FANDOM

Warning

Szare Skrzydło (ang. Graywing) – medyczka w Starożytnym Klanie Rzeki.

Wygląd

Szare Skrzydło ma nieznany wygląd.

Historia

Przewodnik po Terenie

Kodeks Klanów

Szare Skrzydło była medyczką w starożytnym Klanie Rzeki. Ona i jego przyjaciele z Klanu Rzeki, Moręgowaty Pazur i Lisi Wąs są świadkami, jak trzy kocięta Klanu Wiatru wpadają do rzeki płynącej przez wąwóz. Szare Skrzydło nie pozwala, by Moręgowaty Pazur ruszył im na pomoc, gdyż nie należały do Klanu Rzeki. Bluszczowa Gwiazda jest wstrząśnięta, gdy się o tym dowiedziała, lecz zgadza się z decyzją medyka. Szare Skrzydło wini się i ma wyrzuty sumienia.

We śnie zaczynają nawiedzać ją trzy kocięta, które widziała. Kotka widzi ich przyszłość, widzi jak Maluch (jedno z kociąt) staje się wojownikiem, a później Małą Gwiazdą. Wilczek, siostra, byłaby wyśmienitym wojownikiem i nazywałaby się Wilcze Serce, a Mknący byłby jednym z najlepszych wojowników i miałby na imię Mknąca Burza. Wszystkie trzy kocięta byłyby bardzo ważne dla Klanu Wiatru.

Szare Skrzydło przeprasza je, mimo początkowego przerażenia – uważa, że zmarłe koty będą mścić się na Klanie Rzeki.

Następnego dnia medyczka zabiera ze sobą Moręgowatego Pazura oraz Lisiego Wąsa, i udaje się z powrotem do wąwozu w poszukiwaniu ciał utopionych kociaków. Znajdują je na brzegu. Lisi Wąs niesie Mknącego, Szare Skrzydło Malucha, a Moręgowaty Pazur Wilczka. Wydarzenia te spowodowały, że do Kodeksu Wojownika zostało dodane kolejne prawo: "Żaden wojownik nie może ignorować kociąt, które potrzebują pomocy, nawet jeśli pochodzą one z innego klanu".