Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Wraz z tym życiem zobowiązuję cię do przestrzegania kodeksu wojownika, nieważne, jakie staną przed tobą. Jest to bowiem mądrość naszych przodków, wszystkie nasze tradycje w najczystszej postaci. Ufaj kodeksowi i temu, że poprowadzi cię on właściwą ścieżką.

—Ryjówczy Pazur dający Wysokiemu Ogonowi jego ósme życie, "Odwet Wysokiej Gwiazdy", strona 564

Ryjówczy Pazur (ang. Shrewclaw) – dawny wojownik w Klanie Wiatru, obecnie jest w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Ryjówczy Pazur to ciemnobrązowy kocur[11] z żółtymi oczami[12]. Oraz ciemniejszą końcówką ogona

Historia

Ryjówczy Pazur był wojownikiem Klanu Wiatru pod przywództwem Wrzosowej Gwiazdy na terenach leśnych. Urodził się jako Ryjówek - wraz z bratem Kaszelkiem - Orlicowemu Skrzydłu i Czerwonemu Pazurowi. Ryjówek często drażnił swojego współlokatora Wyżka, nazywając go „Wijkiem”. Ryjówek wkrótce otrzymał imię ucznia - Ryjówcza Łapa i Zajęczego Lota jako mentora. Nadal dokuczał Wysokiej Łapie i narzekał, że trenuje z nim. Jego matka, Orlicowe Skrzydło, zginęła w wyniku ataku Klanu Cienia. Uczeń obwiniał Wysoką Łapę o jej śmierć. Otrzymał imię wojownika - Ryjówczy Pazur. Po powrocie Wysokiego Ogona do klanu okazało się, że jest partnerem Żytniej Łodygi. Kocur zginął w walce z Klanem Cienia, tak jak jego matka. Po śmierci zasiadł w szeregach Klanu Gwiazdy, skąd dał życie Wysokiemu Ogonowi z darem zaangażowania w kodeks wojownika.

Fabuła

Superedycje

Odwet Wysokiej Gwiazdy

On i jego brat bawią się razem z Wyżkiem. Ryjówek cały czas śmieje się z czarno-białego kocurka, mówiąc że jest Wijkiem. Wyżek denerwuje się, gdy towarzysz naśmiewa się z bycia podkopkiem.

Ryjówek wraz z Kaszelkiem zostają uczniami. Mentorem ciemnobrązowego kocurka zostaje Zajęczy Lot.

Wkrótce później uczniem zostaje także Wysoka Łapa, ku zdziwieniu wszystkich będzie szkolił się na wrzosowego sprintera. Ryjówcza Łapa szydzi z niego i twierdzi, że Wrzosowa Gwiazda oszalała, mianując Wysoka Łapę na ucznia wrzosowego sprintera.

Emoji AshfurThinking.png

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Ryjówczy Pazur formalnie nie pojawia się książce, lecz zostaje wspomniany w spisie klanów.

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Tajemnica Żółtego Kła

Ryjówczy Pazur bierze udział w walce granicznej, która ma miejsce po tym, jak Żółty Kieł, Bursztynowy Liść, Chytre Oko i Wilczy Krok oskarżają koty Klanu Wiatru o wkraczanie na terytorium Klanu Cienia. Ryjówczy Pazur jest z Czerwonym Pazurem, Świtającą Pręgą i Wysokim Ogonem. Ryjówczy Pazur kpi z kotów Klanu Cienia, mówiąc, że są słabe, przez co Klan Cienia wywołuje bitwę. Wkrótce Świtająca Pręga odciąga swojego byłego ucznia z powrotem, gdy Postrzępiona Skóra pojawia się z drugim patrolem bojowym i ścigają koty Klanu Wiatru.

Nowele

Dług Rudego Ogona

Cytaty

To za moją matkę! Pamiętasz Orlicowe Skrzydło?

—Ryjówczy Pazur do Cedrowej Gwiazdy, "Odwet Wysokiej Gwiazdy", strona 543

Wijowy Kocie? (...) Pomścij w moim imieniu Orlicowe Skrzydło.

—Ryjówczy Pazur do Wysokiego Ogona "Odwet Wysokiej Gwiazdy" strona 544

Wiem, że nigdy nie byliśmy przyjaciółmi, Wijowy Kocie. [...] Ale lojalność nie jest zakorzeniona w przyjaźni. Jest dużo silniejsza, Wynika z bycia urodzonym i wychowanym pod tym samym niebem, z podążania tą samą ścieżką, co nasi przodkowie, i ze współdzielenia kodeksu wojonika.

—Ryjówczy Pazur do Wysokiego Ogona, "Odwet Wysokiej Gwiazdy", strona 564

Ceremonie

Ceremonia wojownika

Wrzosowa Gwiazda: Twoim imieniem wojownika będzie Ryjówczy Pazur, w uznaniu twych zdolności łowieckich i bojowych. Dobrze trenowałeś i jesteś godzien nowego imienia.

—"Odwet Wysokiej Gwiazdy", strony 291- 292

Ciekawostki

  • Kate powiedziała, że Błotnisty Pazur może być synem Ryjówczego Pazura.
    • Zostało to później potwierdzone przez Vicky, która powiedziała, że Błotnisty Pazur, wraz z Rozdartym Uchem, są jego kociętami.

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Odwecie Wysokiej Gwiazdy", strona 564
  2. Wyjawione w "Odwecie Wysokiej Gwiazdy", strona 69
  3. 3,0 3,1 3,2 Wyjawione w "Odwecie Wysokiej Gwiazdy", strona 20
  7. 7,0 7,1 Wyjawione przez Vicky na jej Facebooku
  11. Wyjawione w "Odwecie Wysokiej Gwiazdy, strona 22