FANDOM

Nie jesteś medyczką. Żaden kot nie pójdzie na misję ratunkową w środku nocy, bo coś ci się przyśniło. Ale mogą posłuchać cię rano. Uspokój się i wróć do spania.

—Ryjówcza Łapa do Wiewiórczej Łapy, Świt, strona 96

Ryjówcza Łapa (ang. Shrewpaw) – dawny uczeń Klanu Pioruna i przyjaciel Wiewiórczej Łapy, został potrącony przez potwora. Syn Paprotkowej Chmury i Zakurzonej Skóry z pierwszego miotu. Obecnie jest w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Ryjówcza Łapa jest małym, ciemnobrązowym kocurem z bursztynowymi oczami i wąskim pyskiem.

Historia

Ryjówka urodził się w pierwszym miocie Paprotkowej Chmury i Zakurzonej Skóry, wraz ze swoim bratem, Pajączkiem. Po ukończeniu wieku sześciu księżyców, został uczniem, o imieniu Ryjówcza Łapa, a jego trening poprowadził Ciernisty Pazur. Między nim, a Wiewiórczą Łapą rozwinęła się bliska, przyjacielska relacja. Uczeń czasami doradzał jej, kiedy kotka była pewna w swoich wyborach. Podczas, kiedy dwunożni niszczyli las, Ryjówcza Łapa był na polowaniu wraz ze swoim mentorem. Podczas pogoni za bażantem został potrącony przez jednego z potworów. Po śmierci dołączył do swoich sióstr, w Klanie Gwiazdy.

Fabuła

Super Edycje

Misja Ognistej Gwiazdy

Ryjówka i Pajączek są kociakami z pierwszego miotu Paprotkowej Chmury i Zakurzonej Skóry. Między braćmi widoczna jest silna więź, kociaki uwielbiają się razem bawić i dokazywać. Podczas ceremonii Zakurzona Skóra stara się uspokoić nieposłusznych synów, jednak bezskutecznie. Ryjówka i Pajączek lubią się bawić i hałasować, przeszkadzając myślom i marzeniom Ognistej Gwiazdy. Jest to pokazane podczas ceremonii, kiedy bawią się w kałuży wody, pomimo krzyków ich rodziców.

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Choć Ryjówcza Łapa nie jest wymieniony po imieniu, pojawia się obok zmarłego rodzeństwa i matki, by powitać Zakurzoną Skórę w Klanie Gwiazdy.

Nowa Przepowiednia

Północ

Został uczniem na początku tej książki, a jego mentorem był Ciernisty Pazur. Łatwo jest zobaczyć, jak dzieli się swoimi językami z Szczawiową Łapą  i Pajęczą Łapą w pobliżu Legowiska uczniów.

Kiedy Krucza Łapa odwiedza obóz Klanu Pioruna, Ryjówcza Łapa mówi mu, że Ognista Gwiazda jest w swoim legowisku i oferuje pokazanie go Kruczej Łapie, ale Ciernisty Pazur wzywa go, i młody uczeń opuszcza Kruczą Łapę ze swoim mentorem.

Ryjówcza Łapa jest na patrolu ze swoim mentorem i Wiewiórczą Łapą, więc Ciernisty Pazur może pokazać dwóm uczniom najlepsze miejsca do polowania w pobliżu Czterech Drzew. Kiedy wracają, Jeżynowy Pazur podbiega, by spotkać się z Wiewiórczą Łapą, chętną do rozmowy z nim, ale Ryjówcza Łapa wciąż jest z nią. Wiewiórcza Łapa rzuca mu niespokojne spojrzenie i idzie za żłobek z Jeżynowym Pazurem. Ryjówcza Łapa idzie powiedzieć Ognistej Gwieździe, że Jeżynowy Pazur i Wiewiórcza Łapa spotykają się w tajemnicy, i przywódca idzie zobaczyć, co robią.

Kiedy Wiewiórcza Łapa zaginęła, zarówno Ryjówcza Łapa, jak i Biała Łapa mówią, że jej nie widzieli.

Wschód księżyca

Jest widziany z Białą Łapą, poza obrębem Legowiska uczniów, podczas gdy Krzewik, Modrzewik i Brzózka, rodzeństwo Ryjówczej Łapy, oglądają ich z podziwem.

Widuje się go wokół obozu, często ze Pajęczą Łapą, sugerującym że są blisko z miotami. Zaczyna odczuwać walkę wraz z resztą klanu, gdy Dwunożni zaczynają niszczyć las.

Galeria

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Blasku gwiazd", strona 312