Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki

Szepty nocy (ang. Night Whispers) – trzecia książka z serii Omen Gwiazd.

Opis

Sójcze Pióro i Lwi Płomień są zdeterminowani by poznać prawdziwy powód, dla którego Klan Pioruna został wciągnięty w śmiercionośną bitwę z Klanem Cienia. W tym samym czasie Gołębia Łapa zdaje sobie sprawę, że zło czai się bliżej, niż przypuszczała, a Płonący Ogon, medyk Klanu Cienia, którego nawiedzają wizje ognia i lodowatej wody, otrzymuje od Klanu Gwiazdy przykazanie, że w czasie nadchodzącej wojny musi zapomnieć o przyjaźniach z innymi medykami i jednoznacznie opowiedzieć się za swoimi pobratymcami. Gdy rośnie napięcie pomiędzy klanami, jeden z kotów podejmie ryzykowny krok w walce ze złem. Ale jak wysoką cenę za to zapłaci?

Dedykacja

Specjalne podziękowania dla Kate Cary

Streszczenie

Prolog

Rozdział 1

Rozdział 2

  • Sójcze Pióro podczas sprzątania w składziku odnajduje kępkę czarnego futra - należącego do Ostrokrzewiastego Liścia co przypomina kocurowi, że kotka dawniej szkoliła się na medyczkę.
  • Szary medyk wchodzi do snu Bluszczowej Łapy i odkrywa, że kotka trenuje w Mrocznej Puszczy.

Rozdział 3

  • Rozżarzone Serce i Lwi Płomień udają się do lasu by wspólnie pobiegać pod gwieździstym niebem.
  • Para kotów zatrzymuje się gdy zdają sobie sprawę, że są obserwowani przez kota Klanu Cienia. Z krzaków wychodzi Płonący Ogon szydząc z Lwiego Płomienia i zaznacza, że dawniej uważał ich za krewniaków, ale cieszy się że jednaki nimi nie są.

Rozdział 4

  • Lwi Płomień i Sójcze Pióro wychodzą z obozu by porozmawiać o Bluszczowej Łapie i o tym co począć w jej sprawie. Nie zdają sobie sprawy, że podsłuchuje ich przerażona Gołębia Łapa.
  • Ognista Gwiazda wysyła dwa patrole z Zakurzoną Skórą i Jeżynowym Pazurem na czele by dokładnie zbadały terytorium Klanu Pioruna. Ogłasza również, że trzeba przyspieszyć szkolenie uczniów, dlatego wysyła Rozżarzone Serce by z pomocą Jagodowego Nosa poprowadziła trening łowiecki.
  • Dochodzi do konfrontacji pomiędzy Bluszczową Łapą a Gołębią Łapą. Ta druga wytyka siostrze, że trenuje w Mrocznej Puszczy i dała się zbałamucić Tygrysiej Gwieździe.

Rozdział 5

  • Lwi Płomień zachodzi w głowę jakim cudem Tygrysia Gwiazda zwerbował członkinię Klanu Pioruna.
  • Sójcze Pióro rozmawia z Milką o pogodzie i o tym jak ich klan potrzebuje pożywienia. W tym samym czasie Brzozowy Zachód kopie dół koło sterty zwierzyny, żeby ta się nie psuła.
  • Trzmiela Pręga znajduje wielkie kłęby pajęczyny pod bluszczem koło Sędziwego Dębu.
  • Szary medyk sprawdza stan ran pobratymców poniesionych w bitwie. Po inspekcji prosi Jasne Serce i Trzmielą Pręgę by wymienili mech w żłobku, bo ich jedyne uczennice są na szkoleniach.
  • Sójcze Pióro dostaje wizji, w której widzi swój klan uginający się po naporem Mrocznej Puszczy i Bluszczową Łapę dowodzącą mrocznymi wojownikami mordującymi koty Klanu Pioruna.

Opinie

Bitwa pomiędzy klanami podzieliła wszystkich, nawet Klan Gwiazdy. W dodatku nadeszła pora nagich drzew - najtrudniejszy czas dla leśnych kotów. Mroczne wizje medyków dodatkowo potęgują strach i niepewność. Wiadomo jedno - zbliża się wielkie niebezpieczeństwo. Elektryzująca akcja, niesamowite przygody i wspaniali bohaterowie sprawią, że nie będziecie się mogli oderwać od lektury Szeptów nocy, a potem znów będziemy wspólnie odliczać godziny do premiery kolejnego tomu.

—Lilka Skórska, opentaniczytaniem.pl

Daty publikacji

  • Night Whispers (EN), HarperCollins (twarda okładka), 23 listopada 2010
  • 星夜私語 (CH), Morning Star Press (w broszurowej oprawie), 31 maja 2011, przekład: Zhou Ying
  • Night Whispers (EN), Harper Audio (audiobook), 5 kwietnia 2011
  • Night Whispers (EN), HarperCollins (w broszurowej oprawie), 27 grudnia 2011
  • Голоса в ночи (RU), OLMA Media Group (twarda okładka), 30 września 2012, przekład: Veronica Maximova
  • Stimmen der Nacht (DE), Verlagsgruppe Beltz (twarda okładka), 14 lipca 2014
  • Des murmures dans la nuit (FR), 12-21 (e-book), 29 maja 2015
  • Des murmures dans la nuit (FR), Pocket Jeunesse (w broszurowej oprawie), 1 października 2015
  • Night Whispers (EN), HarperCollins (w broszurowej oprawie; nowe wydanie), 3 listopada 2015
  • 夜のささやき (JP), KomineShoten (nieznane wydanie), 26 maja 2017
  • Yön kuiskaukset (FI), Art House (twarda okładka), 28 września 2017, przekład: Nana Sironen
  • Stimmen der Nacht (DE), Beltz (w broszurowej oprawie), 7 lutego 2018
  • Stemmen van de nacht (NL), Fantoom (twarda okładka), 20 lipca 2018
  • Night Whispers (EN), HarperCollins (audiobook; odnowiony), 10 marca 2020

Zobacz także

Galeria

Polskie okładki

Karty z polskiej Edycji Kolekcjonerskiej

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych

  1. Wyjawione na stronie z dedykacją
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Wyjawione na stopce redakcyjnej
  3. Wyjawione przez konsultantkę merytoryczną
  4. Wyjawione w wiadomości od zespołu marketingowego "Wojowników"
  5. Wyjawione na Warriors Wish
Advertisement