FANDOM

Ray Shappell — grafik w książkach dla dzieci HarperCollins, a obecnie jest zatrudniony w wydawnictwach RandomHouse. Czasami pracuje jako niezależny artysta.

Biografia

Ray Shappell urodził się i wychował w Sewell, New Jersey. W 2000 r. ukończył studia w Clearview Regional High School w Mullica Hill w stanie New Jersey i przeniósł się do Brooklynu aby studiować sztukę i projekt w Instytucie Pratt. Uzyskał licencjat z zakresu sztuk pięknych (B.F.A.) w projektowaniu komunikacji z maja 2004 r. w Instytucie Pratt, ale od 2004 r. od czasu do czasu prowadził naukę w swojej uczelni. W 2006 r. Shappell otrzymał złoty medal dla Rady Rozwoju i Wsparcia Edukacji (CASE) dla poszczególnych instytucji.

Rozpoczął pracę w 2005 r. i trwa to do tego czasu. W okresie od lutego do grudnia 2006 roku pracował w firmie reklamowej znanej jako McGarryBowen, gdzie pracował z takimi klientami jak Verizon, Chase, Reebok, Wall Street Journal i Disney. Pracował w HarperCollins Publishers jako grafik zajmujący się projektowaniem książek od grudnia 2006 do kwietnia 2014. Stamtąd zaczął pracować w RandomHouse w książkach dla dzieci tworząc koncepcję i projektując okładki dla powieści dla nastolatków i młodych dorosłych.