FANDOM

Saszo... tak mi przykro. Ja... nie wiem co powiedzieć... może chciałabyś pójść ze mną? Moi domownicy raczej uh... dobrze cię przyjmą... dają kociętom trochę dobrego jedzenia...

—Sznupka, proponując Saszy swoją pomoc, Powrót do Klanów, strona 51

Sznupka (ang. Shnuky) domowa kotka, mieszkająca ze swoimi Dwunożnymi. Przyjaciółka Saszy.

Po raz pierwszy pojawia się w Ucieczce w las.

Wygląd

Sznupka to kotka o ciemnej sierści. Na jej szyi zawieszona jest czarna obroża.

Fabuła

Tygrysia Gwiazda i Sasza

Ucieczka w Las

Sznupka jest domową kotką, a także przyjaciółką Saszy. Jej domownicy mieszkają tuż obok starego domu Kena i Joanny. Proponuję Saszy, aby została z nią po odejściu jej właścicieli. Jednak przyjaciółka odmawia, mając nadzieję na ich powrót.

Sznupka zauważa Saszę wraz z Tygrysią Gwiazdą w mieście Dwunożnych. Pieszczoszka jest zszokowana tym, co zobaczyła, a przywódca Klan Cienia wywiera w niej niepokój. Zauważa uczucia Saszy do masywnego kocura i jest zbulwersowana faktem, że tych dwoje może łączyć coś więcej.

Powrót do Klanów

Trójka kociąt Saszy: Jastrząb, Ćma i Kijanka, postanawiają odnaleźć Kena. Sznupka zauważa młode i wita je przyjaźnie. Kociaki są zdenerwowane, ponieważ nie znają relacji łączącej pieszczoszki z ich matką. Pamiętają zasadę Saszy, aby nigdy nie rozmawiać z nieznajomymi i odchodzą w ciszy.

Sznupka znajduję Saszę, która szuka swoich zaginionych dzieci. Postanawia pomóc jej w poszukiwaniach, jednak je futro jeży się ze strachu, gdy przechodzi obok kotów, należących do Klanu Krwi. Ostatecznie udaje im się odnaleźć kocięta, jednak docierają zbyt późno, przez co Kijanka topi się w zalanej piwnicy. Sznupka ze współczuciem proponuję Saszy schronienie u swoich Dwunożnych, jednak przyjaciółka ponownie odmawia.

Cytaty

Koty takie jak my i koty z lasu się nie mieszają! Każdy to wie!

—Sznupka do Saszy, Ucieczka w Las, strona 61

Sznupka: Sasza, oszalałaś? Co ty robisz razem z nim?

Sasza: Nie trzeba się bać. Jego imię to Tygrysia Gwiazda. Ocalił moje życie.

Sznupka: Och, Sasza....kochasz go, tak? Kochasz tego dzikiego kota! Wiem to!

—Sznupka i Sasza o Tygrysiej Gwieździe, Ucieczka w Las, strona 61