FANDOM

Żaden kot nie powinien ufać przeszłości. Czas Klanu Gwiazd dobiegł końca. Te koty są martwe, i nie mają nad wami żadnej kontroli.

—Sol namawia Klan Cienia, aby odpuścić wiarę w Klan Gwiazdy, "Długie Cienie", strona 52

Solwłóczęga, również jeden z antagonistów w serii Siła Trójcy. Dawniej był kotem domowym.

Syn Popiołu, nienazwanego kocura oraz nienazwanych kociaków.

Wygląd

Sol jest wysokim [11], szczupłym [12], jasnym[11] szylkretowym kocurem[13] , zmieszanym z rudymi, czarnymi[14], ciemnobrązowymi[11] i białymi łatami [15]. Ma wąski pyszczek, i gruby, ciemno-brązowo-biały ogon [16], który ma bardzo puchatą końcówkę[17]. Ma jasno-żółte oczy[13], duże uszy[11], które mają pierzaste końcówki[18]. Posiada długie, grube[12], gładkie[19] i delikatne[20] futro, szeroką głowę[18] i nienaturalną ilość futra wokół szyi, która przypomina grzywę lwa w słońcu[21].

Charakter

Fabuła

Siła Trójcy

Zaćmienie

Sol zostaje zobaczony przez Ostrokrzewiową Łapę, uczennicę Klanu Pioruna, na terytorium Klanu Wiatru. Na początku myśli ona, że jest on lwem, i mówi Szczawiowemu Ogonowi, która nie potwierdza tego, i mówi, że to kot, lecz ma zbyt dużo futra, aby pochodził z Klanu Wiatru. Ogląda on, jak patrol opuszcza miejsce.

Ciernisty Pazur, Makowy Mróz i Brzozowy Upadek spotykają Sola, kiedy stoi na granicy, czekając na patrol. Kiedy pyta się, czy może zostać zabrany do obozu Klanu Pioruna, zdziwione koty zgadzają się go zabrać. Gdy się pojawiają, Ognista Gwiazda odrzuca Sola, lecz ten mówi, że ma ważne wieści którymi musi podzielić się z medykiem. Wychodzi on do lasu razem z Liściastą Sadzawką i jej uczniem, Sójczą Łapą. Sol ostrzega ich o nadchodzącej ciemności, mając na myśli zaćmienie. Obraża on Liściastą Sadzawkę, kwestionując jej wierność do Klanu Gwiazdy. Następnie jest eskortowany na granicę Klanu Wiatru.

Sójcza Łapa, Ostrokrzewiowa Łapa i Lwia Łapa odnajdują Sola ukrywającego się w opuszczonym domu Dwunożnych, niedaleko granicy Klanu Cienia. Sójcza Łapa, który uparcie wierzy w to, że wie on coś o przepowiedni, pyta go o to. Okazuje się, że faktycznie o niej wie i zgadza się na to, żeby ich o niej uczył. 

Po niedługiej rozmowie, patrol Klanu Cienia przyłapuje ich i zabiera do ich obozu. Sol chętnie idzie z nimi. Kiedy się tam pojawiają, zadaje on wiele pytań ich przywódcy, Czarnej Gwieździe. Czarna Gwiazda przyznaje, że nie był pewny co do życia przy jeziorze. Sol zostaje w ich obozie.

Sol wykorzystuje zaćmienie jako dowód, że Klan Gwiazdy jest bezsilny. Towarzyszy on Czarnej Gwieździe podczas wędrówki na Zgromadzenie, gdzie mówią, że Klan Cienia zaprzestał w wierzenie w Klan Gwiazdy i kodeks wojownika, a więc nie będą już brać udziału w przyszłych Zgromadzeniach.

Długie cienie

Sol od teraz rządzi Klanem Cienia. Doprowadził on do tego, że Czarna Gwiazda zmienił swoje imię na Czarna Stopa, ponieważ twierdzi, że nie potrzebuje dziewięciu żyć i nie wierzy już w Klan Gwiazdy. Widziany jest, jak mówi kotom Klanu Cienia o porzuceniu wiary w wojowniczych przodków i znalezienia odpowiedzi w sobie. Sójcza Łapa, jego rodzeństwo i kociaki Brunatnej Skóry fałszują sygnał od Klanu Gwiazdy, który później okazuje się być prawdą. Sol po tym zostaje wygnany z terytorium Klanu Cienia.

Ostrokrzewowy Liść spotyka potem Sola na terytorium Klanu Pioruna. Kocur próbuje z nią porozmawiać, jednak wojowniczka odpędza go na granicę z Klanem Wiatru. Sol zdenerwowany odchodzi, jednak przed tym mówi jej jeszcze, że ona oraz klany potrzebują go, ale tego jeszcze nie zrozumieli.

Wschód słońca

Po tym, jak Jesionowe Futro zostaje zamordowany, koty Klanu Pioruna stwierdzają, że odpowiedzialny jest za to Sol, ponieważ Ostrokrzewowy Liść przyznaje, że widziała go kilka dni przed tym zdarzeniem. Patrol, który zostaje wysłany, by go odnaleźć wędruje aż do miejsca, w którym tonie słońce, ponieważ włóczęga rozmawiał wcześniej z Północą. Po dotarciu na miejsce okazuje się jednak, że go tam nie ma. Wysłane koty wyruszają więc blisko miejsca Dwunożnych i dowiadują się o włóczęgach, które kiedyś się go słuchały. Wszyscy wykazują względem Sola wrogość, poza Cętką, która chciałaby, aby był on ojcem jednego z jej kociaków.

Patrol dowiaduje się, że Sol mieszka z Pięknisiem - starym, pręgowanym kocurem.Koty z Klanu Pioruna mówią, że szylkretowi kocur jest mordercą, jednak Piękniś w to nie wierzy i broni swojego współlokatora. Po dowiedzeniu się, po co tutaj przyszli, Sol oraz Piękniś zgadzają się wrócić z nimi.

Kiedy przybywają z powrotem do obozu Klanu Pioruna, większość kotów jest święcie przekonana, że to Sol zabił Jesionowe Futro. Pomimo ich nieprzyjaznych spojrzeń, włóczęga się tym nie przejmuje. Ognista Gwiazda stara się go wypytać na temat zmorderstwa, jednak Sol unika odpowiadania na pytania. Zostaje więźniem i jest trzymany pod stałą strażą.

Jednej nocy Lwi Płomień zakrada się do miejsca, gdzie przetrzymywany jest kocur, dalej wierząc, że Sol wie na temat ich prawdziwego ojca i o przepowiedni. Wypytuje go na ten temat, jednak rozbawiony kocur nie chce mu udzielić żadnych informacji, dopóki nie pomoże mu się uwolnić. Wojownik zgadza się na to i pomaga mu się wymknąć z obozu, gdy nikt nie patrzy.

Postanawia się zaszyć w opuszczonym domu Dwunożnych niedaleko granicy Klanu Cienia. Dalej odmawia wyjawić Lwiemu Płomieniowi jakiekolwiek informacje, dopóki nie przyprowadzi ze sobą rodzeństwa. Wojownik wraca później z Sójczym Piórem oraz Ostrokrzewowym Liściem i wspólnie pytają się go o przepowiednię i tożsamość ich ojca, jednak złotego kocura bardziej interesują informacje o przepowiedni. Kiedy Sol zaczyna z nich drwić, kotka denerwuje się i zamierza go zaatakować, jednak zostaje powstrzymana przez brata. Zfrustrowane koty postanawiają sobie odpuścić i odchodzą.

Trójka rodzeństwa powraca jeszcze raz i znów pyta o ich ojca. Szylkretowy włóczęga dalej unika odpowiadania na ich pytania i zaczyna im zamiast tego opowiadać o tym, jak mogą się stać bardziej potężni. Pokazuje im zdobycz, którą złapał na terenie Klanu Cienia i rozkazuje zanieść Ognistej Gwieździe jako dowód, że koty stamtąd kradną im pożywienie, wypłoszyć ich i zająć ich terytorium. Lwi Płomień atakuje Sola po tym, jak uświadamia sobie, że kocur wykorzystuje ich dla swoich własnych zysków. Tym razem to Ostrokrzewowy Liść próbuje go powstrzymać, jednak wojownik odpycha ją, mówiąc włóczędze, że przepowiednia dotyczyła ich mocy a nie jego. Sójcze Pióro zgadza się, dodając, że sami dowiedzieliby się o ich ojcu i że personalny spór Sola z Klanem Cienia nie jest rzeczą, z którą chcą mieć do czynienia. Bracia odchodzą, a po chwili Ostrokrzewowy Liść, która miała moment zawahania, do nich dołącza. Sol woła za nimi, jednak rodzeństwo już go nie słucha.

Omen Gwiazd

Zapomniany wojownik

Sol odwiedza Klan Pioruna, podając się za nieznajomego, który uratował Krecią Łapę i Wiśniową Łapę przed lisem. Zostaje przyjęty do klanu, przez jednych cieplej - przez innych nie. Kocur opowiada kotom o swoich przygodach, chociaż niektórzy, w tym Gołębie Skrzydło i Bluszczowa Sadzawka, twierdzą, że jest tylko kolejnym kłopotem. Kiedy Gołębie Skrzydło nigdzie nie może znaleźć szylkretowego kocura, wraz z siostrą postanawia wyruszyć do tuneli. Tam udaje im się podsłuchać, jak Sol namawia wojowników z Klanu Wiatru do ataku na Klan Pioruna.

Kiedy Ostrokrzewowy Liść powraca i mówi, że to ona uratowała dwóch uczniów przed lisem, koty Klanu Pioruna orientują się, że Sol ich okłamał. Czarna kotka postanawia nauczyć swoich klanowiczy, jak walczyć w tunelach i kiedy kocur przeprowadza atak, Klan Pioruna jest już przygotowany.

Sol wyjawia powód, dla którego zrobił co zrobił - chciał udowodnić, że Kodeks Wojownika znaczy nic, po tym, jak został potraktowany przez koty żyjące w Klanie daleko od tych przy jeziorze. Okazuje się, że kocur nie potrafi walczyć, kiedy wdaje się w bójkę z Ostrokrzewowym Liściem, która pokonuje go bez większego problemu pomimo swoich kontuzji. Jednakże, z powodu na Kodeks Wojownika, postanawia go nie zabijać. Zostaje wygoniony z terytorium Klanu Pioruna przez czarną kotkę oraz Gołębie Skrzydło i zaprzysięga zemstę.

Mangi

Klan Nieba i Nieznajomy

Ratunek

Nowele

Opowieść Ostrokrzewowego Liścia

Sol widziany jest w podziemnych tunelach łączących terytorium Klanu Wiatru z Klanem Pioruna. Przemawia do grupki kotów, próbując ich namówić na zaatakowanie Klanu Pioruna. Mówi, że pragniecie pokoju to objawa słabości.

Cytaty

Mamo, kiedy dorosnę, zostanę wojownikiem. Takim jak koty z nieba!

—Sol do Popiołu, "Poza Kodeksem", strona 59

Sol nie wydaje się mieć dużo odwagi czy wiedzy na temat technik walki. W dodatku, będąc szczerym, jest leniwy. I odrobinę za mądry. Zawsze wymyśla jakieś usprawiedliwienia aby czegoś nie zrobić.

—Myśli Koziej Burzy na temat Sola, "Poza Kodeksem", strona 67

Pozostawiłem za sobą Klan Cienia, ale nie mogę jeszcze opuścić jeziora... klany mnie potrzebują, po prostu tego jeszcze nie zrozumieliście. Potrzebujesz mnie, Ostrokrzewowy Liściu.

—Sol do Ostrokrzewowego Liścia, "Długie Cienie", strona 134

Prawie zniszczył Klan Cienia! Wszyscy myślą, że to on zabił Jesionowe Futro! Więc czemu mam wrażenie, że mogę mu bezgranicznie ufać?

—Ostrokrzewowy Liść myśli o Solu, "Wschód Słońca", strona 181

Kodeks Wojownika! Wiara w Klan Gwiazdy! Nie mogę zrozumieć, czemu wy wszyscy uważacie, że to jest takie ważne.

—Sol wyśmiewa tradycję klanów, "Wschód Słońca", strona 282

To jest to, czym jest pełna moc. Kontrolowanie każdego kota nad jeziorem!

—Sol, "Wschód Słońca", strona 283

Ciekawostki

  • Jego imię oznacza "Słońce" w języku hiszpańskim[22], łacińskim [23], portugalskim [24] oraz duńskim[25].
  • Kate rozważa na temat e-booka o Solu.[26]
  • Vicky powiedziała, że wygląd Sola jest bazowany na Nutmeg, kocie, który żyje po drugiej stronie ulicy od niej.[27]
  • Na pytanie, czy czytelnicy kiedykolwiek dowiedzą się czegoś o przeszłości Sola i tym, gdzie poszedł po wydarzeniach z Siły Trójcy, Kate stanowczo odpowiedziała "Nie" i dodała, że "Był anegdotycznym włóczęgą. Wiedząc, skąd pochodzi czy gdzie się udał, zostałaby zniszczona istotna część jego osobowości.[28]

Błędy

  • Został błędnie opisany z intensywnie bursztynowymi oczami.

Galeria

Przypisy

  1. Wyjawione we "Wschodzie Słońca", strona 126
  2. Wyjawione w "Po Powodzi", strona 86
  3. Wyjawione w "Zaćmieniu", strona 165
  4. Wyjawione w "Poza kodeksem", strony 54-55
  5. 5,0 5,1 Wyjawione w "Ratunku", strona 66
  6. Wyjawione w "Poza Kodeksem", strona 57
  7. Wyjawione w "Zaćmieniu", strona 34
  9. Wyjawione w "Długich Cieniach", strona 92
  10. 10,0 10,1 Wyjawione w "Poza Kodeksem", strona 54
  11. 11,0 11,1 11,2 11,3 Wyjawione w "Zaćmieniu", strona 163
  12. 12,0 12,1 Wyjawione w "Zaćmieniu", strona 276
  13. 13,0 13,1 Wyjawione w "Długich Cieniach", Lista Kotów
  14. Wyjawione w "Ostatecznym Przewodniku", strona 200
  16. Wyjawione w "Zaćmieniu", strona 264
  17. Wyjawione w "Zaćmieniu", strona 149
  18. 18,0 18,1 Wyjawione w "Długich Cieniach", strona 6
  20. Wyjawione w "Zaćmieniu", strona 270
  21. Wyjawione na oficjalnym forum
  22. https://pl.pons.com/t%C5%82umaczenie?q=sol&l=espl&in=ac_es&lf=es
  23. https://pl.glosbe.com/la/pl/Sol
  24. https://slowniki.lingea.pl/portugalsko-polski/sol
  25. https://pl.glosbe.com/da/pl/Sol
  26. Wyjawione na Facebook'u Kate
  27. Wyjawione na Facebook'u Kate
  28. Wyjawione na blogu Kate