Warning.png
Zrobisz to, co według ciebie jest najlepsze, ale wiem jedno. Dla Szarej Pręgi absolutnie najważniejsza była wasza przyjaźń i klan. Nawet w Klanie Rzeki tęsknił za domem. Chciał, żeby Klan Pioruna był najsilniejszy, nawet jeśli oznaczałoby to dla niego wygnanie na stałe.

—Burzowe Futro do Ognistej Gwiazdy o Szarej Prędze, "Zachód słońca", strona 304

Szara Pręga (ang. Graystripe) – najlepszy przyjaciel Ognistej Gwiazdy i Kruczej Łapy. Obecnie jest tymczasowym przywódcą Klanu Pioruna.

Wygląd

Szara Pręga jest postawnym[11] ciemnoszarym[11] kocurem[11] z ciemną pręgą przebiegającą przez grzbiet i naderwanym lewym uchem[23]. Ma żółte oczy[24]. Posiada długie[11], szorstkie, zmierzwione, puszyste[25] futro oraz szeroki pysk[25].

Charakter

Szara Pręga to kot nieco roztrzepany i zapominalski, jednak wierny i szczery, czego dowodził nieraz. Dla ukochanej zrobiłby wszystko, nawet poszedł na koniec świata.

W głębi serca zawsze pozostawał wierny Klanowi Pioruna. Nigdy nie skrzywdziłby przyjaciela – Ognistej Gwiazdy. Wolał zdradzić swój obecny Klan, niż obserwować jak rudzielec zostaje zabity.

Historia

Szara Pręga jest obecnym przywódcą Klanu Pioruna, a wcześniej był starszym pod przywództwem Jeżynowej Gwiazdy, fałszerza i Wiewiórczego Lotu na terenach nad jeziorem, a wcześniej służył jako wojownik pod przywództwem Błękitnej Gwiazdy, Krzywej Gwiazdy, Lamparciej Gwiazdy, Ognistej Gwiazdy i Jeżynowej Gwiazdy na terenach leśnych i nad jeziorem. Urodził się jako syn Wierzbowej Skóry i został uczniem Lwiego Serca, znany potem jako Szara Łapa. Szybko zaprzyjaźnił się z Ognistą Łapą, byłym pieszczochem, z którym zaprzyjaźnił się na stałe. Po tym, jak został wojownikiem, Szara Pręga został mentorem Paprociowego Futra. Kiedy wpadł do rzeki, został uratowany przez Srebrny Strumień, wojowniczkę Klanu Rzeki, po czym oboje potajemnie zaczęli się spotykać. Doczekali się wspólnie dwóch kociąt, Piórka i Burzy, niestety kotka zmarła po porodzie przez zbyt dużą utratę krwi, co załamało Szarą Pręgę. Postanowił dołączyć do Klanu Rzeki, aby być ze swoimi kociakami, ale po wygnaniu uciekł z powrotem do Klanu Pioruna. Podczas bitwy z Klanem Krwi, Szara Pręga został zastępcą, a po tym, jak Ognista Gwiazda wyruszył na misję, Szara Pręga przewodził krótko Klanem Pioruna u boku Rozżarzonej Skóry, gdzie złożył przysięgę Gremlin i pomógł podczas kolejnej bitwy z Klanem Krwi.

Próbując uratować koty przed Dwunożnymi, Szara Pręga został porwany i na krótko stał się pieszczochem. Zaprzyjaźnił się z inną domową kotką, Milką, i oboje wyruszyli w podróż, aby odnaleźć klan Szarej Pręgi. Zostali partnerami, zanim ponownie dołączyli do klanów, gdzie szczęśliwie wrócił do swojej pozycji wojownika, a Milka urodziła Trzmielika, Zakwitkę i Wrzosie. Służył swojemu klanowi, dopóki nie przeszedł na emeryturę do legowiska starszyzny z Piaskową Burzą; Jednak Szara Pręga został wygnany za wypowiadanie się przeciwko fałszywemu przywódcy, ale wrócił, kiedy władzę objęła Wiewiórczy Lot. Później Szara Pręga odbył własną podróż na stare terytoria, gdzie pomógł synowi Gremlin, Kłowi, po złożeniu jej obietnicy w przeszłości i krótko ponownie spotkał Burzowe Futro i Jęczmienia. Po zniszczeniu Księżycowego Kamienia i nauczeniu Klanu Wojowników życia tak jak klan, Szara Pręga zdał sobie sprawę, że klany mogą żyć bez Klanu Gwiazdy, a także doszedł do wniosku o swoim własnym miejscu w klanie, wracając z powrotem do Klanu Pioruna. Po powrocie do swojego klanu objął przywództwo po rezygnacji Lwiego Płomienia, chociaż Szara Pręga nadal traktuje go jak zastępcę.

Fabuła

Wojownicy

Ucieczka w dzicz

Pojawił się jako Szara Łapa, uczeń Klanu Pioruna. Podczas polowania spotkał tytułowego bohatera, Rdzawego. Trzymał się razem z Kruczą Łapą i Ognistą Łapą, ponieważ Zakurzona Łapa i Piaskowa Łapa dokuczali im. Razem z Ognistą Łapą pomógł uciec Kruczej Łapie. Pod koniec książki, wraz z Ognistym Sercem, został mianowany wojownikiem po wypędzeniu Złamanej Gwiazdy z obozu Klanu Cienia.

Ogień i lód

Zyskuje ucznia – Paprociową Łapę. W pewnym momencie zostaje uratowany przed utonięciem przez piękną kotkę z Klanu Rzeki, Srebrny Strumień, w której zakochuje się w wzajemnością od pierwszego wejrzenia.

Las tajemnic

Spotykając się z ukochaną zaniedbuje swoje obowiązki mentora. W połowie książki jego uczeń zostaje wojownikiem. Kiedy dowiaduje się, że zostanie ojcem, jest bardzo zadowolony. Pod koniec książki Srebrny Strumień rodzi, a potem umiera z powodu stracenia zbyt dużej ilości krwi. Szara Pręga załamuje się, początkowo myślał, że kociaki umarły razem z matką. Gdy się dowiaduje, że żyją i przebywają w Klanie Pioruna jest wniebowzięty. Był bardzo opiekuńczy w stosunku do swoich kociąt, którymi zajęła się Złoty Kwiat. Przesiadywał z nimi cały czas. Pod koniec książki odchodzi razem ze swoimi kociakami do Klanu Rzeki.

Niebezpieczna ścieżka

Jest teraz wojownikiem Klanu Rzeki, któremu musi być lojalny. Na zgromadzeniu Ogniste Serce mówi do Mglistej Stopy, że nie widzi Szarej Pręgi, na co ta odpowiada, że Lamparcie Futro była na niego wściekła, za to jak zachowywał się po pożarze w obozie Klanu Pioruna, a sercem Szara Pręga zawsze będzie należał do Klanu Pioruna. Ogniste Serce pyta się Mglistej Stopy, jak Szara Pręga się czuję, Mglista Stopa odpowiada, że wszystko u niego w porządku, tak samo u jego kociąt.

Podczas gdy Piaskowa Burza i Ogniste Serce rozmawiali, Szara Pręga zażartował z Ognistego Serca mówiąc, że niech lepiej będzie ostrożny, bo Piaskowa Burza pourywa mu uszy. Kiedy Ogniste Serce mówi mu, że go zaskoczy, Szara Pręga mówi mu, że widział go z boku rzeki, i że jeszcze nigdy nie myślał, że zobaczy, jak Ogniste Serce łapie zwierzynę dla Piaskowej Burzy. Później pyta Ogniste Serca, czy jest dla niego wyjątkowa, na co ten odpowiada, że są tylko przyjaciółmi. Szara Pręga drażni go, mówiąc, że jeżeli tak mówi to ma szczęście, bo Piaskowa Burza jest bardzo imponującym kotem. Ogniste Serce pyta się go, co dzieje się w Klanie Rzeki, na co Szara Pręga odpowiada, że każdy mówi o Tygrysiej Gwieździe. Ogniste Serce odpowiada, że może Tygrysia Gwiazda się zmienił, skoro dostał to, czego chciał, ale Szara Pręga odpowiada, że jaki ma sens znajomość kodeksu wojownika, jeśli cały czas się go łamie. Kiedy Ogniste Serce mówi Szarej Prędze o tym, jak Cieknący Nos powiedział, że Tygrysia Gwiazda został zesłany przez Klan Gwiazdy po to, aby został przywódcą Klanu Cienia, Szara Pręga mówi, że uwierzy w to jak jeże zaczną latać. Szara Pręga mówi mu, że na jego miejscu uważnie obserwowałby granice. Piaskowa Burza przychodzi i wita się z Szarą Pręgą oraz pyta jak tam u kociaków, Szara Pręga odpowiada, że wszystko w porządku, i że niedługo zostaną uczniami. Ogniste Serce pyta się go, czy zostanie mentorem jednego z nich, na co Szara Pręga odpowiada, że gdyby to zależało od Krzywej Gwiazdy, może tak, ale on w tym momencie głównie śpi, dlatego całą organizacją zajmuje się Lamparcie Futro, a ona nigdy nie wybaczy mu śmierci Białego Pazura, oraz, że chyba da je innym wojownikom. Zanim Szara Pręga odchodzi, łapie rybę dla Ognistego Serca bo wie, że nie mają dużo zwierzyny po pożarze.

Później Szara Pręga ostrzega Ogniste Serce przed Lamparcią Gwiazdą mówiąc o ataku na Słoneczne Skały. Lamparcia Gwiazda podejrzewa Szarą Pręgę i uważa, że wkrótce zdradzi Klan Rzeki. Wkrótce Lamparcia Gwiazda domaga się, aby Klan Pioruna zapłacił za schronienie ich w czasie pożaru oddając im Słoneczne Skały. Oczywiście Klan Pioruna odmówił, i rozpoczęła się bitwa. Szara Pręga dowiaduje się, że nie potrafi walczyć z Klanem Pioruna, i ostrzega Ogniste Serce, gdy Lamparcia Gwiazda chce go zaatakować. Następnie Lamparcia Gwiazda każe Szarej Prędze zaatakować Ogniste Serce, bo inaczej czekają go poważne konsekwencje. Szara Pręga odmawia, a wściekła Lamparcia Gwiazda zaczęła grozić Szarej Prędze aż do pojawienia się posiłków z Klanu Pioruna. Po bitwie Lamparcia Gwiazda wyrzuca Szarą Pręgę z Klanu Rzeki. Szara Pręga powraca do Klanu Pioruna, ale jednak większość klanu go nie akceptuje.

Kiedy Piaskowa Burza jest zła na Ogniste Serce za to, że nie wybrał jej na mentorkę Brunatki spędza więcej czasu z Szarą Pręgą, i głośno podkreśla to tak często jak tylko może. Kiedy Ogniste Serce oznajmia, że chciałby być mentorem Jeżynka, Szara Pręga mówi, że to tylko dlatego gdyż nie ufa synowi Tygrysiej Gwiazdy.

Na końcu książki, kiedy Błękitna Gwiazda umiera po uratowaniu Ognistego Serca przed atakiem psa, trzyma Tygrysią Gwiazdę z daleka, żeby Ogniste Serce mógł podzielić się językami z Błękitną Gwiazdą ostatni raz. Kiedy Błękitna Gwiazda umarła, przestaje walczyć z Tygrysim Pazurem i podchodzi do Ognistego Serca, by pocieszyć przyjaciela.

Czarna godzina

Szara Pręga patroluje terytorium, aby upewnić się, że nie ma na nim żadnego psa. Gdy Szara Pręga wraca, mówi Ognistemu Sercu, że wszystko jest w porządku, jest tylko mnóstwo połamanego poszycia. Ognista Gwiazda każe Szarej Prędze iść do klanu i oznajmić, że Błękitna Gwiazda nie żyje, ale nic więcej.

Gdy Ognista Gwiazda wraca z Ust Matki, Szara Pręga mówi, że zrozumie jeżeli Ognista Gwiazda nie będzie chciał wybrać go jako swojego zastępcę, ponieważ klan nie do końca mu jeszcze zaufał. Ognista Gwiazda odpowiada, że cieszy się z tego, że rozumie.

Czuje się respektowany, gdy atakuje Ciemną Pręgę, który próbował nakarmić Szczawika jagodami śmierci. Szara Pręga twierdzi, że widział Ciemną Pręgę kiedy dawał Szczawikowi jagody śmierci, na co Ciemna Pręga odpowiada, że próbował ją tylko ratować. Ciemna Pręga wie, że Ognista Gwiazda zawsze będzie po stronie Szarej Pręgi, jednak ten twierdzi, że sam zapyta Szczawika o to co się stało, jak tylko się przebudzi. Szara Pręga jest jednym z kotów, który stoi na straży Szczawika, która przebywa obecnie w legowisku Rozżarzonej Skóry. Ognista Gwiazda wie, że to Szara Pręga przekazał klanowi wiadomości na temat Ciemnej Pręgi

Na następnym zebraniu Szara Pręga idzie do Mglistej Stopy zapytać, co robią jego kocięta, na co Mglista Stopa odpowiada, że Pierzasta Łapa staje się prawdziwą tropicielką.

Chociaż szczęśliwy, Szara Pręga jest zdesperowany do uzyskania więcej informacji o Burzowej Łapie i Pierzastej Łapie . Martwi się o nie, gdyż Tygrysia Gwiazda przejął władzę nad Klanem Rzeki. Ognista Gwiazda, Szara Pręga oraz Krucza Łapa idą na terytorium Klanu Rzeki, po czym dowiadują się, że Tygrysia Gwiazda uśmiercić wszystkie koty półkrwi. Jest przerażony, gdy dowiaduje się, że Burzowa Łapa i Pierzasta Łapa mają zostać zabici. Pierzasta Łapa i Burzowa Łapa są świadkami egzekucji Kamiennego Futra, podczas gdy Szara Pręga chce pomóc. Ratuje swoje kocięta oraz Mglistą Stopę i zabiera ich do obozu Klanu Pioruna. Szara Pręga tymczasowo mentoruje Burzową Łapę podczas jego pobytu w Klanie Pioruna. Jest zachwycony, ale gdy Klan Rzeki zostaje uwolniony od Tygrysiej Gwiazdy, oba jego kociaki powracają do Klanu Rzeki.

Podczas bitwy z Klanem Krwi, Ciemna Pręga atakuje Ognistą Gwiazdę, jednak Szara Pręga broni go i w ten sam sposób zabija Ciemną Pręgę. Kiedy Biała Burza ginie w walce, tuż przed śmiercią mówi Ognistej Gwieździe, że Klan Gwiazdy przeznacza na zastępcę Klanu Pioruna Szarą Pręgę. Słuchając Białej Burzy, Ognista Gwiazda robi krótką ceremonię, gdzie mianuje Szarą Pręgę swoim nowym zastępcą. Szara Pręga pyta się go, czy jest pewny swojej decyzji, na co Ognista Gwiazda odpowiada, że nie mógł by być bardziej pewien.

Nowa przepowiednia

Blask gwiazd

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniony w spisie Klanów.

Pozostaje oficjalnym zastępcą w Klanie Pioruna, ponieważ Ognista Gwiazda odmawia powołania nowego zastępcy, póki nie ma dowodu, że Szara Pręga nie żyje.

Zmierzch

Pozostaje oficjalnym zastępcą w Klanie Pioruna, ponieważ Ognista Gwiazda wciąż odmawia powołania nowego zastępcy, nie wierzy, że Szara Pręga nie żyje.

Zachód słońca

Ognista Gwiazda mianuje Jeżynowego Pazura swoim nowym zastępcą. W końcu przyznał, że najprawdopodobniej Szara Pręga jest martwy. Czeka na czuwanie.

Superedycje

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Pojawia się na końcu książki, bawi się w walkę z Piaskową Łapą i Zakurzoną Łapą.

Błękitna Gwiazda widzi Rdzawego na swoim ogrodzeniu, pamiętając przepowiednię, prosi Białą Burzę, aby powiedział Szarej Łapie, żeby przez jakiś czas obserwował Rdzawego, aby mogła zdecydować, czy chce go zaprosić i przyjąć go do Klanu Pioruna.

Misja Ognistej Gwiazdy

Na początku książki Szara Pręga jest zastępcą w Klanie Pioruna. Kiedy Ognista Gwiazda pyta czy patrole wróciły, Szara Pręga informuje, że przyszedł ostatni.

Gdy Ognista Gwiazda chce powiedzieć przyjaciołom że odchodzi na moment z Klanu, kocur wraz z Rozżarzoną Skórą i Piaskową Burzą oskarża go o to że chce wrócić do życia kota domowego.

Ognista Gwiazda oddaje mu pod opiekę Klan Pioruna, a następnie udaje się na poszukiwania Klanu Nieba.

Cień Tygrysiego Serca

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Szara Pręga i Ogniste Serce zostali wspomniani przez Tygrysiego Pazura, gdy został wygnany z Klanu Pioruna. Ciemnobrązowy, pręgowany kocur syczy na Błękitną Gwiazdę że obaj zostali ledwo ukarani za karmienie Klanu Rzeki, i zostali wysłani, by znaleźli Klan Wiatru i zabrali ich do domu. Po tym, jak Błękitna Gwiazda wyraziła swoje zdanie o Tygrysim Pazurze, mówiąc, że każdy kot może go zabić jeśli znajdą go na terytorium Klanu Pioruna, a Tygrysi Pazur zakpił, że chciałby, żeby spróbowali, Szara Pręga krzyczy że Ogniste Serce pokonał go.

Podczas walki Tygrysiego Pazura z Ognistym Sercem na granicy terytorium Klanu Cienia i Klanu Pioruna, ogromny kocur jest zszokowany widząc Szarą Pręgę pomagającego rudemu kocurowi. Szary kocur pomaga walczyć z wygnańcem, zmuszając Tygrysiego Pazura aby wrócił za Drogę Grzmotu.

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Omen Mglistej Gwiazdy

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniony w spisie Klanów

Mangi

Zagubiony wojownik

Emoji AshfurThinking.png

Schronienie wojownika

Emoji AshfurThinking.png

Powrót wojownika

Emoji AshfurThinking.png

Klan w potrzebie

Czeka z Obłocznym Ogonem, na Kruczą Łapę i Jęczmienia. Kiedy oni do nich docierają, ruszają o Świcie na patrol. Wracają z upolowaną zwierzyną kiedy wracają do obozu, w trakcie drogi atakuje ich Klan Krwi, porywając ich upolowaną zdobycz, jeden kot rozpoznaje Jęczmienia, co zauważa Szara Pręga i pyta się go czy ich nie zna, czemu Jęczmień zaprzecza. Wracają bez zdobyczy do obozu. Szara Pręga idzie do Ognistej Gwiazdy by mu powiedzieć o zdarzeniu, z kotami Klanu Krwi i Jęczmieniem, wygląda na lekko złego.

Ognista Gwiazda rozmawia z Jęczmieniem czy zna te koty, co Jęczmień zdenerwowany znowu zaprzecza, i ucieka.

Jest obecny w tedy, kiedy, Deszczowa Łapa wraca do obozu zdenerwowany tym, że włóczędzy napadli jego siostrę Szczawiową Łapę, szybko wyruszają po ranną uczennicę.

Kiedy Jęczmień jest zdecydowany, by powiedzieć wszystko co wie o Klanie Krwi on siedzi obok niego, wysłuchując co ma on do powiedzenia.

Jest na zebraniu klanu, gdy Ognista Gwiazda zwołuje koty i omawia plan zaatakowania Klanu Krwi.

Następnego dnia, wyruszają na walę z Klanem Krwi, gdzie czekają na znak aby zaatakować koty Klanu Krwi, nieoczekiwanie, Fiołek wychodzi, do przodku i woła swoich braci (są oni teraz przywódcami klanu krwi) swoimi starymi imionami, Wąż pyta się kim ona jest i opowiada że on nazywa się Wąż a jego brat Lód. Lód każe jej pokłonić głowę przed nimi, Szara Pręga chce się zapytać cicho czy mają zaatakować, lecz Ognista Gwiazda przerywa w połowie i odpowiada że jeszcze nie. Fiołek upiera się że jest siostrą Węża i Lodu i nazywają się Gwiazdek i Skoczek. Rozłoszczony Lód odpowiada jej że nie mają nikogo innego jak Klan Krwi. Wąż myśli że ona przyszła błagać o łaskę, Fiołek jest przerażona faktem co się z nią stanie, denerwowany Jęczmień wyłania się z cienia i atakuje koty Klanu Krwi, Ognista Gwiazda wydaje rozkaz na zaatakowanie kotów, co Koty Klanu Pioruna wykonują.

Serce wojownika

Wstaje wcześnie rano z Obłocznym Ogonem, Jasnym Sercem, Paprociowym Futrem i Jeżynowym Pazurem, wyruszają cicho do puki Wiewiórka kopie głośno mech i w tedy każdy się budzi. Cały klan życzy Kruczej Łapie i Jęczmieniowi, zdobycia swojego domu na farmie, na którym są byłe koty klanu krwi, które ich wcześniej przepędziły. Wychodzą z obozu i spotykają patrol Klanu Wiatru, który prowadzi Martwa Stopa, który życzy Kruczej Łapie odzyskania domu. Krucza Łapa jest bardzo zadowolony. Biegną dalej i kiedy dotarli na farmę Jęczmień zauważa że stodoła została naprawiona po pożarze. Ognista Gwiazda, pyta się co to jest za budynek spalony po pożarze na co Jęczmień odpowiada że to była obora która jest opuszczona. Ognista Gwiazda ma plan by tam założyć obóz.

Wyrusza na obejrzenie farmy z Ognistą Gwiazdą, Kruczą Łapą i Jęczmieniem gdzie, reszta w tym czasie idą na patrol łowiecki zebrany przez Obłocznego Ogona. Ognista Gwiazda zauważa Wilczka i Jaszczura i wcześniej się pyta Kruczej Łapy na co odpowiada że zna i mówi ich imiona, dwójka kotów na ich oczach odstrasza kury i drażni psy. Wbiegają szybko do stodoły nie zauważeni i widzą jak kocięta Wilczka i Miętuski bawią się jedzeniem. Na co Krucza Łapa jest zły, choć nie musi przestrzegać kodeksu wojownika jak i oni.

Później Ognista Gwiazda mówi o swoim planie działania na włóczęgów w obozie.

W nocy wychodzą z obory i realizują swój plan do póki kury nie stają się agresywne i się ich boją, na ten dźwięk, Jaszczur wychodzi i ich zauważa, w tedy dochodzi do bitwy.

Dwunożny przerywa bitwę wyganiając koty ze stodoły, okazuje się jednak że stare koty Klanu Krwi a także, Skoczek i Gwiazdek (nie nazywają się już Wąż i Lód) tam są.

Wychodzi z Ognistą Gwiazdą i Kruczą Łapą następnego dnia z obory siadają na jej dach i paczą czy nikt nie wyszedł ze stodoły, wychodzi Jaszczur i Kuksaniec biegną tak szybko jakby ich goniły lisy co dziwi Kruczą Łapę, Szara Pręga ma pomysł by ich zaatakować ale Ognista Gwiazda na to się nie zgadza.

Następnej nocy, Jeżynowy Pazur i Paprociowe Futro wypuszczają kury by było słychać ich hałas co się udaje, koty klanu krwi reagują natychmiastowo, i wychodzą na dwór ze stodoły. Krucza Łapa, Ognista Gwiazda, Jęczmień, Paprociowe Futro, Jeżynowy Pazur, Jasne Serce, Obłoczny Ogon i on wchodzą na dach stodoły i próbują naleźć tajne wejście, Krucza Łapa zauważa że zostało one naprawione i wraz z Jęczmieniem z wszystkich sił próbują je zniszczyć by mogli wejść, co im się udaje. Wiele kotów klanu krwi wyszło ze stodoły, Jeżynowy Pazur z Paprociowym Futrem otwierają drzwi od stodoły i w środku robi się bitwa z pozostałymi kotami w środku, koty wypędzają je na dwór i uciekają. Krucza Łapa jest szczęśliwy widząc Wilczka w środku tego grona. Okazuje się jednak że Jaszczur i Kustaniec nie uciekli a sprowadzili posiłki kotów klanu krwi, otaczają koty z klanu pioruna i Kruczą Łapę i Jęczmienia gdzie czeka ich śmierć. Niespodziewanie psy uwalniają się z łańcuchów i pomagają kotom wyjść z otoczonego ich grona kotów klanu krwi. Bitwa zostaje zwyciężona przez koty z klanu pioruna. Koty koty Klanu Krwi zostają wypędzone z farmy ale zostaje Gwiazdek i Skoczek bracia Jęczmienia.

Następnego dnia, on i reszta kotów z Klanu Pioruna opuszczają farmę i wracają do obozu Klanu Pioruna.

Ceremonie

Ceremonia wojownika

Błękitna Gwiazda: Ja, przywódczyni Klanu Pioruna, wzywam moich walecznych przodków, by spojrzeli na tych dwóch uczniów, Trenowali pilnie, by poznać zasady waszego szlachetnego kodeksu. Polecam wam ich jako kolejnych wojowników. Ognista Łapo, Szara Łapo, czy obiecujecie przestrzegać kodeksu wojownika oraz chronić ten klan i bronić go nawet za cenę życia?
Ognista Łapa i Szara Łapa: Obiecuję!
Błękitna Gwiazda: W takim razie, mocą Klanu Gwiazdy, nadaję wam imiona wojowników. Szara Łapo, od tej chwili będziesz znany jako Szara Pręga. Klan Gwiazdy uznaje twe męstwo i siłę, witamy cię jako pełnoprawnego wojownika Klanu Pioruna. Ognista Łapo, od tej chwili będziesz znany jako Ogniste Serce. Klan Gwiazdy uznaje twe męstwo i siłę, witamy cię jako pełnoprawnego wojownika Klanu Pioruna.
Wszyscy: Ogniste Serce! Szara Pręga! Ogniste Serce! Szara Pręga!

—"Ucieczka w dzicz", strony 328-329

Ceremonia zastępcy

Ognista Gwiazda: Biała Burzo, nie! Szara Pręgo, znajdź Rozżarzoną Skórę!
Biała Burza: Za późno. Idę polować z Klanem Gwiazdy.
Ognista Gwiazda: Nie możesz... klan cię potrzebuje! Ja cię potrzebuję!
Biała Burza: Znajdziesz innych... Ognista Gwiazdo, zaufaj temu, co ci podpowiada serce. Zawsze wiedziałeś, że to Szarą Pręgę Klan Gwiazdy przeznaczył na twojego zastępcę.
Ognista Gwiazda: Biała Burzo... (...) Słyszałeś, co powiedział. Wybrał ciebie. Wypowiadam te słowa nad ciałem Białej Burzy, żeby jego duch usłyszał i zatwierdził mój wybór. Szara Pręga będzie nowym zastępcą przywódcy Klanu Pioruna.
Szara Pręga: Jesteś... jesteś pewny?
Ognista Gwiazda: Absolutnie. Naprzód, Szara Pręgo!

—"Czarna godzina", strony 353-354

Ceremonia starszego

Jeżynowa Gwiazda: Szara Pręgo, czy chcesz zrezygnować z bycia wojownikiem, i dołączać do starszyzny?
Szara Pręga: Tak.
Jeżynowa Gwiazda: Klan szanuje twoją decyzję, i całą twoją pomoc. Wzywam Klan Gwiazdy, żeby przekazał ci wiele sezonów odpoczynku.

—"Burza Jeżynowej Gwiazdy", strona 453

Zobacz także

Ciekawostki

  • W książkach wydawnictwa Amber nazywał się Szaropręgi.
  • Gdyby Kate miała by dać mu ludzkie imię, to nazwała by go Joel.
  • Ma krew Klanu Nieba poprzez Wierzbową Skórę.
  • Gdy Ognista Gwiazda poszedł szukać Klanu Nieba wtedy on został przywódcą Klanu Pioruna do przyjścia Ognistej Gwiazdy.
  • Doczekał się również swojej własnej Superedycji pod tytułem: "Przysięga Szarej Pręgi".
  • Burzowe Futro wygląda dokładnie jak on. [26]

Cytaty

Ale nie podoba mi się to. Nie chcę być w centrum uwagi. To jeden z powodów, dla których nie chciałbym być przywódcą. Przez resztę mojego życia, aż trafię do Klanu Gwiazdy, zrobię wszystko co w mojej mocy, by chronić Klan Pioruna.

—Szara Pręga myśli o sobie na Zgromadzeniu, "Przysięga Szarej Pręgi", strona 434

Galeria

Bazy postaci

Alternatywne wyglądy

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. Wyjawione w "Cieniu w Klanie Rzeki", strona 10 (angielskie wydanie)
  2. Wyjawione w "Misji Ognistej Gwiazdy", strona 128
  3. 3,0 3,1 3,2 Wyjawione w "Bezgwiezdnej ziemii", strona 91 (angielskie wydanie)
  4. Wyjawione w "Burzy Jeżynowej Gwiazdy", strona 453 (angielskie wydanie
  5. 5,0 5,1 Wyjawione w "Czarnej godzinie", strona 353
  6. Wyjawione w "Świcie", strona 56 (angielskie wydanie)
  7. 7,0 7,1 Wyjawione w "Zagubionym wojowniku", strona 79
  8. 8,0 8,1 Wyjawione w "Skrytch cieniach", strona 228 (angielskie wydanie)
  9. 9,0 9,1 Wyjawione w "Świcie", strona 150
  10. Wyjawione w "Ucieczce w dzicz, strona 329
  11. 11,0 11,1 11,2 11,3 11,4 11,5 11,6 11,7 Wyjawione w "Ucieczce w dzicz", spis klanów
  12. Wyjawione w "Lesie tajemnic", strona 360
  13. Wyjawione w "Czarnej godzinie", strona 252
  14. Wyjawione w "Przysiędze Szarej Pręgi", rozdział 8 (angielskie wydanie)
  16. 16,0 16,1 16,2 16,3 16,4 16,5 16,6 Wyjawione na oficjalnej stronie Wojowników
  17. 17,0 17,1 Wyjawione w "Lesie tajemnic", strona 259
  18. 18,0 18,1 18,2 Wyjawione w "Zaćmieniu", strona 206
  19. Wyjawione w "Ogniu i lodzie", strona 127
  21. Wyjawione w "Zagubionym wojowniku", strona 61
  22. Wyjawione w "Zachodzie słońca", strona 312
  23. Wyjawione w "Widzeniu", strona 177
  24. Wyjawione w "Ucieczce w dzicz", strona 27
  25. 25,0 25,1 Wyjawione w "Ucieczce w dzicz", strona 25
  26. Wyjawione w "Zachodzie słońca", strony 239-240 (angielskie wydanie)