FANDOM

Uwaga!

Bycie prawdziwym medykiem leży w sercu kota i wszystkich jego pięciu zmysłach. Musisz być odważniejsza od wojowników, mądrzejsza od przywódcy klanu, skromniejsza niż najmniejszy z kociąt, chętna do nauki bardziej niż jakikolwiek uczeń.

—Rozżarzona Skóra o byciu medykiem , Wschód Księżyca

Rozżarzona Skóra (ang. Cinderpelt) – dawna uczennica i medyczka Klanu Pioruna. Jej mentorami byli - Ogniste Serce i Żółty Kieł.

Córka Oszronionego Futra, siostra Jasnego Serca, Paprociowego Futra i Ciernistego Pazura. Obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy.

Jej reinkarnacją była Rozżarzone Serce.

Wygląd

Rozżarzona Skóra to kotka o ciemnoszarej jak dym sierści oraz o przejrzystych, bladoniebieskich oczach. Jej sierść jest puszysta i miękka.

Fabuła

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Kotka nie zostaje wspomniana z imienia, jednak zostaje przedstawiona jako jedno z kociąt Oszronionego Futra.

Po tym jak Klan Cienia atakuje obóz Klanu Pioruna, kocięta zostają porwane, a medyczka Nakrapiany Liść, która próbowała je ochronić zostaje zabita. Żółty Kieł zostaje oskarżona o ich porwanie, jednak wkrótce okazuje się, że zrobił to wojownik Klanu Cienia, Podrapany Pysk.

Ognista Łapa wraz z kilkoma innymi kotami z klanu atakuje obóz Klanu Cienia i udaje mu się odbić kocięta.

Oszronione Futro jest szczęśliwa, że udało jej się odzyskać kocięta i od tego czasu ma bardzo dobrą relację z Ognistą Łapą.

Ogień i Lód

Oszronione Futro ogłasza Błękitnej Gwieździe, że dwójka jej kociąt jest gotowa do szkolenia. Mimo, że Rozżarzona Łapa i jej brat mają mniej niż sześć księżyców zostają mianowani uczniami. Podczas swojej ceremonii, Rozżarzona Łapa nie może usiedzieć w miejscu. Podekscytowana wykrzykuje swoje nowe imię, mimo, że powinna zachować spokój. Błękitna Gwiazda wybiera Ogniste Serce na jej mentora. Młody wojownik zauważa, że jej brat, Paprociowa Łapa byłby znacznie prostszy do wyszkolenia.

Podczas jednego z patroli, Rozżarzona Łapa wbrew poleceniu, oddala się od swojego mentora, chcąc zobaczyć zamarzniętą rzekę. Ogniste Serce, Szara Pręga i Paprociowa Łapa próbują ją dogonić, aby kotka nie zrobiła sobie krzywdy. Wkrótce jednak okazuje się, że to Szara Pręga potrzebuje pomocy, kiedy przez swoją nierozważność wpada do rzeki i zostaje porwany przez jej nurt. Ostatecznie z opresji ratuje go wojowniczka Klanu Rzeki, Srebrny Strumień.

Po powrocie do obozu przemoczony Szara Pręga zostaje zauważony przez Tygrysiego Pazura. Jednak zanim wojownik spróbuje wypytać się co się stało podczas patrolu, Rozżarzona Łapa kłamie, mówiąc, że Szara Pręga wyciągnął ją ze strumienia, leżącego na terenie Klanu Pioruna. Ogniste Serce jest zdumiony odwagą uczennicy, która nie bała się spojrzeć głęboko w oczy surowego zastępcy, jednak kotka odpowiada, że nie boi się Tygrysiego Pazura, a podziwia go.

Kiedy Ogniste Serce zostaje poproszony jednocześnie o zerwanie kocimiętki oraz spotkanie się z Tygrysim Pazurem, kot przedkłada zebranie leczniczego zioła dla chorej przywódczyni nad spotkanie z zastępcą. Rozżarzona Łapa mówi wtedy, że to ona może pójść do Tygrysiego Pazura. Jej mentor jednak nie wyraża zgody.

Pomimo zakazu mentora nieposłuszna Rozżarzona Łapa biegnie na spotkanie z zastępcą Błękitnej Gwiazdy.

Kiedy przybywa na miejsce, niedoświadczona uczennica nie zauważa pędzącego potwora i zostaje przez niego potrącona. Ogniste Serce znajduje ją na drodze, zakrwawioną. Zauważa też Tygrysiego Pazura, który jest również wstrząśnięty całym zdarzeniem. Młody wojownik zabiera swoją uczennice z powrotem do obozu. Medyczka, Żółty Kieł ze wszystkich sił stara się udzielić rannej kotce jak najlepszej pomocy. Dzięki temu okazuje się, że Rozżarzona Łapa przeżyje. Ogniste Serce przez dłuższy czas obawia się ją zobaczyć, jednak wkrótce się na to zdobywa. Wojownik widzi, że tylna noga kotki jest mocno poraniona i zdeformowana na wskutek uderzenia. Żółty Kieł karze jej ćwiczyć łapę, mając nadzieję, że dzięki temu wróci ona do pełnej sprawności. Jednak wkrótce okazuje się, że mimo wszelkich starań Rozżarzona Łapa nigdy nie będzie mogła zostać wojowniczką. Uczennica jest załamana tym faktem i od tego czasu nie wychodzi z legowiska medyczki.

Podczas ataku włóczęgów na obóz Klanu Pioruna, Rozżarzona Łapa próbuje pomóc walczącym współbratymcom, jednak zostaje powstrzymana przez Zakurzoną Łapę Po bitwie uczennica zwierza się Ognistemu Sercu, że czuje się źle z tym, że jest ciężarem dla klanu, ponieważ nie mogła na nic przydać się podczas bitwy. Ich rozmowę słyszy Żółty Kieł i stwierdza, że Rozżarzona Łapa, mimo, że nie może walczyć, bardzo jej się przydaję. Poprzez swój długi pobyt w legowisku medyczki młoda kotka nauczyła się nazw wielu ziół, dzięki czemu służyła jej pomocą. Wkrótce Rozżarzona Łapa staje się uczennica Żółtego Kła i pomaga w leczeniu kotów po bitwie. Kotka za cel stawia sobie zrobić wszystko, aby nie być bezużyteczna dla swojego klanu.

Ceremonie

Ceremonia ucznia

Wkrótce

Ciekawostki

  • Vicky ujawniła, że Rozżarzona Skóra podkochiwała się w Ognistej Gwieździe, jednak kocur ani razu tego nie zauważył, a ona sama nigdy nie ujawniła swoich uczuć.
  • Rozżarzona Skóra ujawniła Piaskowej Burzy co czuje do Ognistej Gwiazdy, jednak dodała, że nic nic nie zrobiła w tym kierunku, ponieważ nie zależy jej na popsuci ich relacji.
  • Kate Cary pisze, że Biała Burza mógłby być jej ojcem. Jednakże Vicky mówi, że jej ojcem mógł być również Lwie Serce.
  • Na pytanie, czy Mała Chmura podkochiwał się w Rozżarzonej Skórze, po tym, jak wyleczyła go z choroby, Vicky zaprzecza i dodaję, że bardziej podziwiał jej czyny i traktował ją jak siostrę.
  • W książkach wydawnictwa Amber nazywała się Okopcona Skórka.
  • Rozżarzona Skóra wiedziała w jakich okolicznościach umrze. Jednak nie bała się śmierci. Była na nią gotowa.
  • Narodziła się na nowo, ponieważ Klan Gwiazdy stwierdził, że nie powinna nigdy być medyczką.
  • Kiedy poszła do Klanu Gwiazdy rany na jej nodze zostały całkowicie wyleczone.
  • Wraz ze swoim bratem zaczęli szkolenie przed ukończeniem sześciu księżyców, co jest sprzeczne z kodeksem wojownika.

Błędy

  • Została błędnie nazwana Rozżarzoną Łapą w Niebezpiecznej Ścieżce (str.190), mimo, że była już wtedy pełnoprawną medyczką.
  • Została raz nazwana Rozżarzona Skóra, mimo, że była jeszcze wtedy uczennicą.
  • Została błędnie przedstawiona jako kotka o jasnej, pręgowanej sierści lub po prostu jasnej sierści. Również jako biała kotka o czarnych pręgach na głowie.

Galeria