FANDOM

Musisz płonąć tak jasno, jak ten ogień aby chronić twój klan. Przeżycie jest ważniejsze niż Kodeks Medyka. Musisz zapomnieć o swojej lojalności wobec nich i zobowiązać się tylko do naszego klanu. Od teraz, Klan Cienia nie ma sojuszników. Pamiętaj to: Nadchodzi czas wojny, a twoi przodkowie wojowników staną obok ciebie. Nikt inny.

—Postrzępiona Gwiazda do Płomiennego Ogona w Nocne Szepty

Postrzępiona Gwiazda (ang. Raggedstar) – dawny przywódca Klanu Cienia. Został zamordowany przez Złamanego Ogona, a po śmierci trafił do Klanu Gwiazdy

Dawniej partner Żółtego Kła, ojciec Złamanej Gwiazdy, Życzenia i Nadziei.

Wygląd

Postrzępiona Gwiazda to duży kocur o szerokich barkach i ciemnobrązowej, pręgowanej sierści. Jego futro jest postrzępione, niejednolite. Posiada bliznę na nosie, bursztynowe oczy oraz postrzępione uszy.

Fabuła

Super Edycje

Zemsta Wysokiej Gwiazdy

Podczas zasadzki Klanu Cienia na Klan Wiatru, Postrzępiona Łapa dołącza do walki, współpracując z imbirowym pręgowanym kocurem. On i drugi kot atakuje Śliwkowego Pazura, i poprowadzili ją do Drogi Grzmotu z potrzaskami potworów.

Tajemnica Żółtego Kła

Strzępek jest po raz pierwszy widziany bawiący się z jego bratem, Smolikiem. Drwi on z Żółtki, Jarzębiny i Orzeszka mówiąc młodszym kociakom, że są zbyt niezdarni do uczenia się umiejętności walki. Smolik potwierdza to mówiąc, że minie jakiś czas zanim Żółtka i jej rodzeństwo staną się uczniami, i wtedy, dwaj bracia zostali już wojownikami. Strzępek i jego brat starają się pokazać ruchy walki młodszym, a kiedy Orzeszek mówi swojemu rodzeństwu, że powinni szukać myszy w krzakach, Strzępek mówi, że nie będą w stanie złapać żadnej myszy. Orzeszek odwraca się i mówi, że nie rozmawiał z Strzępkiem , nazywając go Kociakiem Domowym. Wiele kotów podejrzewa, że partnerem ich matki, Pierzastej Burzy może być kot domowy, ponieważ kotka często krzątała się w tej okolicy. Strzępek gniewa się na Orzeszka, ale zanim którekolwiek z młodszych kociąt może odpowiedzieć, Jasny Kwiat, matka Żółtki, Orzeszka i Jarzębiny, wzywa swoje kocięta do żłobka. Strzępek nie waha się jednak patrzyć wyzywająco na Żółtke, kiedy ta podchodzi do matki.

Cedrowa Gwiazda zwołuje spotkanie, gdzie mianuje Strzępka Postrzępioną Łapą, a jego brata Osmoloną Łapą.

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Postrzępiona Gwiazda formalnie nie pojawia się w książce, jednakże jest często wspominany, głównie przez Żółty Kieł, gdy Ognista Łapa pyta, czy kocica tęskni za Klanem Cienia. Żółty Kieł odpowiada, że tęskni za starym Klanem Cienia, gdy Postrzępiona Gwiazda był przywódcą, ponieważ Złamana Gwiazda jest złym przywódcą. Klan Cienia obawiał się o swoją siłę, lecz przestrzegał kodeksu wojownika, a lojalność wynikała z szacunku, nie zaś ze strachu i żądzy krwi. Postrzępiona Gwiazda był jednym z najlepszych przywódców Klanu Cienia.

Złamana Gwiazda wyznaje Żółtemu Kłowi, że to on zabił Postrzępioną Gwiazdę, gdyż był słabym przywódcą. Żółty Kieł jest wstrząśnięta i wściekła. Złamana Gwiazda wie, że Postrzępiona Gwiazda był jego ojcem, zaś nie wie, że Żółty Kieł była jego matką.

Ciekawostki

  • Ma krew kota domowego od jego ojca Hala.
  • Mimo, że za życia jego partnerką była Żółty Kieł, ci dwaj nie są już razem w Klanie Gwiazdy.

Galeria