Warning.png
Jeśli nie czujesz strachu, nigdy nie poczujesz odwagi. Odwaga jest niczym bez wiedzy, z czym się mierzysz. Pozwól mi nauczyć cię jak walczyć i się bronić oraz wykorzystywać twój wzrost i wagę przeciwko wrogowi. Wtedy odkryjesz w sobie odwagę.

—Prędka Bryza do Lwiej Łapy w "Bitwach Klanów",, strona 136

Prędka Bryza (ang. Swiftbreeze) – dawniej wojowniczka, należąca do Klanu Pioruna. Po śmierci trafiła do Klanu Gwiazdy.

Wygląd

Prędka Bryza jest brązowo[8]-białą pręgowaną kotką o żółtych oczach[2] i białymi znakowaniami na pysku[9].

Historia

Prędka Bryza była wojowniczką Klanu Pioruna pod przywództwem Sosnowej Gwiazdy i Słonecznej Gwiazdy na leśnych terytoriach. Była córką Błyszczącego Nosa. Na mentora Prędkiej Łapy wyznaczono Wietrzny Lot. Po ukończeniu szkolenia, otrzymała imię wojowniczki, Prędka Bryza. Jej partnerem został Żmijowy Kieł. Wraz z nim doczekała się dwóch miotów kociąt, w pierwszym Łatka i Lampartki, a w drugim Rudaska, Wierzbki i Listka. W międzyczasie szkoliła na wojownika Lwie Serce. Prędka Bryza odeszła do Klanu Gwiazdy, jakiś czas po objęciu przywództwa przez Błękitną Gwiazdę. Później, Prędka Bryza wzięła udział w Wielkiej Bitwie.

Fabuła

Omen gwiazd

Ostatnia nadzieja

Kiedy Sójcze Pióro jednoczy Klan Gwiazdy, Prędka Bryza dołącza do niego.

Superedycje

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Prędka Bryza, wraz z Małym Uchem, Pstrokatym Ogonem i Żmijowym Kłem, zostają wysyłani na patrol. Za zadanie mają spróbować odzyskać Słoneczne Skały. Kiedy wojownik Klanu Rzeki Muliste Futro wtrąca się mówiąc, że za dużo krwi zostało przelanej za zwykłe skały, dla Prędkiej Bryzy zabrzmiało to jak by wojownik oświadczył że on i jego klan się poddaje. Jednak kocur wyzywa na pojedynek jej partnera Żmijowego Kła.  

Podczas walki Prędka Bryza uskakuje w bok, aby nie wpaść na Żmijowego Kła, walczącego z Mulistym Futrem. Później pomaga swojemu pobratymcowi odczołgać się z pola bitwy, kiedy zostaje pokonany przez wojownika Klanu Rzeki.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Prędka Bryza przebywa teraz w żłobku, aby móc opiekować się swoim pierwszym miotem kociąt. Wraz z Żmijowym Kłem doczekali się dwójki potomstwa, o imionach Lampartka i Łatek. Kotka rozmawia z Księżycowym Kwiatem na temat jej córki, Błękitki. Koteczka wciąż nie otworzyła jeszcze oczu, mimo, że urodziła się dzień wcześniej. Prędka Bryza chwali się, że jej kocięta otworzyły oczy zaraz po urodzeniu, co według niej oznacza, że już są prawdziwymi wojownikami. Inna karmicielka, Makowy Świt, drażni się z nią, odpowiadając, że żaden kociak nie może się z nimi równać.

Karmicielka jest zbulwersowana faktem, że Pierzastego Wąsa nie było w legowisku medyka, podczas, kiedy bawiły się tam Śnieżynka i Błękitka. Wini Gęsie Pióro za to, że Śnieżynka zatruła się, próbując jedno z ziół.

Prędka Bryza jest częścią patrolu, wysłanego, aby zaatakować Klan Wiatru. Jednak kotka nie walczy u boku swoich pobratymców, a za zadanie ma obserwować przebieg bitwy i pomagać rannym wojownikom, wraz z Błękitną Łapą i Śnieżną Łapą. W pewnym momencie musi powstrzymać Błękitną Łapę od włączenia się do bitwy, ponieważ młoda uczennica nie została jeszcze odpowiednio przeszkolona, aby móc samodzielnie walczyć. Okazuje się, że Księżycowy Kwiat poległa podczas starcia. Prędka Bryza obwinia Gęsie Pióra o jej śmierć i przekazywanie fałszywych przepowiedni. Kotka prawie atakuję medyka, w ostatniej chwili zostaję powstrzymana przez swojego partnera.

Lwia Łapa zostaje mianowany uczniem, Prędka Bryza jest przydzielona na jego mentorkę. Po wyszkoleniu młodego kota, po raz drugi przenosi się do żłobka, gdzie wydaję na świat swój drugi miot kociąt: Listka, Rudzielca i Wierzbkę. Pod koniec książki, Błękitna Gwiazda wspomina poległe koty ze swojej przeszłości i na myśl przychodzi jej Prędka Bryza.

Nowele

Wybór Sosnowej Gwiazdy

Emoji AshfurThinking.png

Klątwa Gęsiego Pióra

Kiedy Gąska razem z innymi kociakami wpadają do legowiska medyka, Obłoczna Jagoda myśli, że to Prędka Łapa. Później, jej mentor, Wietrzny Lot szuka jej gdyż chce zabrać ją na trening walki razem z Zajęczym Susem i Żmijową Łapą. Medyczka klanu mówi kocurowi, że podejrzewała, że Prędka Łapa dołączyła do patrolu Wietrznego Lotu, na co kocur odpowiada, że kotka tego nie zrobiła. Szary wojownik kończy mówiąc o tym, że myślał, że jego uczennica poszła pozbierać zioła dla Obłocznej Jagody. Błyszczący Nos, matka Prędkiej Łapy przychodzi i pyta się gdzie ona jest. Wietrzny Lot zapewnia, że ​​wszystko jest w porządku i wyjaśnia, że Prędkiej Łapie potrwa dłużej, niż będą myśleli, do tego mówiąc, że kotka jest niemal wojowniczką i potrafi zadbać o siebie.

Emoji AshfurThinking.png

Serce Nakrapianego Liścia

Emoji AshfurThinking.png

Dług Rudego Ogona

Emoji AshfurThinking.png

Przewodniki po terenie

Bitwy Klanów

Emoji AshfurThinking.png

Ceremonie

Ceremonia wojownika

Łania Gwiazda; Na mocy Klanu Gwiazdy, nadaję ci twoje wojownicze imię. Prędka Łapo, od dziś będziesz znana jako Prędka Bryza. Klan Gwiazdy uznaje twoją odwagę i chęć zdobywania wiedzy, a my witamy cię jako pełnoprawną wojowniczkę Klanu Pioruna.
Wszyscy: Burzowy Ogon! Żmijowy Kieł! Prędka Bryza!

—"Klątwa Gęsiego Pióra", rozdział 4

Cytaty

Och, Prędka Bryzo, wszyscy wiemy, że żaden kociak nie może równać się z twoimi.

Makowy Świt do Prędkiej Bryzy w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 8

Podczas bitwy, plan jest twoją największą bronią.

—Prędka Bryza do Lwiej Łapy w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 178

Mądry wojownik rozpoczyna tylko bitwy, w których może wygrać.

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Ostatniej nadziei", strona 208
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", spis klanów
  3. Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 69
  4. 4,0 4,1 Wyjawione w "Klątwie Gęsiego Pióra", spis klanów
  5. 5,0 5,1 Wyjawione w "Klątwie Gęsiego Pióra", rozdział 3
  7. 7,0 7,1 7,2 Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 390
  8. [potrzebny przypis]
  9. Wyjawione w "Sercu Nakrapianego Liścia", rozdział 1