Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
KLAN NIEBA BĘDZIE TRWAŁ ZAWSZE!

Tułaczka Chmurnej Gwiazdy (ang. Cloudstar's Journey) - to trzecia nowela wydana przez HarperCollins. Chmurna Gwiazda, czyli tytułowy bohater, znajduje się na angielskiej jak i polskiej okładce wraz z Czerwoną Gwiazdą, Prędką Gwiazdą, Brzozową Gwiazdą oraz Zaranną Gwiazdą.

Opis

Starożytny Klan Nieba od pokoleń zamieszkiwał las jako jeden z pięciu wojowniczych klanów. Jego przywódca, Chmurna Gwiazda, troskliwie nad nim panuje, jednakże nie może się obronić przed atakiem Dwunożnych, którzy każdego dnia wycinają coraz więcej jego terytorium. Kiedy pobratymcy zaczynają głodować i umierać, dumny Chmurna Gwiazda musi się ukorzyć przed resztą przywódców i błagać o ich ratunek. Jednak czy ktokolwiek zechce im pomóc?

Opinie

Tułaczka Chmurnej Gwiazdy to opowieść o czasach, gdy w lesie żyło pięć klanów. Klan Nieba rośnie w siłę, na świat przychodzą kolejne kocięta. Wszystko układa się po myśli przywódcy. Jednak do czasu...Dwunożni zaczynają niszczyć terytorium klanu. Co zrobi Chmurna Gwiazda, by uchronić pobratymców przed zagładą? To historia o ślepej wierze w słowa Klanu Gwiazdy i o próbie walki z losem, którego ścieżki już dawno zostały wyznaczone. Poruszająca, wywołująca wiele emocji nowela, która na długo pozostanie w Waszej pamięci!

—Anna Dzięgielewska, oliwolumin.pl

Dedykacja

Specjalne podziękowania dla Victorii Holmes

Wydarzenia

Rozdział 1

Rozdział 2

  • Podczas snu Chmurna Gwiazda zostaje przeniesiony do Klanu Gwiazdy, gdzie spotyka trzy koty: Klonową Gwiazdę, Mroczną Gwiazdę i Jarzębinową Gwiazdę.
    • Dawni przywódcy Klanu Nieba zapewniają kocura, że ich klan będzie trwał na zawsze i że nie musi się przejmować dwunożnymi.
  • Po przebudzeniu przywódcy do legowiska wchodzi medyczka, Płowy Krok i prosi o rozmowę poza obozem.
    • Kotka obawia się o ich klan. Przez ostatnie dni znajdywała znaki na każdym kroku: kos bez głowy, wróbel bez skrzydeł, wiewiórka bez ogona.
    • Przywódca uznaje, że uczniowie nieporadnie polują i trzeba będzie im to powiedzieć.
    • Medyczka pośpiesznie mówi, że już z nimi rozmawiała i zwierzyna była w jednym kawałku, gdy ją przynieśli do obozu.
    • Chmurna Gwiazda jednak nie przejmuje się ostrzeżeniami medyczki i kończy rozmowę.
  • Partnerka przywódcy, Ptasi Lot oczekująca kociąt wychodzi ze żłobka, by zaczerpnąć świeżego powietrza, ale partner każe jej się oszczędzać.
  • Para idzie nad rzekę, by razem odpocząć.
    • Chmurna Gwiazda wspomina jak zeskoczył ze skały, gdy został uczniem.
    • Jego partnerka dopowiada, że wtedy uderzył się w głowę i wrócił ze szlochem do obozu.
    • Okazuje się, że kotka jest o kilka księżyców starsza od kocura i kiedy ten został uczniem ona była już wojowniczką.

Rozdział 3

  • Chmurna Gwiazda uczy uczniów: Astrową Łapę, Ślimaczą Łapę i Miętową Łapę jak wspinać się na najwyższe gałęzie drzew.
    • Potwór Dwunożnych przewraca drzewo, na którym obecnie siedzą przywódca i uczniowie.
    • Chmurna Gwiazda szuka uczniów, którzy mogli odnieść rany. Szybko znajduje Astrową Łapę, a zaraz po niej Ślimaczą Łapę. Niestety Miętowa Łapa jest nieprzytomna i trzeba ją nieść aż do obozu.
  • W czasie kiedy koty próbowały się wydostać z pod hałdy gałęzi potwory powalały kolejne drzewa, zwiastując koniec lasu.

Rozdział 4

  • Po powrocie do obozu Miętowa Łapa od razu zostaje przeniesiona do legowiska Płowego Kroku, a jej matka, Paprotkowa Skóra obarcza winą przywódcę.
  • Przywódca postanawia wysłać patrol zwiadowczy o zmierzchu.
    • Podczas patrolu okazuje się, że dwunożni dotarli dalej niż myślano. Podają propozycje opuszczenia obozu, a nawet lasu, ale Chmurna Gwiazda nieugięcie trzyma na swoim.

Rozdział 5

  • Następnego dnia, Chmurna Gwiazda po przebudzeniu idzie sprawdzić, czy dwunożni nadal niszczą drzewa.
    • Okazuje się, że na ten moment tylko przewożą drzewa, które wczoraj powalili.
    • Przywódca klanu wraca do legowiska, by się zdrzemnąć.
  • Gdy zasypia, budzi go szturchająca go łapa. Gronostajowe Futro prosi kocura, by ten dołączył do jego patrolu i pomógł mu z trójką uczniów.
  • Podczas patrolu Czerwona Gwiazda, przywódca Klanu Pioruna próbuje zajść za skórę Chmurnej Gwieździe, wspominając o potworach niszczących las.
    • Szaro-biały kocur odparowuje, że nie ma co się bać drobiazgów dwunożnych, chyba że ów hałas niepokoi Klan Pioruna.
  • Po powrocie do obozu Chmurna Gwiazda idzie w kierunku sterty zwierzyny. Sterta składa się tylko ze szpaka i resztek nornicy.
    • Pyta się Łasiczego Wąsa, czy patrol łowiecki wyruszył.
    • Kocur odpowiada, że owszem, ale znowu wyszedł.
    • Przywódca jest załamany, że tylko tyle udało i się upolować.
  • Postanawia, że sam ruszy na polowanie.
    • Przez cały dzień udaje mu się upolować tylko wiewiórkę i pulchnego kosa, co chociaż trochę go pociesza.

Rozdział 6

  • Podczas zgromadzenia przywódca Klanu Nieba zabiera głos.
    • Kiedy przemawia, zaznacza, że jego klan nie ma większego kłopotu z dwunożnymi. Dodaje również, że razem z Ptasim Lotem spodziewają się kociąt.
    • To trochę odwraca uwagę większości zgromadzonych, ale Czerwona Gwiazda nadal próbuje sprowokować szarego kocura.
  • Przywódcy klanów schodzą z Wielkiej Skały.
    • Płowy Krok podchodzi do swego lidera i prosi o rozmowę.
    • Kiedy przemawia, mówi mu, że inni medycy mieli sny o tym, jak Klan Nieba zostaje pożarty przez żółte potwory dwunożnych, a sam Krecia Skóra zwiastuje, że nie dożyją kolejnego zgromadzenia.
    • Chmurna Gwiazda jednak ignoruje słowa medyczki.
  • Klan Nieba wraca do obozu.
    • Okazuje się, że Płatkowy Zachód miała kolejny atak i jest tak słaba, że ledwo jest w stanie otworzyć oczy.

Rozdział 7

  • Przywódca czuwa przy kotce całą noc.
  • Rankiem wychodzi na spacer.
    • Po powrocie dowiaduje się, że chora kocica umarła we śnie.
  • Niedługo później do obozu wchodzą Mysi Kieł, Nocne Futro i Dębowa Łapa.
    • Ten ostatni został ranny na patrolu łowieckim, kiedy gonił wiewiórkę i wpadł do dołu wykopanego przez dwunożnych. Medyczka na szczęście stwierdza, że łapa nie jest złamana.

Rozdział 8

  • Następnego dnia Chmurna Gwiazda postanawia zaatakować Klan Pioruna i odebrać tereny, które dawniej podarował im Mroczna Gwiazda.
  • Dzień później patrol Klanu Nieba wyrusza by zaznaczyć nowe oznaczenia zapachowe na nowej granicy.
    • Niestety, ku nieszczęściu Klanu Nieba natykają się na patrol Klanu Pioruna i tak przedwcześnie zaczyna się bitwa.
    • Wojownicy walczą zaciekle, jednak nie udaje im się wygrać bitwy.
    • Napastnicy wycofują się na terytorium swojego klanu i wracają do obozu.

Rozdział 9

  • Po wejściu do obozu przywódca przeprasza pobratymców, którzy zostali w obozie.
  • Płowy Krok budzi ze snu Chmurną Gwiazdę.
    • Mówi mu, ze miała sen, w którym opuszczali obóz, bo ten nie nadawał się już do mieszkania, a na zgromadzeniu na które przyszedł cały Klan Nieba przywódcy pozostałych klanów odmawiają im pomocy.
    • Kocur jest zszokowany i uważa, że to niedorzeczne, bo inne klany nie mają prawa wyganiać innych z lasu.
    • Medyczka słusznie mówi, że nie powinien przygrywać tej bitwy.

Rozdział 10

  • Ptasi Lot rodzi dwa kociaki.
  • Chmurna Gwiazda we śnie przenosi się na tereny Klanu Gwiazdy.
    • Nazywa przodków tchórzami, którzy opuścili jego klan.
    • W końcu dostrzega Szpacze Pióro, który mówi mu, że dwunożni odebrali im drzewa, zwierzynę i schronienie, ale co najgorsze odebrali im nadzieję.
    • Szaro-biały kocur mówi, że poprosi innych przywódców by oddali im po kawałku ziemi tak jak to zrobił kiedyś Mroczna Gwiazda.
  • Podczas najbliższego zgromadzenia Chmurna Gwiazda przyprowadza na polanę cały swój klan, od starszyzny po swoje niedawno narodzone kociaki. ** Przywódcy innych klanów odmawiają udzielenia Klanowi Nieba swojego terytorium.
    • Czerwona Gwiazda proponuje by odeszli z lasu. Inni przywódcy to popierają.
    • Skowronie Skrzydło, medyczka Klanu Wiatru otwarcie się temu sprzeciwia, natomiast Krecia Skóra popiera pomysł liderów.
  • Ptasi Lot podchodzi do swojego partnera i mówi mu, że ich kociaki są zbyt małe by przeżyć tę podróż i zostanie z nimi jeśli jakiś klan użyczy im miejsca w swych szeregach.
    • Wtedy podchodzi Pustułkowe Skrzydło, medyk Klanu Pioruna i mówi, że kociaki razem z matką będą mile widziani w Klanie Pioruna.
  • Kiedy Klan Nieba szykuje się do wymarszu, Czerwona Gwiazda woła do nich "Niech Klan Gwiazdy was nie opuszcza!"
    • Chmurna Gwiazda odwraca się do kotów zebranych na polanie i mówi im, że od dziś nie chce mieć z nimi nic wspólnego. Zdradzili jego klan, a on nie będzie już nigdy spoglądał w niebo!
    • Klan Nieba opuszcza polanę Czterech Drzew by już nigdy na nią nie powrócić, a sam Chmurna Gwiazda zostawia za swoimi plecami całe swoje już nic nie warte życie.

Daty publikacji

  • Cloudstar's Journey (EN), HarperCollins (e-book), 29 stycznia 2013
  • Cloudstar's Journey (FR), 12-21 (Kindle), 4 maja 2016, przekład - Aude Carlier
  • Cloudstar's Journey (EN), HarperCollins (miękka oprawa; reprint), 10 kwietnia 2018
  • Pilvitähden taival (FI), Art House (twarda oprawa), przekład - Nana Sironen, 23 listopada 2018
  • Tułaczka Chmurnej Gwiazdy (PL), Nowa Baśń (w miękkiej oprawie), 30 czerwca 2021 (przedpremiera)
  • Tułaczka Chmurnej Gwiazdy (PL), Nowa Baśń (w miękkiej oprawie), wrzesień 2021 (ogólnodostępna)

Zobacz także

Galeria

Polskie okładki

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych

Przypisy

  1. Wyjawione przez konsultantkę merytoryczną

Advertisement