FANDOM

Warning
Wiem, jak boli utrata młodych, Dębowe Serce. Nie życzyłabym tego żadnej kotce.

—Szara Sadzawka do Dębowego Serca mówiąc o swoich zagubionych kociętach w Las Tajemnic, strona 4

Szara Sadzawka (ang. Graypool) dawna starsza w Klanie Rzeki, aktualnie znajduje się w Klanie Gwiazdy. Matka Plusku, Ranka i Łabędzia oraz przybrana matka Mglistej Gwiazdy i Kamiennego Futra.

Wygląd

Szara Sadzawka to chuda, ciemnoszara kotka, z miękkim, niejednolitym futrem, zabliźnionym pyskiem zmieniającym się z wiekiem na biały, małą głową, połamanymi zębami i bladymi, żółtymi oczami.

Fabuła

Super Edycja 

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Nie pojawia się formalnie w książce, ale zostaje wymieniona w spisie Klanów.

W prologu jest wspomniana, gdy Kamienne Futro mówi, że dobrze się zajęła nim i Mglistą Stopą. Błękitna Gwiazda to potwierdza i mówi, że bardzo dużo jej zawdzięcza.

Wojownicy

Las Tajemnic

Kiedy Dębowe Serce zabiera kocięta, które są dziećmi jego i Błękitnego Futra, do obozu Klanu Rzeki, aby w przyszłości należały do jego Klanu, przekazuje je Szarej Sadzawce, najstarszej karmicielce w klanie, aby zaopiekowała się nimi i je wychowała. Mówi jej, że kocięta zostały porzucone w lesie, tym samym nie ujawniając swojego związku z kotką z Klanu Pioruna. Szara Sadzawka, która niedawno straciła swoje kocięta, zgadza się zaopiekować dziećmi Dębowego Serca. Nie może jednak uwierzyć, że którakolwiek matka porzuciłaby kocięta w środku lasu, szczególnie w trakcie pory nagich drzew. Kotka zaczyna wylizywać młode i wyczuwa od nich zapach Klanu Pioruna.

Kocięta wyrastają na Kamienne Futro i Mglistą Stopę. Uważają oni Szarą Sadzawkę za swą matkę, nie znają swojej prawdziwej matki.

Szara Sadzawka później mówi Ognistemu Sercu o ich pochodzeniu, ponieważ ten chce wiedzieć, dlaczego Dębowe Serce powiedział Rudemu Ogonowi, że żaden kot z Klanu Pioruna nie ma prawa zaszkodzić Kamiennemu Futru podczas bitwy w Słonecznych Skałach. Kocica mówi mu również, że jest dumna z jej dwóch przybranych kociaków, wspominając, że lubi myśleć, że wyglądają jak ona. Szara Sadzawka również zdobywa szacunek Ognistego Serca, który potem składa obietnicę, że nigdy nie powie Mglistej Stopie i Kamiennemu Futru o ich prawdziwej matce, ponieważ lubi, kiedy myślą, że jest matką i traktuje je jak swoje kocięta.

Cisza przed burzą

Szara Sadzawka nie pojawia się oficjalnie w Ciszy przed burzą, jest tylko wspomniana.

Niebezpieczna Ścieżka

Z wiekiem umysł Szarej Sadzawki zaczyna pogrążać się w ciemnościach i kotka częściowo traci nad nim panowanie.

Kiedy spotyka przy Czterech Drzewach przywódcę Klanu Cienia, Tygrysią Gwiazdę, myli go z nieżyjącym już Dębowym Sercem. Przypadkowo ujawnia mu część prawdy o kociakach z Klanu Pioruna żyjących w Klanie Rzeki. Ogniste Serce patrzy z przerażeniem, jak kocica zaczyna sobie uświadamiać swoją pomyłkę. Starsza zaczyna wycofywać się przed Tygrysią Gwiazdą, który idzie jednak naprzód, chcąc dowiedzieć się więcej. Kotka próbuje uciec, jednak przypadkowo traci równowagę i spada z klifu prosto na skały. Upadek jest tak mocny, że spadając, Szara Sadzawka rozbija sobie głowę, co powoduje natychmiastową śmierć. Przywódca Klanu Cienia po obwąchaniu ciała wycofuje się w stronę własnego terytorium.

Wkrótce Szara Pręga przychodzi wraz z Mglistą Stopą po ciało Szarej Sadzawki. Ogniste Serce tłumaczy, że zsunęła się z klifu na skały. Nie wspomina jednak o Tygrysiej Gwieździe, mimo że sam może zostać posądzony o jej śmierć tylko dlatego, że był obok podczas tragicznego wydarzenia. W końcu rudy kocur pyta, czy może uczestniczyć w pogrzebie, jednak Mglista Stopa odpowiada, że zrobił już wystarczająco dużo.

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniona w spisie Klanów.

Ciekawostki

  • Ma krew Klanu Wiatru, ponieważ jej ojcem jest Trzcinowe Pióro.
  • Szara Sadzawka cierpiała na demencję pod koniec swojego życia.

Galeria

Oficjalne rysunki