FANDOM

Słuchamy, ponieważ Sol mówi sensownie. Wie, co zrobić, aby zapewnić Klanowi Cienia lepsze życie na przyszłość. Może gdyby Klan Pioruna słuchał, byliby w stanie stoczyć własne bitwy. Może dlatego słońce zostało zasłonięte, aby powiedzieć nam, że czas klanów się skończył, a koty muszą pomyśleć, jak żyć na własną łapę.

—Wężowy Ogon, Długie cienie

Wężowy Ogon (ang. Snaketail) – były wojownik Klanu Cienia. Obecnie starszy w Klanie.

Wygląd

Wężowy Ogon to ciemnobrązowy kocur z pręgowanym ogonem i szarawą szczęką.

Fabuła

Super Edycje

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Oficjalnie nie pojawia się w książce, znajduje się jednak w spisie klanów.

Próba Wroniego Pióra

Siła Trójcy

Zaćmienie

Wężowy Ogon jest wojownikiem Klanu Cienia.

Wraz ze swoim uczniem, Parzącą Łapą, pomagają Ostrokrzewowej Łapie walczyć z kocurem z Klanu Rzeki, podczas bitwy przeciwko Klanu Rzeki i Klanu Wiatru.

Wężowy Ogon jest w obozie Klanu Cienia, kiedy Rdzawe Futro i jej patrol przyprowadzają Lwią Łapę, Ostrokrzewową Łapę, Sójczą Łapę, i Sola z powrotem do obozu, na rozmowę z Czarną Gwiazdą. Wężowy Ogon jest widziany, siedząc z Parzącą Łapą, i oboje przestają jeść mysz, by spojrzeć na Sola z szokiem w oczach.

Długie cienie

Wężowy Ogon udaje się na patrol z Bluszczowym Ogonem i Parzącą Łapą, gdy Leszczynowy Ogon goni wiewiórkę w pobliżu granicy Klanu Cienia. Wojownik odpowiada, że typowe dla Klanu Pioruna jest myślenie, że każdy klan jest ich przyjacielem. Patrol Klanu Cienia pokazuje wrogość wobec wojowniczki i Ostrokrzewowego Liścia. Pojawiają się Jeżynowy Pazur, Brzozowy Zachód i Piaskowa Burza, a Wężowy Ogon wyjaśnia, co się z nimi stało.

Później wojownik pokazuje swoje poparcie dla Sola mówiąc, że kocur wie, jak zrobić lepszą przyszłość dla Klanu Cienia i że Klan Pioruna nie powinien być tak tchórzliwy. Brzozowy Zachód jest tym rozwścieczony i atakuje Wężowego Ogona. Parząca Łapa i Leszczynowy Ogon wskakują do walki, a Ostrokrzewowy Liść wrzeszczy na nich, by przestali walczyć. Walka się kończy, a dwa patrole się rozchodzą.

Wschód słońca

Oficjalnie nie pojawia się w książce, lecz znajduje się w spisie klanów.

Omen Gwiazd

Czwarty uczeń

Oficjalnie nie pojawia się w książce, lecz znajduje się w spisie klanów. Jest teraz starszym.

Zanikające echa

Nocne szepty

Wężowy Ogon żałuje Rdzawego Futra wraz z Wysokim Makiem, Białą Wodą i Cedrowym Sercem.

Znak księżyca

Zapomniany wojownik

Ostatnia nadzieja

Wężowy Ogon jest widziany, kiedy obóz Klanu Cienia zostaje zaatakowany przez koty z Ciemnego Lasu. Lwi Płomień jest zszokowany widząc go walczącego, mimo że jest już starszym, ale nie chce się rozpraszać potyczkami, i kontynuuje pomoc Czarnej Gwieździe. Dymna Stopa mówi do jego Klanu, że ciemnobrązowy kocur potrzebuje pomocy.

Przewodnik po Terenie

Bitwy Klanów

Na zgromadzeniu, Wężowy Ogon jest wskazywany przez Pstrokaty Nos, wraz z jego klanowiczami, Wysokim Makiem i Cedrowym Sercem. Sugeruje się, że on i jego klan robią bezczelne wyrazy pysków do czytelnika. Wężowy Ogon nie wierzy, że Pstrokaty Nos mówi, że mogłaby biegać szybciej niż wszystkie koty Klanu Cienia, kiedy wszyscy byli wojownikami.

Kiedy Skoczny Ogon opowiada historię wielkiej bitwy na terytorium Klanu Pioruna, wspomina, jak Wężowy Ogon był jednym z kotów, które wojownicy Klanu Rzeki zagonili do gniazda Dwunożnych. Wężowy Ogon został zaatakowany przez Trzcinowego Wąsa i uderzył głową o kamień, pozwalając Trzcinowemu Wąsu go przygwoździć. Później uciekł ze swoim Klanem.

Krótkie historie i sztuki

Ostateczna decyzja przywódcy: Ognista Gwiazda

Wężowy Ogon pyta, czy sumienia kotów klanowych nie powinny być sprzymierzone z lojalnością wobec klanu. Mówi, że wykarmiony klan jest silnym klanem i że nie ma ochoty dawać przewagi bitewnej jakiemukolwiek klanowi, ale jego własnemu, na co odpowiada wojownik Klanu Rzeki, Szara Mgła, że powinien przestać myśleć o bitwach chociaż raz w jego życiu.

Nowele

Opowieść Ostrokrzewowego Liścia

Omen Mglistej Gwiazdy

Cisza Gołębiego Skrzydła

Cytaty

Upalna Łapa: Kto to jest?
Wężowy Ogon: Na pewno nie kot z Klanu.

—Wężowy Ogon i Upalna Łapa dyskutują na temat Sola, Zaćmienie, strona 273

Tak wiele ciężko zdobytych umiejętności i wspomnień zginęło wraz z naszym pobratymcem.

—Wężowy Ogon o Rdzawym Futrze, Nocne szepty, strona 57

Galeria

Bazy postaci