemnica Żółtego Kła", strona 213

Ceremonie

Ceremonia ucznia

Cedrowa Gwiazda: Podejdź, Strzępku. Orlicowa Stopo, jesteś gotów, by wziąć pod swoje skrzydła kolejnego ucznia. Będziesz więc mentorem Postrzępionej Łapy. Ufam, że przekażesz mu swoje wojownicze umiejętności i lojalność, którą okazujesz wobec klanu.
Orlicowa Stopa: Możesz mi zaufać, Cedrowa Gwiazdo.
Wszyscy: Postrzępiona Łapa! Osmolona Łapa!

Tajemnica Żółtego Kła, strony 29-30

Ceremonia wojownika

Cedrowa Gwiazda: Ja, Cedrowa Gwiazda, przywódca Klanu Cienia, wzywam swych wojowniczych przodków, by spojrzeli na tego ucznia. Pracował ciężko, by pojąć wasz szlachetny kodeks, i dowiódł w walce, że jest godzien zostać wojownikiem. Postrzępiona Łapo, czy przyrzekasz stać na straży kodeksu wojownika, a także chronić swój klan i bronić go nawet za cenę życia?
Postrzępiona Łapa: Przyrzekam.
Cedrowa Gwiazda: A zatem mocą Klanu Gwiazdy nadaję ci imię wojownika. Postrzępiona Łapo, od dzisiaj będziesz znany jako Postrzępiona Skóra. Klan Gwiazdy ceni twoją odwagę i umiejętności walki.
Wszyscy: Postrzępiona Skóra! Postrzępiona Skóra!

Tajemnica Żółtego Kła, strona 93

Ceremonia zastępcy

Cedrowa Gwiazda: Ze smutkiem ogłaszam, że mój zastępca, Kamienny Ząb, przenosi się do legowiska starszyzny. [...] Jego miejsce zajmie Postrzępiona Skóra.

Tajemnica Żółtego Kła, strona 293-294

Galeria

Bazy

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Wyjawione w Długich cieniach, strona 91
  2. Wyjawione w Tajemnicy Żółtego Kła, strona 93
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w Tajemnicy Żółtego Kła, strona 398
  6. 6,0 6,1 6,2 Wyjawione w Tajemnicy Żółtego Kła, spis klanów
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 Wyjawione w Obietnicy Krzywej Gwiazdy, spis klanów
  9. 9,0 9,1 Wyjawione w Ucieczce w dzicz, strona 318
  11. 11,0 11,1 11,2 Wyjawione w Tajemnica Żółtego Kła, strona 339
  12. 12,0 12,1 12,2 Wyjawione w Tajemnicy Żółtego Kła, strona 428
  15. Wyjawione w Ucieczce w dzicz, strona 125
  17. Wyjawione w Tajemnicy Żółtego Kła, [Potrzebna strona]
  18. Wyajwione w Cieniu Tygrysiego Serca, strona 405 (angielskie wydanie)