FANDOM

Szałwiowy Wąs (ang. Sagewhisker) - dawna medyczka Klanu Cienia i uczennica Czerwonego Osetu. Mentorka Żółtego Kła.

Obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Szałwiowy Wąs jest śnieżnobiałą kotką o długich wąsach, błękitnych oczach i szarym pysku.

Historia

Fabuła

Super Edycje

Zemsta Wysokiej Gwiazdy

Szałwiowy Wąs nie pojawia się w książce, ale występuje w spisie Klanów.

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Na pierwszym zgromadzeniu Krzywej Łapy, Błękitna Łapa wskazuje na Szałwiowy Wąs mówiąc, że to medyk Klanu Cienia. Siedzi obok Jastrzębiego Serca, medyka Klanu Wiatru. Następne jest krótko wspomniana, kiedy Jeżynowa Jagoda przedstawia swojego nowego ucznia, Muliste Futro, innym medykom.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Szałwiowy Wąs jest medykiem Klanu Cienia za panowania Cedrowej Gwiazdy. Błękitna Łapa wskazuje na Szałwiowy Wąs mówiąc, że to medyk, kiedy Krzywa Łapa pyta kim są medycy. Kiedy Cedrowa Gwiazda ogłasza, że Postrzępiona Skóra zajął miejsce Kamiennego Zęba na stanowisku zastępcy, Szałwiowy Wąs głośno podzielała zadowolenie z nowego zastępcy wraz z młodą kotką, którą okazała się być Żółty Kieł.

Podczas kolejnego zgromadzenia Cedrowa Gwiazda oznajmia, że Żółty Kieł trenuje z Szałwiowym Wąsem by stać się medykiem. Błękitne Futro myśli, że nie zazdrości Klanowi Cienia, który będzie musiał znosić Żółty Kieł po Szałwiowym Wąsie.

Tajemnica Żółtego Kła

Biała kotka pojawia się po raz pierwszy w prologu. Ona, Jastrzębie Serce, Mleczne Futro i Jeżynowa Łapa zostają wprowadzeni przez Gęsie Pióro do jaskini, w której znajduje się Księżycowy Kamień. Medyk Klanu Pioruna ogłasza zebranym medykom, że są tutaj, po to, aby powołać nowego ucznia medyka, czyli Pierzastą Łapę. Szałwiowy Wąs wraz z Mlecznym Futrem i Jastrzębim Sercem siada kilka długości ogona dalej od ucznia.

Potem jest widoczna, gdy Cedrowa Gwiazda zwołuje spotkanie Klanu. Wyślizguję się ze swojego legowiska i siada, wpatrując się w przywódcę. Po spotkaniu i po ceremonii mianowania Strzępka i Smolika na uczniów, Postrzępioną Łapę i Osmoloną Łapę, wraca do swojego legowiska. Mała szara kotka, Żółtka czująca cierń w łapie, postanawia pójść do kotki, lecz przeszkadza w tym jej, powracający patrol, który prowadzili Błotnisty Pazur i Mysie Skrzydło. Szary kocur zauważa, że młoda wojowniczka, Jaszczurcza Pręga, która brała udział w jego patrolu, utyka na tylną łapę. Mamroczę, żeby poszła do Szałwiowego Wąsa i zirytowana kotka wędruję do legowiska medyczki. Żółtka czeka, aż Szałwiowy Wąs obejrzy łapę wojowniczki; po chwili, Jaszczurcza Pręga wychodzi z niebolącą już łapą i dziękuje medyczce. Ta, wystawia głowę na zewnątrz i każe wojowniczce, żeby ta wylizała łapę porządnie, i żeby przyszła do niej jutro, aby mogła się upewnić, czy nie wdała się nią infekcja. Gdy Żółtka rusza do medyczki, zauważa że łapa już ją nie boli i idzie do Jarzębinki.

Gdy brat Żółtki, Orzeszek zaczyna skarżyć się na ból brzucha, na co również potem kotka. Po tym, jak Jasny Kwiat dowiaduje się, że kocurek zjadł trochę martwego wróbla, kocica postanawia pójść po Szałwiowy Wąs.

Cień Tygrysiego Serca

Daje Tygrysiemu Sercu jedno z żyć - wytrwałość. Kiedy kocur otrzymuje życie, biała kotka mówi przyszłemu przywódcy Klanu Cienia, że nie powinien się poddawać w obliczu niepowodzenia lub odrzucenia. Prawdziwi przywódcy będą próbować tyle razy, ile muszą, aby odnieśli sukces.

Omen Gwiazd

Nocne szepty

Szałwiowy Wąs rozmawia z Żółtym Kłem i Paprotkowym Cieniem na terytorium Klanu Gwiazdy. Jest zdenerwowana śmiercią Rdzawego Futra, mówiąc, że powinni byli zesłać znak, że bitwa nie była uzasadniona i nie powinna była się wydarzyć. Kiedy pojawia się Błękitna Gwiazda, medyczka również jest na nią zła, ponieważ przywódczyni zgadza się, że bitwa nie mogła zostać zatrzymana, a jednak kotka nie próbowała jej zatrzymać. Kiedy interweniuje Żółty Kieł, okazuje się, że Szałwiowy Wąs, była mentorką szarej kotki, wciąż jest na nią zła za to, że wspierała Złamaną Gwiazdę. Medyczka twierdzi, że nadal uważa, że ​​bitwa jest winą Klanu Pioruna i że Złamana Gwiazda nie był nic winien Klanowi Cienia, podczas gdy Paprotkowy Cień idzie po Rdzawe Futro.

Kiedy Płomienny Ogon śpi przy Księżycowej Sadzawce, medyczka i Blada Stopa przedstawia go Klanowi Cienia w Klanie Gwiazdy. Ujawnia, że ​​Klan Gwiazdy jest podzielony i nie chce nic już mówić medykowi, ale kiedy pojawia się Postrzępiona Gwiazda, mówi Płomiennemu Ogonowi, że kocur musi zerwać więzy przyjaźni i chronić swój klan za wszelką cenę. Szałwiowy Wąs wskazuje również, że między wszystkimi czterema Klanami toczy się wojna.

Przewodnik po terenie

Ostateczny przewodnik

Szałwiowy Wąs pojawia się na swojej stronie.

Ostateczny przewodnik mówi nam, że była medyczką Klanu Cienia przed Żółtym Kłem. Służyła Cedrowej Gwieździe, a potem Postrzępionej Gwieździe, ale potem zginęła, zanim została świadkiem okrucieństwa Złamanej Gwiazdy. W książce jest napisane, że kotka miała dobrą pamięć do ziół, co było darem od Klanu Gwiazdy, lecz jej największa siła pochodziła od kotów, które ją otaczały. Była pierwszym kotem, który zorientował się, że Żółta Łapa potrafi odczuwać ból innych.

Nowele

Klątwa Gęsiego Pióra

Dług Rudego Ogona

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki