FANDOM

Szałwiowy Wąs (ang. Sagewhisker) - dawna medyczka Klanu Cienia. Mentorka Żółtego Kła, dawna uczennica Czerwonego Osetu.

Obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Szałwiowy Wąs jest śnieżnobiałą kotką o długich wąsach, błękitnych oczach i szarym pysku.

Historia

Fabuła

Super Edycje

Zemsta Wysokiej Gwiazdy

Szałwiowy Wąs nie pojawia się w książce, ale występuje w spisie Klanów.

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Na pierwszym zgromadzeniu Krzywej Łapy, Błękitna Łapa wskazuje na Szałwiowy Wąs mówiąc, że to medyk Klanu Cienia. Siedzi obok Jastrzębiego Serca, medyka Klanu Wiatru. Następne jest krótko wspomniana, kiedy Jeżynowa Jagoda przedstawia swojego nowego ucznia, Muliste Futro, innym medykom.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Szałwiowy Wąs jest medykiem Klanu Cienia za panowania Cedrowej Gwiazdy. Błękitna Łapa wskazuje na Szałwiowy Wąs mówiąc, że to medyk, kiedy Krzywa Łapa pyta kim są medycy. Kiedy Cedrowa Gwiazda ogłasza, że Postrzępiona Skóra zajął miejsce Kamiennego Zęba na stanowisku zastępcy, Szałwiowy Wąs głośno podzielała zadowolenie z nowego zastępcy wraz z młodą kotką, którą okazała się być Żółty Kieł.

Podczas kolejnego zgromadzenia Cedrowa Gwiazda oznajmia, że Żółty Kieł trenuje z Szałwiowym Wąsem by stać się medykiem. Błękitne Futro myśli, że nie zazdrości Klanowi Cienia, który będzie musiał znosić Żółty Kieł po Szałwiowym Wąsie.

Tajemnica Żółtego Kła

Cień Tygrysiego Serca

Daje Tygrysiemu Sercu życie wytrwałość. Kiedy kocur otrzymuje życie, biała kotka mówi przyszłemu przywódcy Klanu Cienia, że nie powinien się poddawać w obliczu niepowodzenia lub odrzucenia. Prawdziwi przywódcy będą próbować tyle razy, ile muszą, aby odnieśli sukces.

Omen Gwiazd

Nocne szepty

Szałwiowy Wąs rozmawia z Żółtym Kłem i Paprotkowym Cieniem na terytorium Klanu Gwiazdy. Jest zdenerwowana śmiercią Rdzawego Futra, mówiąc, że powinni byli zesłać znak, że bitwa nie była uzasadniona i nie powinna była się wydarzyć. Kiedy pojawia się Błękitna Gwiazda, medyczka również jest na nią zła, ponieważ przywódczyni zgadza się, że bitwa nie mogła zostać zatrzymana, a jednak kotka nie próbowała jej zatrzymać. Kiedy interweniuje Żółty Kieł, okazuje się, że Szałwiowy Wąs, była mentorka szarej kotki, wciąż jest na nią zła za to, że wspierała Złamaną Gwiazdę. Medyczka twierdzi, że nadal uważa, że ​​bitwa jest winą Klanu Pioruna i że Złamana Gwiazda nie był nic winien Klanowi Cienia, podczas gdy Paprotkowy Cień idzie po Rdzawe Futro.

Kiedy Płomienny Ogon śpi przy Księżycowej Sadzawce, medyczka i Płowa Stopa Klanowi Cienia w Klanie Gwiazdy. Ujawnia, że ​​Klan Gwiazdy jest podzielony i nie chce nic już mówić medykowi, ale kiedy pojawia się Postrzępiona Gwiazda, mówi kocurowi, że musi zerwać więzy przyjaźni i chronić swój klan za wszelką cenę. Szałwiowy Wąs wskazuje również, że między wszystkimi czterema Klanami toczy się wojna.

Przewodnik po terenie

Ostateczny przewodnik

Nowele

Klątwa Gęsiego Pióra

Dług Rudego Ogona

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki