FANDOM

Noimage

Starożytni — to grupa kotów, żyjących na Terenach Jezior, na długo zanim Klany się do nich przeniosły. Jedna z grup kotów prawdopodobnie opuściła te tereny i utworzyła Plemię Płynącej Wody.

Informacje

Starożytni żyli w trzech plemionach i rozproszyli się dobrze, zanim Klany przybyły do ​​jeziora. Jest to opisane to w książce Długie Cienie, iż jedno ze starożytnych plemion to przodkowie Plemienia Płynącej Wody. Są do siebie podobne ze względu na to, że oba zawierają w swej nazwie "plemię".

Nazwy Starożytnych są wszystkimi słownymi konstrukcjami, odnoszących się do przyrody i często opisujących koci wygląd (np. Opadłe Liście albo Ćmie Skrzydło) Nazwy Pradawnych nie zmieniają się w czasie, w przeciwieństwie do kotów żyjących w Klanach.

Z wyjątkiem Sójczego Pióra, który ma sny o nich i podróżuje z powrotem w czasie do interakcji z nimi, nie jest wiadomo, czy Klany wiedzą o istnieniu Pradawnych. Starożytni mają inne powiązania z Klanami, gdyż jako grupa kotów opuściła Plemię utworzone przez Starożytnych, kontynuując później samodzielne życie oraz kształtowanie Klanów.