FANDOM

Trzcinowy Wąs (ang. Reedwhisker) – obecnie zastępca Klanu Rzeki, dawniej wojownik. Po raz pierwszy pojawił się w Lesie Tajemnic, potem w Wschodzie Księżyca, gdzie przez przypadek wpada do rzeki.

Jeden z kociąt Mglistej Gwiazdy i Czarnego Pazura. Starszy brat Okonia, Pierwiosnkowej Łapy i Szczupakowej Łapy.

Wygląd

Trzcinowy Wąs jest smukłym[2], czarnym kocurem[1] z małymi, ładnymi uszami[2] i o ciemnych, szarych oczach.

Fabuła

Super Edycje

Cień Tygrysiego Serca

Nie pojawia się oficjalnie w Cieniu Tygrysiego Serca ale jednak znajduje się w spisie Klanów.

Nowa przepowiednia

Wschód księżyca

Trzcinowa Łapa nie pojawia się w spisie kotów Klanu Rzeki, a jest w nim młodym uczniem.

Przypadkowo wpada do rzeki, a następnie uderza się w głowę i częściowo traci przytomność. Po tym jak Mglista Stopa wyciąga go z pomocą Jastrzębiego Mroza i Ćmie Skrzydło, Liściasta Łapa przybywa, by pomóc. Ćmie Skrzydło, uczennica medyka Mulistego Futra, zapomina czego się uczyła i wpada w panikę. Liściasta Łapa zastępuje spanikowaną Ćmie Skrzydło i ratuje młodego ucznia z pomocą Nakrapianego Liścia. Mglista Stopa eskortuje go do Obozu z Jastrzębim Mrozem.

Ponadto, gdy Szczawiowy Ogon przypadkowo trafia na terytorium Klanu Rzeki, ścigając wiewiórkę i Jastrzębi Mróz znajduje ją i grozi jej wysłaniem do Lamparciej Gwiazdy, Trzcinowa Łapa jest wspomniany przez Liściastą Łapę kiedy błaga ją, by pozwoliła mu odejść.

Kiedy Jasne Serce i Obłoczny Ogon zaginęli, Liściasta Łapa zastanawia się, czy wpadli do rzeki, jak czarny uczeń z Klanu Rzeki.

Zmierzch

Zachód słońca

Nie pojawia się oficjalnie w Zachodzie Słońca, ale znajduje się w spisie Klanów.

Siła trójki

Widzenie

Trzcinowy Wąs nie pojawia się oficjalnie w książce, ale jest wymieniony w spisie Klanów. Ma swojego nowego ucznia, Szponiastą Łapę.

Mroczna rzeka

Kiedy Ostrokrzewiowa Łapa wędruje do obozu Klanu Rzeki, Trzcinowy Wąs konfrontuje się z nią, pytając, dlaczego tam jest, i próbuje powstrzymać Szlemowego Zęba przed zaatakowaniem uczennicy.

Zaćmienie

Trzcinowy Wąs jest widziany z Omszoną Skórą, kiedy idą i pomagają Klanowi Wiatru w walce z Klanem Pioruna i Klanem Cienia. Robi tylko jedną uwagę, przypominając jej, by milczała podczas ataku. Należy zauważyć, że wszystkie koty Klanu Rzeki są coraz bardziej niewygodne w gęstym podszyciu. Zostaje pobity przez Lwią Łapę w walce.

Długie cienie

Nie pojawia się oficjalnie w książce, ale znajduje się w spisie Klanów.

Wschód słońca

Kiedy Czarna Gwiazda, Pojedyncza Gwiazda i Lamparcia Gwiazda przybywają, aby powiedzieć Ognistej Gwieździe, aby pozbyć się Sol'a, Trzcinowy Wąs wydaje się pomagać w obronie swojej przywódczyni. On wraz z Lamparcią Gwiazdą i innymi kłócą się gwałtownie z Klanem Pioruna, biorąc na siebie włóczęgę.

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Trzcinowy Wąs pojawia się, gdy patrol Klanu Pioruna idzie do jeziora po wodę. Wygląda na bardzo wrogo usposobionego i przypomina im, że Lamparcia Gwiazda zabrała jezioro na Zgromadzeniu. Następnie Obłoczny Ogon mówi, że po prostu idą do jeziora po wodę, Trzcinowy Wąs waha się, ale potem zgadza się pozwolić im tylko wziąć trochę wody.

Zanikające echa

Jest widziany na Zgromadzeniu Klanów.

Nocne szepty

Trzcinowy Wąs jest nowym zastępcą w Klanie Rzeki. Na Zgromadzeniu Klanów, jest zapytany, gdyby Klany będą przestrzegać rozejmu.

Znak księżyca

Trzcinowy Wąs pojawia się na Zgromadzeniu.

Zapomniany Wojownik

Podczas Zgromadzenia Mglista Gwiazda ogłasza, że ​​jest kilka problemów z połowami Dwunożnych w jeziorze. Trzcinowy Wąs okazuje wielką pogardę dla Dwunożnych, posuwając się nawet do wyśmiewania swoich umiejętności, w szczególności umiejętności łowienia ryb. Mglista Gwiazda rzuca mu rozbawione spojrzenie, zanim siada.

Ostatnia nadzieja

Trzcinowy Wąs jest postrzegany jako eskortujący Sójcze Pióro do granicy Klanu Wiatru wraz z Błyskotliwym Ogonem, Chrząszczowym Wąsem i Wydrążonym Lotem.

Wizja cieni

Misja ucznia

Podczas Zgromadzenia Wiśniowy Upadek pokazuje wokół siebie Olchową Łapę i Roziskrzoną Łapę. Wyjaśnia, że ​​zastępcy siedzą na korzeniach drzew, wskazując na Zajęczy Skok Klanu Wiatru i Trzcinowy Wąs siedzących obok niego.

Piorun i cień

Trzcinowy Wąs jest obecny podczas Zgromadzenia, gdy siedzi na korzeniach dębu. Wkrótce dołączają do niego Wiewiórczy Lot i Zajęczy Skok, zastępcy poszczególnych Klanów.

Rozbite niebo

Najciemniejsza noc

Trzcinowy Wąs jest wymieniany przez Roziskrzoną Skórę, ponieważ twierdzi, że ma dość wojownika Klanu Rzeki, który używa jej gniazda. Paprotkowa Pieśń przypomina jej, że zastępca Klanu Rzeki musi odpocząć, ponieważ wciąż dochodzi do siebie po uwięzieniu Ciemnego Ogona.

Rzeka ognia

Wściekła burza

Trzcinowy Wąs zostaje zauważony przez Fiołkowy Połysk na Zgromadzeniu, rozmawiając z Rosochatą Gałązką, Lwim Płomieniem i Błyskotliwym Ogonem. Później zajmuje swoje miejsce na łukowatych korzeniach wielkiego dębu wraz z Brunatną Skórą, Wronim Piórem, Wiewiórczym Lotem i Jastrzębim Skrzydłem.

Przewodnik po terenie

Bitwy Klanów

Trzcinowy Wąs zostaje nowym zastępcą Klanu Rzeki pod przywództwem Mglistej Gwiazdy.

Pojawia się on krótko podczas wielkiej bitwy pomiędzy wszystkimi czterema klanami na terytorium Klanu Pioruna. Jest częścią patrolu, który znajduje wojownika Klanu Cienia, Pajęczą Stopę ukrywającego się w opuszczonym gnieździe Dwunożnych. Pyta Skocznego Ogona, czy powinien skończyć z tchórzliwym wojownikiem, ale w końcu Pajęcza Stopa zostaje wypuszczony.

Nowele

Życzenie Liściastej Sadzawki

Trzcinowy Wąs nie pojawia się oficjalnie w Życzeniu Liściastej Sadzawki, ale jest w spisie Klanów.

Opowieść Ostrokrzewowego Liścia

Nie pojawia się oficjalnie w książce, ale jest w spisie Klanów.

Cisza Gołębiego Skrzydła

Trzcinowy Wąs nie pojawia się oficjalnie w Ciszy Gołębiego Skrzydła, ale znajduje się w spisie Klanów.

Ciekawostki

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Wyjawione w "Zmierzchu", spis Klanów
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Zmierzchu", strona 199

Koty Klanu Rzeki
Przywódczyni Mglista Gwiazda
Zastępca Trzcinowy Wąs
Medyczki Ćmie SkrzydłoWierzbowy Połysk
Wojownicy Zmierzchowe FutroPłoci OgonLodowe SkrzydłoMalwowy NosCieknąca ChmuraStrąkowe ŚwiatłoMigocząca SkóraJaszczurzy OgonJeziorne SerceCiężka SkóraOrlicowa SkóraSójczy PazurSowi NosMiękka SkóraZajęcze ŚwiatłoPstrokata KitaJanowcowy PazurNocne NieboBryzowe Serce
Uczniowie Zamglona ŁapaPluskająca Łapa
Karmicielki Kręcone Pióro
Kociaki SzronikMgiełkaSzary
Starszyzna Omszona Skóra