Warning.png
Nie. Wydaje mi się, że są źli na mnie o to, że trzymałem się od nich z daleka. Ale musiałem zostać z moim klanem, prawda?

—Pustułkowy Lot do reszty medyków, "Najciemniejsza noc", strona 77

Pustułkowy Lot (ang. Kestrelflight) - dawny uczeń Kaszlącego Pyska, medyk w Klanie Wiatru.

Wygląd

Pustułkowy Lot to szary, cętkowany kocur o białych plamach, przypominających pióra pustułki[3]. Ma miękkie futro[4].

Historia

Pustułkowy Lot jest obecnym medykiem Klanu Wiatru. Służył pod przywództwem Pojedynczej Gwiazdy i Zajęczej Gwiazdy. Był uczniem Kaszlącego Pyska, jako Pustułkowa Łapa, i zaprzyjaźnił się z Wierzbową Łapa i Sójczą Łapą. Po śmierci swojego mentora został jedynym medykiem swojego klanu, przybierając imię Pustułkowy Lot. Kiedy Ciemny Ogon zaatakował Klan Wiatru, Pojedyncza Gwiazda zamknął granice i nie pozwolił kocurowi pomóc Klanowi Cienia lub odejść bez eskorty. Pustułkowy Lot i Zajęczy Bryk dostarczyli Klanowi Cienia kocimiętkę, mimo rozkazów przywódcy, po uzyskaniu potwierdzenia u Klanu Gwiazdy. Medyk pozostał jednak lojalny wobec swojego Klanu i rozpoznał, że Mglista Gwiazda popełniła ten sam błąd, odcinając terytorium Klanu Rzeki od reszty Klanów.

Fabuła

Potęga trójki

Widzenie

Pustułkowa Łapa jest uczniem medyka Klanu Wiatru, a jego mentorem jest Kaszlący Pysk.

Przed wyruszeniem do Księżycowej Sadzawki Mała Chmura pyta Kaszlącego Pyska, gdzie jest Pustułkowa Łapa. Medyk Klanu Wiatru odpowiada, że zachorował na biały kaszel, ale wyzdrowieje, gdyż jest młody i silny.

Po tym, jak Pustułkowa Łapa wyzdrowiał, zostaje wysłany do Klanu Pioruna wraz z Łasiczym Futrem, aby poprosić Liściastą Sadzawkę o zioła lecznicze na zielony kaszel, który panuje w Klanie Wiatru. Wiewiórczy Lot sugeruje pójście do Klanu Rzeki i poproszenie o nie Ćmiego Skrzydła. Medyczka idzie z dwoma kotami z Klanu Wiatru i otrzymują potrzebne zioła od kotki Klanu Rzeki, która ma ich dużo.

Mroczna rzeka

Pustułkowa Łapa wraz z Wierzbową Łapą i Sójczą Łapą i ich mentorami podróżuje do Księżycowej Sadzawki. Chociaż uczeń Klanu Pioruna zwalnia, aby reszta uczniów mogła w razie czego do niego dobiegnąć, kocur Klanu Wiatru zostaje w tyle, rozmawiając z Wierzbową Łapą przez całą podróż. Gdy docierają Pustułkowa Łapa jest zdumiony ilością wody w sadzawce przez roztopy i mówi, że jest tak szeroka, że może zmieścić wszystkie gwiazdy z nieba.

Wyrzutek

Podczas spotkania medyków, Pustułkowa Łapa idzie obok Sójczej Łapy, pytając go, jak to jest być ślepym. Pomimo, że uczeń Klanu Pioruna jest zirytowany, odpowiada, że wszystko jest ciemne, a węch i słuch pomagają mu się odnaleźć. Kiedy Pustułkowa Łapa mu współczuje, Sójcza Łapa nie chce, aby ktoś mu współczuł.

Zaćmienie

Emoji AshfurThinking.png

Długie cienie

Pustułkowa Łapa pojawia się, kiedy Sójcza Łapa wchodzi do jego snu, by zobaczyć gdzie Klan Wiatru przechowuje kocimiętke.

Wschód słońca

Emoji AshfurThinking.png

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Pustułkowy Lot jest pokazany krótko na zebraniu Klanów, kiedy patrzy nerwowo na Pojedynczą Gwiazdę, gdy ten ogłasza śmierć Kaszlącego Pyska, czyniąc Pustułkowy Lot, jedynym medykiem w Klanie Wiatru.

Przemijające echa

Pustułkowy Lot jest podczas połowy księżyca na zgromadzeniu medyków w Księżycowej Sadzawce. On i Płonący Ogon żartują na temat starości Małej Chmury.

Szepty nocy

Pustułkowy Lot jest z innymi medykami w Księżycowej Sadzawce. Chodzi we śnie wraz z Kaszlącym Pyskiem, byłym medykiem Klanu Wiatru.

Znak księżyca

Emoji AshfurThinking.png

Zapomniana wojowniczka

Emoji AshfurThinking.png

Ostatnia nadzieja

Emoji AshfurThinking.png

Wizja cieni

Misja ucznia

Emoji AshfurThinking.png

Piorun i cień

Emoji AshfurThinking.png

Rozbite niebo

Emoji AshfurThinking.png

Najciemniejsza noc

Emoji AshfurThinking.png

Rzeka ognia

Emoji AshfurThinking.png

Wściekła burza

Emoji AshfurThinking.png

Złamany kodeks

Zaginione gwiazdy

Emoji AshfurThinking.png

Cicha odwilż

Emoji AshfurThinking.png

Skryte cienie

Emoji AshfurThinking.png

Mroczna otchłań

Emoji AshfurThinking.png

Superedycje

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie klanów.

Cień Tygrysiego Serca

Próba Wroniego Pióra

Emoji AshfurThinking.png

Nadzieja Wiewiórczego Lotu

Emoji AshfurThinking.png

Przysięga Szarej Pręgi

Nowele

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Omen Mglistej Gwiazdy

Kiedy Ćmie Skrzydło mówi swojej uczennicy, Wierzbowemu Blaskowi co ma powiedzieć innym medykom na zebraniu przy Księżycowej Sadzawce. Poleca jej, aby zapytała Pustułkowy Lot, czy kaszel Rozdartego Ucha udało się oczyścić za pomocą jej okładu.

Cisza Gołębiego Skrzydła

Pustułkowy Lot towarzyszy Pojedynczej Gwieździe na spotkaniu, aby omówić los kota, który trenował w Mrocznej Puszczy. Do medyka i przywódcy dołącza Bryzowa Skóra, który wygląda jakby nic złego nie zrobił.

Klan Brunatnej Skóry

Sekret Ćmiego Skrzydła

Emoji AshfurThinking.png

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Czwartym uczniu", spis klanów
  2. 2,0 2,1 2,2 Wyjawione w "Widzeniu", spis klanów
  3. Wyjawione w "Misji ucznia", spis klanów
  4. Wyjawione w "Długich cieniach", strona 198