Warning.png

W Klanie (ang. Enter the Clans) – piąta książka z Przewodników po Terenie. Jest w miękkiej okładce, zawiera "Sekrety Klanów" i "Kodeks Klanów".

Opis

Ta dwutomowa kolekcja naszych bestsellerowych wydań specjalnych Wojowników, dostępna po raz pierwszy w miękkiej i twardej oprawie, daje czytelnikom niezastąpiony wewnętrzny wgląd w świat Wojowników.

W Ostatecznym przewodniku: Sekrety Klanów (zilustrowanym w wersji czarno-białej), dowiadujemy się o początku Klanów, ich historii i legendach, oraz wszystkich szkoleniach, obowiązkach i rytuałach które są częścią trwającego do samego końca życia Wojownika.

Wojownicy: Kodeks Klanów to obszerny przewodnik po Kodeksie Wojownika, zbioru zasad kierującym klanami. Jest również zilustrowany piękną biało-czarną grafiką i zawiera informacje o Klanowej tradycji oraz kompletnie nowe historie nigdy nie ujawnione w głównej serii Wojowników.

W Klanie także obejmuje biało-czarną grafikę poprzez całą książkę, listę kontrolną Erin Hunter, 8-stronicową składaną wkładkę z biało-czarną mapą i ekscytujące zapowiedzi do Wojownicy Superedycja: Tajemnica Żółtego Kła oraz pierwszej książki w nowej serii Erin Hunter, Sfora.''

Fabuła

Ta książka zawiera dwa przewodniki po terenie w jednym, "Sekrety Klanów" i "Kodeks Klanów". "Sekrety Klanów" obejmuje informacje, które nie zostały ujawnione w głównej serii - na przykład historie opowiedziane przez określonego kota i tajne informacje o Klanach. Przewodnik rozpoczyna się historią o początkach Klanów, oraz tym, jak powstawały. Kolejny jest rozdział zawierający zasady Kodeksu wojownika.

Następnie czytelnik zostaje zabrany na osiem wycieczek - po każdym obozie w starym lesie i na terytoriach przy jeziorze, prowadzone przez kota z danego Klanu, a następnie czytelnik otrzymuje listę ważnych przywódców i medyków z każdego Klanu. Następnie niektóre koty z danych Klanów opowiadają historie, na przykład w Klanie Pioruna Jasne Serce opowiada o tym, jak została okaleczona przez psy i jak Obłoczny Ogon opiekował się jej powrotem do zdrowia, od Klanu Wiatru dostajemy opowieść o tym, jak zostali wygnani przez Złamaną Gwiazdę i Klan Cienia, wraz z historią o powodzi, która doprowadziła Ogniste Serce i Szarą Pręgę do uratowania dwóch kociąt Mglistej Stopy, a Lamparcia Gwiazda opowiada o sojuszu Klanu Rzeki z Klanem Cienia, który doprowadził do powstania Klanu Tygrysa. Żółty Kieł wtem mówi o jej zakazanej miłości do Postrzępionej Gwiazdy oraz narodzinach Złamanej Gwiazdy i tego konsekwencjach. Lwie Serce pokazuje czytelnikowi tereny Klanu Gwiazdy, a Śnieżne Futro opowiada historię o śmierci Meszki.

Są tu dwie pełne mapy terytorium Klanów, zarówno Leśnych terytoriów i Terytoriów Jezior. Cztery Drzewa, Wysokie Skały i Księżycowa Sadzawka także są pokazane i odwiedzone, podane z różnych punktów widzenia. Brunatna Skóra także opisuje pierwsze wrażenie Miejsca, w którym tonie słońce.

Dalej pojawiają się różne ceremonie, a koty opowiadają o ich przeżyciach, dla przykładu Wronie Pióro o swojej miłości do Liściastej Sadzawki albo Jęczmień o swojej ucieczce z Klanu Krwi. Techniki walki, opisy ziół, starożytne mity o trzech Wielkich Klanach, które kiedyś zamieszkiwały las, informacje o kotach spoza Klanów, wliczając Klan Krwi i Plemię Płynącej Wody i krótkie historie opowiedziane przez postacie drugoplanowe także są uwzględnione.

"Kodeks Klanów" pojawia się po "Sekretach Klanów" i podobnie jak pierwszy przewodnik, nie ma fabuły, ale opisuje szczegółowo świat Wojowników: głównie rzeczy związane z Kodeksem wojownika, i mówi o tym jak i dlaczego zostały utworzone zasady w owym kodeksie, czasami uwzględniając dodatkowe krótkie opowiadanie o danej zasadzie i jak została złamana.

Dodatkowo zawiera historie o starożytnym Klanie Pioruna, Klanie Rzeki, Klanie Wiatru, Klanu Cienia i Klanie Nieba oraz jak i dlaczego dodawali zasady do Kodeksu wojownika. Kilka historii zawiera Obłoczną Jagodę i Żytni Wąs, pierwszy przypadek zakazanego związku, oraz historię Ćmiej Skóry, który został przywódcą po śmierci jego ojca.

Są tu również krótkie opowiadania, w których postacie mówią o tematach związanych z nimi, na przykład Piaskowa Burza zwierzająca się i mówiąca o jej miłości do przywódcy Klanu Pioruna, Ognistej Gwiazdy, Wysoka Gwiazda tłumaczący jego nagły wybór Pojedynczego Wąsa na nowego zastępcę tuż przed śmiercią, oraz Biała Burza uczący technik związanych z granicami uczniów z jego Klanu. Do tego Wiewiórczy Lot daje czytelnikowi wskazówki, jak powinien się zachowywać podczas jego czuwania.

Ciekawostki

  • Zawiera 2 książki w jednej:

- Ostateczny przewodnik: Sekrety Klanów

- Kodeks Klanów

  • Angielskie wydanie książki zawiera zakładkę do nowszej serii Erin Hunter, "Sfora". Dodatkowo zawiera zapowiedzi do "Sfory" i "Tajemnicy Żółtego Kła"

Daty publikacji

  • Enter the Clans (EN), HarperCollins (Broszurowa oprawa), 26 czerwca 2012
  • Enter the Clans (EN), HarperCollins (e-book), 26 czerwca 2012
  • Le guide illustré (FR), Pocket Jeunesse (Broszurowa oprawa), 6 lipca 2017

Galeria