Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Jak mnie to obchodzi. Jeśli będą próbować powstrzymać mnie od pomagania ciężarnej kotce w kłopotach, rozerwę im uszy!

—Odpowiedź Szczawiowej Pręgi na ostrzeżenie Stokrotki o Klanie Rzeki, "Krewni Stokrotki", rozdział 3 (tłumaczenie nieoficjalne)

Szczawiowa Pręga (ang. Sorrelstripe) – obecna wojowniczka Klanu Pioruna pod przywództwem Jeżynowej Gwiazdy na terytoriach jezior.

Opis

Szczawiowa Pręga to ciemnobrązowa kotka[4].

Historia

Szczawiowa Pręga to wojowniczka Klanu Pioruna, który służyła pod przywództwem Jeżynowej Gwiazdy, Jesionowego Futra, Wiewiórczego Lotu, Lwiego Płomienia i Szarej Pręgi na terytoriach jezior. Urodziła się jako Szczawik Rozżarzonemu Sercu i Lwiemu Płomieniowi, wraz ze swoim rodzeństwem Paprotkiem i Ostrokrzewinką. Wszystkie trzy koty z miotu zostały nazwane na cześć kotów, które poległy w Wielkiej Bitwie, a imię Szczawika pochodzi od jej babci, Szczawiowego Ogona. Kotka była uczennicą Paprociowego Futra jako Szczawiowa Łapa, a później została wojowniczką o imieniu Szczawiowa Pręga. Ostatecznie ona i Zroszony Nos zostali partnerami i urodziła dwa kociaki, Mirtkę i Zatoczka. Przez krótki czas opiekowała się także Ziębką i Płomyczkiem, ponieważ Roziskrzona Skóra otrząsała się z żalu. Była także w patrolu, który pomógł ciężarnej samotniczcze Kolendrze w porodzie.

Fabuła

Wizja cieni

Misja ucznia

Olcha martwi się, czy będzie musiał dokonać oszacowania, aby zostać uczniem, jak pamiętał, Szczawiowa Pręga i jej rodzeństwo byli wojownikami. Tuż przed ceremonii ucznia Olchy i Iskry, Szczawiowa Pręga jest widziana gdy trzyma głowę wysoko, ponieważ ukończyła bycie uczniem.

Kotka pojawia się na patrolu z Bluszczową Sadzawką i Brzozowym Zachodem; gratuluje Roziskrzonej Łapie jej pierwszej upolowanej zdobyczy.

Później, jest ona widziana na patrolu z Bluszczową Sadzawką i Ostrokrzewiastą Kitą. Wiśniowy Upadek jest ranna, i patrzy, jak Olchowa Łapa traktuje ją bez wsparcia z Sójczym Piórem lub Liściastą Sadzawką. Kotka wspiera Wiśniowy Upadek, i pomaga jej bezpiecznie wrócić do obozu. Po powrocie Olchowej Łapy z podróży, jest wspomniana że jest na patrolu z Wiśniowym Upadkiem, Paprociowym Futrem i Roziskrzoną Łapą.

Piorun i cień

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów.

Rozbite niebo

Po tym, jak Lwi Płomień i Rozżarzone Serce ogłaszają, że spodziewają się drugiego miotu kociąt, Szczawiowa Pręga im gratuluje. Po przybyciu Dębowego Futra i Szczurzej Blizny do Klanu Pioruna, koty są zaalarmowane radosnym miauczeniem Szczawiowej Pręgi, o której mówi się, że jest na straży.

Najciemniejsza noc

Ze względu na lawinę, która niszczy obóz Klanu Pioruna, Szczawiowa Pręga ma skaleczenie w nodze. Olchowe Serce, jeden z medyków, opiekuje się nią i smaruje ranę maścią. Kotka krzywi się, ale poza tym zapewnia Olchowe Serce, że wszystko z nią w porządku, a jej rozcięcie tylko szczypie po leczeniu. Medyk mówi Szczawiowej Prędze, że zagoi się w ciągu kilku dni, a wojowniczka kuleje, by odpocząć w swoim gnieździe.

Rzeka ognia

Po powrocie do Klanu Pioruna Rosochata Łapa widzi, jak Szczawiowa Pręga wysuwa się z legowiska wojowników i kieruje się w stronę wejścia do obozu. Jednak zanim Rosochata Łapa może cokolwiek powiedzieć, Szczawiowa Pręga zauważa ucznia i woła, że wróciła. To powoduje, że cały Klan Pioruna pędzi w kierunku brązowej kotki w zamieszaniu, odkrywając, że Rosochata Łapa rzeczywiście powróciła.

Olchowe Serce ogłasza, że potrzebuje pomocy w przenoszeniu Wrzoścowego Światła, a Szczawiowa Pręga i Bursztynowy Księżyc oferują pomoc. Po powrocie z Wrzoścowym Światłem na barkach, Olchowe Serce nakazuje kotkom zabrać ją do jaskiń, w których podczas Wielkiej Burzy schronił się Klan Pioruna. Jednak Olchowe Serce zauważa, że Szczawiowa Pręga zatacza się, a jej oczy są nieruchome i szkliste. Medyk martwi się, że wojowniczka jest chora, ale uważa, że ciemnobrązowa kotka jest prawdopodobnie po prostu zmęczona. Po przyniesieniu Wrzoścowego Światła do pożądanej lokalizacji, Olchowe Serce pyta Bursztynowy Księżyc i Szczawiową Pręgę, czy wszystko w porządku. Pierwsza kotka wesoło odpowiada, że nic im nie jest, ale medyk patrzy na Szczawiową Pręgę. Dochodzi do wniosku, że chociaż brązowa kotka jest cicha, zdecydowanie nie jest chora. Następnie mówi Bursztynowemu Księżycowi i Szczawiowej Prędze, że da im znać, kiedy będzie bezpieczny powrót.

Wściekła burza

Złamany kodeks

Zaginione gwiazdy

Szczawiowa Pręga jest widziana, jak leży przed żłobkiem razem z Roziskrzoną Skórą i Stokrotką podczas ceremonii wojowniczki Zjeżonej Łapy, a kociaki bawią się przed karmicielkami. Łodygowy Liść spogląda na Szczawiową Pręgę i Roziskrzoną Skórę z wyrzutami sumienia po odrzuceniu Zjeżonego Mrozu. Szczawiowa Pręga razem z innymi karmicielkami i starszymi częstuje się królikiem złapanym przez srebrzysto-szarą kotkę. Kotka jest również widziana, jak spogląda na kociątka Roziskrzonej Skóry, podczas gdy przekonuje Wiewiórczy Lot do odebrania swoich dziewięciu żyć.

Cicha odwilż

Jej kociaki zostały uczniami, Mirtową Łapą i Zatokową Łapą, a sama ona wstąpiła z powrotem w szeregi wojowników.

Skryte cienie

Szczawiowa Pręga jest wspomniana przez Jagodowego Nosa, gdy ten stara się złożyć raport fałszywemu Jeżynowej Gwieździe. Przywódca ucina go w zdaniu i mówi kocurowi, żeby sam się tą sprawą zajął. Niedługo potem kotka jest przywołana przez Jagodowego Nosa, który chce pomóc oszustowi podczas gdy ten jest w zasadzce rebeliantów.

Mroczna otchłań

Gdy Ciernisty Pazur kwestionuje przywódctwo Lwiego Płomienia w Klanie Pioruna, Szczawiowa Pręga i Zroszony Nos patrzą się na siebie ze zmartwieniem. Gdy Zjeżony Mróz wytyka, że Ciernisty Pazur sprzecza się z nim bo sam ma ochotę na pozycję zastępcy, pręgowany kocur zaprzecza. Szczawiowa Pręga prycha w niedowierzaniu.

Superedycje

Burza Jeżynowej Gwiazdy

W mandze, Wiewiórczy Lot jest dumna , kiedy córka Lwiego Płomienia, Szczawik, zostaje uczennicą. Po ceremonii Jeżynowa Gwiazda zauważa, że została nazwana po Szczawiowym Ogonie, która umarła po walce z Mroczną Puszczą. Następnego dnia Wiewiórczy Lot i Jeżynowa Gwiazda wraz z uczniami ich mentorami, zaczynają szkolenie walki. Uczniowie są podekscytowani tym, że przywódca klanu i jego zastępczyni trenują razem z nimi. Wiewiórczy Lot traci równowagę, a uczniowie martwią się o nią. Mówi im, że czuje się dobrze i używa jej upadku jako przykładu, że każdy może popełniać błędy.

Cień Tygrysiego Serca

Przysięga Szarej Pręgi

Kiedy Ciernisty Pazur i Lwi Płomień kłócą się o przywództwo Wiewiórczy Lot, Szczawiowa Pręga i inni wojownicy stoją wokół nich, obserwując co robią.

Nadzieja Wiewiórczego Lotu

Szczawiowa Pręga urodziła kocięta Zroszonego Nosa, czyli Źródełka i Mirtkę. Gdy Skowronia Pieśń i Migotek umierają, Roziskrzona Skóra nie jest w stanie zająć się Płomyczkiem i Ziębką, dlatego też brązowa karmicielka opiekuje się nimi. Karmicielka jest przemęczona zajmowaniem się czwórką kociaków, więc Stokrotka oferuje pomoc Szczawiowej Prędze. Pomimo zachęt pobratymców, Roziskrzona Skóra jest wciąż w stanie depresyjnym i brązowa kotka opiekuje się jej kociętami. Gdy duch Wiewiórczego Lotu chodzi po obozie, kotka dostrzega Szczawiową Pręgę razem z kociakami. Niedługo potem Roziskrzona Skóra czuje się na tyle lepiej, aby ponownie zająć się swoimi maluchami.

Nowele

Klan Brunatnej Skóry

Rebelia Plamistego Futra

Szczawiowa Pręga i Białe Skrzydło chodzą w pobliżu ciała Jeżynowej Gwiazdy po jego przyniesieniu do obozu. Znacznie później brązowa kotka pojawia się w patrolu bojowym broniącym oszusta przed atakiem Łodygowego Liścia i Plamistego Futra.

Krewni Stokrotki

Szczawiowa Pręga zostaje wybrana przez Stokrotkę do jej patrolu z Mysim Wąsem, Olchowym Sercem i Dymkiem, aby pomóc jego partnerce Kolendrze przy trudnym porodzie.

Kiedy koty wyruszają w stronę Siedliska Koni, przechodzą przez strumień; po chwili Szczawiowa Pręga ostrzega ich, że znajdują się już na terytorium Klanu Wiatru i będą musieli uważać na patrol wrogiego klanu. Gdy zbliżają się do gospodarstwa Dwunożnych, Dymek zatrzymuje Mysiego Wąsa przed nim i mówi mu, że razem z Kolendrą zrobili sobie gdzie indziej legowisko. Szczawiowa Pręga pyta się dlaczego, lecz Dymek nie daje rady jej odpowiedzieć, gdyż do uszu kotów dociera pełen bólu okrzyk Kolendry.

Patrol z pośpiechem udaje się do cierpiącej kotki. Olchowe Serce i Stokrotka postanawiają zaopiekować się karmicielką, a Szczawiowa Pręga przynosi jej patyk, by gryzła go wtedy gdy czułaby ból. Kiedy Olchowe Serce zauważa, że woda mogłaby pomóc, pyta się Szczawiowej Pręgi czy przyniosłaby trochę z sadzawek na bagnach, na co kotka się zgadza. Przed tym jak Szczawiowa Pręga znika w norze, Stokrotka ostrzega ją przed patrolami Klanu Rzeki, ponieważ nie będą zapewne mili dla niechcianych gości na swoim terytorium; kotka odpiera, że ją to nie obchodzi i gdyby ktoś zatrzymał ją przed pomaganiem rodzącej kotki, oderwałaby mu uszy. Wojowniczka wraca do kotów chwilę przed porodem Kolendry z pyskiem pełnym cieknącego mchu. Niestety, kolendra umiera podczas porodu, pozostawiając kocięta bez mleka.

Szczawiowa Pręga wraca do klanu i do służby wojownika, podczas gdy Dymek, Mysi Wąs i Stokrotka, przekazują Siostrom kocięta, którymi zaczyna opiekować się Promyczka. Później wojowniczka i inni odwiedzają Stokrotkę, która wróciła do siedliska koni, pytając, czy wróci do domu, do Klanu Pioruna. Już podrośnięci, Kolendra i Mała Stokroteczka witają Szczawiową Pręgę, która komentuje, że kociaki bardzo się rozrosły, odkąd widziała je po raz ostatni. Kiedy Stokrotka wraca do Klanu Pioruna, Szczawiowa Pręga jest między innymi podekscytowana.

Ciekawostki

Cytaty

Ale dzisiaj kocięta Lwiego Płomienia zostają uczniami, i szczęście znacznie przewyższa smutek.

Wiewiórczy Lot o kociętach Lwiego Płomienia, "Burza Jeżynowej Gwiazdy", manga (tłumaczenie nieoficjalne)

Łał, to było świetnie! Dobra robota Roziskrzona Łapo.

—Szczawiowa Pręga gratuluje Roziskrzonej Łapie jej pierwszej zdobyczy, "Misja ucznia", rozdział 2 (tłumaczenie nieoficjalne)

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 Wyjawione w mandze "Burzy Jeżynowej Gwiazdy"
  2. 2,0 2,1 2,2 Wyjawione w "Wściekłej burzy", strona 11 (angielskie wydanie)
  3. Wyjawione w "Misji ucznia", rozdział 1 (angielskie wydanie)
  4. 4,0 4,1 Wyjawione w "Misji ucznia", spis klanów
  5. Wyjawione na oficjalnej stronie Wojowników
  6. 6,0 6,1 Wyjawione w "Zaginionych gwiazdach", spis klanów
  7. Wyjawione w "Północy", spis klanów
  8. Wyjawione w "Misji Ognistej Gwiazdy", strona 514
  9. Wyjawione w "Ucieczce w dzicz", strona 19
  10. Wyjawione w "Sekretach Klanów", strona 37 (angielskie wydanie)

Advertisement