Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Mieliśmy szczęście, że przez tak wiele księżyców była naszą przywódczynią. Była wzorem odwagi i siły dla nas wszystkich.

—Szara Mgła po śmierci Lamparciej Gwiazdy, "Omen Mglistej Gwiazdy", strona 31

Szara Mgła (ang. Graymist) - dawna wojowniczka i karmicielka w Klanie Rzeki.

Opis

Szara Mgła to bladoszara, pręgowana kotka[3].

Historia

Szara Mgła była wojowniczką Klanu Rzeki pod przywództwem Lamparciej Gwiazdy i Mglistej Gwiazdy na terytoriach jeziora. Urodziła Malwika i Apsika, a po tym, jak jej kociaki zostały uczniami, kotka wyszkoliła Pstrągowy Strumień. Pomogła Mglistej Gwieździe w żałobie po poprzedniej przywódczyni i uratowała Wydrążoną Łapę i jego kolegę, Sitowatą Łapę przed psami.

Fabuła

Potęga trójki

Mroczna rzeka

Kiedy Klan Rzeki jest zmuszony mieszkać na Wyspie, jej dwa kociaki, Malwik i Apsik, zostają oddzielone od niej podczas zgromadzenia. Zderza się z Ostrokrzewiastą Łapą w drodze, aby je znaleźć, ale wydaje się, że nie zauważa, że uczennica jest z Klanu Pioruna. Znajduje je wraz ze starszą Klanu Rzeki, Jaskółczym Ogonem. Z ulgą prowadzi swoje kocięta do kępy paproci dla bezpieczeństwa.

Później, kiedy Ostrokrzewiasta Łapa jest przetrzymywana w Klanie Rzeki, prowadzi swoje kociaki na dół, by napić się, tylko po to, by je z powrotem przynieść, gdy Wiewiórczy Lot mówi, że przyszła po uczennicę. Okazuje wiele dezaprobaty, gdy Wierzbowa Łapa żegna się z młodą uczennicą z Klanu Pioruna, wykrzywiając wargę.

Wyrzutek

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów.

Zaćmienie

Długie cienie

Szara Mgła opuściła żłobek i wróciła do swoich obowiązków wojowniczki. Jej kociaki są teraz uczniami - Kichająca Łapa jest szkolony przez Wydrze Serce, a Malwowa Łapa- przez Pluskajacego Ogona.

Wschód słońca

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Szara Mgła ma teraz własnego ucznia - Pstrągową Łapę. Jest na patrolu Klanu Rzeki z Trzcinowym Wąsem, Kichającą Łapą i Wydrzym Sercem. Napotykają patrol Klanu Pioruna. Trzcinowy Wąs, który jest przywódcą patrolu, upewnia się, że koty Klanu Pioruna nie zabierają żadnych ryb, mimo że rywalizujące koty ich nie chciały, i jest wspierany przez Szarą Mgłę. Później kotka jest widziana z patrolem kotów z Klanu Rzeki kłócących się z patrolem Klanu Pioruna, grożąc, że jeśli zabiorą choćby jedną łuskę ryby - zaatakują. Jednak zauważono, że jest bardzo słaba i wydaje się, że nie mogłaby wiele zrobić, gdyby rzeczywiście zaistniała taka potrzeba.

Przemijające echa

Szepty nocy

Znak księżyca

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów. Jej uczennica — Pstrągowa Łapa, została mianowana wojowniczką, Pstrągowym Strumieniem.

Zapomniana wojowniczka

Ostatnia nadzieja

Nowele

Omen Mglistej Gwiazdy

Po tym, jak Mglista Stopa ogłasza śmierć Lamparciej Gwiazdy, Szara Mgła jest zrozpaczona, mówiąc, że Klan Rzeki miał szczęście, że miał silną, odważną przywódczynię, która prowadziła ich przez tak wiele księżyców i przemawiała w ich imieniu. Gdy Mglista Stopa organizuje patrole, kotka komentuje, że nie będzie już musiała tego robić. Zdziwiona, nowa przywódczyni Klanu Rzeki pyta ją, co przez to rozumie, a Szara Mgła mówi jej, że będzie musiała wyznaczyć zastępcę na księżycu. Pyta kotkę, kogo wybierze, i mówi, że musiała o tym pomyśleć. Mglista Stopa nie może odpowiedzieć i odczuwa ulgę, gdy Trzcinowy Wąs wzywa kotkę na patrol.

Gdy Mglista Gwiazda usiłuje wyrwać zmatowiały kawałek mchu w jaskini Lamparciej Gwiazdy, Szara Mgła dołącza do niej i razem wyciągają mech w powietrze. Kotka komentuje, że musi być wyczerpana pracą, którą musi wykonać, a nowa przywódczyni warknęła, że nic jej nie jest. Szara Mgła przechyla głowę na bok i przygląda się swojej przywódczyni, pytając ją, czy wszystko w porządku, dodając, że wydawała się być zdenerwowana. Kotka wzrusza ramionami i odpowiada, że jest dużo do zrobienia i tęskni za Lamparcią Gwiazdą. Szara Mgła przypomina jej, że wszyscy to zrobili, ale nie spieszyła się, by wykonać kroki. Następnie dodaje, że skoro wszystkie cztery klany wciąż wychodzą z suszy, przez jakiś czas będzie spokojnie i mówi jej, żeby nie była dla siebie surowa.

Emoji AshfurThinking.png

Sekret Ćmiego Skrzydła

Przed Wielką Bitwą Ćmie Skrzydło dostrzega Szarą Mgłę i Malwowego Nosa ćwiczących ruchy bojowe przeciwko Otoczakowej Stopie i Trawiastemu Futru.

Krótkie historie

Decyzja Klanów

Wydaje się, że pierwsza mówi Wężowemu Ogonowi, żeby choć raz w życiu przestał myśleć o bitwach. Stwierdza, że gdyby klany zgodziły się zaprzestać atakowania się nawzajem tak długo, jak są głodne, dałoby to każdemu z kotów klanu szansę na przeżycie.

Cytaty

Szara Mgła: Musisz być wykończona.
Mglista Gwiazda: Nic mi nie jest.
Szara Mgła: Wszystko w porządku? Wyglądasz na zdenerwowaną.
Mglista Gwiazda: Jest dużo roboty. I tęsknię za Lamparcią Gwiazdą.
Szara Mgła: Tak jak my wszyscy. Ale nie musisz się spieszyć, by pójść w jej ślady. Wszystkie klany nadal odradzają się po suszy, więc przez jakiś czas powinno być spokojnie. Nie wymagaj od siebie zbyt wiele.

—Szara Mgła i Mglista Gwiazda po pochowaniu Lamparciej Gwiazdy, "Omen Mglistej Gwiazdy", strony 73-74

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Wyrzutku", spis klanów
  2. Wyjawione w "Długich cieniach", spis klanów
  3. 3,0 3,1 3,2 Wyjawione w "Mrocznej rzece", spis klanów
  4. Wyjawione w "Czwartym uczniu", spis klanów
Advertisement