FANDOM

Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.
Śmierć Tygrysiej Gwiazdy zraniła mnie. Wydaje mi się, że część mnie po prostu umarła razem z nim. A jednak... czuję też ulgę. Nie muszę już więcej okłamywać siebie. Udawałam, że nie kochałam go z całego serca. To było takie trudne... a teraz pamiętam. Pamiętam, jaki był dobry i odważny. I ile mnie nauczył. Och, Tygrysia Gwiazdo... będę tęsknić. Zawsze.

—Sasza zastanawia się nad śmiercią Tygrysiej Gwiazdy, "Powrót do Klanów", strona 25

Sasza (ang. Sasha) – tytułowa bohaterka trylogii mang "Tygrysia Gwiazda i Sasza". Dawniej kotka domowa, która z własnej woli opuściła swój dom. Będąc włóczęgą poznała Tygrysią Gwiazdę, który później stał się ojcem dla trójki jej kociąt: Jastrzębiego Mroza, Ćmiego Skrzydła i Kijanki

Wygląd

Sasza ma gładką, jasno-burą sierść z ciemniejszym ogonem oraz uszami. Jej oczy są jasnoniebieskie.

Charakter

Historia

Sasza wiodła szczęśliwe życie rozpieszczonego domowego kota u boku swoich Dwunożnych. Skończyło się ono z chwilą śmierci jej właścicielki. Kotka odeszła do lasu i rozpoczęła życie włóczęgi. Pewnego dnia poznała Tygrysią Gwiazdę, w którym się zakochała. Jednak udało jej się poznać ciemną stronę kocura i ostatecznie zerwała ich znajomość. Po pewnym czasie okazało się, że Sasza nosi w sobie jego kocięta. Urodziła trójkę zdrowych młodych, którym nadała imiona: Jastrząb, Ćma i Kijanka. Niestety po przerażającym incydencie, w którym zginął jeden z jej synów, kotka postanowiła oddać dwójkę pozostałych dzieci do Klanu Rzeki. Sama jednak opuściła terytorium leśnych kotów. Nie wiadomo, co się z nią stało po tym, jak klany odeszły ze starych terytoriów. 

Fabuła

Nowa Przepowiednia

Północ

Na zebraniu Lamparcia Gwiazda obwieszcza klanowi, że Sasza była włóczęgą, którą Klan Rzeki wziął do siebie na chwilę. Kiedy nadszedł czas, aby opuścić klan, zdecydowała zostawić tam swoje kocięta, Ćmę i Jastrzębia. Teraz kotka odwiedza rodzeństwo w Klanie Rzeki raz na jakiś czas.

Wschód księżyca

Liściasta Łapa zakłada, że partnerem Saszy był Tygrysia Gwiazda. Pyta Ćmie Skrzydło czy Tygrysia Gwiazda jest ojcem jej i Jastrzębiego Mrozu, co kotka z Klanu Rzeki potwierdza.

Świt

Kiedy koty złapane przez Dwunożnych dyskutują ze sobą, Sasza jest widziana w jednej z klatek, którą Dwunożny postawia nad klatką Obłocznego Ogona. Mglista Stopa rozpoznaje kotkę i pyta, czy wszystko z nią w porządku. Liściasta Łapa przypomina sobie, że słyszała na temat Saszy i jej kociąt. Cody mówi, że będzie potrzebowała trochę czasu, by ochłonąć, jednak Sasza miota się i jest wrogo nastawiona w stosunku do Dwunożnych. Tłumaczy Mglistej Stopie, że była w lesie, aby zobaczyć się z kociakami, ponieważ wiedziała, że Dwunożni zaczęli niszczyć las. Kotka uspokaja się, kiedy zostaje poinformowana, że jej kocięta są bezpieczne.

Kiedy Liściasta Łapa tłumaczy Cody, że Sasza to włóczęga, jasnokremowa kotka zaczyna zachowywać się agresywnie w stosunku do przyjaciółki medyczki i mówi do niej bez ogródek o byciu kotem domowym. Pyta się, czy znaleźli sposób na uwolnienie się z klatek, na co córka przywódcy Klanu Pioruna odpowiada, że Klan Gwiazdy nie wysłał żadnych wiadomości. Włóczęga reaguje z pogardą. Później widziana jest, jak rozmawia z innymi kotami, co może im się stać, gdy się nie uwolnią. Wraz z resztą jest uratowana przez koty z Klanu Pioruna.

Spotyka się później po raz pierwszy z Ognistą Gwiazdą, który prowadził patrol Klanu Pioruna niedaleko granicy z Klanem Rzeki. Koty nie reagują na siebie agresywnie, rozmawiając ze sobą dłuższą chwilę. Płomiennorudy kocur pyta się, czy Tygrysia Gwiazda jest ojcem Jastrzębiego Mrozu i Ćmiego Skrzydła, co Sasza potwierdza.

Kiedy klany opuszczają terytoria leśne, by udać się na Wielką Podróż, znowu spotykają włóczęgę. Sasza pyta się, czy jej dzieci nie chcą iść z nią. Ćmie Skrzydło nie jest pewna, jednak Liściasta Łapa stara się przekonać, by wraz z bratem tego nie robiła. Wtedy też Sasza wyznaje klanom, że Tygrysia Gwiazda jest ojcem rodzeństwa, Klan Rzeki jest w szoku. Kotka żegna się smutno ze swoimi kociakami i życzy im szczęścia podczas podróży.

Przewodnik Po Terenie

Ostateczny przewodnik

Sasza zostaje wspomniana na stronie Jastrzębiego Mrozu. Krótko po tym, jak Tygrysia Gwiazda umiera, ciężarna kotka błąka się po terytorium Klanu Pioruna. Osamotniona rodzi Jastrzębia, Ćmę i Kijankę w lesie i stara się wychować kociaki w starym, opuszczonym legowisku Dwunożnych. Po śmierci Kijanki i prawie utopieniu się Ćmy i Jastrzębia, kotka oddaje swoje pozostałe kocięta do Klanu Rzeki. Sama odkrywa, że życie w klanie jej po prostu nie odpowiada i postanawia opuścić, jednak pozostawia swoje dzieci tam, mając nadzieję, że ich życia będą lepsze.

Tygrysia Gwiazda i Sasza

Ucieczka w las

Sasza jest kotką domową, mieszkającą ze swoimi domownikami: Kenem i Joanną. Niestety po śmierci swojej żony, Ken opuszcza dom. Sasza wybiega z budynku próbując dogonić samochód do którego wsiadł jej właściciel. Jednak jest on zbyt szybki, a kotka traci siły. Zrezygnowana zawraca. Nie zamierza jednak wrócić do swojego domu, nie dopóki nie zobaczy tam Kena. Ostatecznie decyduje się zostać włóczęgą i znaleźć sobie własne miejsce do spania. Następnego dnia, podczas polowania przez przypadek wpada na innego włóczęgę. Kocur przedstawia się jej jako Sosna i ku jej zdziwieniu oferuje jej podzielenie się zdobyczą. Podczas posiłku Sosna zaczyna opowiadać historie na temat dzikich kocich klanów, zamieszkujących las. Sosna przekonuje Sasze , że jeśli jest teraz samotniczką powinna pozbyć się obroży , po czym rozrywa obroże Saszy. Sasza zatrzymuje rozerwaną obroże nie mogąc jej wyrzucić. Po pewnym czasie napotyka patrol klanu Cienia lecz patrol jej nie zauważa. W patrolu bierze udział Tygrysia Gwiazda , który od razu przykuwa uwagę Saszy. Sasza zachwyca się muskulaturą i wyglądem kocura , lecz cieszy się że jej nie zauważył .Nagle Sasza wychodzi ze swojej kryjówki . Patrol chce przegonić Saszę , lecz Tygrysia Gwiazda ich powstrzymuje. Kocica rozmawia chwilę z Tygrysią Gwiazdą. Kocur mówi, że jeśli następny patrol przysporzy jej problemów ma pytać o Tygrysią Gwiazdę, po czym Sasza odchodzi. Tygrysia Gwiazda zatrzymuje ją i pyta jak ma na imię, kocica odpowiada, a po tym kocur też odchodzi.

Sasza i Tygrysia Gwiazda spotykają się trzy noce z rzędu, kocur opowiada jej o życiu w klanie oraz o Klanie Gwiazd, nawet raz odpędza lisa , który zaatakował Sasze.

Sasza martwi się o Tygrysią Gwiazdę, który nie przyszedł do niej wieczorem , gdzie normalnie już u niej był. Sasza zastanawia się co się z nim stało, ale postanawia coś upolować, gdy Sasza wraca zauważa Tygrysią Gwiazdę. Kocur ją wita, lecz Sasza pyta się gdzie on był. Tygrysia Gwiazda nie odpowiada na pytanie i zaczyna chwalić miejsce, gdzie Sasza zrobiła własne legowisko, mówi jej że to miejsce jest ciche i spokojne. Po krótkiej chwili pyta ją kiedy wraca do swoich Dwunożnych, kotka zauważa że Tygrysia Gwiazda wszedł do jej legowiska i znalazł jej starą obroże.Sasza pyta się Tygrysiej Gwiazdy dlaczego węszył w jej legowisku, on natomiast mówi Saszy że jeśli posiada obroże Dwunożnych jest pieszczoszkiem Dwunożnych. Tygrysia Gwiazda doradza Saszy, że jeśli chce być włóczęgą to musi zakopać obrożę. Tygrysia Gwiazda sądzi że ta obroża to śmieć i kocica powinna potraktować ją jako śmieć i się jej pozbyć. Sasza mówi mu, że ta obroża to nie jest śmieć i pyta się go jeszcze czy w byciu pieszczoszkiem Dwunożnych jest coś złego. Tygrysia Gwiazda odpowiada jej poważnym tonem że pieszczochy jedzą papkę zamiast zwierzyny i śpią w legowisku Dwunożnych zamiast pod drzewami i niebem.Sasza pyta się go, dlaczego z nią rozmawia, skoro jest taka odrażająca. Tygrysia Gwiazda mówi jej że ma rację i nie może tu zostać po czym odchodzi.

Po sprzeczce zaczęło padać i od tego czasu padało codziennie. Zaczęło też brakować zwierzyny, Sasza całymi dniami jest głodna. Kocica zastanawia się czy Tygrysia Gwiazda ma rację i jest tylko zwykłą pieszczoszką Dwunożnych.Kotka przypomina sobie swoje życie jako pieszczoszkę Dwunożnych, gdy mieszkała jeszcze z Kenem i Joanną. Sasza przypomina też sobie, że wtedy Dwunożni ją karmili i dbali o nią, a teraz ona dba o siebie.Kotka dochodzi do wniosku, że Tygrysia Gwiazda nie wie o czym mówił i w myślach nazywa go głupim futrzakiem.

Następnego ranka Sasza postanawia udowodnić Tygrysiej Gwieździe, że nie jest zwykłą pieszczoszką Dwunożnych więc łapie gołębia i postanawia zanieść go Tygrysiej Gwieździe.Nagle słyszy patrol, zostawia gołębia i ucieka.

Cytaty

Przyszłam prosić Jastrzębiego Mroza i Ćmie Skrzydło, aby opuścili Klan Rzeki i poszli ze mną. Widziałam co Dwunożni robią z waszym domem. Nie będą dłużej bezpieczni jeśli z wami zostaną.

—Sasza wyjaśnia swój powrót na terytorium klanów , "Świt", strona 228

Ale wolę raczej być nikim, niż mordercą.

—Sasza, "Szukając schronienia", strona 4

Nawet tutaj, z moimi kociakami obok mnie... czasami czuję się taka samotna... tak stara i bezsilna. Chcę z powrotem Tygrysią Gwiazdę. Chcę z powrotem Kena. Ale jedyne, na co mogę liczyć, to przetrwanie kolejnego dnia.

—Sasza, "Powrót do Klanów", strona 29

Ciekawostki

  • Na Czacie Erin Hunter zostało wyjawione, że Sasza była prawdziwą miłością Tygrysiej Gwiazdy, a nie Złoty Kwiat.
  • W innym czacie autorki ujawniły, że Sasza kontynuowała życie jako włóczęga po opuszczeniu Klanie Rzeki i ostatecznie znalazła starszego Dwunożnego, który ją karmił i opiekował się ją.
  • Vicky stwierdziła, że Sasza najpewniej już nie żyje. Dodała również, że kotka byłaby przerażona, gdyby dowiedziała się, co robił jej syn.

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki