FANDOM

Warning

Srebrny Płomień (ang. Silverflame) – była wojowniczka Klanu Cienia, matka Jasnego Kwiatu. Aktualnie znajduje się w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Srebrny Płomień jest rudo- szarą kotką z grubym futrem i bursztynowymi oczami.

Charakter

Srebrny Płomień to bardzo troskliwa i opiekuńcza kotka. Podczas swojego pobytu w starszyźnie zawsze miała ochotę na zabawę z wnuczętami. Była dla nich łagodna i bardzo je kochała. Kiedy zmarła, Żółtka wspominała ją jako delikatną kotkę i przypominała sobie historie opowiadane przez babcię.

Historia

Super Edycje

Odwet Wysokiej Gwiazdy

Emoji AshfurThinking

Tajemnica Żółtego Kła

Srebrny Płomień jest jedną ze starszych kotów Klanu Cienia. Zostaje przedstawiona jako matka Jasnego Kwiatu i babcia ŻółtkiOrzeszka i Jarzębinki. Powiedziane jest, że kotka często bawi się ze swoimi wnukami. Jedna z zabaw polega na tym, że kocica udaje lisicę, natomiast kociaki, jako dzielni i silni wojownicy Klanu Cienia atakują ją i zwyciężają bitwę.

Kiedy Żółtka jest jeszcze kociakiem, Srebrny Płomień zaczyna chorować. Kotka bardzo mało je, natomiast pije dużo wody. Żółtka boi się o stan zdrowia babci. Dodatkowo irytują ją słowa szeptane przez innych starszych, odnośnie Srebrnego Płomienia. Żółtka próbuje sprawić, aby kotka zaczęła jeść. Koteczka wpada na pomysł aby przynieść jej ulubioną zdobycz - żabę. Mimo to Srebrny Płomień i tak nie zjada jej w całości, ale docenia wysiłek wnuczki. Żółtka decyduje się również, aby przynosić jej mech, nasiąknięty wodą, by kotka mogła ją z niego zlizywać. Srebrny Płomień jest wzruszona, kiedy widzi, jak Żółtka próbuje się nią opiekować, toteż nie pije zbyt wiele, a jedynie wodę przyniesioną jej przez wnuczkę. Pozostałych starszych irytują poczynania szarej kotki, więc syczą na nią i każą się trzymać z daleka od ich legowiska. Mimo to Srebrny Płomień jest wdzięczna wnuczce i instruuje ją, gdzie położyć wilgotny mech, aby nie zniszczyć wyściółki w legowisku.

Gdy Żółta Łapa zostaje uczennicą, myśli o tym jak będzie mogła pójść ze Srebrnym Płomieniem na zgromadzenie. Później Żółta Łapa wychodzi na swój pierwszy patrol, tuż po mianowaniu uczennicą, dopada ją bardzo silny ból żołądka. Jej mentorka Jeleni Sus radzi jej, aby udała się do Szałwiowego Wąsa. Dowiadują się, że medyczka jest u starszyzny, więc tam się udają. Zbliżając się do ich legowiska, Żółta Łapa odczuwa coraz silniejszy ból i nie może ustać na łapach. Gdy zagląda do środka widzi Szałwiowy Wąs, która kuca przy Srebrnym Płomieniu. Uczennica nie może znieść widoku swojej ciężko chorej babci i szybko wycofuje się z legowiska. Potem udaje się na zwiedzanie terytorium wraz z mentorką, lecz jej myśli ciągle zaprząta stan starszej kocicy.

Po powrocie Żółta Łapa szybko biegnie do starszyzny, zobaczyć jak czuje się Srebrny Płomień. W momencie, w którym wnuczka wchodzi do legowiska, jej babcia wydaje ostatnie tchnienie. Mały Ptak zabiera uczennicę na spacer i stara się wyjaśnić jej, że babcia kotki wędruje teraz szczęśliwie z Klanem Gwiazdy. Pogrążona w rozpaczy wnuczka, nie chce słuchać tłumaczeń starszej kocicy i jest wściekła na medyczkę, która według niej, nie starała się uratować jej babci.

Galeria

Bazy postaci