FANDOM

Uwaga!

Niewielki czarno-biały kot o jasnych oczach wyskoczył na polanę. Jego miękkie łapy nie wydawały żadnego dźwięku na stwardniałej ziemi. Podszedł do Wysokiego Głazu ze spuszczonym wzrokiem i Ogniste Serce spodziewał się niemal, że zobaczy, jak kot drży - w jego postawie było coś, co nadawało mu wygląd zbyt młodego i płochliwego, by zostać uczniem. "Na Długim Ogonie nie zrobi wrażenia"

—Myśli Ognistego Serca podczas ceremonii nadania imienia Prędkiej Łapie, "Ogień i Lód"

Prędka Łapa (ang. Swiftpaw) – dawny uczeń Długiego Ogona. Chcąc stać się wojownikiem i zwrócić na siebie uwagę Błękitnej Gwiazdy postanowił odszukać sforę razem z Jasną Łapą, jednak z tej wyprawy nie wrócił żywy i za życia nigdy nie został wojownikiem Klanu Pioruna. Trafił do Klanu Gwiazdy.

Po raz pierwszy pojawia się w "Ogniu i Lodzie".

Wygląd

Prędka Łapa to czarno-biały kocur z jasnymi, bursztynowymi oczami. Jest szczupły i wysoki jak na swój wiek.

Charakter

Prędka Łapa przez pierwsze cztery części serii Początek Proroctwa był odważnym i lojalnym uczniem Klanu Pioruna. Potrafił świetnie walczyć i polować oraz bardzo cenił sobie zdanie swojego mentoraDługiego Ogona, co widać, kiedy jego wzorem, często odnosił się z drwiną do Ognistego Serca. Mimo to nie potrafi trzymać języka za zębami, co pokazuje, kiedy w "Lesie Tajemnic", na zebraniu klanów wyjawia jednemu z uczniów Klanu Cienia, że Klan Pioruna udzielił schronienia banicie – Złamanemu Ogonowi. W "Niebezpiecznej Ścieżce" natomiast wszystkie te dobre cechy zostają przyćmione. Prędka Łapa zaczął wykazywać widoczną frustrację tym, że mimo, iż jest już gotowy zostać wojownikiem, nie może nim zostać. Według Ognistego Serca, Prędka Łapa z zachowania stał się czystą kopią Długiego Ogona. Frustracja Prędkiej Łapy osiągnęła poziom krytyczny, kiedy spośród wszystkich uczniów jedynie Obłoczna Łapa zostaje mianowany wojownikiem. Okazuje się, że czarno-biały uczeń ma w sobie cechy przywódcze, gdyż potrafił zniechęcić wszystkich uczniów do nowego wojownika. Prędka Łapa na końcu stał się jednak tak bardzo zdesperowany, że poprzez swe czyny próbował dokonać niemożliwego i zrobić wszystko żeby tylko osiągnąć swój cel. Niestety przypłacił tym najgorszą ceną, własnym życiem.

Historia

Prędka Łapa urodził się w Klanie Pioruna, jako syn Złotego Kwiatu. Miał jedynego brata, który zmarł będąc jeszcze w żłobku. Zostając uczniem otrzymał jako swojego mentora Długiego Ogona. Wkrótce kapryśny charakter nauczyciela zaczął mu się udzielać. Prędka Łapa często kpił z Ognistego Serca, a także Obłocznego Ogona. Brało się to z faktu, że obydwoje urodzili się jako koty domowe. Mimo wszystko był dobrym uczniem. Jego charakter i podejście zmieniło się całkowicie, kiedy spędził już zbyt dużo czasu w roli ucznia. Nadszedł czas na mianowanie Prędkiej Łapy wojownikiem. Mimo to Błękitna Gwiazda nie chciała udzielić mu ceremonii. Spowodowało to, że młody kocur za wszelką cenę starał się zdobyć upragniony tytuł. Ostatecznie wymyślił plan, który według niego był ku temu idealny. Próbował namówić uczniów do wspólnego wytropienia, a następnie wypędzenia złodzieja zdobyczy. Jednak przystała na to jedynie Jasna Łapa. Znaleźli psy, odpowiadające za kradzież zwierzyny, jednak byli zbyt słabi, żeby udało im je wygonić. Prędka Łapa zginął w trakcie nierównej walki, dając jednak szanse Jasnej Łapie na przeżycie. Jego duch został jednak za to uhonorowany i obecnie kocur przebywa w Klanie Gwiazdy.

Fabuła

Super Edycje

Wizja Ćmiego Lotu

Nie zostaje wspomniany z imienia, jednak Ćmi Lot widzi go, jak daje Ognistej Gwieździe jedno z dziewięciu żyć.

Sekret Żółtego Kła

Widziany jest pod koniec mangi z Jasną Łapą, gdy Ogniste Serce prosi ich, by sprawdzili kleszcze u starszyzny.

Początek Proroctwa

Ogień i Lód

Ogniste Serce słyszy, jak Błękitna Gwiazda zwołuje zebranie klanu. Okazuje się, że Długi Ogon ma otrzymać swojego pierwszego ucznia. Mały, czarno-biały kocurek zostaje okrzyknięty nowym imieniem. Od tego dnia brzmi ono Prędka Łapa. Wydaje się być zdenerwowany kiedy podchodzi do swojego nowego mentora. Ogniste Serce myśli, że wątły uczeń nie zrobi na wojowniku wielkiego wrażenia, jednak ku swojemu zdziwieniu zauważa, że Długi Ogon traktuje Prędką Łapę wiele lepiej niż jego gdy dołączył do Klanu.

Następnie Ogniste Serce widzi go pod zwalonym dębem, ponieważ młody uczeń choruje na biały kaszel. Do czarno-białego kocura tulił się mały kociak Nakrapianego Ogona.

Po raz ostatni pojawia się, gdy razem z innym uczniem wynosi ciało zabitego w bitwie Podrapanego Pyska za obóz, by urządzić mu pogrzeb.

Las Tajemnic

Prędka Łapa na zebraniu wyjawia uczniowi z Klanu Cienia, że Klan Pioruna przetrzymuje Złamanego Ogona, co wywołuje wojnę pomiędzy Klanem Wiatru i Klanem Cienia, a Klanem Pioruna.

Cisza Przed Burzą

W tej książce zostaje jedynie wspomniane, że Prędka Łapa wychodzi na patrol z Długim Ogonem.

Niebezpieczna Ścieżka

Prędka Łapa idzie na patrol z Błękitną Gwiazdą, Ognistym Sercem, Obłoczną Łapą i Długim Ogonem. Znajdują patrol Klanu Rzeki, który wszedł na Słoneczne Skały. Ogniste Serce każe Prędkiej Łapie wrócić do obozu i wezwać posiłki.

Po walce, Długi Ogon obwinia Ogniste Serce za to, że jego uczeń nie mógł wziąć udziału w walce, co mogłoby dać mu szansę na zostanie wojownikiem.

Prędka Łapa jest gotowy by zostać wojownikiem, jednak Błękitna Gwiazda nie chce przeprowadzić ceremonii, ponieważ po zdradzie Tygrysiego Pazura obawia się każdego członka swojego klanu. Ogniste Serce po konfrontacji z Długim Ogonem próbuje ją przekonać, jednak bezskutecznie. Przywódczyni spośród wszystkich uczniów udziela ceremonii jedynie Obłocznej Łapie, mimo, że jest jednym z młodszych uczniów. Prędka Łapa jako jedyny nie pogratulował koledze. Z opowieści Paprotkowej Łapy wynika, że wściekły uczeń zwołał zebranie pozostałych uczniów, na którym stwierdził, iż Błękitna Gwiazda nigdy nie mianuje ich wojownikami, jeśli nie zrobią czegoś naprawdę niesamowitego. Wybiera się więc z Jasną Łapą by odnaleźć sforę psów zagrażającą klanowi. Wkrótce później Prędka Łapa ginie zamordowany przez psa. Ogniste Serce i Obłoczny Ogon znajdują ciało kilka godzin później. Pogrzeb czarno-białego ucznia wzbudza oburzenie niektórych członków klanu wobec Błękitnej Gwiazdy. Ta jednak wydaje się być niewzruszona śmiercią członka klanu, nie uczestniczy nawet w żałobie.

Czarna Godzina

W tej książce pojawia się we śnie Ognistego Serca, gdy ten otrzymuje dar dziewięciu żywotów. Razem z innymi kotami, które wkroczyły do Klanu Gwiazdy, schodzi ze Srebrnej Skóry w postaci spadającej gwiazdy. Widząc go, rudego kocura zalewa fala wyrzutów sumienia i przeprasza ucznia za to, że przez niego nie został wojownikiem. ku jego zaskoczeniu, Prędka Łapa wcale nie był rozgniewany, a w jego oczach lśniła mądrość kogoś znacznie starszego. Biało-czarny kot, prawdopodobnie już wojownik Klanu Gwiazdy, daje Ognistemu Sercu dar nauczania młodych uczniów. Wraz z podarowanym przez niego życiem bohater doznaje przerażającego bólu i cierpienia, na koniec przerażenia oraz widzi czerwoną błyskawicę przed oczami. domyśla się, że właśnie tak wyglądały ostatnie chwile Prędkiej Łapy. Później, podczas mianowania Ciernistej Łapy wojownikiem, przywódca wspomina go przed Klanem jako bohatera i kota, który powinien być teraz z nimi. Podczas tej smutnej ceremonii uhonorowania go i niemego mianowania, Długi Ogon wydaje się być jednocześnie dumny i rozżalony. Pozostali członkowie przyjmuję wzmiankę o nim z aprobatą. Ostatni raz Prędka Łapa pojawia się razem z Żółtym Kłem, Błękitną Gwiazdą, Srebrnym Strumieniem, Rudym Ogonem, Lwim Sercem, Nakrapianym Liściem , Brązowym Pyskiem i Szybkim Wiatrem, czyli dziewięcioma kotami, które podarowały Ognistej Gwieździe po jednym życiu, gdy przywódca Klanu Pioruna traci pierwsze z nich. Po powrocie na ziemię rudy kot czuje jego obecność i szybkość, kiedy atakuje i zabija Bicza.

Siła Trójcy

Wyrzutek

Prędka Łapa jest wspomniany przez Biały Ogon, gdy mówi, że Bryzowa Łapa wyszedł z innymi uczniami bez żadnych wojowników, aby walczyć z psami. To przypomina Lwiej Łapie o tym, jak Prędka Łapa i Jasna Łapa zostali zaatakowani przez Sforę w starym lesie

Omen Gwiazd

Ostatnia Nadzieja

Nie jest to wspomniane w książce po imieniu, ale jest kotem, który bierze udział w bitwie z kotami Ciemnego Lasu. Pojawia się na krótko, kiedy Ognista Gwiazda traci swoje dziewiąte życie. Sójcze Pióro zauważa, że czarno-biały kot dał zmarłemu talent do nauczania, na co Jeżynowy Pazur stwierdza, że to pewnie dzięki temu był wobec niego najlepszym mentorem. Następnie Prędka Łapa przeprasza Ognistą Gwiazdę że był dla niego taki niemiły gdy przybył do Klanu Pioruna.

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Prędka Łapa nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak jest wymieniony w spisie.

Ciekawostki

  • Możliwe że Jasna Łapa była w nim zakochana, przez co poszła z nim walczyć z psami.
  • W dwóch pierwszych tomach, "Ucieczce w Dzicz" i "Ogniu i Lodzie", wydanych przez Wydawnictwo Nowa Baśń, jego imię brzmi "Zwinna Łapa".
  • Jest bardzo podobny do swojego ojca, Łaciatej Skóry.
  • Zabawnym zbiegiem okoliczności jest to, że Złoty Kwiat nazwała go właśnie Prędki, a później powiedziane zostało, że jest najszybszym kotem w klanie.
  • Prędka Łapa trenował prawie cały rok od chwili mianowania uczniem.
  • Prawdopodobnie jest jednym z walczących kotów na oryginalnej angielskiej okładce "Niebezpiecznej Ścieżki".
  • Prawdopodobnie kiedy Błękitna Gwiazda trafiła do Klanu Gwiazdy przeprosiła Prędką Łapę.
  • W niemieckiej wersji językowej jego imię brzmi Łasicza Łapa (Wieselpfote).

Błędy

  • Został przedstawiony z jednolitym kolorem futra w "Sekrecie Żółtego Kła".
  • Został dwa razy określony jako kotka.
  • Został raz wymieniony jako szarobiały i całkowicie czarny.
  • Został on raz prawdopodobnie błędnie nazwany przez Vicky Kolcem (Stiftkit) zamiast Prędkim (Swiftkit).

Galeria