FANDOM

Warning
Gdy wszystkie koty mają zamknięte oczy, my daliśmy wzrok kotu który jest ślepy. Widzisz więcej niż większość, ale musisz spojrzeć także w głąb siebie. Zobacz swoją własną siłe.

Północ do Sójczego Pióra, "Ostatnia Nadzieja", strona 217

Sójcze Pióro (ang. Jayfeather) - obecny medyk, należący do Klanu Pioruna, pod przewodnictwem Wiewiórczego Lotu.

Syn byłej medyczki Klanu Pioruna Liściastej Sadzawki i zastępcy Klanu Wiatru Wroniego Pióra. Zarazem brat Ostrokrzewiastego Liścia oraz Lwiego Płomienia. On i jego rodzeństwo są przybranymi dziećmi Wiewiórczego Lotu i Jeżynowej Gwiazdy. Od strony ojca posiada przyrodniego brata, Bryzowa Skórę.

Wygląd

Sójcze Pióro jest małym, chudym kocurem o cętkowanej, jasnoszarej, pręgowanej sierści. Posiada jasnoniebieskie, ślepe oczy niczym skrzydła sójki. Ma rzadkie, lecz jedwabiste futro oraz bliznę biegnącą wzdłuż jednego boku.

Charakter

Sójcze Pióro jest znany z tego, że jest mądry, spokojny, zimny i bystry. Może być sarkastyczny i zrzędliwy przez cały czas, nie boi się rzucać ostrych uwag. Pomimo tego troszczy się o bliskich, zwłaszcza o Lwiego Płomienia i Wrzosowe Światło.

Fabuła

Super Edycje

Próba Wroniego Pióra

Sójcze Pióro pojawia się po raz pierwszy gdy Wronie Pióro przybywa na granicę Klanu Wiatru porozmawiać z Liściastą Sadzawką.

Jagodowy Nos i Ciernisty Pazur spotykają go i zgadzają się przyprowadzić Liściastą Sadzawkę. Na nieszczęście Wroniego Pióra zamiast niej pojawia się Sójcze Pióro. Jest zirytowany że jest zaniepokojony swoimi obowiązkami.

Wronie Pióro i Sójcze Pióro rozmawiają o gronostajach, a Sójcze Pióro zgadza się przekazać swojemu klanowi, że Klan Wiatru potrzebuje pomocy.

Emoji AshfurThinking

Potęga trójki

Widzenie

Sójek i jego rodzeństwo, Ostrokrzewinka i Lewek, to kociaki Jeżynowego Pazura i Wiewiórczego Lotu. Sójek jest cały czas zdenerwowany, ponieważ inne koty użalają się nad nim, czego powodem jest jego wrodzona ślepota. Trójka rodzeństwa marzy o opuszczeniu obozu, by zwiedzić terytorium, zanim zostaną uczniami. Podczas jednej z zabaw, Sójek przypadkowo wpada na kociaki Paprotkowej Chmury. Kociak martwi się, czy przypadkiem nie zrobił im krzywdy, jednak karmicielka uspokaja go i proponuję trójce rodzeństwa zabawę na zewnątrz.

Patrol informuje o martwej lisicy na terytorium Klanu Pioruna. Sójek i jego rodzeństwo chcą pomóc w przepędzeniu jej dzieci, jednak zostają powstrzymani przez Jeżynowego Pazura. Lewek przekonuje rodzeństwo do potajemnego opuszczenia obozu, mając nadzieję, że znajdą lisiątka i sami je przegonią. Udaje im się to, szybciej niż wojownikom, dzięki dobremu węchowi Sójka. Jednak lisiątka okazują się znacznie większe, niż kociaki się spodziewały i próbują je zaatakować. Lisy ruszają w pogoń za trójką rodzeństwa. Podczas desperackiej próby ucieczki, Sójek nie widzi przepaści przed sobą i spada na dno kotliny. Z powodu silnego uderzenia w głowę, kocurek traci przytomność. We śnie odwiedza go Nakrapiany Liść, a jej obecność sprawia, że kociak się uspokaja. Zaraz po odejściu medyczki odzyskuje przytomność. Liściasta Sadzawka próbuje nakłonić go do wypicia wody, jednak Sójek jest zbyt podekscytowany, opowiadając jej o kotce, która odwiedziła go we śnie. Medyczka wyjawia mu, kim była tajemnicza kotka. Jednak szybko dochodzi między nimi do kłótni, kiedy Liściasta Sadzawka karci Sójka, za opuszczenie obozu bez niczyjej wiedzy, co mógł przypłacić życiem. Kociak wścieka się gdy medyczka wypomina mu jego ślepotę, która może znacznie utrudnić mu szkolenie na wojownika. Liściasta Sadzawka proponuje mu zostanie jej uczniem, ale wściekły kociak nawet nie chce o tym słyszeć.

Trójka rodzeństwa osiąga wiek sześciu księżyców i jest to odpowiedni moment, aby rozpoczęli szkolenie. Ognista Gwiazda typuje Jasne Serce na mentorkę Sójczej Łapy. Młody kot nie rozumie jego decyzji, twierdząc, że kotka nigdy nie zrobi z niego dobrego wojownika. Często dochodzi między nimi do kłótni, a Sójcza Łapa nie wykazuje chęci, aby słuchać jej poleceń. Podczas jednego z patroli, wojownicy spotykają lisa i przepędzają go z terytorium. Sójcza Łapa wpada w krzew jeżyn, desperacko próbując się uwolnić myśli o swoich pobratymcach, którzy nie doceniają jego umiejętności.

Sójcza Łapa śni o ścieżce, prowadzącej do strumienia. Uczeń budzi się w środku nocy i postanawia wymknąć się z obozu. Przez przypadek wchodzi na terytorium Klanu Wiatru i wpada do strumienia, płynącego przez granicę dwóch terytoriów. Wronie Pióro ratuje go i postanawia odprowadzić do domu. Liściasta Sadzawka wychodzi im na spotkanie, a młody uczeń zauważa napięcie, pomiędzy nią, a wojownikiem Klanu Wiatru.

Ciekawostki

  • Sójcze Pióro miał zdolność do pojawiania się w snach innych kotów oraz czytania ich emocji, myśli, a także wspomnień. Jednak stracił ją, kiedy wypełnił swoje proroctwo.
  • Posiada krew Klanu Wiatru poprzez Wronie Pióro oraz krew kota domowego poprzez Ognistą Gwiazdę.
  • Sójcze Pióro jest dalekim krewnym Wietrznej Gwiazdy poprzez Jesionową Stopę.
  • Urodził się niewidomy z powodów genetycznych.
  • Sójcze Pióro został nazwany tak dzięki swoim oczom, gdyż ich kolor przypomina skrzydło sójki, natomiast drugi człon uzyskał od imienia swojego ojca.
  • Kate uważa, że Sójcze Pióro nie będzie niewidomy w Klanie Gwiazdy.
  • Gdyby nie Sójcze Pióro, klany przestałyby istnieć.
  • Kate powiedziała, że kocha ship Sójcze Pióro x Patyk i że "uwielbia poczucia humoru swoich fanów".
  • W rosyjskiej wersji językowej jego imię zostało przetłumaczone na Wróbel (Воробей).
  • Lwi Płomień zwraca się do niego tylko pierwszym członem imienia. Jak potwierdziła Kate, jest to przezwisko i pokazuje ono silną więź pomiędzy braćmi.
  • Nigdy nie przebaczył swojemu ojcu i wciąż nienawidzi Bryzowej Skóry, za próbę zabicia jego brata, mimo, że Lwi Płomień przebaczył im obu.
  • Tygrysia Gwiazda i Zaranna Skóra wciąż trzymają urazę do Sójczego Pióra, za śmierć ich brata, Płomiennego Ogona.
  • Zostało mocno zasugerowane, że po swojej śmierci zostanie partnerem Pół Księżyca, w Klanie Gwiazdy.
  • Urodził się ostatni w miocie.
  • Jest reinkarnacją Skrzydła Sójki.
  • Kate stwierdziła, że byłoby ciężko napisać nowelę z jego punktu widzenia, uwzględniając jego ślepotę.
  • Liściasta Sadzawka myślała, że ślepota Sójczego Pióra jest karą od Klanu Gwiazdy.

Ceremonie

Ceremonia Ucznia

Sójek: A co ze mną? Chcę być uczniem, tak jak Lwia Łapa i Ostrokrzewiasta Łapa.
Ognista Gwiazda: Oczywiście, że nim zostaniesz, a twoją mentorką będzie Jasne Serce. Od teraz aż do czasu, gdy zdobędziesz imię wojownika, będziesz Sójczą Łapą.
Wszyscy: Sójcza Łapa! Sójcza Łapa! Sójcza Łapa!

"Widzenie", strony 89-91

Ceremonia Ucznia Medyka

Liściasta Sadzawka: Klanie Gwiazdy! Przedstawiam wam Sójczą Łapę, mojego ucznia, proszę zaakceptujcie go, tak jak kiedyś mnie samą.

—"Widzenie", strona 267

Ceremonia Medyka

Liściasta Sadzawka: Ja, Liściasta Sadzawka, medyczka Klanu Pioruna, wzywam moich przodków aby spojrzeli na tego ucznia. Trenował ciężko, by zrozumieć ścieżkę medyka i z waszą pomocą, będzie służyć swemu klanowi. Sójcza Łapo, obiecujesz trzymać się ścieżki medyka, nie biorąc udziału w rywalizacji między klanami, by ochronić wszystkie koty, nawet kosztem swojego życia?
Sójcza Łapa: Obiecuję.
Liściasta Sadzawka: Zatem mocą Klanu Gwiazdy, nadaję ci prawdziwe imię medyka. Sójcza Łapo, od tego momentu będziesz znany jako Sójcze Pióro. Klan Gwiazdy szanuje twoją wiedzą i umiejętność. Będziesz ratował życia wielu kotów.
Wszyscy: Sójcze Pióro! Sójcze Pióro!

—"Długie Cienie", strony 252-254

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki