FANDOM

Warning
Dobra, jestem odważny, no albo spróbuję być. Ale nie mam żadnej umiejętności, czy doświadczenia, którego lider potrzebuje. Pamiętacie Bardę? Ona nie była tylko odważna; wiedziała jak się zająć każdym kotem, niczym własnymi kociętami. Ja nie jestem taki jak ona.

—Szare Skrzydło o zostaniu przywódcą, "Wzrastający grzmot", strona 91

Szare Skrzydło (ang. Gray Wing) – syn Cichego Deszczu, brat Niebiańskiej Gwiazdy, Trzepoczącego Ptaka i Wyszczerbionego Szczytu. Jeden z głównych bohaterów Świtu Klanów.

Wygląd

Szare Skrzydło to szczupły, ciemnoszary kocur z złotymi oczami[7] i rozdartą końcówką ucha[19].

Fabuła

Świt Klanów

Szlak słoneczny

Szare Skrzydło jest kotem żyjącym w Plemieniu, w górach. Razem ze swoim bratem, Czystym Niebem, polowali. W dwójkę pokonali jastrzębia. Czyste Niebo chce od razu go zjeść, jednak Szare Skrzydło myśli o głodujących kotach w jaskini i przekonuje brata, żeby jednak zabrali jastrzębia do nich.

Wracając, zostali zasypani komplementami za ich zdobycz, Szare Skrzydło zasmucił się, że jego zdobycz nie nakarmi wszystkich. Jego młodszy brat, Wyszczerbiony Szczyt, narzeka, że też chce zjeść, ale ptak jest dla starszych kotów, które później pójdą polować. Kiedy Czyste Niebo rozmawia z Jasnym Strumieniem, starszy, Srebrny Mróz, denerwuje Szare Skrzydło mówiąc mu, jak atrakcyjna jest Żółwi Ogon. Szare Skrzydło obserwuje Bardę, wdzięczny za rozproszenie, próbującą przekonać starszych do zjedzenia czegoś, jednak nie wychodzi jej to. Młody szary kocur chwilowo jest zaciekawiony rozmową między Rykiem Lwa, a Bardą, jednak jego uwaga zwraca się do jego matki, Cichego Deszczu. Chwali swoich dwóch najstarszych synów, kiedy jej dwa młodsze kociaki się bawią. Wyszczerbiony Szczyt przewraca Trzepoczący Ptak, młoda kotka słabo się podnosi, niedożywiona i niezdolna do zabawy. Barda ogłasza zebranie, a Szare Skrzydło zastanawia się tak jak reszta, czy stara kotka wybierze jej następcę, którym prawdopodobnie będzie Zacieniony Mech. Jest zaskoczony, kiedy mówi wszystkim, że uważa, że góry nie utrzymają żadnego kota w swojej grupie, mówiąc o wizji nowego domu, pełnym przestrzeni i zwierzyny. Szare Skrzydło jest sceptycznie nastawiony do do snu swojej przywódczyni, i jest wśród tych, którzy chcą zostać w jaskini. Zgadza się ze swoją matką, która chce zostać w miejscu w którym się urodziła, mimo entuzjazmu Czystego Nieba, dotyczącego pójścia na przygodę. Nawet kiedy Żółwi Ogon prosi go o opuszczenie domu, Szare Skrzydło wciąż nie chce tego robić.

Emoji AshfurThinking

Ciekawostki

  • To właśnie Szare Skrzydło był kotem, który nazwał Klan Wiatru i Klan Nieba.[20] To on również wpadł na pomysł, aby nazwać istniejące grupy Klanami.[21]
  • Szare Skrzydło był drugim synem Cichego Deszczu.[22]
  • Kate powiedziała, że stan Szarego Skrzydła podczas pożaru był wynikiem astmy.[23]
  • Kate twierdzi, że żyje on spokojnie z Żółwim Ogonem i Łupką w Klanie Gwiazdy, nie musząc odczuwać żadnej zazdrości.[24]
  • Według Kate, Szare Skrzydło "wyewoluował" w protagonistę Świtu Klanów. Mówi również, że żadna z autorek nie przypuszczała, że jego rola może być taka ważna, kiedy rozpoczęły się prace nad Szlakiem Słonecznym.[25]

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Wyjawione w "Szlaku Słonecznym", strona 7
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Szlaku Słonecznym", strona 254
  3. Wyjawione we "Wzrastającym grzmocie", strona 168
  4. Wyjawione w "Wizji Ćmiego Lotu", strona 89
  5. Wyjawione w "Ścieżce gwiazd", strona 307
  6. Wyjawione w "Bitwach Klanów", strona 59
  7. 7,0 7,1 Wyjawione w "Szlaku Słonecznym", spis Klanów
  8. 8,0 8,1 Wyjawione we "Wzrastającym grzmocie", spis Klanów
  9. Wyjawione w "Płonącej gwieździe", rozdział 16
  10. Wyjawione w "Podziale lasu", strona 324
  11. Wyjawione w "Ścieżce gwiazd", strony 307-308
  13. Wyjawione w "Szlaku Słonecznym", strona 13
  14. 14,0 14,1 14,2 Wyjawione w "Ostatecznym przewodniku", strona 176
  16. 16,0 16,1 16,2 Wyjawione w "Ścieżce gwiazd", strona 214
  19. Wyjawione w "Pierwszej bitwie", strona 261
  21. Wyjawione w "Ścieżce gwiazd", rozdział 23
  23. Wyjawione przez Kate na Facebooku
  24. Wyjawione przez Kate
  25. Wyjawione przez Kate