FANDOM

Trójkąt ostrzegawczy
W tej chwili artykuł jest pod opieką użytkownika Tostowe Futro. Prosimy nie wykonywać większych zmian do jakiś tydzień.
Warning
Jeśli nie możemy zaufać Klanowi Gwiazdy, jesteśmy zgubieni.

—Pstrokaty Ogon kiedy Gęsie Pióro znajduje znak od Klanu Gwiazdy w Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy, strona 99

Pstrokaty Ogon (ang. Dappletail) – kotka z Klanu Pioruna, dawna starsza. Zginęła przez zjedzenie zatrutego królika w Wschodzie Księżyca. Obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy.

Córka Wietrznego Lotu i Deszczowego Futra, siostra Brunatnej Cętki i Drozdowej Skóry. Przyrodnia siostra (od strony ojca) Ostowego Pazura, Różanego Ogona i Słodkiej Łapy.

Wygląd

Pstrokaty Ogon to kotka o szerokich barkach, cętkowanej, szylkretowej sierści z białymi elementami i plamkami oraz niejednolitą, grubą, błyszczącą skórą. Jej pysk posiwiał ze względu na wiek. Posiada bursztynowe oczy.

Fabuła

Wojownicy

Ucieczka w dzicz

Pstrokaty Ogon jest w starszyznie Klanu Pioruna wraz ze swoją przybraną siostrą, Łaciatą Skórą, Obciętym Ogonem i Małym Uchem. Pojawia się po raz pierwszy, nie licząc wymienienia w spisie kiedy Szara Łapa przedstawia Ognistą Łapę starszym.

Pstrokaty Ogon jest uprzejma dla Ognistej Łapy, gdy ten poznaję ją i jej przyjaciół, którzy byli niegdyś prawie takimi samymi wojownikami jak ona. Podczas gdy Szara Łapa wymawia imiona starszych, Małe Ucho, stary kocur z bardzo, małymi uszami zastanawia się na głos kto będzie nowym zastępcą Błękitnej Gwiazdy, gdyż jej zastępca, pierwszy od kiedy stała się przywódczynią, Rudy Ogon zginął w bitwie z Klanem Rzeki. Gdy kończy swoje zastanowienia, szylkretowa kotka i Jedno Oko mówią że pamiętają jak Błękitna Gwiazda sama była niegdyś zastępcą. Pstrokaty Ogon dodaję później że właśnie wtedy przywódczyni straciła swoje kocięta.

Potem pojawia się na pierwszym Zgromadzeniu Ognistej Łapy, wraz z Małym Uchem i Jednym Okiem, kiedy Ognista Łapa widzi jak ona, szary kocur i najstarsza kotka Klanu Pioruna idą rozmawiać ze starszymi z innych Klanów, przed przemowami przywódców.

Ogień i lód

Pstrokaty Ogon pojawia się w Ogniu i Lodzie, jednak na krótko. Kiedy gdy Klan Pioruna dyskutuje o wydarzeniach na wczorajszym Zgromadzeniu w obozie, Wierzbowa Skóra pyta dlaczego Klan Cienia i Klan Rzeki chcą terenów łowieckich Klanu Wiatru gdy koty te będą mieć z powrotem swoje terytorium, Pstrokaty Ogon pojawia się z Oszronionym Futrem, z którą odpowiada młodej karmicielce że niektórzy starsi Klanu Rzeki mówili im o Dwunożnych przejmujących kawałek ich rzeki i odstraszających ryby.

Las tajemnic

Cisza przed burzą

Widziana jest gdy rozmawia z innymi starszymi o nowym zastępcy, Ognistym Sercu, który został wybrany na miejsce Tygrysiego Pazura który został wygnany.

Niebezpieczna Ścieżka

Emoji AshfurThinking

Czarna godzina

Pstrokaty Ogon jest widziana gdy idzie u boku Nakrapianego Ogona wraz z Małym Uchem do obozu Klanu Pioruna, po tym jak groźna sfora psów zostaje pokonana i koty mogą wrócić do Klanu. Podchodzi do Wysokiej Skały, aby podzielić się językami z Błękitną Gwiazdą po raz ostatni, gdyż stara przywódczyni straciła dziewiąte życie spadając z jednym z przywódców psiej sfory do wąwozu.

Gdy Ognista Gwiazda przybywa do legowiska starszyzny by porozmawiać z Jednym Okiem, o tym jak zmienić imię Straconego Pyska na inne, Pstrokaty Ogon pojawia się gdy Małe Ucho narzeka, że nie da się spać przez ciągły tłok. Szylkretowa kotka zwraca się do przywódcy mówiąc, żeby się nim nie przejmował, ponieważ zawsze jest tu mile widziany.

Nowa Przepowiednia

Północ

Emoji AshfurThinking

Wschód księżyca

Emoji AshfurThinking

Super Edycje

Odwet Wysokiej Gwiazdy

W drodze do Księżycowego Kamienia, Wysoka Łapa widzi patrol Klanu Pioruna zbliżający się do szczytu wrzosowiska - jeden kot w nim to Pstrokaty Ogon, choć jest na razie bezimienna. Wysoka Łapa syczy na nich przezywając ich od łasiczych serc. Niewiele myśląc, atakuje jednego z wojowników. Świtająca Pręga zatrzymuje go i pyta Pstrokatego Ogona, czy zmierzają do Wysokich Skał, aby Rudzikowa Łapa i Kędzierzawa Łapa podzielili się językami ze Klanem Gwiazdy przy Księżycowym Kamieniu. Wojowniczka potwierdza i dostają zgodę na przejście.

Tajemnica Żółtego Kła

Pstrokaty Ogon nie pojawia się oficjalnie w Tajemnicy Żółtego Kła, jedynie jest wymieniona w spisie.

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Pstrokaty Ogon jest na pierwszym zgromadzeniu Krzywej Łapy. Kiedy kocur rozmawia z Błękitną Łapą, wojowniczka trzepie ich łapą po uszach sycząc, żeby byli cicho.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Kiedy Łatek trajkocze przed legowiskiem uczniów że swoją siostrą, Lampartką oraz Błękitną i Śnieżynką o tym, jak to chciałby już być uczniem, bo wtedy będzie mógł sobie pogadać, a Prędka Bryza nie powie mu, aby szedł spać, Pstrokata Łapa sennie wychodzi z legowiska. Mówi do łaciatego kociaka, że jak już rozpocznie szkolenie, będzie najszczesliwy, kiedy będzie mógł się na chwilę położyć. Po powitaniu z uczennicą, Lampartka oznajmia, że oprowadza Śnieżynkę i Błękitkę po obozie, ponieważ poraz pierwszy są poza żłobkiem. Pstrokata Łapa mówi że śmiechem, aby pokazała im śmietnik. Dodaje, że Biała Łapa narzekała na nieporządek w żłobku. Błękitka dumnie jej odpowiada, że wraz z jej siostra są na tyle duże, aby zadbać o czystość ich legowiska. Uczennica, której wąsy zadrżały, odpowiada, że z pewnością przekaże to Białej Łapie. Łatek znów zaczyna mówić, że chciałby być uczniem, aby pójść na polowanie. Następnie kołysząc ogonem przyjmuje pozycję łowiecką. Pstrokata Łapa szybkim ruchem łapą przygożdża takowy do ziemi mówiąc, że musi trzymać ogon nieruchomo, ponieważ inaczej zwierzyna usłyszy, jak miota się w liściach. Następnie chwali go i poleca Lampartce pokazać jej pozycję łowiecką. Kiedy Błękitka wraz z Śnieżynką niezauważone odchodzą, trójka pozostałych kotów wydaje się zdezorientowana ich zniknięciem. Pstrokata Łapa stwierdza, że pewnie wróciły do legowiska. Łatek mówi, że to nie ma znaczenia, a teraz może ich zabrać do piaszczystej kotliny, jak obiecała. Uczennica oponuje, że nic im nie obiecywała. Lampartka ostrzega, że jeśli ktoś ich zauważy, będą w tarapatach. Jej brat wspaniałomyślnie zauważa, że w takim razie nikt ich nie zauważy. Pstrokata Łapa upewniwszy się, że nikt nie patrzy, oferuje, że zabierze dwójkę kociaków na skraj wąwozu, ale nie dalej. Następnie trójka kotów wychodzi przez tunel.

Pstrokata Łapa jest widziana podczas ćwiczenia walki z Białą Łapą. Szylkretowa uczennica chwali ruch współlokatorki, oceniając go mianem sprytnego. Niewidoma na jedno oko kotka odpowiada, że to nie spryt, a czysta umiejętność. Pstrokata Łapa odparowuje, że zwyczajnie miała szczęście, a Łatek zrobiłby to lepiej.

Kiedy Łatek i Lampartka zostają mianowani uczniami, przyjmując imiona odpowiednio Łaciatej Łapy i Lamparciej Łapy, Pstrokata Łapa wita nowych uczniów mówiąc, że już przygotowały dla nich posłania. Biała Łapa nie omieszka zauważyć, że korzystały z jej mchu.

Podczas kłótni klanu na temat ataku na Klan Wiatru, Pstrokaty Ogon jest zdania, że skoro ich wrogowie nie wiedzą, że zostali ostrzeżeni, to muszą to wykorzystać.

Przed walką Pstrokaty Ogon jest widziana, jak wraz z Burzowym Ogonem ćwiczą pewien ruch bitewny. Błękitnoszary kocur zauważa, że musi być szybsza, ponieważ są więksi i ciężsi niż kory z Klanu Wiatru, które za każdym razem wykorzystają ich brak szybkości.

Podczas bitwy Pstrokaty Ogon wrzeszczy, kiedy dwaj wojownicy Klanu Wiatru w nią uderzają. Zaalarmowany jej krzykiem Burzowy Ogon potężnym ciosem posyła wojownika, z którym walczył i spieszy na pomoc szylkretowej wojowniczce. Później podczas bitwy wojowniczka cały czas jest widziana jak walczy u boku Burzowego Ogona.

Po bitwie poturbowany i ponury Klan Pioruna wraca do obozu. Burzowy Ogon podtrzymuje Pstrokaty Ogon, ani przez chwilę nie odrywając od niej spojrzenia.

Emoji AshfurThinking

Ciekawostki

  • Posiada krew Klanu Wiatru przez swojego dziadka, Orlą Burzę.
  • Ona i Burzowy Ogon mimo dawnej romantycznej relacji, nigdy nie mieli razem kociąt.
  • W Niebezpiecznej Ścieżce zostaje wspomniane, że wychowała miot kociaków, jednak w Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy jest mocno sugerowane, że Pstrokaty Ogon jest bezpłodna. Ostatecznie na oficjalnej stronie Wojowników zostaje ujawnione, że miała swoje kocięta, jednak zmarły one nim wyszły ze żłobka.
  • Na oficjalnej stronie Wojowników zostało ujawnione, że jej partnerem był Szybki Wiatr, z którym miała dwójkę kociąt, Piórko i Świerszczyka.
  • Istnieje niespójność w odniesieniu do jej wieku oraz jej barci, Brunatnej Cętki u Drozdowej Skóry. Mimo, że cała trójka pochodziła z jednego miotu, Pstrokaty Ogon jest przedstawiona jako uczennica, podczas kiedy Brunatna Cętka jest starszym wojownikiem, a Drozdowa Skóra bardzo młodym wojownikiem.
  • Na starszej oficjalnej stronie Wojowników w drzewie genologicznym została opisana jako matka Nakrapianego Liścia i Wierzbowej Skóry. Te informacje okazały się być później niezgodne z kanonem, a prawdziwą matką Nakrapianego Liścia i Wierzbowej Skóry okazała się być Prędka Bryza.

Cytaty

Co Klan Gwiazdy pomyśli o klanie, w którym zastępca przywódczyni zwraca się przeciwko niej, a nowy zastępca zostaje mianowany dopiero, kiedy zenit księżyca minął? Wygląda, że nie tylko nie umiemy utrzymać kotów w lojalności, ale nawet odpowiednio przeprowadzić ceremonii.

—Pstrokaty Ogon o tym, że Ogniste Serce został mianowany po Tygrysim Pazurze który zwrócił się przeciwko Błękitnej Gwieździe, w Cisza Przed Burzą, strona 31

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Blasku gwiazd", strona 312
  2. Wyjawione w spisie klanów "Ucieczki w dzicz"
  3. Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 113
  5. Wyjawione we "Wschodzie księżyca", strona 246