FANDOM

Noce są teraz zimne. Noce stają się zimne, ja jestem chory. To, co się dzieje. Muszę znaleźć jakieś cieplejsze miejsce na dzisiejszą noc.

—Sosna wyjaśnia Saszy, dlaczego jest chory, Ucieczka w las, str.75

Sosna (ang. Pine)włóczęga, pojawiający się w cyklu Tygrysia Gwiazda i Sasza.

Wygląd

Sosna jest białym kocurem z ciemnymi znakowaniem, przebiegającą przez plecy i blizny na szyi. Ma prawdopodobnie niebieskie oczy.

Charakter

Charakter Sosny w żadnym stopniu nie odstaję od postępowania innych włóczęgów. Jest to niezależny kocur, liczący jedynie na samego siebie. Mimo to, nie jest wrogo nastawiony do nowo poznanych kotów. Stara się oferować im pomoc, jeśli widzi, że jej potrzebują. Sugerując się jego bliznami i tym, że zna kilka opowieści na temat klanów, można stwierdzić, że nie obawiał się polować na ich terenie i interesuje się obcymi sobie zwyczajami.

Historia

Sosna po raz pierwszy pojawia się, kiedy wpada na Saszę podczas polowania. Kocur nie jest jednak wrogo nastawiony i oferuje się podzielić między siebie zdobycz. To on wyjaśnia Saszy kim są włóczędzy, pieszczochy dwunożnych, a kończy na opowieści o klanach dzikich kotów zamieszkujących las. Pomaga kotce zdjąć jej obrożę, aby nie przypominała domowego kota.

Sasza widzi go również, kiedy zastanawia się nad dołączenie do Klanu Cienia. Sosna jest chory i wyjaśnia, że jest to spowodowane zimnymi nocami, podczas których musiał spać sam.

Fabuła

Tygrysia Gwiazda i Sasza

Ucieczka w las

Sosna to włóczęga, którego Sasza spotyka gdy przebywa w lesie. Koty tropią tą samą mysz. Sasza nie zauważa wcześniej kocura i przez przypadek na niego wpada. Ku jej zaskoczeniu okazuje się on nie być wrogo nastawiony i proponuje podzielić się zdobyczą. Po skończonym posiłku, Sasza pokazuje mu swoje legowisko, jednak włóczęga zastanawia się po co jej one. Opryskliwie nazywa ją pieszczochem dwunożnych, widzą obrożę zawieszoną na szyi kotki. Sasza z bólem zaczyna opowiadać mu swoją historię, opisuje wszystkie problemy, które doprowadziły ją do rozpoczęcia życia jako dziki kot. Sosna ze skupieniem słucha jej opowieści, jednak kiedy dobiega ona końca, radzi kotce, że nie może rozpamiętywać przeszłości i musi ruszyć do przodu. Na potwierdzenie swoich słów zrywa obrożę z jej szyi i z zadowolenie komentuje, że wygląda ona teraz jak prawdziwy włóczęga. Kiedy kotka dopytuje kim są włóczędzy, Sosna wyjaśnia, że są to koty, które nie należą do klanów. Dalej tłumaczy, że klany są grupami kotów, które podzieliły las między siebie. Rozdrażniony dodaje, że wyganiają ze swojego terytorium każdego obcego kota, który ośmieli się na nim polować. Pokazuje blizny na swoich ramionach i wyjaśnia, że są one właśnie sprawką kotów należących do klanów. Na odchodnym ostrzega jeszcze Saszę, aby uważała na leśne klany.

Podczas kiedy Sasza zastanawia się nad propozycją Tygrysiej Gwiazdy by dołączyć do Klanu Cienia, zauważa Sosnę. Kocur wygląda na chorego, kaszląc, wyjaśnia jej, że są to skutki zimnych nocy, kiedy kot mieszka sam. Kotka z przerażeniem zdaję sobię sprawę co ją czeka, jeśli nie dołączy do klanu.

Powrót do Klanów

Sasza opiekuję się swoimi kociętami: Kijanką, Jastrzębiem i Ćmą, kiedy nagle zauważa Sosnę. Kocur wydaje się być szczęśliwy ponownym spotkaniem. Zaczyna dopytywać się o ojca kociąt, myśląc, że może go zna. Kotka odpowiada, że poznała go podczas swoich samotnych wędrówek. Nie drążąc dalej tematu, Sosna zaczyna opowiadać jej o kocie dowodzącym wszystkim włóczęgom, zamieszkującym Miejsce Dwunożnych. Z rozbawieniem dodaje, że jest on bardzo małym kotem, mimo to udało mu się zabić ogromnego pręgowanego kocura. Sasza zdaję sobie sprawę, że ogromnym kocurem, poległym w bitwie był jej dawny partner, Tygrysia Gwiazda.

Niedługo później, Sosna oferuje Saszy i jej kociętom schronienie. Prowadzi ich do stodoły, w której sypiają już inni włóczędzy. Po drodzę mijają terytorium Klan Rzeki, a Sosna komentuję, że jest on jednym z lepszych wśród klanów. Ostatecznie nie chce zostać z Saszą w stodolę i odchodzi, życząc jej szczęścia.

Cytaty

Och, odchodzisz? Myślałem, że razem może zapolujemy lub czy coś takiego...

—Sosna żegna się z Saszą, Szukając schronienia, str. 13

Sosna: Dobrze. Czas ruszać dalej! Musisz pozbyć się tej obroży.
Sasza: Moja obroża? Czemu?
Sosna: Ponieważ tylko koty domowe noszą obrożę. Jeśli decydujesz się zamieszkać w lesie, musisz ją zdjąć.

—Sasza i Sosna dyskutują o jej obroży, Ucieczka w las, str. 15

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki