FANDOM

Trójkąt ostrzegawczy
W tej chwili artykuł jest pod opieką użytkownika Flowery Fall. Prosimy nie wykonywać większych zmian do czasu nieokreślonego.
DAR, KTÓRY ZNISZCZYŁ MARZENIA...

Tajemnica Żółtego Kła (ang. Yellowfang's Secret) — trzecia książka z serii Superedycji. Na okładce znajduje się Żółty Kieł oraz jej kociak, Złamanek.

Opis

Żółty Kieł poświęca całe swoje życie Klanowi Cienia. Mimo że całe jej życie naznaczone jest bólem, jest lojalną medyczką, gotową zrobić wszystko, by zapewnić swoim pobratymcom spokój i bezpieczeństwo. Jednak wkrótce Żółty Kieł zdaje sobie sprawę, że jej przyszłość również będzie pełna cierpienia - ciąży nad nią bowiem mroczna tajemnica, która zagraża nie tylko jej życiu, ale życiu każdego, kogo stara się chronić. Tajemnica, która ma moc, by zniszczyć cztery kocie klany...

Streszczenie

Książka zaczyna się od tego, że Żółtka i jej rodzeństwo Orzeszek i Jarzębinka bawią się udając, że różne przedmioty to wojownicy Klanu Wiatru. Żółtka zafascynowana zabawą biegnie w stronę starszyzny i tam spotyka Srebrny Płomień babkę Żółtki, Jaszczurzy Kieł i drobną kotkę Mały Ptak. Zabawa poszłaby dobrze gdyby nie Strzępek i Smolik, którzy zaczęli śmiać się z chwalącej się Żółtki i jej "wojowniczych umiejętności".

Wkrótce Smolik prowokuje Orzeszka do walki z nim. Na szczęście Strzępek przerywa bójkę i wszyscy się rozchodzą. Do końca wieczoru unikali kontaktu wzrokowego.

Kolejne księżyce mijały spokojnie, dopiero te późniejsze stały się gorsze.

Księżyc później Żółtka i jej brat Orzeszek obudzili się z strasznym bólem brzucha. Ich dyskusję na ten temat obudziły Jasny Kwiat, matkę trojga kociaków. Kiedy spytała, Żółtkę ta z chęcią odpowiedziała. Starsza kotka od razu zaprowadziła ich do medyczki Szałwiowego Wąsa.

Kiedy dotarli na miejsce Orzeszek z niechęcią mówi, że zjadł on wronią karmę. Jasny Kwiat zdenerwowała się na Żółtkę ponieważ upierała się o to, że nie zjadła nic powiązanego z wronią karmą. W końcu Szałwiowy Wąs i Jasny Kwiat godzą się z tym i medyczka daje im krwawnik.   

Nie była to jedyna taka sytuacja w ich drobnym życiu. To co się stało jeszcze później poruszyła Żółtkę do bardzo dużego stopnia. 

Około pół księżyca później spadł pierwszy śnieg w życiu trojga młodych kociaków. Od razu spytały swoją mamę Jasny Kwiat co to za dziwne płatki. Po wytłumaczeniu, że jest pora nagich drzew kociaki zrobiły wyścigi przez obóz. Żółtka jako, że była ostatnia od razu wytłumaczyła, że idzie się napić. Kiedy doszła do sadzawki spotkała Srebrny Płomień. Tą, którą tak kochała, tak lubiła się z nią bawić... Od jakiegoś czasu ciągle tylko piła. Kiedy Żółtka podała jej kawałek żaby, ona wzięła kęsa i odeszła. Młoda kotka od razu powiadomiła medyczkę i poszła po mech z wodą, tak aby następnym razem starsza się nie trudziła. Szałwiowy Wąs podała jej zioła i powiedziała żeby zostawić ją w spokoju. Jest to trudny czas dla starszych a ona musiała odpoczywać.

Zobacz również

Galeria

Polskie okładki

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych