Warning.png
Wszyscy możemy o siebie zadbać. W sumie, dlatego zostaliśmy wybrani, prawda? Ponieważ nasze klany uwierzyły w to, że damy radę rozwiązać problem ze strumieniem, czyż nie?

—Turzycowy Wąs do Lwiego Płomienia, Czwarty uczeń, strona 132

Turzycowy Wąs (ang. Sedgewhisker) - obecna starsza wojowniczka Klanu Wiatru na terytoriach jezior.

Wygląd

Turzycowy Wąs jest jasno[3]-brązową[5], pręgowaną[3] kotką[5].

Historia

Turzycowy Wąs to starsza wojowniczka Klanu Wiatru, mentorka Trzepoczącej Łapy. Urodziła się jako Turzyczka Janowcowemu Ogonowi i Bukowemu Futru. Wraz ze swoim rodzeństwem zgubiła się w podziemnych tunelach, mało nie powodując przez to wojny klanów. Kocięta znaleźli Bryzowa Łapa, Wrzosowa Łapa, Lwia Łapa, Ostrokrzewiasta Łapa i Sójcza Łapa, zapobiegając bitwie Klanu Wiatru wraz z Klanem Pioruna i Klanem Rzeki.

Została uczennicą Zroszonej Cętki, a jej imię brzmiało Turzycowa Łapa. Po ukończeniu szkolenia została mianowana wojowniczką, Turzycowym Wąsem. Razem z Białym Ogonem i kotami z innych klanów wyruszyła w podróż odnalezienia wody, przy tym napotykając bobry i walcząc z nimi. Po walce z bobrami i przywróceniu wody w jeziorze, Turzycowy Wąs powróciła z powrotem do klanu. Związała się z Żarzącą Stopą z którym ma Skowronie Skrzydło i Pierzastą Skórę. Parę księżyców później, Turzycowy Wąs została mentorem Trzepoczącej Łapy; syna swojej drugiej córki.

Fabuła

Potęga trójki

Widzenie

Turzyczka, Osetka i Jaskółeczka to kocięta Klanu Wiatru. Turzyczka pyta się Milki, czy była kotem domowym, a Milka odpowiada, że kiedyś była, lecz teraz uczy się na wojowniczkę. Turzyczka chce powiedzieć, że nigdy nie stanie się prawdziwą wojowniczką, jednakże jej matka, Janowcowy Ogon przerywa jej i przepędza ją z legowiska.

Mroczna rzeka

Kiedy Sójcza Łapa i Liściasta Sadzawka odwiedzają Klan Wiatru, by sprawdzić czy Klan Rzeki na nich nie napadł, Janowcowy Ogon zawodzi, że jej kocięta zniknęły, po tym jak opuściła żłobek by rozprostować nogi.

Turzyczka i jej rodzeństwo odnajdują sekretne tunele i zostają w nich uwięzione. Na szczęście jednak, Sójcza Łapa, Lwia Łapa, Ostrokrzewiasta Łapa wraz z Bryzową Łapą i Wrzosową Łapą znajdują kocięta. Turzyczka oznajmia uczniom, że ona i jej rodzeństwo jest głodne, a Wrzosowa Łapa karci ją, mówiąc, że mają nauczkę za wyjście z obozu. Uczniowie i kocięta uciekają z tunelów za pomocą podziemnej rzeki prowadzące do jeziora, po tym jak tunele zaczynają się zatapiać z powodu deszczu. Turzyczka martwi się o swoją siostrę, Osetkę, która jest osłabiona przez długie przebywanie w zimnej jaskini, lecz po tym jak Sójcza Łapa ociepla Osetkę liźnięciem, kotka widzi, że z Osetką będzie dobrze.

Gdy koty docierają do jeziora, Lwia Łapa krzyczy, że Turzyczka zniknęła, a Ostrokrzewiasta Łapa zanurza się w wodzie która dotarła do tuneli, by odnaleźć tam kotkę. Wraca trzymając ją w pysku. Po dotarciu na ląd, koty słyszą krzyki i Ostrokrzewiasta Łapa mówi reszcie by pośpieszyli się, gdyż w każdej chwili klany mogą rozpętać wojnę. Turzyczka miauczy, że mogłaby walczyć, lecz Ostrokrzewiasta Łapa tłumaczy jej, że gdy szybko wrócą do obozu, nie będzie żadnej bitwy. Czarna uczennica dostrzega, że Turzyczka nie zdaję sobie sprawy, z tego, że to ona spowodowała całe te zamieszanie i musiałaby by walczyć z kotami, które ją uratowały. Kiedy koty docierają do miejsca przy lesie, w którym Klan Pioruna i Klan Wiatru prawie rozpoczyna ze sobą walkę, Bryzowa Łapa wrzeszczy do kotów, że kocięta się odnalazły, a Ostrokrzewiasta Łapa dodaje, że nie muszą się bić. Pojedyncza Gwiazda pyta się, gdzie one są, a Ostrokrzewiasta Łapa zapewnia go, że już idą. Wojownicy klanów patrzą z zaskoczeniem, kiedy Wrzosowa Łapa przyprowadza Turzyczkę i Jaskółkę, wychodząc z krzaków. Osetka zostaje przyprowadzona przez Sójczą Łapę, który delikatnie postawia ją obok jej rodzeństwa. Ostrokrzewiasta Łapa kłamie, że kocięta były na brzegu i zrobiły sobie obóz, by schronić się przed deszczem, gdy Pojedyncza Gwiazda pyta się gdzie znaleźli kocięta, ponieważ nie chce zdradzać sekretu swojego brata, Lwiej Łapy. Pojedyncza Gwiazda karci kocięta i każe im się wytłumaczyć, dlaczego uciekły z obozu. Turzyczka mówi przywódcy, że własny obóz na plaży był świetną zabawą, przy czym zerka na Ostrokrzewiastą Łapę z łobuzerskim błyskiem w oku. Po tym, wojownicy godzą się ze sobą i wracają do domów. Turzyczka zostaje zabrana do obozu Klanu Wiatru przez Wronie Pióro i dziękuje uczniom, za to, że odnaleźli ją i jej rodzeństwo.

Wyrzutek

Turzyczka nie pojawia się formalnie w książce, lecz jest wspomniana w spisie klanów. Choć nie z imienia, kotka i jej siostry zostają wiele razy wspomniane przez Sójczą Łapę, Lwią Łapę i Ostrokrzewiastą Łapę, gdy przypominają sobie o tym jak ratowali kocięta Klanu Wiatru z podziemnego tunelu.

Zaćmienie

Wrzosowa Łapa mówi Lwiej Łapie, że to Turzyczka powiedziała Klanowi Wiatru o tunelach, lecz kocur nie chcę jej wierzyć.

Wschód słońca

Turzyczka jest teraz uczennicą o imieniu Turzycowa Łapa, a jej mentorem jest Zroszona Cętka.

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Jest teraz wojowniczką o imieniu Turzycowy Wąs.

Kotka razem z Białym Ogonem zostaje wybrana przez Klan Wiatru, aby wyruszyć podróż mającą na celu przywrócenie wody do jeziora. Wojowniczki odbywają podróż z Lwim Płomieniem i jego uczennicą, Gołębią Łapą z Klanu Pioruna, Płatkowym Futrem i Pluskającym Ogonem z Klanu Rzeki, oraz Tygrysim Sercem i Ropuszą Stopą z Klanu Cienia. Podczas rozpoczęcia podróży, Turzycowy Wąs rani się w bark i Lwi Płomień ratuje ją przed psami, które atakują koty. Kotka jest leczona przez Pluskającego Ogona, który wspomina, że przed podróżą Ćmie Skrzydło uczyła go trochę o ziołach.

Potem, Pluskający Ogon i Płatkowe Futro namawiają koty do spróbowania ryby. Turzycowy Wąs próbuje jedzenie typowe dla Klanu Rzeki, lecz mówi, że nigdy by do tego się nie przystosowała. Kiedy klanowe koty widzą owce, Turzycowy Wąs komentuje, że futro zwierząt mogłoby być dobrą okładziną do legowisk.

Później, gdy koty trafiają do Miejsca Dwunożnych, ona i Tygrysie Serce idą by sprawdzić dziwną, podobną do głazu rzecz tylko po to, aby zostać zbesztanym przez Lwiego Płomienia. Wtem, kocię Dwunożnych przychodzi by poprawić dziwny głaz, a Turzycowy Wąs, Tygrysie Serce i Lwi Płomień próbują się ukryć. Lwi Płomień zauważa, że Turzycowy Wąs czuje się komfortowo w ukryciu i zgaduje, że koty Klanu Wiatru muszą czuć się dobrze bez żadnej osłony. Chwilę później, ona i Tygrysie Serce zostają zbesztani przez Lwiego Płomienia za bawienie się w walkę.

Kiedy koty udają się w miejsce zamieszkane przez bobry, zauważają skórzane legowiska Dwunożnych. Turzycowy Wąs czuję coś dobrego pochodzącego z nich i wyrusza by to sprawdzić. Płatkowe Futro podąża za nią i zostaje wzięta przez Dwunożnego; Turzycowy Wąs stoi obok, przerażona, lecz Dwunożny postawia z powrotem kotkę z Klanu Rzeki i daje jej jedzenie.

Podczas walki z bobrami, Turzycowy Wąs zostaje odepchnięta z belek drewna przez bobra. Lwi Płomień dostrzega później leżącą, lecz dalej poruszającą się kotkę na ziemi. Ma nadzieje że jest tylko oszołomiona i pragnie żeby została bezpiecznie w miejscu. Gołębia Łapa jest później widziana z połowie oszołomioną Turzycowy Wąs, leżącą na jej boku. W drugiej próbie pozbycia się bobrów, już nie oszołomiona, Turzycowy Wąs jest wraz z Białym Ogonem i samotnikiem Dryblasem by odwrócić uwagę bobrów od ich legowisk. Ropusza Stopa pyta się Turzycowy Wąs czy miało to sens, gdy kotka zadała bobrowi szybki cios w nos, wiedząc, że nie będą już walczyć, odkąd stracili Pluskającego Ogona, który zginął zabity przez bobry. Po tym jak koty pokonują zwierzęta i przywracają z powrotem wodę, Turzycowy Wąs wraca z Białym Ogonem do swojego klanu.

Przemijające echa

Podczas gdy Turzycowy Wąs jest na patrolu, zaczyna ją gonić pies. Wojowniczka jest bardzo ranna, ale nie na tyle, by trafić do legowiska medyka. Gołębia Łapa dowiaduje się o tym, po użyciu swojej mocy.

Później, Gołębia Łapa przekonuje swoją siostrę, Bluszczową Łapę do wyjścia z obozu i odwiedzenia Turzycowego Wąsa, by sprawdzić jak się czuje. Młoda uczennica jest przekonana, że kotka będzie dla niej przyjazna, gdyż razem wyruszyły w podróż mającą na celu odnaleźć bobry. Kiedy Gołębia Łapa i Bluszczowa Łapa trafiają do obozu Klanu Wiatru w sekrecie, znajdują Turzycowy Wąs w legowisku wojowników wraz z Białym Ogonem. Rana wojowniczki nie pozwala jej na odpoczynek, dlatego kotka słyszy jak Gołębia Łapa ją woła. Gdy uczennica Klanu Pioruna przychodzi do niej, Turzycowy Wąs jest wkurzona niżeli szczęśliwa jak przewidywała Gołębia Łapa. Szara kotka jest zraniona przez to i nie rozumie dlaczego towarzyszka jest agresywna. Łasicze Futro budzi się gdy słyszy głosy kotek i ogłasza klanowi, że w obozie znajduje się Gołębia Łapa i Bluszczowa Łapa. Biały Ogon oznajmia spokojnie kotom, z nutą żalu, że misja się zakończyła i muszą uszanować granice.

Kiedy Klan Wiatru pojawia się na zgromadzeniu, Turzycowy Wąs nadal wydaję się być wkurzona na Gołębią Łapę. Płatkowe Futro próbuje zwrócić swoją uwagę na pręgowanej kotce, lecz ta ostentacyjnie się odwraca.

Szepty nocy

Turzycowy Wąs nie pojawia się formalnie w książce, lecz jest wspomniana w spisie klanów.

Znak księżyca

Zapomniana wojowniczka

Jej córka została uczniem, Skowronią Łapą.

Turzycowy Wąs jest wspomniana przez Ciernistego Pazura. Kotka prowadziła patrol który przetrzymywał patrol Ciernistego Pazura, ponieważ Klan Wiatru widział kota Klanu Pioruna przekraczającego ich terytorium. Pręgowany kocur mówi, że powiedział patrolowi Turzycowego Wąsa, że musiał to być jakiś samotnik i myśli, że kotka uwierzyła mu, gdyż według niego, jest ona skromnym kotem.

Jest potem widziana, kiedy Gołębie Skrzydło szpieguje w obozie Klanu Wiatru. Pojedyncza Gwiazda spotyka się z brązową kotką, razem z Wronim Piórem, Jesionową Stopą i parą innych kotów, których Gołębie Skrzydło nie rozpoznała, by porozmawiać o problemie z Klanem Pioruna.

Ostatnia nadzieja

Turzycowy Wąs nie pojawia się formalnie w książce, lecz jest wspomniana w spisie klanów. Jej siostry, Ostowe Serce i Jaskółczy Ogon, zostają zabite podczas Wielkiej Bitwy.

Wizja cieni

Misja ucznia

Piorun i cień

Podczas wizyty medyków przy Księżycowej Sadzawce, Pustułkowy Lot jest przyprowadzany przez dwoje wojowniczek Klanu Wiatru, Janowcowego Ogona i Turzycowy Wąs. Liściasta Sadzawka pyta się głośno, dlaczego medyk przyprowadził ze sobą wojowników. Pustułkowy Lot wyjaśnia, że Pojedyncza Gwiazda rozkazał aby mu ktoś towarzyszył, a po wyjaśnieniu, daje znak Turzycowemu Wąsowi i jej matce, że będzie w porządku i powinny już go zostawić. Turzycowy Wąs jednak warczy, że poczekają poza wydrążeniem, dotąd jak skończy; odwraca się i wspina się po zboczu, z podążającą za nią, Janowcowym Ogonem. Uczeń Sójczego Pióra, Olchowa Łapa myśli, że wojowniczki były strasznie nerwowe.

Medycy zaczynają pytać się Pustułkowego Lotu dlaczego był w towarzystwie, a Liściasta Sadzawka dopytuje się czemu Turzycowy Wąs i Janowcowy Ogon były takie wredne. Medyk Klanu Wiatru tłumaczy, że Pojedyncza Gwiazda zaczął dziwnie się zachowywać, tworzyć różne zasady i karać wojowników gdy je złamią, co sprawia, że koty są spięte.

Po tym jak medycy budzą się ze snu, przez nieudane podzielenie się językami z Klanem Gwiazdy, Turzycowy Wąs pyta się czy są gotowi by wrócić. Wojowniczka stoi w świetle księżyca, a Pustułkowy Lot spieszy się do niej, wołając, że nadchodzi.

Rozbite niebo

Turzycowy Wąs jest dowódcą patrolu składającego się z niej, Liściastego Ogona i Owsianego Pazura.

Koty znajdują Olchowe Serce i Ćmie Skrzydło na terenach Klanu Wiatru. Kotka pyta się czego chcą i kieruje na nich wzrok. Mówi także, że ma w nadziei to, że nie przyszli odwiedzić Pojedynczą Gwiazdę, ponieważ Klan Wiatru dosłownie oznajmił że nie życzy sobie rozmowy z żadnymi kotami. Olchowe Serce zauważa że kotka nie wspomina o Mglistej Gwieździe i jej patrolu, lecz ukrywa swój gniew przed agresywnym tonem Turzycowego Wąsa. Medyk Klanu Pioruna wyjaśnia że przechodzili tylko do Klanu Rzeki, a wojowniczka uspokaja się trochę, inaczej niż jej pobratymcy. Olchowe Serce przypomina sobie jak jego Klan mówił że kotka jest bardzo rozsądna i cieszy się że to z nią ma do czynienia. Turzycowy Wąs mówi że są w porządku, lecz przerywa jej Liściasty Ogon który jest pewny że to sztuczka. Wojowniczka zwraca na niego uwagę zza swojego ramienia i przypomina mu, że są to medycy. Nazywa go mysim móżdżkiem przed odwróceniem się z powrotem do zatrzymanych medyków; mówi im aby szli trzy długości ogona od wody inaczej nie będą mieli już uszu. Medycy ignorują jej groźbę, a Ćmie Skrzydło dziękuje Turzycowemu Wąsowi za przepuszczenie ich. Zatrzymane koty wracają do swojej przechadzki z przeszywającym ich wzrokiem patrolu. Olchowe Serce pyta co miała na myśli Turzycowy Wąs.

Kiedy Pojedyncza Gwiazda wyjaśnia swoją przeszłość i Dymce mówiąc o tym jak jedno z ich kociąt przeżyło, Turzycowy Wąs wydaje pomruk pełen współczucia.

Najciemniejsza noc

Rzeka ognia

Wściekła burza

Złamany kodeks

Zaginione gwiazdy

Jest mentorką Trzepoczącej Łapy.

Cicha odwilż

Skryte cienie

Mroczna otchłań

Kiedy Wiewiórczy Lot wyjawia, że Jeżynowa Gwiazda został opętany przez Jesionowe Futro, Turzycowy Wąs zwraca się do swojego partnera, przypominając mu o plotkach na temat Jesionowego Futra, kiedy ten jeszcze żył. Potem, ona i Bryzowa Skóra pilnują Jesionowe Futro w obozie Klanu Cienia. Oboje narzekają, że muszą pozostać pod drzewami zamiast pod gołym niebem. Sama kotka zastanawia się, dlaczego koty z Klanu Cienia nie mają mchu między pazurami. Gdy podchodzi do nich Cienisty Wzrok trzymając w pysku zioła dla więźnia, Turzycowy Wąs sztywnieje i nie odpowiada na jego przywitanie. Po wyjściu z legowiska Jesionowego Futra, Cienisty Wzrok warczy na nich za to, że się na niego gapią, więc Turzycowy Wąs wyjaśnia mu, że nie wiedzieli że dalej jest medykiem. Młody kot zaprzecza temu, mówiąc, że nadal jest uczniem medyka, a Turzycowy Wąs dodaje, że zabił Jeżynową Gwiazdę. Bryzowa Skóra również rzuca, że nikt nie powinien mu ufać i pozwalać na opiekowanie się Jesionowym Futrem, po tym jak zabił przywódcę klanu, co szokuje ucznia medyka.

Superedycje

Próba Wroniego Pióra

Pojedyncza Gwiazda zwołuje spotkanie Klanu, a Turzycowy Wąs usiada przy krańcu legowiska wojowników by się umyć. Jej partner, Żarząca Stopa dołącza do niej. Skowronie Skrzydło unosi głowę dając znak że chcę usiąść przy rodzicach, lecz odwraca się, gdy Turzycowy Wąs wraz jej partnerem rzucają jej chłodne spojrzenie. Kiedy Łasicze Futro oskarża Bryzową Skórę o pozostawienie Nocnej Chmury samej w tunelu z gronostajami, Żarząca Stopa głośno protestuje, a Turzycowy Wąs zgadza się, że jest to śmieszne, pytając się czy Bryzowa Skóra został dostatecznie ukarany za stratę matki, jeśli musiałby stawiać głupie oskarżenia.

Nawet po zakazie dołączania się, córka kotki, Pierzasta Łapa walczy w bitwie z gronostajami i zostaje zraniona. Gdy zostaje przeniesiona do legowiska medyka, Turzycowy Wąs i Spalona Stopa przybywają do niej, pełni niepokoju. Podczas kiedy Żarząca Stopa mówi jak została zraniona, Turzycowy Wąs kuca przy córce i liże jej uszy. Ona i jej partner dzielą ze sobą przerażone spojrzenie, kiedy Wronie Pióro ujawnia że Pierzasta Łapa podążyła za innymi uczniami do bitwy. Turzycowy Wąs zapewnia się, że to jej rówieśnicy poprosili ją o dołączenie, ponieważ Pierzasta Łapa nigdy nie zrobiłaby takiego czegoś z własnej woli. Medyk klanu, Pustułkowy Lot oznajmia kotce i jej partnerowi, że Pierzasta Łapa straciła dużo krwi i ma złamaną łapę, a Turzycowy Wąs patrzy na niego z błagalnym wzrokiem, mając nadzieję że jej córka z tego wyjdzie. Jednakże, Pustułkowy Lot nie jest tego pewien i Turzycowy Wąs dzieli ze Spaloną Stopą wzrok pełen furii i żalu. Wronie Pióro wyznaje że mówił Pierzastej Łapie aby była dzielna, a jej rodzice oskarżają go o jej rany. Turzycowy Wąs pyta co się z nim dzieje złego, mówiąc że odkąd Wielka Bitwa się odbyła, jest wszędzie i jeżeli nie byłby, Pierzasta Łapa nigdy by nie leżała w legowisku medyka.

Pustułkowy Lot każe im zostawić Pierzastą Łapę w spokoju, lecz Turzycowy Wąs chce pozostać ze swoim kociakiem, ale Żarząca Stopa szturcha ją i mówi że medyk wie co będzie dobre oraz że im powie kiedy Pierzasta Łapa się zbudzi. Turzycowy Wąs niechętnie decyduje się opuścić legowisko ze swoim partnerem. Później, gdy Postułkowy Lot idzie by spotkać się z innymi medykami przy Księżycowej Sadzawce, Turzycowy Wąs i Żarząca Stopa przebywają ze swoją śpiącą córką. Kiedy Pierzasta Łapa się budzi, jej matka i ojciec kucają przy niej a w ich oczach widać ulgę i podekscytowanie, i dwoje idą wziąć jej jakieś pożywienie ze stosu i mech. Gdy wracają, wpadają na Wronie Pióro wychodzącego z legowiska. Turzycowy Wąs przeprasza go za wcześniej, mówiąc że żaden kot nie zasługiwał na to co mu powiedzieli i po prostu byli zmartwieni o Pierzastą Łapę, która była ich kociakiem. Po tym jak gronostaje zaatakowały obóz, Turzycowy Wąs jest jedną z najbardziej rannych. Jest później widziana gdy dzieli się gołębiem z Nocną Chmurą.

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Turzycowy Wąs jest wspomniana przez Liściasty Ogon kiedy Jeżynowa Gwiazda pyta o nią, gdyż dawno nie widział jej na zgromadzeniu. Liściasty Ogon mówi przywódcy Klanu Pioruna, że Turzycowy Wąs spodziewa się kociąt Żarzącej Stopy, i będzie w żłobku przez jakiś czas. Na następnym zgromadzeniu, Pojedyncza Gwiazda ogłasza status Klanu Wiatru, mówiąc że nie mają na razie kociąt, ale oczekują dobrych wieści niedługo, a jego wzrok dociera na spodziewającą się kociąt kotkę. Zakłopotana Turzycowy Wąs liże swoją pierś i pochyla się do swojego partnera.

Nadzieja Wiewiórczego Lotu

Gdy Bryzowa Skóra wkracza na część wrzosowiska należącego do Klanu Pioruna, Turzycowy Wąs, Pohukujący Wąs i Nocna Chmura mówią, że Klan Pioruna marnuje swoje tereny.

Przysięga Szarej Pręgi

Cień Tygrysiego Serca

Nowele

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Chociaż nie po imieniu, Turzycowy Wąs i jej siostry zostają wspomniane przez Ostrokrzewiasty Liść, kiedy czarna kotka przypomina sobie jak ratowała kocięta Klanu Wiatru z zatapiającego się tunelu.

Omen Mglistej Gwiazdy

Cisza Gołębiego Skrzydła

Klan Brunatnej Skóry

Przewodnik po terenie

Ostateczny przewodnik

Będąc nie wspomniana z imienia, Turzycowy Wąs pojawia się na stronie Wrzosowego Ogona. Kiedy trzy kocięta Klanu Wiatru się zagubiły, Pojedyncza Gwiazda zaczął przypuszczać, że porwał je Klan Pioruna. Wrzosowa Łapa i Lwia Łapa zgadli, że kocięta mogły pójść do podziemnych tuneli, i poszli szukać ich razem z Bryzową Łapą, Sójczą Łapą i Ostrokrzewiastą Łapą. Ulewny deszcz zatopił tunele i koty musiały uciekać do jeziora, prawie nie topiąc się. Jest to także wspomniane na stronie Ostańca.

Ciekawostki

  • Ma krew Klanu Rzeki, poprzez Bukowe Futro[6].
  • Kate myśli, że Wrzosowa Łapa kłamała o Turzyczce mówiąc Klanowi Wiatru o tunelach[12].
    • Jednakże, Vicky wierzy, że Wrzosowa Łapa mówiła prawdę[13].
  • W pierwszych planach spisu klanów Kate, Paprotkowa Pręga była wpisana jako jej córka[14].
  • Chociaż mając Skowronie Skrzydło jako córkę, Turzycowy Wąs nie była wpisana jako karmicielka dopóki nie wyszła super edycja Burza Jeżynowej Gwiazdy[2].

Cytaty

Pojedyncza Gwiazda: Dlaczego bez pozwolenia wyszłyście z obozu?
Turzyczka: Poszłyśmy na wyprawę.
Pojedyncza Gwiazda: Na wyprawę? Szukając was omal nie zaczęliśmy bitwy z Klanem Rzeki i Klanem Pioruna!
Jaskółeczka: Przepraszamy.
Osetka: Nie pomyślałyśmy.
Turzyczka: Nasz własny obóz na plaży to była świetna zabawa.

—Turzyczka i jest siostry tłumaczą się Pojedynczej Gwieździe, Mroczna rzeka, strona 391-392

Nawet nie wiemy z czym mamy się zmierzyć. Mówię, jak możemy wiedzieć, że strumień został tak po prostu zablokowany? Może tylko osuszył się z powodu gorąca. Moglibyśmy chodzić tak wiecznie!

—Turzycowy Wąs na temat braku wody, Czwarty uczeń, strona 146

Sewil: Nie możecie polować na te króliki.

Turzycowy Wąs: Oh, tak? Będziemy z tobą walczyć, jeżeli tego chcesz. Powinieneś umieścić więcej znaczników zapachowych, jeśli chcesz aby koty trzymały się z dala od twojego terytorium!

—Turzycowy Wąs kłóci się z kotami domowymi o króliki, Czwarty uczeń, strona 180

Ćwicz ten ruch bojowy, który ci pokazałam. Pobiję cię podczas następnego zgromadzenia!

—Turzycowy Wąs do Tygrysiego Serca, Czwarty uczeń, strona 288

Damy sobie radę sami, jeżeli chcesz wiedzieć. Nie potrzebujemy ucznia Klanu Pioruna do pilnowania nas!

—Turzycowy Wąs do Gołębiej Łapy, Przemijające echa, strona 64

Turzycowy Wąs: Myśleliśmy że nie jesteś już medykiem.
Cienisty Wzrok: Przecież wciąż jestem uczniem medyka.
Turzycowy Wąs: Ale zabiłeś Jeżynową Gwiazdę.
Bryzowa Skóra: Jaki kot miałby ci ufać, po tym jak zabiłeś przywódcę?

—Turzycowy Wąs i Bryzowa Skóra na temat Cienistego Wzroku, Mroczna otchłań, strona 134

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. Wyjawione w "Znak księżyca", strona 195 (angielskie wydanie)
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Burza Jeżynowej Gwiazdy", spis klanów
  3. 3,0 3,1 3,2 Wyjawione w "Czwarty uczeń", spis klanów
  4. 4,0 4,1 Wyjawione w "Wschód słońca", spis klanow
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 Wyjawione w "Widzenie", strona 353
  6. 6,0 6,1 Wyjawione na blogu Kate Cary
  7. 7,0 7,1 Wyjawione w "Mroczna rzeka", spis klanów
  8. Wyjawione w "Burza Jeżynowej Gwiazdy", strona 57 (angielskie wydanie)
  9. Wyjawione na blogu Kate Cary
  10. Wyjawione w "Próba Wroniego Pióra", rozdział 15 (angielskie wydanie)
  11. Wyjawione w "Cicha odwilż", spis klanów
  12. Wyjawione na blogu Kate Cary
  13. Wyjawione na facebooku Vicky
  14. Wyjawione na blogu Kate Cary