Warning.png

Skowronia Pieśń (ang. Larksong) – matka byłego przywódcy Klanu Pioruna, Słonecznej Gwiazdy i medyka Pierzastego Wąsa. Partnerka Płomiennego Nosa.

Wygląd

Skowronia Pieśń jest szylkretową kotką[2] o blado-zielonych oczach i matową, postrzępioną skórą.

Charakter

Skowronia Pieśń była mądrą i przyjazną kotką, aż do swej śmierci nie opuszczało ją poczucie humoru. Nawet gdy umarł jej przyjaciel - Mamrocząca Stopa, ta w dalszym ciągu była żartobliwa i zdystansowana. Jest serdeczna i uwielbia kocięta.

Fabuła

Super Edycja

Odwet Wysokiej Gwiazdy

Skowronia Pieśń nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie Klanów.

Tajemnica Żółtego Kła

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Kocica przebywa obecnie w starszyźnie. Pierwszy raz widzimy ją gdy Pierzasty Wąs przyprowadza Błękitke i Śnieżynkę do ich legowiska. Stara kotka obmywa uszy Mamroczącej Stopie innemu starszemu. Gdy widzi ucznia medyka pyta go czy może przynieść myszą żółć, bo Mamrocząca Stopa znowu ma kleszcza. Po jej słowach do rozmowy wtrącił się Chwastowy Wąs kocur zaczął rozmawiać z Mamroczącą Stopą. Obaj doszli do wniosku że jest za mało uczniów żeby ich wszystkich wykarmić i właśnie teraz Pierzasty Wąs powiedział że mają dwoje nowych ochotników na zostanie uczniami. Młody kocur odsłonił dwie małe kotki Błękitkę i Śnieżynkę. Oczy Skownoniej Pieśni pojaśniały gdy zobaczyła dwa młode kociaki, podeszła do przodu i polizała jedną i drugą po policzku.

Gdy przywitała się z kotkami uczeń medyka powiedział że są po raz pierwszy poza żłobkiem oraz że złapał je gdy próbowały zrobić sobie posłanie w legowisku Sosnowej Gwiazdy. Kiedy mała błękitna kotka zaprotestowała Skowronia Pieśń powiedziała żeby koteczka się nim nie przejmowała, bo dokuczanie wszystkim kotom to jeden z przywilej medyka. Niemal od razu została poprawiona przez młodego kocura że jest on uczniem medyka. Zaraz kotka usłyszała śmiech Mamroczącej Stopy który zaczął narzekać na Gęsie Pióro który nic nie robi i wysługuje się uczniem. Szalkowa kocica uciszyła go i powiedziała że Gęsie Pióro robi co może. Kiedy Mamrocząca Stopa i Pierzasty Wąs skończyli swoją dyskusję na temat Gęsiego Pióra starsza kocica zbeształa Mamroczącą Stopę za to jak mówi o krewnym kociąt. Gdy mała Błękitka spytała czy to prawda ta powiedziała że ich matka urodziła się w tym samym miocie co Księżycowy Kwiat. Następnie poprosiła by coś o sobie powiedziały.

Kiedy szybko skończyły o sobie opowiadać, Chwastowy Wąs powitał je w klanie i powiedział że jest pewny że za niedługo wpadną w jakieś tarapaty. Mała kotka zapytała czy Łatek i Lampartka wpadli w jakieś kłopoty. Szylkretowa starsza kotka powiedziała że nie zna kociaka który nie wpadł by kłopoty i by ich nie miał. Zaraz znów rozpoczęła się rozmowa na temat dzieci Prędkiej Bryzy. Po jej zakończeniu Skowronia Pieśń poleciła by Pierzasty Wąs zabrał je do matki bo są śpiące. Gdy Błękitka zaczęła protestować Skowronia Pieśń powiedziała że na pewno więcej się naucz gdy będzie wyspana.

Emoji AshfurThinking.png

Nowele

Wybór Sosnowej Gwiazdy

Emoji AshfurThinking.png

Ciekawostki

  • Dała Błękitnej Gwieździe jedno z dziewięciu żyć z którym dała jej humor.

Cytaty

Z tym życiem daję ci poczucie humoru. Korzystaj z niego, by ulżyć brzemieniu twego klanu i podnosić na duchu pobratymców, gdy zagraża im rozpacz.

—Skowronia Pieśń do Błękitnego Futra, Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Galeria

Bazy postaci

Przypisy