FANDOM

Gdy wszystkie koty mają zamknięte oczy, my daliśmy wzrok kotu który jest ślepy. Widzisz więcej niż większość, ale musisz spojrzeć także w głąb siebie. Zobacz swoją własną siłe.

Północ do Sójczego Pióra, "Ostatnia Nadzieja", strona 217

Sójcze Pióro (ang. Jayfeather) - obecny medyk, należący do Klanu Pioruna, pod przewodnictwem Jeżynowej Gwiazdy.

Wygląd

Sójcze Pióro jest małym, chudym kocurem o cętkowanej, jasnoszarej, pręgowanej sierści. Posiada jasnoniebieskie, ślepe oczy jak skrzydła sójki. Ma rzadkie, lecz jedwabiste futro oraz bliznę biegnącą wzdłuż jednego boku.

Fabuła

Super Edycje

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Sójcze Pióro jest po raz pierwszy wspomniany przez Liściastą Sadzawkę, kiedy ona wyrywa łodygi z rośliny młokosa. Mówi, że chce zabrać za nim słońce spali rosę.

Próba Wroniego Pióra

Sójcze Pióro pojawia się po raz pierwszy gdy Wronie Pióro przybywa na granicę Klanu Wiatru porozmawiać z Liściastą Sadzawką.

Jagodowy Nos i Ciernisty Pazur spotykają go i zgadzają się przyprowadzić Liściastą Sadzawkę. Na nieszczęście Wroniego Pióra zamiast niej pojawia się Sójcze Pióro. Jest zirytowany że jest zaniepokojony swoimi obowiązkami.

Wronie Pióro i Sójcze Pióro rozmawiają o gronostajach, a Sójcze Pióro zgadza się przekazać swojemu klanowi, że Klan Wiatru potrzebuje pomocy.

Potęga trójki

Widzenie

Sójek razem z jego rodzeństwem, Ostrokrzewinką i Lewkiem, urodzili się gdzieś między Zachodem Słońca a Widzeniem, i wychowali się jako kociaki Jeżynowego Pazura i Wiewiórczego Lotu. Jest stale zdenerwowany bo inne koty żałują go, przez swoją ślepotę. On, Ostrokrzewinka i Lewek marzą o opuszczeniu obozu, by zwiedzić terytorium, zanim zostaną uczniami. Podczas zabawy z myszą z jego rodzeństwem, Sójek przypadkowo wpada na kociaki Paprotkowej Chmury. Paprotkowa Chmura wygania ich na zewnątrz, gdzie Sójka odkrywa, że strzyżyk leżący na Stercie Zwierzyny jest obłażony przez larwy.

Kiedy patrol informuje o martwej matce lisów na ich terytorium, Sójek i jego rodzeństwo proszą o pomoc i przepędzenie lisiątek z dala, ale Jeżynowy Pazur mówi im, że są zbyt młodzi i mogą pilnować obozu, kiedy patrole są daleko. Lewek przekonuje rodzeństwo do wymknięcia się, mając nadzieję, że znajdą lisiątka i sami je przegonią. Udaje im się szybciej znaleźć młode, niż wojownicy dzięki niesamowitemu węchowi Sójka, ale lisiątka są większe, niż kociaki się spodziewały, więc uciekają z powrotem do obozu. Kiedy Sójek biegnie, spada z krawędzi kamiennej dziury i spada na dno kotliny, gdzie znajduje się obóz. Jest znokautowany z uderzenia i ma krótki sen, gdzie Nakrapiany Liść przychodzi z Klanu Gwiazdy i szturcha go nosem, łagodząc ból.

Kiedy budzi się, rozmawia z Liściastą Sadzawką. Mówi jej że spotkał szylkretową kotkę z białym pyskiem. Liściasta Sadzawka powtarza jego słowa, a Sójek zastanawia się czemu to robi. Medyczka wyjawia mu że to Nakrapiany Liść odwiedziła go we śnie. Opowiada o tym jak medyczka pomagała jej rozwiązać problemy. Potem jednak karci go za to, że wymknął się z obozu przez co prawie umarł. Dochodzi miedzy nimi do kłótni. Liściasta Sadzawka mówi Sójkowi, że musi zrozumieć że nie może być takim samym uczniem jak Ostrokrzewiasta Łapa albo Lwia Łapa. Kociak wścieka się gdy medyczka wypomina mu jego ślepotę. Liściasta Sadzawka proponuje mu że może szkolić się na medyka, ale wściekły kociak nawet nie chce o tym słyszeć.

Ciekawostki

  • Sójcze Pióro miał zdolność do pojawiania się w snach innych kotów oraz czytania ich emocji, myśli, a także wspomnień. Jego moc została unieważniona, gdy jego proroctwo zostało spełnione.
  • Posiada krew Klanu Wiatru poprzez Wronie Pióro oraz krew kota domowego poprzez Ognistą Gwiazdę.
  • Sójcze Pióro jest dalekim krewnym Wietrznej Gwiazdy poprzez Jesionową Stopę.
  • Urodził się niewidomy z powodów genetycznych. Jest to potwierdzone w "Życzeniu Liściastej Sadzawki".
  • Sójcze Pióro został nazwany tak dzięki swoim oczom, gdyż ich kolor przypomina skrzydło sójki, natomiast drugi człon uzyskał od imienia swojego ojca.
  • Kate uważa, że Sójcze Pióro nie będzie niewidomy w Klanie Gwiazdy.
  • Gdyby nie Sójcze Pióro, Klany przestałyby istnieć.
  • Kate powiedziała, że kocha ship Jayfeather x Stick i że "uwielbia poczucia humoru jej fanów".
  • W rosyjskiej wersji językowej jego imię zostało przetłumaczone na Wróbel (Воробей).
  • Lwi Płomień zwraca się do niego tylko pierwszym członem imienia. Jak potwierdziła Kate, jest to przezwisko i pokazuje ono silną więź pomiędzy braćmi.

Ceremonie

Ceremonia Ucznia

Sójka: A co ze mną? Chcę być uczniem, tak jak Lwia Łapa i Ostrokrzewiasta Łapa.
Ognista Gwiazda: Oczywiście, że nim będziesz, mentorem twoim będzie Jasne Serce. Od teraz aż do czasu, w którym zdobędziesz imię wojownika, będziesz Sójczą Łapą.
Wszyscy: Sójcza Łapa! Sójcza Łapa! Sójcza Łapa!

—"Widzenie", strony 89-91

Ceremonia Ucznia Medyka

Liściasta Sadzawka: Klanie Gwiazdy! Przedstawiam wam Sójczą Łapę, mojego ucznia, proszę was o zaakceptowanie go, tak jak mnie zaakceptowaliście.

—"Widzenie", strona 267

Ceremonia Medyka

Liściasta Sadzawka: Ja, Liściasta Sadzawka, medyczka Klanu Pioruna, wzywam moich przodków aby spojrzeli na tego ucznia. Trenował ciężko, by zrozumieć ścieżkę medyka i z waszą pomocą, będzie służyć swemu klanowi. Sójcza Łapo, obiecujesz trzymać się ścieżki medyka, nie biorąc udziału w rywalizacji między klanami, by ochronić wszystkie koty, nawet kosztem swojego życia?
Sójcza Łapa: Obiecuję.
Liściasta Sadzawka: Zatem mocą Klanu Gwiazdy, nadaję ci prawdziwe imię medyka. Sójcza Łapo, od tego momentu będziesz znany jako Sójcze Pióro. Klan Gwiazdy szanuje twoją wiedzą i umiejętność. Będziesz ratował życia wielu kotów.
Wszyscy: Sójcze Pióro! Sójcze Pióro!

—"Długie Cienie", strony 252-254

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Koty Klanu Pioruna
Przywódca Jeżynowa Gwiazda
Zastępca Jagodowy Nos
Medycy Sójcze PióroOlchowe Serce
Wojownicy Ciernisty PazurBiałe SkrzydłoBrzozowy UpadekMysi WąsMakowy MrózLwi PłomieńRozżarzone SerceRóżany PłatekTrzmiela PręgaKwiecisty UpadekBluszczowa SadzawkaWiśniowy UpadekKreci WąsLiliowe SerceZroszony NosBurzowa ChmuraPaprotkowa PieśńOstrokrzewowa KitaMiodowe FutroLiściasty CieńRosochata GałązkaPłetwiasty SkokOrle SkrzydłoŚliwkowy KamieńMuszelkowe FutroŁodygowy LiśćKłapiący ZąbMuszy WąsPlamiste FutroZjeżony MrózSzczawiowa PręgaRoziskrzona SkóraKwieciste UchoTrzepoczący Pazur
Uczniowie Zatokowa ŁapaMirtowa ŁapaPłomienna ŁapaZiębia Łapa
Karmicielki Stokrotka
Kociaki -
Starszyzna Szara PręgaPaprociowe FutroObłoczny OgonJasne Serce