Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
W tej chwili artykuł jest pod opieką użytkownika StrangeHamster25. Prosimy nie wykonywać większych zmian do dłuższego czasu, jak skończę.
PRZEPOWIEDNIA,
KTÓRA STAŁA SIĘ KLĄTWĄ

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy (ang. Bluestar's Prophecy) – druga książka z serii Superedycje. Zarówno na polskiej[7] jak i obu angielskich okładach widnieje Błękitna Gwiazda[8].

Opis

Cztery klany kotów od pokoleń żyją w lesie we względnym spokoju. Jednak od pewnego czasu rosną między klanowe napięcia. Klan Pioruna musi potwierdzić swoją siłę, by nie stracić terytorium na rzecz żądnych władzy sąsiadów.

W tym pełnym niepokoju czasie rodzi się Błękitka. Przepowiednia mówi, że wyrośnie na silną kocicę, która przejdzie przez las niczym pożar.
Z czasem Błękitka zostaje przywódczynią klanu i jako Błękitna Gwiazda zaciekle walczy, by go bronić. Jednak ciąży nad nią widmo sekretów, które mogą zniszczyć Klan Pioruna... i ją samą.

Spektakularna!
Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy to nie tylko kolejna fantastyczna książka z cyklu o kocich wojownikach, ale i możliwość poznania tytułowej bohaterki od początków jej życia. Zakochałam się w emocjonalnej głębi tej historii - słodkich i gorzkich przygodach z dzieciństwa, wątku zakazanej miłości oraz kształtowaniu się duszy przywódcy. Erin Hunter porywa nas w dzicz, gdzie odkrywa przed nami sekrety serii, zarazem rozbawiając, jak i doprowadzając do łez.

Polecam z całego serca!

—Justyna "Dizzy" Sikora, Secretum.pl

Dedykacja

Specjalne podziękowania dla Kate Cary.

Wydarzenia

Prolog

  • Ogniste Serce, zastępca Klanu Pioruna i patrol wojowników leśnego klanu próbują zwabić sforę nad wąwóz.
    • Przywódca sfory zbliża się do Ognistego Serca, a Błękitna Gwiazda nie chce pozwolić, by rudzielec zginął, więc biegnie mu na ratunek, uderzając głową w bok psa i wrzuca go do wąwozu. Przed upadkiem wróg łapie łapę Błękitnej Gwiazdy, ciągnąc ją za sobą do wąwozu.
  • Przywódczyni jest wyciągana z rzeki przez Ogniste Serce, Mglistą Stopę i Kamienne Futro, a Dębowe Serce jest obok niej i prosi ją, by płynęła z nimi.
  • Po wyciągnięciu, Ogniste Serce prosi Mglistą Stopę i Kamienne Futro o wybaczenie przywódczyni za to, że ich oddała, a po chwili niepewności obaj jej wybaczają.
    • Błękitna Gwiazda wspomina przepowiednię Gęsiego Pióra, która mówi, że "woda ją zniszczy".
  • Na łożu śmierci, kotka zdaje sobie sprawę, że Ogniste Serce będzie za nią płonąć w lesie, po czym umiera, nie widząc potrzeby, by dalej żyć.

Rozdział 1

Rozdział 2

  • Siostry spotykają swojego ojca, Burzowego Ogona; ten po chwili odchodzi na posiłek z przywódcą.
    • Podchodzi do nich Gęsie Pióro, pytając, czy koteczki spotkały "wielkiego wojownika".
  • Następnie opowiada im o byciu medyka, mówiąc, że będą inteligentne, ponieważ Księżycową Kwiat jest ich matką i najmądrzejszym kotem, jakiego zna.
  • Gęsie Pióro zabiera Błękitkę i Śnieżynkę do swojego legowiska.
    • Odchodzi, aby zerknąć na Małe Ucho, który został ugryziony przez żmiję, a Śnieżynka wyzywa siostrę, by zjadła zioło; ta wypluwa liścia z obrzydzeniem, a biała koteczka połyka dwa ziarenka.
    • Do środka wpada Księżycowy Kwiat, wściekła i przerażona na swoje dzieci i medyka, zabierając swoje kociaki z powrotem do żłobka.
  • Sosnowa Gwiazda zwołuje spotkanie klanu z okazji mianowania Łatka i Lampartki uczniami.

Rozdział 3

  • Makowy Świt rodzi Słodyczkę, Różyczkę i Ostowego Pazura.
    • Słodyczka została nazwana na część matki Sosnowej Gwiazdy, Słodkiego Wrzosu.
    • Różyczkę nazwała Śnieżynka po jej różanorudym ogonie.
    • Osetka nazwała Błękitna po jego spiczastym i sterczącym na wszystkie strony futerkiem.
  • Nakrapiany Ogon rodzi Lewka i Złotkę.
  • Biała Łapa i Pstrokata Łapa zostały wojowniczkami - Białym Okiem i Pstrokatym Ogonem.
  • Słoneczny Zmierzch zabiera Błękitkę na obchód po terytorium Klanu Pioruna.
  • Sosnowa Gwiazda dowiaduje się o raporcie i gromadzi klan; postanawia nic nie robić, ponieważ nie mają twardego dowodu.
    • Kontynuuje, że dwójka kociąt jest gotowa do stania się uczniami.
    • Śnieżynka zostaje Śnieżną Łapą, a jej mentorem jest Wróbla Skóra.
    • Błękitna zostaje Błękitną Łapą, a jej mentorem jest Kamienna Skóra.

Rozdział 4

  • Kamienna Skóra i Wróbla Skóra zabierają swoje uczennice poza obóz; ten pierwszy postanawia udać się nad rzekę, a ten drugi zamierza pokazać swojej uczennicy, jak zbierać mech.
    • Błękitna Łapa z zawodem wykonuje polecenie mentora, a ten mówi, że umiejętność poprawnego odrywania mchu pozwoli jej lepiej manewrować pazurami, a prawidłowe trzymanie podściółki po brodę pomoże jej pewnego dnia przenieść więcej zwierzyny do obozu za jednym razem.
  • Lamparcia Łapa widzi dwójkę kotów w obozie i śmieje się z Błękitnej Łapy, na co Kamienna Skóra odpowiada, jak uczennica nauczyła się używać swoich pazurów i nieść więcej zdobyczy.
  • Niebieskawa kotka z mentorem zmieniają legowiska starszych, a ta złości się na ich niewdzięczność.
  • Gdy uczennica dzieli się posiłkiem z Lamparcią Łapą i Łaciatą Łapą, Kamienne Futro obiecuje jutro ją zabrać na polowanie.

Rozdział 5

  • Uczennica idzie na polowanie z Kamienną Skórą, Wróblą Skórą i siostrą, w pobliże Wielkiego Jaworu.
    • Śnieżna Łapa próbuje złapać mysz, ale pudłuje.
    • Dwójka mentorów decyduje się ćwiczyć podchodzenie zwierzyny zamiast polowania.
    • W drodze powrotnej do obozu, Błękitna Łapa wyczuwa wiewiórkę; łapie ją, ku zaskoczeniu pozostałych.
  • W obozie pobratymcy chwalą uczennicę za udane pierwsze polowanie.
  • Kamienna Skóra bierze ją na bok i mówi, że tej nocy pójdzie na zgromadzenie.
    • Klan Pioruna wyrusza na spotkanie z resztą klanów.

Rozdział 6

  • Błękitna Łapa z resztą Klanu Pioruna wracają do obozu, a Śnieżna Łapa pyta siostrę, jak było; ta odcina, czując się przytłoczona obecnością pozostałych klanów.
  • Kiedy się budzi, Kamienna Skóra każe jej posprzątać żłobek.
    • Nakrapiany Ogon i Makowy Świt pytają ją o zgromadzenie, a od odpowiedzi wybawia ją Pierzasty Wąs.
  • Śnieżna Łapa wraca z polowania z nornicą, a siostra podziwia jej zdobycz.
    • Gęsie Pióro patrzy na gryzonia i nagle krzyczy, że jest znakiem, który będzie dla wszystkich zniszczeniem.

Rozdział 7

  • Gęsie pióro pokazuje pobratymcom ułożenie futra nornicy, wyjaśniając, że Klan Wiatru zniszczy Klan Pioruna.
    • Niektórzy są sceptyczni wobec słów starego medyka.
    • Sosnowa Gwiazda postanawia, że o świcie zaatakują; wybiera Błękitną Łapę i Śnieżną Łapę, aby były w grupie szturmowej, ale będą tylko pomagać rannym i przekazywać wiadomości.
    • Przywódca podchodzi do uczennicy, gdy ta nie zjada swojej zwierzyny; mówi jej, że również był zdenerwowany swoją pierwszą bitwą, ale musi zjeść.
  • Księżycowy Kwiat daje swoim kociętom więcej mchu do spania i kołysze je do snu.

Rozdział 8

  • Sosnowa Gwiazda zwołuje spotkanie.
    • Gęsie Pióro mówi klanowi, że zbadał nornika i znalazł w nim trochę kocimiętki, mówiąc, że muszą zniszczyć zioła Klanu Wiatru.
  • Oddział szturmowy wyrusza z obozu, i zaczyna padać.
    • Docierają do Klanu Wiatru i rozpoczyna się bitwa.
    • Obie siostry zostają w tyle z Prędką Bryzą i Pierzastym Wąsem.
    • Rudzikowe Skrzydło podbiega do nich, wyjąc, że Lamparcia Łapa została ranna.

Rozdział 9

  • Błękitna Łapa i Prędka Bryza ratują Lamparcią Łapę.
    • Pomagają jej wstać i odciągają kotkę od pola walki, gdy Jastrzębie Serce, medyk Klanu Wiatru, dostrzega Błękitną Łapę; drażni ją, nazywając uczennicę kociakiem. Już ma ją zaatakować, gdy Wrzosowa Gwiazda rozkazuje mu wrócić do pomocy rannym.
  • Błękitna Łapa dogania Prędką Bryzę, a ta mówi jej, że Jastrzębie Serce był jednym z najbardziej zaciekłych wojowników Klanu Wiatru, dopóki Klan Gwiazdy nie kazał mu zostać medykiem.
  • Uczennica spogląda na pole bitwy, szukając Księżycowego Kwiatu; widzi ją, wynurzającą się z legowiska medyka, gdy Jastrzębie Serce rzuca się na kotkę - odrzuca ją na bok, a potem rozdziera jej skórę zębami i pazurami.
    • Błękitna Łapa widzi, że Burzowy Ogon chroni Pstrokaty Ogon, zastanawiając się, dlaczego ojciec nie chce pomóc jej matce.
    • Sosnowa Gwiazda rozkazuje Klanowi Wiatru odwrót.
    • Uczennica biegnie do Księżycowego Kwiatu, a przywódca mówi jej, że nie żyje.
  • Leśny klan wraca do domu po przegranej bitwie, a Prędka Bryza syczy na Gęsie Pióro, że zabił swoją siostrę.
  • Błękitna Łapa zastanawia się, dlaczego jej matka musiała umrzeć i opłakuje ją.

Rozdział 10

  • Od bitwy minęło kilka księżyców, a Błękitna Łapa wciąż jest przygnębiona śmiercią matki.
  • Lewek, Złotka, Osetek, Różyczka i Słodyczka zostali uczniami - Lwią Łapą, Złotą Łapą, Ostową Łapą, Różaną Łapą i Słodka Łapą.
  • Łaciata Łapa i Lamparcia Łapa są teraz wojownikami: Łaciatą Skórą i Lamparcią Stopą.
  • Kamienna Skóra przeniósł się do legowiska starszych, gdy jego rana z bitwy nie zagoiła się prawidłowo, więc Słoneczny Zmierzch jest teraz mentorem Błękitnej Łapy.
  • Uczennica poluje z mentorem, Śnieżną Łapą, Wróblą Skórą i Lwią Łapą.
    • Denerwuje ją Słoneczny Zmierzch, gdy pyta, dlaczego nie zdołała złapać wiewiórki.
    • Wewnętrznie oskarża także siostrę o bycie zdrajcą za to, że jest szczęśliwa po śmierci Księżycowego Kwiatu.
    • Kotka odbiega, słysząc, jak Śnieżna Łapa przeprasza pozostałych za to, że jej siostra znów ma swoje humory.
  • Prawie wbiega do nory lisa, gdy mentor ją zatrzymuje.
    • Pyta ją, co się dzieje, mówiąc, że zimno i głód nie daje jej prawa do bycia niegrzeczną i lekkomyślną, dodając, że zachowuje się tak, jakby wszystko było obowiązkiem, myśląc, że może marnuje swój czas, by ją wyszkolić.
    • Wskazuje również, że przez jej humory pozostali ją unikają.
    • Błękitna Łapa przyznaje, że od śmierci matki wszystko poszło nie tak.
    • Słoneczny Zmierzch mówi, że każdy na bitwie myślał, że broni swojego klanu i postępuje zgodnie z kodeksem wojownika, i że Księżycowy Kwiat umarła za jej klan, tak jak wielu wojowników przed nią.
    • Kończy rozmowę, mówiąc, że nie może wiecznie rozpaczać i powinna skoncentrować się na treningu, aby odsunąć żałobę.
  • Kiedy wracają do domu, mentor mówi jej, że tej nocy pójdzie na zgromadzenie, chociaż sądzi, że na to nie zasłużyła.

Rozdział 11

Rozdział 12

Rozdział 13

Rozdział 14

Rozdział 15

Rozdział 16

Rozdział 17

Rozdział 18

Rozdział 19

Rozdział 20

Rozdział 21

Rozdział 22

Rozdział 23

Rozdział 24

Rozdział 25

Rozdział 26

Rozdział 27

Rozdział 28

Rozdział 29

Rozdział 30

Rozdział 31

Rozdział 32

Rozdział 33

Rozdział 34

Rozdział 35

Rozdział 36

Rozdział 37

Rozdział 38

Rozdział 39

Rozdział 40

Rozdział 41

Rozdział 42

Rozdział 43

Rozdział 44

Rozdział 45

Opinie

Spektakularne bitwy, tajemnicze przepowiednie, niezwykłe przygody i nieustanna akcja to tylko nieliczne z części składowych fabuły "Wojowników". Zagłębiając się w świat kocich bohaterów będziesz miał szansę poznać drugą stronę natury domowych mruczków i przekonać się, że to nie tylko łagodne, puchate zwierzątka, a również bezwzględni wojownicy, którzy bez problemu radzą sobie na wolności. Po lekturze serii już nigdy nie spojrzysz na kota w taki sam sposób. Polecam wszystkim, nie tylko miłośnikom kotów.

—Joanna Grigiel

Seria "Wojownicy" jest najlepszą serią, jaką czytam. Gdy tylko dorwę kolejną część, pochłaniam ją i rozkoszuję się każdą chwilą spędzoną z kocimi przyjaciółmi. Od pierwszej strony zostaniesz wciągnięty w ich leśny świat, tajemnice i zagadki, jakby wciągnęło cię niezwykłe wielkie tornado.

—Oliwia Nowakowska

"Wojownicy" to niezwykle wciągająca i oryginalna seria, od której ciężko oderwać się choćby na moment. Zafascynuje nie tylko młodzie i miłośników kotów, a każdego, kto lubi dobrą powieść. Walki, niezwykłe zwroty akcji i momenty, które wręcz wyciskają łzy z oczu - to wszystko znajdziesz w "Wojownikach". Tę lekturę mogę z czystym sercem postawić na równi, jeśli nie wyżej, od "Harry'ego Pottera" i innych książek, które w ostatnich latach sprawiły, że ludzie długo nie mogli przestać myśleć o świecie powieści.

—Olga Wojno

''Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy to kolejny obowiązkowy tytuł na waszej liście lektur. Czytając kolejną superedycję o wojowniczych kotach, podążamy śladem ambitnej i dumnej wojowniczki, która, by dosięgnąć szczytu władzy, ocalić swój klan i spełnić wyznaczone przez gwiazdy proroctwo, musiała poświęcić to, co kochała najbardziej.

—Lena Pietrzak

Daty publikacji

  • Bluestar's Prophecy (EN), HarperCollins (twarda okładka), 28 lipca 2009[2]
  • Bluestar's Prophecy (EN), HarperCollins (e-book), 28 lipca 2009[9]
  • Bluestar's Prophecy (EN), HarperCollins (miękka okładka), 1 czerwca 2010[10]
  • 藍星的預言 (CN), Morning Star, 31 lipca 2010, przekład Gao Mei[11]
  • Пророчество Синей Звезды, część 1, Начало (RU), OLMA Media Group (twarda okładka), 2010, przekład - Veronica Maximova[12]
  • Пророчество Синей Звезды, część 2, Выбор (RU), OLMA Media Group (twarda okładka), 2010, przekład - Veronica Maximova[13]
  • Blausterns Prophezeiung (DE), Verlagsgruppe Beltz (twarda okładka), 2013, przekład - Klaus Weimann[14]
  • La prophétie d’Étoile Bleue (FR), Pocket Jeunesse (miękka okładka), 4 lipca 2013[15]
  • La prophétie d’Étoile Bleue (FR), 12-21 (e-book), 18 lipca 2013[16]
  • Sinitähden tarina (FI), Art House (twarda okładka) 12 grudnia 2014, przekład - Nana Sironen[17]
  • 蓝星的预言 (ZH), Future Press (miękka okładka), 1 lutego 2017[18]
  • Blauwsters voorspelling (NL), Baeckens Books (twarda okładka), 16 października 2017, przekład - Pauline Akkerhuis[19]
  • Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy (PL), Nowa Baśń (miękka okładka), 15 kwietnia 2019, przekład - Anna Kołodziej[3]
  • Bluestar's Prophecy (EN), HarperCollins (miękka okładka; wydanie odświeżone), 2 lipca 2019[20]

Zobacz także

Galeria

Polskie okładki

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych

Przypisy

  1. Wyjawione na stronie z dedykacją
  2. 2,0 2,1 Wyjawione na stronie HarperCollins
  3. 3,0 3,1 Wyjawione na stronie Empiku
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 4,6 Wyjawione na stopce redakcyjnej
  5. definicja obwoluty
  6. Wyjawione na stronie tytułowej
  7. Wyjawione przez konsultantkę merytoryczną
  8. Wyjawione w wyniku porównania wyglądów Błękitnej Gwiazdy
  9. Wyjawione na stronie HarperCollins
  10. Wyjawione na stronie HarperCollins
  11. Wyjawione na stronie morningstar.com
  12. Wyjawione na stronie ru.warriors.wikia
  14. Wyjawione na stronie beltz.de
  15. Wyjawione na stronie Lisez.com
  16. Wyjawione na stronie Lisez.com
  17. Wyjawione na stronie Risingshadow.fi
  18. Wyjawione na stronie Amazonu
  19. Wyjawione na stronie hebban.nl
  20. Wyjawione na stronie Amazonu

Advertisement