Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Rudy Ogon był dzielnym wojownikiem. Jego lojalność wobec Klanu Pioruna była niezachwiana. Zawsze zdawałam się na jego osąd, gdyż zawsze najwyżej cenił dobro klanu i nigdy nie poddał się egoizmowi i pysze. Byłby z niego dobry przywódca.

Błękitna Gwiazda o Rudym Ogonie, "Ucieczka w dzicz", strona 62

Rudy Ogon (ang. Redtail) - dawny zastępca w Klanie Pioruna, został zabity podczas walki z Klanem Rzeki przez Tygrysią Gwiazdę, a obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy.

Opis

Rudy Ogon to mały[11], ciemny, łaciaty[10], szylkretowy kocur[11]. Ma charakterystyczny[11], puszysty[10], rudy ogon jak lisia kita[13], pierzaste uszy[14] i bursztynowe oczy[15].

Historia

Urodził się jako Rudasek w miocie Prędkiej Bryzy, będąc bratem Listka i Wierzbki. Ruda Łapa otrzymuje Wróblą Skórę jako swojego mentora, a po ukończeniu treningu otrzymuje imię wojownika, Rudy Ogon. Po śmierci Słonecznej Gwiazdy zostaje zastępcą pod przewodnictwem Błękitnej Gwiazdy. On i Błękitna Gwiazda są blisko zaprzyjaźnieni, zapewniając swojemu klanowi siłę. Zostaje partnerem Brązowego Pyska. Rudy Ogon jest znacznie szybszy i mądrzejszy niż większość wojowników Klanu Pioruna. Zostaje jednak zamordowany przez Tygrysiego Pazura, który chce zostać zastępcą Klanu Pioruna, Ogniste Serce ujawnia klanowi prawdę, przez co Rudy Ogon jest mu niezmiernie wdzięczny. Podczas ceremonii przywódca Rudy Ogon daje Ognistej Gwieździe jedno z jego dziewięciu żyć, z którym dał mu sprawiedliwość, podczas ceremonii podziękował również za ujawnienie tajemnicy jego śmierci.

Fabuła

Wojownicy

Ucieczka w dzicz

W prologu toczy się walka między Klanem Pioruna a Klanem Rzeki przy Słonecznych Skałach. Podczas walki, Rudy Ogon zdaje sobie sprawę, że Klan Rzeki ma miażdżącą przewagę liczebną. Krzyczy do Tygrysiego Pazura, że dalsza walka jest bezużyteczna, ponieważ siły nie są wyrównane, na co kocur odpowiada, że Klan Pioruna jest niezwyciężony. Rudy Ogon upiera się, że Klan nie może stracić więcej wojowników, a Błękitna Gwiazda, przywódczyni, nie będzie wymagać od nich niemożliwego, biorąc pod uwagę ich szanse. Następnie wskakuje na głaz i daje swoim wojownikom sygnał do odwrotu. Kiedy Klan Rzeki chełpi się zwycięstwem, wojownicy pokonanego Klanu Pioruna wycofują się w stronę drzew. Tygrysi Pazur waha się, spoglądając na pole bitwy z ponurą miną, zanim podąża za resztą swojego klanu.

Podczas kolejnej walki nad Słonecznymi Skałami, Rudy Ogon umiera na oczach Tygrysiego Pazura, ambitnego wojownika, który pragnie zająć jego stanowisko zastępcy. Tygrysi Pazur kłamie o śmierci Rudego Ogona, mówiąc reszcie wojowników Klanu Pioruna, że zastępca Klanu Rzeki, Dębowe Serce, zabił Rudego Ogona, a on sam zabił Dębowe Serce, aby pomścić śmierć członka swego klanu. Jednak uczeń Tygrysiego Pazura, Krucza Łapa, był świadkiem tego, co właściwie się stało. Dębowe Serce został zabity przez spadający kamień, podczas gdy Tygrysi Pazur i Rudy Ogon walczyli ze sobą, a następnie pręgowany kocur skorzystał z okazji, aby zabić zastępcę Błękitnej Gwiazdy i obwinić o to Dębowe Serce.

Krucza Łapa opisuje Rudego Ogona jako bardzo odważnego, a Błękitna Gwiazda odnosi się do niego jako szlachetnego kota. Zakurzona Łapa jest zdruzgotany, gdy słyszy, że jego mentor umarł. Błękitna Gwiazda następnie staje przed wyborem nowego zastępcy. Wybiera Lwie Serce jako następcę Rudego Ogona, tym samym nie spełniając ambicji Tygrysiego Pazura.

Las tajemnic

Ogniste Serce kontynuuje śledztwo w sprawie zbrodni Tygrysiego Pazura, gromadząc więcej szczegółów o śmierci Rudego Ogona. Jest wielokrotnie wspominany przez Ogniste Serce, ponieważ rozważa słowa innych kotów i ma zamiar wymierzyć sprawiedliwość w imię martwego zastępcy.

Zdrada Tygrysiego Pazura została wreszcie ujawniona po jego próbie zabójstwa Błękitnej Gwiazdy. Podsuwa to Ognistemu Sercu pomysł, aby ujawnić Klanowi Pioruna okoliczności śmierci Rudego Ogona. Tygrysi Pazur został uznany za zdrajcę i zwraca się do swoich najbliższych zwolenników, by poszli za nim na wygnanie. Wśród nich jest były uczeń Rudego Ogona, Zakurzona Skóra. Drżąc z udręki, kocur oświadcza, że bez względu na to, jak bardzo podziwiał Tygrysiego Pazura, więcej zawdzięczał swojemu mentorowi niż jakiemukolwiek kotu. Oświadcza, że wolałby umrzeć niż iść za nim. Tygrysi Pazur odchodzi, mrucząc, że wszyscy tego pożałują.

Czarna godzina

Rudy Ogon pojawia się jako jeden z kotów, który daje Ognistej Gwieździe dziewięć żyć. Ze swojego życia przekazuje mu sprawiedliwość. Dziękuje mu również za ujawnienie tajemnicy swojej śmierci i udziału w niej Tygrysiej Gwiazdy.

Później, Rudy Ogon jest wspomniany, gdy Krucza Łapa wychodzi ze stodoły. Mówi się, że Krucza Łapa był jedynym kotem oprócz Tygrysiej Gwiazdy, który widział śmierć Rudego Ogona.

Podczas bitwy przeciwko Klanowi Krwi, Ognista Gwiazda widzi ciemne futro i krzaczasty, rudy ogon Rudego Ogona wraz ze wszystkimi innymi kotami Klanu Gwiazdy, które dały mu dziewięć żyć.

Potęga trójki

Wyrzutek

Długi Ogon opowiada Liskowi i Lodowatce o zdradzie Tygrysiego Pazura i wspomina, że pręgowany kocur zabił Rudego Ogona z zimną krwią.

Omen gwiazd

Ostatnia nadzieja

Rudy Ogon pojawia się, gdy Sójcze Pióro ogląda koty, które dawały Ognistej Gwieździe dziewięć żyć, krótko po śmierci przywódcy. Medyk zauważa, że szylkretowy kocur dał odwagę rudemu dawnemu przywódcy, chociaż Rudy Ogon istotnie dał mu sprawiedliwość.

Złamany kodeks

Światło we mgle

Rudy Ogon wita koty przybywające z Mrocznej Puszczy, gdy bariera zostaje przełamana i bitwa dobiega końca. Kocur recytuje zasadę, że żaden wojownik nie powinien porzucać kociaka w niebezpieczeństwie, gdy okoliczne koty recytują zasady w kolejności od najważniejszej, do najmniej ważnej.

Superedycje

Wizja Lotu Ćmy

Mimo, że nie został wymieniony z imienia, Rudy Ogon jest widziany przez Lot Ćmy, kiedy daje Ognistej Gwieździe jedno z dziewięciu żyć.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Rudasek rodzi się razem ze swoim rodzeństwem Listkiem i Wierzbką. Ich rodzicami są Żmijowy Kieł i Prędka Bryza, a starszym rodzeństwem Łaciata Skóra i Lamparcia Stopa. Rudasek jest widziany razem ze swoją matką i miotem tuż przed spotkaniem Klanu.

Później staje się uczniem, a jego mentorem zostaje Wróbla Skóra. Kiedy Błękitne Futro zabiera swoje kocięta do Klanu Rzeki, Kamyczek chwali się, że Ruda Łapa już pokazał mu pozycję myśliwską.

Pod koniec książki, siedzi obok Błękitnej Gwiazdy. Otrzymał swoje imię wojownika – Rudy Ogon i jest teraz nowym zastępcą Klanu. Obydwoje oglądają uczniów – Szarą Łapę, Zakurzoną Łapę, Kruczą Łapę i Piaskową Łapę.

Nowele

Serce Nakrapianego Liścia

Rudasek udaje wojownika wraz z Listkiem i atakuje Brązik, która udaje, że jest jednym z włóczęgów. Listek krzyczy na niego, ponieważ nie zasygnalizowała mu, by już atakował i mówi mu, że nie może już grać jako zastępca. Rudasek mówi, że nie chce grać z Listkiem, ponieważ za bardzo się rządzi. Rudasek wskakuje na Ostowego Pazura i przewraca, powodując, że Biała Łapa wpada na Pierzastego Wąsa. Następnie ogłasza, jak bardzo zranił wojownika.

Ruda Łapa jest uczniem Wróblej Skóry wraz z Nakrapianą Łapą i Wierzbową Łapą. Podczas ceremonii uczniów, Tygrysia Łapa świdruje nowo mianowanych uczniów spojrzeniem swoich bursztynowych oczu. Ruda Łapa mówi Nakrapianej Łapie, żeby się o to nie martwiła. Zostaje zabrany, aby zobaczył terytorium z Obciętym Ogonem, Ostowym Pazurem, Tygrysią Łapą, Drozdową Skórą, Nakrapianą Łapą i Wierzbową Łapą.

Ruda Łapa zauważa, że Nakrapiana Łapa wychodzi z legowiska medyka i idzie z nią porozmawiać.

Szylkretowy kocur jest widziany, jak wlecze ze sobą wiewiórkę, którą Wierzbowa Łapa upolowała i przechodzi z nią przez tunel kolcolistów. Zapytana, czy Wierzbowa Łapa ją złapała, mówi, że prawie odleciał z nią.

Budzi Nakrapianą Łapę po wizycie w Mrocznej Puszczy i pyta, gdzie była poprzedniej nocy.

Pożegnanie Kruczej Łapy

Jęczmień przypomina Kruczej Łapie, dlaczego opuścił Klan Pioruna: Tygrysi Pazur wiedział, że Krucza Łapa widział, jak zabił Rudego Ogona, i planował jego śmierć za to, że był świadkiem.

Furia Tygrysiego Pazura

Gdy Tygrysi Pazur namawia Zakurzoną Skórę do pójścia za nim na wygnanie, ten odmawia, ponieważ kocur zabił jego mentora, Rudego Ogona. Tygrysi Pazur natychmiast przypomina sobie dawnego zastępcę, myśląc, że zasłużył na śmierć, ponieważ był zbyt podobny do Błękitnej Gwiazdy, zawsze szukający pokoju. Ciemnobrązowy kocur zostaje wyrwany ze wspomnień czerwonego cięcia, które zrobił na gardle Rudego Ogona, ponieważ Błękitna Gwiazda kontynuuje przemówienie.

Dług Rudego Ogona

Ruda Łapa martwi się o to, co niesie za sobą zostanie wojownikiem, zwłaszcza udział w walkach. Kiedy rośnie napięcie między Klanem Pioruna i Klanem Rzeki, Tygrysi Pazur przekonuje Słoneczną Gwiazdę, aby wysłał uczniów, w tym Rudą Łapę i Wierzbową Łapę, by odnowili granice zapachowe przy Słonecznych Skałach. Po drodze ich patrol śledzi jastrząb; Ruda Łapa zostaje w tyle i zostaje zaatakowany, ale jego życie ratuje Tygrysi Pazur. Jednak z powodu pewnych kłopotów patrol nie może dojść do Słonecznych Skał, zanim pierwszy patrol nie wycofuje się z bitwy. Ruda Łapa z wdzięcznością wykrzykuje wojownikowi, że zawsze będzie mu dłużny za ten czyn, na co Tygrysi Pazur odpowiada mu, że jest mu winien własne życie. Co więcej, Ruda Łapa czuje się winny z powodu przegranej bitwy, na co Tygrysi Pazur przytakuje, że ​​przegrana była jego winą.

Rudy Ogon wraz z Wierzbową Skórą zostają wojownikami i zostaje zaproszony na patrol myśliwski z Tygrysim Pazurem. Młody wojownik, mając nadzieję na spłatę długu wobec Tygrysiego Pazura, chętnie przyjmuje ofertę. Jednak w pobliżu Czterech Drzew obaj spotykają młodego ucznia Klanu Wiatru, Szczawiową Łapę, która ściga królika wprost na terytorium Klanu Pioruna. Tygrysi Pazur konfrontuje się z nią i sugeruje Rudemu Ogonowi, aby młoda kotka dostała lekcję życia, więc Rudy Ogon niechętnie rzuca się na nią, ale przestaje, gdy Tygrysi Pazur każe mu "rozerwać ją na strzępy". Wkrótce pojawia się mentor Szczawiowej Łapy, Rogaty Sus i krytykuje wojowników Klanu Pioruna za zranienie tak młodego ucznia.

Tygrysi Pazur zgłasza incydent Słonecznej Gwieździe, pomijając szczegóły, aby wyglądało to tak, jakby wina leżała po stronie Klanu Wiatru. Rudy Ogon chce powiedzieć prawdę, ale zaczyna wątpić w siebie. Na zgromadzeniu obiecuje Rogatemu Susowi, że porozmawia ze Słoneczną Gwiazdą, aby zmniejszyć napięcie między Klanem Wiatru a Klanem Pioruna; jednak nie jest w stanie tego zrobić, a Tygrysi Pazur przekonuje przywódcę do rozpoczęcia ataku na obóz Klanu Wiatru. Wojownik namawia do wycofania się po poważnej kontuzji Błękitnego Futra, a Tygrysi Pazur nazywa go tchórzem. Wojownik zdaje sobie sprawę, że nie ma długu wobec Tygrysiego Pazura, tylko wobec Klanu Pioruna.

Jako zastępca Klanu Pioruna, Rudy Ogon jest ostrożny w bitwie, ku niezadowoleniu Tygrysiego Pazura, szczególnie po tym, jak Rudy Ogon rozkazuje wycofać się z pola bitwy o Słoneczne Skały. Tygrysi Pazur namawia Błękitną Gwiazdę, że Klan Rzeki musi zostać zaatakowany natychmiast, na co Błękitna Gwiazda organizuje patrol na Słoneczne Skały. Rudy Ogon oferuje dołączenie do tego patrolu, zaskakując Tygrysiego Pazura, choć motywy zastępcy są podejrzane dla Tygrysiego Pazura. Uczeń brązowego wojownika, Krucza Łapa, również dołącza, pomimo dezaprobaty zastępcy. Napotykają Dębowe Serce i wielu innych wojowników Klanu Rzeki, a kiedy zostają zaatakowani, Rudy Ogon nakazuje Kruczej Łapie uciekać. Po zakończeniu bitwy Tygrysi Pazur rzuca się na Rudego Ogona, zabijając go, twierdząc, że Klan Pioruna potrzebuje "prawdziwego zastępcy". Zastępca budzi się w Klanie Gwiazdy i jest tam głośno o przepowiedni: "Tylko ogień ocali nasz klan".

Przewodniki po terenie

Kodeks Klanów

Rudy Ogon krótko pojawia się w jednym z opowiadań i jest chory na zielony kaszel. Jest podsłuchany przez Długiego Ogona rozmawiającego z Błękitną Gwiazdę o patrolach myśliwskich. Powiedział Długiemu Ogonowi i Ciemnej Prędze, żeby poszli na polowanie, ponieważ nie byli chorzy.

Bitwy Klanów

W "Cieniach Lasu", Zakurzona Łapa wspomina, że Rudy Ogon został w obozie przez ból brzucha po zjedzeniu zgniłego kosa, więc zamiast tego wyruszył na trening z Tygrysim Pazurem. Tygrysi Pazur zapytał, czy Rudy Ogon kiedykolwiek uczył Zakurzoną Łapę, jak złapać ofiarę na drzewach, jednocześnie ucząc go, jak huśtać się z gałęzi. Jego imię jest wspomniane, gdy Tygrysi Pazur, Zakurzona Łapa, Ciemna Pręga i Długi Ogon są zdezorientowani atakiem Klanu Cienia. Następnie Zakurzona Łapa krzyczy imię Rudego Ogona, dezorientując patrol Klanu Cienia, myśląc, że w patrolu Klanu Pioruna jest więcej kotów, niż było naprawdę.

Ostateczny przewodnik

Na stronie Tygrysiej Gwiazdy jest wspomniane, że podczas bitwy o Słoneczne Skały, Tygrysi Pazur zobaczył swoją szansę na stanie się zastępcą Klanu Pioruna w zabiciu Rudego Ogona. Jako jego alibi, Tygrysi Pazur śmierć zastępcy zwala na dawnego zastępcę Klanu Rzeki, Dębowe Serce zastępcą. Może i nie od razu, ale w końcu Tygrysi Pazur zostaje zastępcą.

Rudy Ogon jest również wspomniany na stronie Kruczej Łapy i Jęczmienia. Krucza Łapa był świadkiem morderstwa, co wywołało lęk u młodego ucznia do swojego własnego mentora, a dla Tygrysiego Pazura był on zagrożeniem, ze swoją wiedzą.

Cytaty

Ruda Łapa: M-Muszę powiedzieć Słonecznej Gwieździe o tym, co zrobiłem?
Tygrysi Pazur: Oczywiście, że tak. Słoneczna Gwiazda jest naszym przywódcą i musi wiedzieć, dlaczego jego plan się nie powiódł. Ale będę stał za tobą, bez względu na to, co mówią inni. W końcu każdy wojownik w Klanie zrobił jakieś głupie rzeczy. Chodzi mi o to, że te rzeczy zwykle nie mają tak strasznych efektów, ale to był po prostu pech, naprawdę.
Ruda Łapa: Dziękuje, Tygrysi Pazurze. Jestem ci coś winien.
Tygrysi Pazur: Oczywiście, że jesteś mi coś winien. Jesteś mi winien swoje życie!

—Rozmowa Tygrysiego Pazura z Rudą Łapą po tym, jak wojownik ocalił ucznia, "Dług Rudego Ogona" (tłumaczenie nieoficjalne)

Rudy Ogon: Czy Szczawiowa Łapa jest na tyle ranna, by nie przyjść na zgromadzenie?
Rogaty Sus: Jest obolała, ale wszystko będzie dobrze. Nie dzięki tobie.
Rudy Ogon: Nie chciałem jej skrzywdzić. Po prostu wykonywałem swój obowiązek.
Rogaty Sus: Twój obowiązek? Nie byłeś wojownikiem wystarczająco długo, prawda, Rudy Ogonie? Wojownicy mają uczyć uczniów, a nie ich ranić.

Rogaty Sus besztający Rudego Ogona, "Dług Rudego Ogona" (tłumaczenie nieoficjalne)

Klan Pioruna doceni twoją odwagę, Tygrysi Pazurze, ale nie możemy już stracić ani jednego wojownika. Błękitna Gwiazda nigdy nie oczekuje od wojowników niemożliwego. Znajdziemy jeszcze okazję do pomsty za tę porażkę.

—Rudy Ogon namawia Tygrysiego Pazura do odwrotu, "Ucieczka w dzicz" strona 15

Z tym życiem daję ci poczucie sprawiedliwości. Korzystaj z niego dobrze, osądzając czyny innych. Dziękuję. Odkryłeś prawdę, co nie udało się żadnemu innemu kotu.

—Rudy Ogon dając Ognistej Gwieździe drugie życie przywódcy, "Czarna godzina", strona 68

Ceremonie

Ceremonia wojownika

Słoneczna Gwiazda: Ruda Łapo. czy obiecujesz przestrzegać kodeksu wojownika, oraz chronić i bronić swojego klanu, nawet za cenę własnego życia?
Ruda Łapa: Obiecuję.
Słoneczna Gwiazda: Zatem, dzięki mocy Klanu Gwiazdy nadaję ci Twoje imię wojownika. Ruda Łapo, od tej chwili będziesz znany jako Rudy Ogon. Klan Gwiazdy honoruje twoją odwagę i lojalność, a my witamy Cię jako pełnoprawnego wojownika Klanu Pioruna! Służ dobrze swojemu klanowi. Będziesz dobrym wojownikiem.
Wszyscy: Wierzbowa Skóra! Rudy Ogon! Wierzbowa Skóra! Rudy Ogon!.

—"Dług Rudego Ogona", strona 39 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Ciekawostki

Zobacz także

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 435
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 Wyjawione na oficjalnej stronie Wojowników
  3. Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy",strona 426
  4. Wyjawione w "Ucieczce w dzicz", strona 247
  5. Wyjawione w "Sercu Nakrapianego Liścia", rozdział 2
  6. Wyjawione w "Wyznaniu Pojedynczej Gwiazdy", spis klanów
  10. 10,0 10,1 10,2 10,3 Wyjawione w "Czarnej godzinie", strona 68
  11. 11,0 11,1 11,2 11,3 11,4 Wyjawione w "Ucieczce w dzicz", spis klanów
  12. Wyjawione w "Ucieczce w dzicz", strony 14-15
  14. Wyjawione w "Kodeksie Klanów", strona 39 (angielskie wydanie)
  15. Wyjawione na okładce "Długu Rudego Ogona
  16. Wyjawione na Erin Hunter Czat 4
Advertisement