FANDOM

Rdzawy jest gotowy do polowania na Zdobycz. Widzi mysz, kuca i skacze, ale nie udaje mu się jej złapać. Próbuje ponownie i znów mu się nie udaje. W końcu ma w pazurach mysz, lecz nagle zostaje spłoszony przez dźwięk a ofiara ucieka. Nadal słychać dźwięk, Rdzawy się odwraca. Wtedy budzi się ze swojego snu o polowaniu, zdając sobie sprawę, że dźwięk to odgłos wlewanego mleka do jego miski. Przypomniał sobie sen, leżąc w łóżku; to już trzeci raz, kiedy sen się powtórzył. Rdzawy powtórzył czynności, które robił codziennie, po czym usiadł na jednym z miejsc w ogródku. Ignorował wołania właścicieli żeby wszedł do środka, zamiast tego podchodzi do lasu, zastanawiając się, co tam jest.

Łatek, jeden z przyjaciół Rdzawego powstrzymuje go przed wejściem do niego. Rdzawy mówi mu, że chce zobaczyć co tam jest. Łatek mówi mu, że to niebezpieczne. Potem Łatek mówi Rdzawemu o Henryku, który opowiadał o podróży w lesie. Łatek mówi, że Henryk powiedział mu, że żaby żyją w lesie i że jedzą kości. Rdzawy ignoruje porady przyjaciela i kieruje się do lasu. Widzi mysz i zaczyna na nią polować, ale staje przed nim zdezorientowany przez dziwny zwierzęcy ogon. Następnie zostaje napadnięty przez inne zwierzę, a Rdzawy postanawia, że ​​wolałby raczej walczyć, niż uciec. Potwór się zatrzymuje, a Rdzawy zdaje sobie sprawę, że to kot. Przedstawia się, nazywając się Szara Pręga. Następnie Szara Pręga i Rdzawy prowadzą rozmowę, w której Szara Pręga mówi Rdzawemu o swoim klanie, Klanie Pioruna. Używa słów, które są nieznane Rdzawemu, takich jak "intruz" i "Klan". Rdzawy jest zdezorientowany, dlaczego Szara Pręga chciałby żyć w lesie, i sugeruje, aby stał się kotem domowym. Szara Pręga jest zszokowany sugestią, ale zdaje sobie sprawę, że Rdzawy nigdy nie jadł myszy i myśli, że Rdzawy nie zrozumie, dlaczego bycie [[Wojownik|wojownikiem] jest dla niego tak ważne. Szara Pręga mówi Rdzawemu, aby uciekał, ale pojawiły się inne koty z jego klanu. Jest już jednak za późno. Szara Pręga przedstawia Błękitną Gwiazdę, przywódczynię swojego klanu oraz Lwie Serce, swojego Mentora. Błękitna Gwiazda ujawnia, że oglądała dwa koty i jest pod wrażeniem umiejętności polowania i walki Rdzawego. Lwie Serce następnie mówi, że Rdzawy jest kotem domowym i powinno odesłać się go do jego właścicieli. Rdzawy mówi, że przyszedł tylko zapolować na myszkę lub dwie i mówi, że wszystkim wystarczy. Błękitna Gwiazda denerwuje się i mówi, że nigdy nie jest ich wystarczająco. Razem z Lwim Sercem rusza na Rdzawego, a on sam myśli, że go wykończą.

Postacie

Pierwszoplanowe

Drugoplanowe

Trzecioplanowe

Rozdziały książki pt. Ucieczka w Dzicz
PrologRozdział 1Rozdział 2Rozdział 3Rozdział 4Rozdział 5Rozdział 6Rozdział 7Rozdział 8Rozdział 9Rozdział 10Rozdział 11Rozdział 12Rozdział 13Rozdział 14Rozdział 15Rozdział 16Rozdział 17Rozdział 18Rozdział 19Rozdział 20Rozdział 21Rozdział 22Rozdział 23Rozdział 24Rozdział 25