FANDOM

Warning
Warning
Rozumiem, dobra? Nie lubisz mnie w ten sam sposób w jaki ja lubię ciebie. Przebrnę przez to. Po prostu jestem rozczarowany tym, że okazałaś się być innym kotem, niż myślałem, że jesteś.

—Trzmiela Pręga do Gołębiego Skrzydła w Ostatniej Nadziei

Trzmiela Pręga (ang. Bumblestripe) – jedyny syn Szarej Pręgi i Milki. Brat Wrzosowego Światła i Kwiecistego Upadku. Jest wojownikiem Klanu Pioruna. Był krótkotrwale partnerem Gołębiego Skrzydła.

Wygląd

Trzmiela Pręga to masywny[9], duży [10] kocur o jasnoszarej sierści[11]. Posiada czarne pręgi, które przypominają paski jak u trzmiela[2], a także grube futro[12] i rozdarte ucho[13].

Fabuła

Nowele

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniony w spisie Klanów.

Omen Mglistej Gwiazdy

Super Edycje

Cień Tygrysiego Serca

Potęga Trójki

Zaćmienie

Trzmielek rodzi się u boku swojej matki Milki, wraz z Wrzoską i Kwiatkiem. Jego ojcem jest Szara Pręga.

Kiedy Milka i Szara Pręga nazywają swoje kocięta, kotka z dumą komentuje, że kocurek jest już taki silny i duży, oraz wygląda jak Szara Pręga, ale z czarnymi pręgami. Szara Pręga mówi, że wygląda jak trzmiel, i daje mu na imię Trzmielek. Później Ropucha chwali się, że widział już nowonarodzone kocięta Milki, i kiedy Trzmielek będzie starszy, będą bawić się razem.

Później, kiedy obóz Klanu Pioruna zostaje zaatakowany przez Klan Wiatru, Trzmielek i jego rodzeństwo ukrywają się w legowisku Ognistej Gwiazdy wraz z Milką, Stokrotką i jej kociętami, Ropuchą i Różyczką. Wspomniano, iż podczas ataku Różyczka dołożyła wszelkich starań, aby uspokoić go i jego siostry, opowiadając im historyjki. Po bitwie Trzmielek nie przestaje szlochać za matką. Długi Ogon próbuje go uspokoić, nalegając by nie obudził swoich sióstr. Niedługo potem Ostrzokrzewiasta Łapa przenosi go z powrotem do żłobka.

Podczas ceremonii mianowania Rozżarzonego Serca, Ostrokrzewiastego Liścia i Lwiego Płomienia na wojowników, Milka pozwala mu i jego rodzeństwu oglądać przebieg ceremonii.

Długie cienie

Sójcza Łapa zastanawia się, czy nie lepiej będzie przenieść Milkę i Wrzoskę do legowiska Liściastej Sadzawki, aby łatwiej było leczyć ich kaszel, ale zdaje sobie sprawę, że gdyby to zrobili, Milka nie mogłaby karmić Trzmielka i Kwiatka. Później Liściasta Sadzawka myśli o tym samym, dodając, że Stokrotka nie dałaby rady zajmować się kociętami Milki tak dobrze jak Ropuchą i Różyczką.

Niedługo u Milki zdiagnozowano zielony kaszel, a Liściasta Sadzawka mówi jej że musi teraz przebywać w legowisku medyka, gdzie ona i Sójcza Łapa będą starali się ją wyleczyć. Popadając w kolejny, okropny atak kaszlu, Milka protestuje, gdyż musi mieć mieć oko na Trzmielka i Kwiatka, a Stokrotka nie zajmie się nimi tak dobrze jak ona. Liściasta Sadzawka stwierdza, że Stokrotka będzie musiała sobie poradzić, i wskazuje na Wrzoskę, która również jest chora i może przenieść chorobę na resztę kociąt. Następnie Liściasta Sadzawka mówi Szarej Prędze, aby poszedł powiedzieć Stokrotce że od teraz będzie musiała opiekować się Trzmielkiem i Kwiatkiem, dopóki Milka nie wyzdrowieje.

Kiedy Milka, Wrzoska i Różyczka, i inne koty zarażone zielonym kaszlem zostają poprowadzone do starego gniazda Dwunożnych, w celu kwarantanny, Trzmielek idzie za Stokrotką. On i inne kocięta wyglądają niezwykle poważnie.

Gdy las płonie, a klan opuszcza skalne zagłębienie, Trzmielek jest przeniesiony do bezpiecznego miejsca przez Jeżynowego Pazura, zastępce Klanu Pioruna.

Wschód słońca

Trzmielek jest widziany po raz pierwszy gdy Sójcza Łapa przychodzi do żłobka, żeby sprawdzić czy kocięta mają pchły.

Mówi Milce, iż boi się że Sol złapie go i zabiję. Stokrotka pociesza go pytając, czy jego ojciec, Szara Pręga pozwoliłby Sol'owi dotknąć Trzmielka pazurem. Kocurek natychmiast się rozjaśnia i z dumą ogłasza, że Szara Pręga jest najlepszy.

Kiedy Trzmielek bawi się ze swoimi siostrami, Wrzoską i Kwiatkiem, Wrzoska zostaje prawie ugryziona przez węża, jednak Miodowa Paproć która jest w pobliżu, pada jego ofiarą, i umiera przy Wrzosce. Aby zapobiec takich śmierci, Ognista Gwiazda prosi Liściastą Sadzawkę i Sójcze Pióro, żeby przynieśli jagody śmierci do obozu, by otruć węża. Liściasta Sadzawka wzywa królowe, kocięta i uczniów by mogli im się przyjrzeć. Trzmielek komentuje, że jagody wyglądają na dość smaczne. Liściasta Sadzawka z zniesmaczeniem tłumaczy mu, że te jagody są złe, i żaden kot nie jest w stanie uratować życia kotowi, które je zjadł. Milka mówi kociętom, by dobrze się przyjrzały aby mogły je rozpoznać.

Ciekawostki

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawiono w "Czwartym uczniu", spis klanów
  2. 2,0 2,1 Wyjawiono w "Zaćmieniu", strona 158
  3. 3,0 3,1 Wyjawiono w "Skrytych cieniach", strona 229
  4. Wyjawiono w "Długich cieniach", spis klanów
  5. Wyjawiono w "Burzy Jeżynowej Gwiazdy", spis klanów
  6. Wyjawiono w "Piorunie i cieniu", strona 235
  7. Wyjawiono w "Rzece ognia", rozdział 8
  8. Wyjawiono w "Zanikających echach", strona 176
  9. Wyjawiono w "Zapomnianym wojowniku", strona 199
  10. Wyjawiono w "Ciszy Gołębiego Skrzydła", rozdział 8
  11. Wyjawiono w "Wschodzie słońca", spis klanów
  13. Wyjawiono w "Nocnych szeptach", strona 8