FANDOM

Rudzikowe Skrzydło (ang. Robinwing) — członkini Klanu Gwiazdy, dawniej wojowniczka i karmicielka w Klanie Pioruna. Zadebiutowała głównie w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy" jako postać drugoplanowa i przybrana matka Białej Burzy.

Wygląd

Rudzikowe Skrzydło jest małą ciemnobrązową kotką z rudym podbrzuszem. Ma bursztynowe oczy i gruby puszysty ogon.

Charakter

Rudzikowe Skrzydło jest energiczna — napisano tak nawet w spisie Klanów. Ma dość cięty język, co widać podczas jej utarczki słownej z Wysoką Łapą, albo Gęsim Piórem po napadzie na obóz Klanu Wiatru. Kotka stara się myśleć logicznie i jest dość ostrożna. Dobrze radzi sobie z opieką nad kociętami, wiedząc, co powiedzieć i zrobić w ich towarzystwie. Bardzo troszczy się o swoją uczennicę podczas jej szkolenia.

Historia

Rudzikowe Skrzydło była członkinią Klanu Pioruna. Została mentorką Lamparciej Stopy, na poważnie zajmując się jej szkoleniem oraz samą kotką. Często krytykowała Gęsie Pióro i jego wybory. Ze swoimi dwoma partnerami, Kędzierzawą Skórą i Łaciatą Skórą, miała w sumie siedmioro kociąt. Opiekowała się też Białą Burzą po śmierci jego matki. Umarła niedługo przed rozpoczęciem się akcji Ucieczki w dzicz.

Fabuła

Super edycje

Zemsta Wysokiej Gwiazdy

Rudzikowa Łapa w raz z Kędzierzawa Łapą i dwójką wojowników są w drodze do Wysokich Skał. Ich patrol wyczuwa Wysoka Łapa. Niewiele myśląc, atakuje jednego z wojowników. Świtająca Pręga przybiega im na spotkanie i odciąga swojego ucznia. Tłumaczy, że dwójka uczniów Klanu Pioruna idzie dzielić języki z Klanem Gwiazdy. Wojowniczka Klanu Wiatru przeprasza Wietrzny Lot, a wtedy Wysoka Łapa mówi, że w lesie widzieli dziwnie wyglądające króliki, a Rudzikowa Łapa odpowiada, że nie wyglądały aż tak dziwnie jak on. Kiedy Światjąca Pręga przepuszcza patrol, Wysoka Łapa z ulgą ucieka od spojrzeń uczniów Klanu Pioruna.

Tajemnica Żółtego Kła

Rudzikowe Skrzydło nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów.

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Kotka pojawia się po raz pierwszy, kiedy w kępie pokrzyw dzieli się zdobyczą wraz z Słonecznym Zmierzchem, Brunatną Cętka i Kędzierzawą Skórą.

Później zostaje wybrana na mentorkę Lampraciej Łapy przez Sosnową Gwiazdę. Przywódca mówi, że jej mentorem był Mamrocząca Stopa i ma nadzieję, że przekaże dalej wspaniałe umiejętności łowieckie, których ją nauczył. Rudzikowe Skrzydło w odpowiedzi skinęła głową i poszła zetknąć się nosami z jej nową uczennicą.

Kiedy medyk Klanu Pioruna, Gęsie Pióro zinterpretował znak od Klanu Gwiazdy z Futra nornicy, Klan był przerażony. Według kocura specyficzne ułożenie futra oznacza przewalone drzewa, co jest równoznaczne z tym, że tak zniszczy ich Klan Wiatru. Kiedy wybucha kłótnia, ponieważ część kotów chce atakować od razu, a reszta nie jest tego pewna. Do tej drugiej grupy należy Rudzikowe Skrzydło, która pyta, czy naprawdę mamy atakować w oparciu o zwietrzały zapach i jakieś spłaszcone futro. Po jej słowach kilka kotów gwałtownie wciąga powietrze, a Drozdowa Skóra szepcze, że nie może tak podawać w wątpliwość słów medyka. Ostatecznie Sosnowa Gwiazda decyduje zaatakować Klan Wiatru i świcie. Kiedy pada pytanie odnośnie udziału uczniów w bitwie, przywódca Klanu Pioruna zwraca się do Rudzikowego Skrzydła, czy Lamparcia Łapa jest gotowa do walki. Kotka niechętnie potwierdza skinieniem głowy, a jej uczennica zostaje włączona do grupy bitewnej.

Podzcas bitwy Rudzikowe Skrzydło biegnie do grupy Klanu Pioruna, która nie bierze udziału w bitwie. Mówi, że Lamparcia Łapa jest ciężko ranna. Matka uczennicy jest zaniepokojona, a brązowa wojowniczka tłumaczy, że przez podrapanie obficie krwawi. Błękitna Łapa wraz z Predką Bryzą pobiegły za Rudzikowym Skrzydłem, aby zabrać ranną. Kiedy kotka dopędziła je do uczennicy, wróciła do bitwy.

Po powrocie do obozu i po złożeniu ciała Księżycowego Kwiatu Predką Bryza atakuje Gęsie Pióro krzycząc, że tym razem jego śmieszne znaki zabiły jedną z nich. Kamienna Skóra mówi, że medyk nigdy nie powinien wysłać ich na bitwę. Kocur broni się mówiąc, że on jedynie interpretował znaki od Klanu Gwiazdy. Rudzikowe Skrzydło przepycha się do zgromadzonych i warczy, że zamiast interpretować zdobycz powinien nauczyć się interpretować pogodę. Następnie pyta go, czy Klan Gwiazdy pobłogosławiłby bitwę taką ulewą. Kłótnię przerywa Sosnowa Gwiazda mówiąc, że Gęsie Pióro nie jest winien ich porażki, a kodeks Wojownika zobowiązuje ich do walki w obronie Klanu.

Później kotka zostaje wpomniana, jako uczestniczka patrolu bitewnego przeciwko Klanowi Rzeki, który porwał się na odbicie Słonecznych Skał.

Kiedy Śnieżne Futro zaczyna się kocić, Rudzikowe Skrzydło wstaje ze swojego posłania w żłobku i sapiąc idzie po Pierzastego Wąsa. Wspomniane jest, że energiczna kotka na pół księżyca przed okoceniem stała się po wolna jak borsuk. Kiedy Błękitne Futro wybiega ze żłobka, widzi Rudzikowe Skrzydło leżącą w słońcu przed żłobkiem. Wojowniczka mówi, że da im trochę spokoju. Szara kotka dziękuję jej na odchodnym.

Pół księżyca później na świat przychodzą Szronik i Brązek. Zostaje wspomniane, że nie były to pierwsze kociaki Rudzikowego Skrzydła i urodziły się tak łatwo, jak bukowy orzeszek wyślizgujący się że swojej łupinki. Kiedy Tygrysek marudzi, że żłobek za bardzo tętni życiem i nie ma miejsca na prawdziwą zabawę. Jego matka proponuje, że może wyjść na zewnątrz i oprowadzić Szronika i Brązka po obozie. Kiedy troje kociaków wraz z Bielinkiem wychodzą na zewnątrz, Rudzikowe Skrzydło pyta, czy zachowają się dobrze, bo nie chce, aby kociaki drażniły starsze koty. Błękitne Futro proponuje, że będzie się im przyglądać. Brązowa wojowniczka jej dziękuje i kładzie się na swoim posłaniu.

Kiedy Śnieżne Futro ginie potrącona przez potwora dwunożnych, Rudzikowe Skrzydło mówi do Bielinka, że teraz ona cię nakarmi o będzie dzielił posłanie z nią i jej kociakami. Biały kociak prycha, że nie chce spać z nią, tylko ze Śnieżnym Futrem. Biegnie do martwego ciała na polanie, kładzie się obok niego i miauczy, że teraz będzie tu mieszkał. Rudzikowe Skrzydło mamrocze do Błękitnego Futra, że z nim posiedzi.

Nowele

Serce Nakrapianego Liścia

Rudzikowe Skrzydło jest w żłobku wraz ze swoimi kociakami - Szronikiem i Brązkiem. Kiedy Nakrapiana Łapa dowiaduje się, że ojcem kociaków Błękitnego Futra jest Drozdowa Skóra jest zdziwiona, ponieważ nie pokazywali się wspólnie tak jak Rudzikowe Skrzydło z jednym z jej partnerów - Łaciatą Skórą.

Dług Rudego Ogona

Pożegnanie Kruczej Łapy

Krucza Łapa wspomina swoją matkę, gdy poznaje kocięta Fiołka.

Cytaty

Kociaki łatwo przebaczają. Nie będzie pamiętać tego, czego nie zrobiłaś, tylko to, co zrobiłaś. Wszystko możesz zmienić, jeśli chcesz.

—Rudzikowe Skrzydło pociesza Błękitne Futro, "Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy", strona 403

Ciekawostki

  • Vicky napisała na swoim Facebooku, że Rudzikowe Skrzydło umarła w wyniku uderzenia przez mały meteoryt, ale najpewniej żartowała. Później oznajmiła, że uważa, że kotka zginęła w bitwie.

Galeria

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 356
  2. Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 384
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 58