Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki

Rdzawe Futro (ang. Russetfur) – dawniej zastępczyni w Klanie Cienia a wcześniej włóczęgą. Obecnie przebywa w Klanie Gwiazdy.

Opis

Rdzawe Futro to elegancka, szczupła, ciemnoruda kotka o sierści gładko przylegającej do ciała[15] i ciemnych oczach.

Historia

Ruda urodziła się jako kocię Hala i nieznanej kotki. Samotniczka była zaciekawiona stylem życia Klanu Cienia, i wkrótce razem z Głazem poprosiła o przyjęcie do klanu. Leśne koty zgodziły się, mianując ją na uczennicę i nadając jej imię Rdzawa Łapa, wyznaczając Pierzastą Burzę jako jej mentorkę. Po uzyskaniu imienia wojowniczki, Rdzawe Futro, kotka przez całe życie służyła Klanu Cienia. Pod koniec rządów okrutnego Tygrysiej Gwiazdy, wojowniczka została zastępczynią Czarnej Gwiazdy. Pomimo swojego wieku, Rdzawe Futro była zaciekła w walce. Kotka pozbyła się jednego z żyć Ognistej Gwiazdy i w tej samej bitwie została zabita przez Lwiego Płomienia. Po śmierci wstąpiła w szeregi Klanu Gwiazdy.

Fabuła

Wojownicy

Niebezpieczna ścieżka

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów. Rdzawe Futro jest wojowniczką Klanu Cienia i mentorką Cedrowej Łapy.

Czarna godzina

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów. Po śmierci Tygrysiej Gwiazdy, Czarna Stopa zostaje przywódcą Klanu Cienia, a Rdzawe Futro zostaje jego zastępcą.

Nowa przepowiednia

Północ

Na zgromadzeniu, gdy Wysoka Gwiazda przekazuje wiadomość, że Klanowi Wiatru brakuje wody, Rdzawe Futro mówi, że rzeka graniczy z terytorium Klanu Wiatru. Przywódca odpowiada, że rzeka znajduje się przy wąwozie i Klan Wiatru nie może bezpiecznie brać z niej wody.

Wschód księżyca

Rdzawe Futro przewodzi patrolowi granicznemu. Znajduje Ognistą Gwiazdę i jego patrol na swoim terytorium, aby porozmawiać z Czarną Gwiazdą o zniszczeniach Dwunożnych. Ona i jej patrol początkowo atakują ich, ale w końcu pozwala im się zobaczyć z Czarną Gwiazdą.

Świt

Rdzawe Futro i jej klan są schronieni w obozie Klanu Pioruna, gdy obóz Klanu Cienia zostaje zniszczony. Kiedy wszystkie klany przechodzą przez góry, próbuje uratować Dymną Łapę przed upadkiem, ale uczeń spada.

Zakurzona Skóra i Rdzawe Futro rozmawiają ze sobą pod koniec podróży. Wiewiórcza Łapa i Liściasta Łapa wyrażają zdziwienie, że kocur potrafi tak przyjaźnie rozmawiać z kotem z innego klanu, ale potem stwierdzają, że wróci do normalności, gdy klany ponownie się rozdzielą.

Blask gwiazd

Czarna Gwiazda przywołuje do siebie Rdzawe Futro, żeby coś załatwiła. Kotka siedzi na dole pnia drzewa, razem z innymi zastępcami podczas zgromadzenia. Kiedy Brunatna Skóra rozmawia z Jeżynowym Pazurem, mówi mu, że lepiej pójdzie już do Rdzawego Futra, na wypadek, gdyby miała coś dla niej do zrobienia.

Rdzawe Futro, Deszczowy Wąs, Zakurzona Skóra i Jastrzębi Mróz przeganiają dwa lisy, które próbują zaatakować koty zebrane nad jeziorem. Z tego powodu zgromadzenie kończy się, a klany wracają na własne terytoria. Później ruda kotka oskarża Brunatną Skórę o nielojalność wobec Klanu Cienia.

Zmierzch

Na zgromadzeniu Rdzawe Futro obwąchuje skałę, po bokach której stoją Jarzębinowy Pazur i Dębowe Futro podczas, gdy Jesionowa Stopa podchodzi i siada obok niej na korzeniach dębu. Po potyczce Brunatnej Skóry z jednym z dwóch pieszczochów i pomocy Klanu Pioruna Rdzawe Futro jest oburzona i nazywa kotkę nielojalną wobec swojego klanu.

Rdzawe Futro przewodzi grupie kotów Klanu Pioruna i Klanu Cienia, kiedy idą zastraszyć pieszczochy Dwunożnych. Gdy słyszy plan Jeżynowego Pazura, mówi, że jest całkiem sprytny jak na kota z Klanu Pioruna. Następnie kotka kieruje koty na dwie grupy po czym atakują. Mówi Jarzębinowemu Pazurowi, Dębowemu Futru, Ciernistemu Pazurowi i Obłocznemu Ogonowi, aby podchodzili w przeciwnych kierunkach, odcinając drogę ucieczki. Każe pieszczochom, aby zostawili klany w spokoju grożąc zabiciem. Później na zgromadzeniu, zastępczyni dołącza się do rozmowy Brunatnej Skóry z Wiewiórczym Lotem i Jesionowym Futrem.

Zachód słońca

Emoji AshfurThinking.png

Potęga trójki

Widzenie

Emoji AshfurThinking.png

Mroczna rzeka

Emoji AshfurThinking.png

Wyrzutek

Emoji AshfurThinking.png

Zaćmienie

Emoji AshfurThinking.png

Długie cienie

Emoji AshfurThinking.png

Wschód słońca

Emoji AshfurThinking.png

Superedycje

Odwet Wysokiej Gwiazdy

Ruda jest jednym z kotów, które Wysoki Ogon i Kuba spotykają kiedy szukają Sójki. Gdy podróżnicy znajdują Sójkę, Ruda podchodzi do niej i pyta się kim są dwa kocury. Sójka mówi że zostali przyprowadzeni przez Dżema i Skrzatkę.

Emoji AshfurThinking.png

Tajemnica Żółtego Kła

Ruda jest jedną z włóczęgów, mieszkających koło siedliska Dwunożnych. Gdy dochodzi do walki, jej stopa klinuje się w korzeniu drzewa, jest bezbronna, ale nikt jej nie atakuje. Niedługo potem, ona i Głaz przychodzą do Klanu Cienia, z prośbą o dołączenie. Wszyscy oprócz Żółtego Kła i Cedrowej Gwiazdy są przeciwstawieni, ale wojowniczka nie śmie się odzywać. Podczas mianowania na uczniów, dostaję imię Rdzawa Łapa. Eskorta pieszczochów i włóczęgów przybywa, by ocalić Głaza i Rudą przed kotami z klanów, które jak uważali, porwały ich. Dochodzi do konfrontacji, ale gdy przychodzi Rdzawa Łapa i Głaz, potwierdzają wersję klanu. Wrogie koty odchodzą w porażce, ale orientują się, że nie ma z nimi Hala. Znajdują jego ciało nad Postrzępioną Skórą i Żółtym Kłem. Postrzępiona Skóra tłumaczy, że ten pieszczoch zaatakował szarą kotkę, musiał jej bronić. Rdzawa Łapa smętnie mówi o tym, że Hal był jej ojcem. Od tamtej pory, Postrzępiona Skóra ma dystans do nowej uczennicy.

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Podróżując do obozu Klanu Cienia, Jeżynowa Gwiazda przypomina sobie, jak jedna część terytorium Klanu Cienia była własnością Klanu Cienia aż do śmierci Rdzawego Futra.

Tygrysia Gwiazda i Sasza

Ucieczka w las

Rdzawe Futro mówi Saszy by nie bała się dołączyć do Klanu Cienia bo większość z nich kiedyś też była włóczęgami. Później gdy patrol ruszył na polowanie Rdzawe Futro rozmawiała z Saszą. Kocica mówi o tym jak dobrym i silnym przywódcą jest Tygrysia Gwiazda. A także jak odbudował Klan Cienia i trzyma ich wszystkich razem.

Kiedy Sasza szybko wspięła się na drzewo w pogoni za wiewiórką i ją złapała Rdzawe Futro była pod dużym wrażeniem. Powiedziała że nigdy nie widziała by ktoś tak szybko się wspinał, zapytała też gdzie się tego nauczyła.

Powrót do klanów

Rdzawe Futro jest na patrolu, który znajduje Saszę, która przypadkowo przekroczyła granicę Klanu Cienia. Wojownicy nie wiedzą, kim jest kotka i zastanawiają się, co z nią zrobić. Jednak Rdzawe Futro rozpoznaje ją i pomaga jej, przekonując innych , że powinni ją puścić. Jeden z wojowników czuje, że musi mieć kocięta. Sasza szepcze do rudej kotki, że jeśli znajdą jej kociaki, to je wezmą do klanu. Włóczęga mówi, że miała kociaki, ale umarły z zimna. Rdzawe Futro jest przerażona i mówi jej, że powinna odejść.

Później Rdzawe Futro znajduje schronienie Saszy i widzi jej kociaki, Jastrzębia, Ćmę i Kijankę, i pyta czy należą do Tygrysiej Gwiazdy. Kotka potwierdza to niepewnie. Rdzawe Futro mówi, że kociaki są bardzo do niego podobne, a Sasza zaczyna błagać ją, by nie mówiła o nich ich ojcu. Zaskoczona Rdzawe Futro mówi Saszy, że przywódca Klanu Krwi, Bicz, zabił Tygrysią Gwiazdę. Przynosi kotce mysz i mówi jej, że powinna odejść. Myśli, że gdyby jakikolwiek kot z Klanu Cienia dowiedział się, że kociaki należały do Tygrysiej Gwiazdy, chcieliby, żeby zostały wojownikami. Przed pójściem zwraca się do Saszy mówiąc, że ma wspaniałą rodzinę i ma nadzieję, że wyrosną na silnych i zdrowych.

Ciekawostki

Cytaty

Nie martw się, Saszo. Czarna Stopa, Wyszczerbiony Ząb i ja byliśmy kiedyś włóczęgami jak Ty.

—Rdzawe Futro do Saszy przed patrolem, "Ucieczka w las", strona 73

Wow! Nigdy nie widziałam, by ktokolwiek tak szybko wspinał się na drzewo! Jak się tego nauczyłaś?

—Rdzawe Futro do Saszy, "Ucieczka w las", strona 75

Ceremonie

Ceremonia ucznia

Cedrowa Gwiazda: Ruda, opuściłaś swój dom w siedlisku Dwunożnych i wyraziłaś życzenie, by zostać członkinią Klanu Cienia. Od tej chwili będziesz znana jako Rdzawa Łapa. Pierzasta Burzo, jesteś utalentowaną wojowniczką i świetnie znasz kodeks wojownika. Wiem, że przekażesz tę wiedzę swojej uczennicy.

Tajemnica Żółtego Kła, strona 163

Ceremonia wojownika

Cedrowa Gwiazda: Te dwa koty przyszły do nas z siedliska Dwunożnych. Z początku wielu z nas obawiało się, że nie wpasują się w życie klanu. Z przyjemnością oświadczam, że się myliliśmy. Pierzasta Burzo, czy Rdzawa Łapa nauczyła się, jak żyje się w klanie i dowiodła, że jest godna zostać wojowniczką?
Pierzasta Burza: Tak.
Cedrowa Gwiazda: Ja, Cedrowa Gwiazda, wzywam mych wojowniczych przodków, by spojrzeli na tych uczniów. Szkolili się wytrwale, by pojąć wasz szlachetny kodeks, a ja polecam ich wam jako wojowników. Rdzawa Łapo, Głazie, czy przyrzekacie stać na straży kodeksu wojownika, chronić swój klan i bronić go nawet za cenę życia?
Rdzawa Łapa: Przyrzekam.
Cedrowa Gwiazda: Zatem mocą Klanu Gwiazdy nadaję wam imiona wojowników. Rdzawa Łapo, od tego momentu będziesz znana jako Rdzawe Futro. Klan Gwiazdy szanuje twoją lojalność i odwagę, a my witamy cię jako pełnoprawną wojowniczkę Klanu Cienia.
Wszyscy: Rdzawe Futro! Głaz! Rdzawe Futro! Głaz!

Tajemnica Żółtego Kła, strony 244-245

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Szeptach nocy", strona 122
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Misji Ognistej Gwiazdy", spis klanów
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w "Lasie tajemnic", spis klanów
  4. 4,0 4,1 Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", spis klanów
  5. Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", strona 245
  6. 6,0 6,1 Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", strona 163
  7. Wyjawione w "Ostatecznym przewodniku", strona 79
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", strona 215
  10. Wyjawione w "Przemijających echach", strona 396
  11. Wyjawione w Tajemnicy Żółtego Kła, strona 150 (angielskie wydanie)
  12. Wyjawione w "Niebezpiecznej ścieżce", spis klanów
  14. Wyjawione w "Szeptach nocy", spis klanów
  15. Wyjawione w "Świcie", strona 273
  18. Wyjawione w "Furii Tygrysiego Pazura" ,spis klanów
  19. Wyjawione w "Czarnej godzinie", spis klanów
Advertisement