Warning.png
TUTAJ TAJEMNICE ZOSTAJĄ WYJAWIONE

Sekrety Klanów (ang. Secrets of the Clans) - pierwsza książka z "Przewodników po terenie".

Opis

Zwiedzaj obozy leśnych klanów wraz z wtajemniczonymi przewodnikami. Odkryj tajemnice technik jak uczniowie są uczeni walki, polowania oraz jak żyć zgodnie z kodeksem wojownika. Dowiesz się działań ziół przekazywanych z jednego medyka na drugiego. Odkryj nigdy dotąd nie wyjawione mity, legendy i tajemnice powstania wojowniczych klanów.

Dedykacja

Specjalne podziękowania dla Tui Sutherland.
Dla Cyd, ponieważ kocha koty, a dla Rebekah ponieważ jestem pewna że ona też.

Streszczenie

Choć książka nie ma określonej fabuły, "Sekrety Klanów" zawiera wiele informacji z różnych punktów widzenia, które nie zostały ujawnione w głównych książkach z serii. Zaczyna się od historii powstania klanów, przedstawiając założycieli klanów - Piorun, Cień, Rzeka i Wiatr. Następnie jest rozdział z rozpisanym kodeksem wojownika.

Klan wyjawia nam wiele informacji, w tym oprowadzając czytelnika po wszystkich ośmiu obozach - starych i nowych, z których każdy jest prowadzony przez wojownika Klanu. Po każdym z dwóch obozach danego klanu jest pokazana lista wyszczególnionych medyków oraz przywódców ów klanu. Dla Klanu Pioruna, Jasne Serce opowiada swoją historię o spotkaniu sfory psów, wraz z Prędką Łapą. Jest też powieść o tym, jak Klan Wiatru zostaje wygnany przez Złamaną Gwiazdą i resztę Klanu Cienia, a także opowieść o powodzi w Klanie Rzeki, podczas której Ogniste Serce i Szara Pręga uratowali kociaki Mglistej Stopy, a Lamparcia Gwiazda opowiada o swoim sojuszu z Tygrysią Gwiazdą, w kwestii stworzenia Klanu Tygrysa. Żółty Kieł opowiada swoją historię, mówiąc o zakazanej miłości i jej konsekwencjach. Lwie Serce oprowadza czytelnika po terenach Klanu Gwiazdy, a następnie Śnieżne Futro opowiada o śmierci Meszki.

W książce są też dwie mapy - jedna ukazuje stare, leśne tereny, a druga terytorium nad jeziorem. Cztery Drzewa, Wysokie Skały, Księżycowa Sadzawka i Wyspa są zwiedzane, a różne koty opisują te miejsca. Opisano również miejsce, w którym tonie słońce, a Brunatna Skóra opowiada o swoich pierwszych wrażeniach z tamtego miejsca.

Są objaśniane różne ceremonie z klanów, a koty opowiadają swoich doświadczeniach. Techniki walk, opisy ziół i ich działań, starożytne mity o trzech starożytnych klanach, które niegdyś wędrowały po lesie, informacje o kotach spoza Klanów, w tym Klanie Krwi i Plemieniu Płynącej Wody, a także krótkie historie opowiadane przez postacie drugoplanowe są również zawarte w tym akompaniamencie do fabuły z książek głównej serii. Śledź opowieści kotów z klanów podczas specjalnej wycieczki tylko dla czytelnika, w tym ceremonii nadawania imion, ważnych miejsc i wewnętrznego świata Wojowników.

Kontrowersja

Wiele fragmentów tej książki nie jest zgodne z dalszymi książkami. Zostało wspomniane, że stworzenie kodeksu wojownika odbyło się tylko w jednym pokoleniu i zostało utworzone przez czterech, pierwszych przywódców Klanów[4]. Jednakże, w Kodeksie Klanów, kodeks wojownika był tworzony przez wiele pokoleń i nowe reguły były tworzone tylko w potrzebie[5]. Także, w książce brakuje opisu Klanu Nieba, i jego założyciela, kocura o imieniu Niebo. Jest także spisane, że Piorun, Rzeka, Wiatr i Cień otrzymali przyrostek - gwiazda[6], chociaż później zostało potwierdzone, że tradycja otrzymywania takiej nazwy nie została przyjęta przez pierwszych przywódców[7]. Jednakże, to też jest błędem, ponieważ przywódcy otrzymują przyrostek - gwiazda w Wizji Lotu Ćmy[8].

Daty publikacji

  • Secrets of the Clans (EN), HarperCollins (Twarda okładka), 29 maja 2007[9]
  • Secrets of the Clans (EN), HarperCollins (E-book), 9 października, 2009[10]
  • Секреты племен (RU), OLMA Media Group (Twarda okładka), 2008, przekład - Veronica Maximova[11]
  • Die letzten Geheimnisse (DE), Beltz (Twarda okładka), 13 marca 2016, przekład - Cornelia Stoll i ilustracje - Johannes Wiebel[12]
  • Klaanien salaisuudet (FI), Art House (Twarda okładka), 10 sierpnia 2018, przekład - Nana Sironen[13]

Galeria

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych

Przypisy

  1. Wyjawione na stronie HarperCollins
  2. Wyjawione na stronie z dedykacją
  3. Wyjawione na pierwszej stornie wewnętrznej
  4. Wyjawione w Sekrety Klanów, strona 22
  5. Wyjawione w Kodeks Klanów, strona 9
  6. Wyjawione w Sekrety Klanów, strona 63
  7. Wyjawione w Erin Hunter Czat 6
  8. Wyjawione w Wizja Lotu Ćmy, strona 500
  9. Informacje od HarperCollins
  10. Informacje od HarperCollins
  11. Informacje ze strony Olma Media Group
  12. Wyjawione na amazon.de
  13. Wyjawione na Risingshadow.fi