Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
W tej chwili artykuł jest pod opieką użytkownika Grzywa lwa. Prosimy nie wykonywać większych zmian do czasu nieokreślonego.
ZEMSTA NA DRODZE KU PRZEZNACZENIU

Przeznaczenie Klanu Nieba (ang. SkyClan's Destiny) - piąta książka z Superedycji. Na polskiej okładce znajdują się Liściasta Gwiazda, Figlarna Łapa (z przodu) oraz Ostry Pazur (z tyłu), natomiast na angielskiej tylko Liściasta Gwiazda.

Opis

Klan Nieba został odbudowany i tętni życiem pod czujnym okiem Liściastej Gwiazdy. Jednak niepokojące wizje katastrofy i rosnące konflikty między członkami klanu spędzają sen z powiek nowej przywódczyni. Czy przeznaczeniem Klanu Nieba jest ponownie odejść w zapomnienie?

Streszczenie

Prolog

  • Patrol Klanu Nieba wraca z wieściami o przegranej bitwie. Ówczesny przywódca, Pajęcza Gwiazda postanawia rozwiązać ich klan. Niektórzy członkowie idą szukać pomocy u dwunożnych inni pójść w górę wąwozu, ale przywódca, medyk i starsi postanawiają pozostać w obozie do swoich ostatnich dni.

Rozdział 1

  • Liściastej Gwieździe śni się powódź niszcząca obóz Klanu Nieba. Słyszy pisk kociaka i chce go ratować. Następnie budzi się i jest zadowolona, że to był tylko sen.
  • Przywódczyni z dumą ogląda swój klan, który znacząco się rozrósł od czasu kiedy Ognista Gwiazda i Piaskowa Burza opuścili ich terytorium.
  • Pokrzywek, syn Płowej Paproci i Osiego Wąsa zostaje wepchnięty do rzeki przez swoją siostrę, Śliweczkę. Na ratunek ruszają mu matka i ojciec, któremu udaje się wyłowić syna.
  • Liściasta Gwiazda mianuje dotychczasowych uczniów na wojowników: Żwawą Łapę nazywa Żwawym Ogniem, Kamienną Łapę nazywa Kamiennym Cieniem, a Drobną Łapę nazywa Drobną Chmurą. Kiedy klan skończył wykrzykiwać imiona nowych wojowników, Drobna Chmura z oburzeniem protestuje nadania jej takiego imienia, bo uważa, że jest na tyle duża by mieć normalne imię wojownika.

Rozdział 2

  • Ryjówczy Ząb ogłasza alarm mówiąc, że są atakowani. Okazuje się, że ów alarm był fałszywy, bo to byli tylko dzienni wojownicy powracający do obozu.
  • Dzienni Wojownicy są przygnębieni tym, że nie poczekano na nich przez co ominęła ich ceremonia.
  • Figlarna Łapa jest podniecony nowym imieniem Żwawego Ognia, ale zdaje się, że niezbyt obchodzą go imiona jego rodzeństwa. Kocur mówi nawet, że chciałby by rudy kocur był jego mentorem ku irytacji Koziej Burzy, jego obecnego mentora.
  • Kiedy Ostry Pazur skończył rozdzielać obowiązki, Rozbrzmiewająca Pieśń chce zabrać Drobną Chmurę do pomocy przy zbieraniu ziół. Kotka narzeka, że to zadanie dla uczniów zaś zastępca mówi, że wojownicy wykonują polecenia.
  • Podczas sesji treningowej z nieba zaczął padać śnieg. W obozie koty zabierają się do porządkowania jaskiń. Tymczasem Kozia Burza chce wrócić do swoich domowników puki jeszcze jest widoczna droga powrotna.
  • Liściasta Gwiazda, Hebanowy Pazur, Kamienny Cień i Żwawy Ogień idą zbadać nieużywane jak dotąd jaskinie. Kiedy Hebanowy Pazur zagląda do pierwszej jaskini przywódczyni karci czarną kotkę za brak rozwagi, ponieważ nie sprawdziła czy jaskinia jest pusta.

Rozdział 3

  • We śnie Liściastą Gwiazdę odwiedza Klan Gwiazdy w którym Nakrapiany Liść mówi kotce, że ich przyjaciele, Ognista Gwiazda i Piaskowa Burza doczekali się dwóch kociaków, córeczek. Młoda przywódczyni jest bardzo szczęśliwa natomiast dawna medyczka niekoniecznie skrywając w sobie wielki ból.
  • Członkini Klanu Gwiazdy przywołuje kotkę na krawędź jej jaskini by mogła zobaczyć sceny z życia dawnego Klanu Nieba.
  • Żwawy Ogień, Drobna Chmura i Kamienny Cień kłócą się gdzie lepiej zapolować. Sprzeczkę przerywa dopiero Ostry Pazur, który wyznacza całej trójce zadania.
  • Przywódczyni dzieli się swoim snem z Rozbrzmiewająca Pieśnią. Okazuje się, że medyczka miała prawie identyczny sen.

Rozdział 4

  • Hiacyntowy Księżyc i Słodowy wygłupiali się nad wąwozem. Za to całe wygłupianie, które nie pierwsze w wykonaniu dwóch kocurów obaj mają zakaz wstępu do obozu do najbliższej pełni księżyca.
  • Liściasta Gwiazda ku zaskoczeniu starszych oferuje im pomoc z pchłami.
  • Kotka po wyjściu z legowiska starszych widzi kota wiszącego na ścianie klifu. Słyszy krzyki Szałwiowej Łapy wołającego o pomoc.

Rozdział 5

  • Ostry Pazur, Łaciata Stopa, Płatkowy Nos i Liściasta Gwiazda rzucili się na pomoc uczniowi, ale najbliżej niego był Ostry Pazur. Kocurkowi niestety nie udaje się utrzymać i spada w przepaść lądując z łopotem na dnie wąwozu.
  • Przywódczyni i matka poszkodowanego zeskakują do ciała by sprawdzić czy żyje. Ku radości kotek uczeń nadal żyje. Łaciata Stopa biegnie powiadomić Rozbrzmiewającą Pieśń.
  • Noga kocura jest dziwnie wygięta. Medyczka stwierdza, że noga nie jest złamana tylko kość się przesunęła. Wróbla Skóra daje uczniowi patyk do zagryzienia, a Ryjówczy Ząb mokry mech. Rozbrzmiewająca Pieść uprzedza, że ten proces jest bardzo nieprzyjemny. Opiera przednie łapy na zadzie kocura a zębami mocno szarpie uszkodzoną nogę.
  • Przywódczyni zwołuje zebranie klanu. Zaznacza, że każdy kot nieważne czy jego przodkowie pochodzili z starego Klanu Nieba czy też nie ma pełne prawo nazywać się kotem Klanu Nieba, na miejsce w ich klanie można zasłużyć odwagą, lojalnością i oddaniem.
  • Osi Wąs ogłasza alarm, bo w pobliżu są intruzi. Ostry Pazur pyta się gniewnie jak zdołali zapuścić się tak głęboko w ich terytorium niezauważeni. Żwawy Ogień słusznie mówi, że w planach był patrol graniczny, ale Liściasta Gwiazda kazała im zapolować.
  • Liściasta Gwiazda wysyła Łaciatą Stopę, Wróblą Skórę i Wiśniowy Ogon by przyprowadzili do obozu intruzów. Trójka wojowników spotyka czworo nieznajomych i prowadzi ich przed obliczę Liściastej Gwiazdy.
  • Długonogi brązowy kocur przemawiając mówi, że Ognistej Gwieździe udało się ich odnaleźć.

Rozdział 6

  • Kotka jest tym zaskoczona i pyta koty o imiona i skąd znają Ognistą Gwiazdę.
  • Intruzi nazywają się: Patyk, Kora, Krótki i Węgiel i wszyscy czworo znali rudego kocura i jego partnerkę. Pomogli im nawet w podróży kiedy się rozłączyli podczas powodzi.
  • Nowoprzybyli chcą się uczyć od Klanu Nieba: jak polować, strzec swego terytorium i swoich bliskich. Liściasta Gwiazda nie jest do końca przekonana, ale Ostry Pazur wtrąca się do rozmowy i zgadza się na propozycję.
  • Węgiel jest zainteresowany umiejętnościami medyka i chce jak najwięcej się o nich dowiedzieć dlatego rusza do legowiska medyczki razem z Drobną Chmurą na nauki.
  • Kora, Patyk i Krótki przyłączają się do sesji treningowej prowadzonej przez Ostrego Pazura.
  • Zastępca przywódczyni Klanu Nieba dzieli koty na dwie grupy, które mają dotrzeć do martwej akacji. Pierwsza drużna, która tego dokona a zarazem będzie powstrzymywać rywali wygra.
  • Figlarna Łapa jako jedyny podkrada się dostatecznie cicho i niezauważenie i tym samym zwycięża.
  • Ostry Pazur obmyśla drugą wersję treningu, w której uczestniczą goście. Dwa koty po jednym na drużynę mają wziąć piórko i zanieść jest na sam szczyt akacji.
  • Liściasta Gwiazda wygrywa rundę docierając na szczyt drzewa jako pierwsza.

Rozdział 7

  • Przybysze są zaskoczeni tym, że koty Klanu Nieba polują w dzień nazywają ich nawet dziwadłami.
  • Węgiel dołącza do grupy kotów i zachwala umiejętności Rozbrzmiewającej Pieśni.
  • Drobna Chmura pyta Patyka i jego koty czy zamierają stworzyć swój własny klan i czy po to tu przybyli. Patyk natychmiast odpowiada, że nigdy nic takiego nie nastąpi.
  • Wszyscy klanowi członkowie patrolu zachwalają życie w klanie i wymieniają po kilka zalet życia według kodeksu wojownika.

Rozdział 8

Emoji AshfurThinking.png

Rozdział 9

Emoji AshfurThinking.png

Rozdział 10

Emoji AshfurThinking.png

Rozdział 11

Emoji AshfurThinking.png

Rozdział 12

Emoji AshfurThinking.png

Rozdział 13

Emoji AshfurThinking.png

Rozdział 14

Emoji AshfurThinking.png

Rozdział 15

Emoji AshfurThinking.png

Rozdział 16

Opinie

Niebanalna historia, przemyślana w najdrobniejszych szczegółach. Wartka akcja, nieszablonowi koci bohaterowie i niezwykła zwyczajność ukryta w głębi lasu. Erin Hunter jest mistrzynią, a jej lekkie pióro wywołuje skrajne emocje. Płacz, śmiej się i miej ciarki, ponieważ to obowiązkowa lektura na liście bestsellerów!

—Kacper Brzozowski

Ciekawostki

  • Pierwsze 1000 egzemplarzy Nowa Baśń sprzedaje w twardej oprawie. Twarda oprawa tej superedycji jest niedostępna po przedsprzedaży[2]

Daty Publikacji

  • SkyClan's Destiny (EN), HarperCollins (Twarda okładka), 3 sierpnia 2010
  • SkyClan's Destiny (EN), HarperCollins (E-book), 3 sierpnia 2010
  • SkyClan's Destiny (EN), HarperCollins (Miękka okładka), 26 kwietnia 2011
  • 天族外传 (ZH), Wuhan Press (Miękka okładka), 1 października 2010, przekład - Zhou Ying
  • 天族的命運 (ZH-TW), Morningstar Press (Miękka okładkae), 15 sierpnia 2011, przekład - Luo Jin-chun
  • Das Schicksal des WolkenClans (DE), Beltz (Twarda okładka) 14 maja 2012, przekład - Klaus Weimann
  • Das Schicksal des WolkenClans (DE), Beltz (Audiobook) 14 maja 2012, narrator - Marlen Diekhoff
  • Судьба Небесного племени. Сомнение (RU), OLMA Media Group (Twarda okładka), 2013
  • Судьба Небесного племени. Решение (RU), OLMA Media Group (Twarda okładka), 2013
  • Taivasklaanin kohtalo (FI), Art House (Twarda okładka), 5 grudnia 2013
  • 天族外传 (ZH), Future Press (Miękka okładka), 1 lutego 2017
  • Das Schicksal des WolkenClans (DE), Beltz (Skrócony audiobook) 21 lutego 2017, narrator - Marlen Diekhoff
  • Taivasklaanin kohtalo (FI), Art House (Miękka okładka), stycznia 2018
  • Terugkeer van de HemelClan (NL), Fantoom (Twarda okładka), 10 października 2018

Zobacz także

Galeria

Polskie okładki

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych

Przypisy

  1. Wyjawione przez konsultantkę merytoryczną
  2. Wyjawione na facebook'u Nowej Baśni

Advertisement