Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki

W Klanie (ang. Enter the Clans) – piąta książka z serii Przewodniki po terenie. Zawiera w sobie "Sekrety Klanów" i "Kodeks Klanów"[3]

Opis

Ta dwutomowa kolekcja naszych bestsellerowych wydań specjalnych Wojowników, dostępna po raz pierwszy w miękkiej i twardej oprawie, daje czytelnikom niezastąpiony wewnętrzny wgląd w świat Wojowników.

W przewodniku:
Sekrety Klanów (zilustrowanym w wersji czarno-białej), dowiadujemy się o początku Klanów, ich historii i legendach, oraz wszystkich szkoleniach, obowiązkach i rytuałach które są częścią trwającego do samego końca życia wojownika.

Wojownicy:
Kodeks Klanów to obszerny przewodnik po kodeksie wojownika, zbioru zasad kierującym Klanami. Jest również zilustrowany piękną biało-czarną grafiką i zawiera informacje o klanowej tradycji oraz kompletnie nowe historie nigdy nie ujawnione w głównej serii Wojowników.

W Klanie także obejmuje biało-czarną grafikę przez całą książkę, listę kontrolną Erin Hunter, ośmiostronicową składaną wkładkę z biało-czarną mapą i ekscytujące zapowiedzi do Superedycji: Tajemnicy Żółtego Kła oraz pierwszej książki w nowej serii Erin Hunter, Sfory.

Fabuła

Ta książka zawiera dwa przewodniki po terenie w jednym, "Sekrety Klanów" i "Kodeks Klanów". "Sekrety Klanów" obejmuje informacje, które nie zostały ujawnione w głównej serii - na przykład historie opowiedziane przez określonego kota i tajne informacje o Klanach. Przewodnik rozpoczyna się historią o początkach Klanów, oraz tym, jak powstawały. Kolejny rozdział zawiera zasady kodeksu wojownika.

Następnie czytelnik zostaje zabrany na osiem wycieczek - po każdym obozie w Lesie i Jeziorze, prowadzone przez kota z danego klanu, a następnie jest przedstawiona lista ważnych przywódców i medyków z każdego klanu. Następnie niektóre koty opowiadają swoje historie; na przykład w Klanie Pioruna Jasne Serce opowiada o tym, jak została okaleczona przez psy i jak Obłoczny Ogon opiekował się nią do jej powrotu do zdrowia, od Klanu Wiatru słyszymy, jak zostali wygnani przez Złamaną Gwiazdę i Klan Cienia, wraz z historią o powodzi, która doprowadziła Ogniste Serce i Szarą Pręgę do uratowania dwóch kociąt Mglistej Stopy, a Lamparcia Gwiazda opowiada o sojuszu Klanu Rzeki z Klanem Cienia, który doprowadził do powstania Klanu Tygrysa. Żółty Kieł opowiada o swojej zakazanej miłości do Postrzępionej Gwiazdy oraz narodzinach Złamanej Gwiazdy i tego konsekwencjach. Lwie Serce pokazuje czytelnikowi tereny Klanu Gwiazdy, a Śnieżne Futro opowiada historię o śmierci Meszki.

Są tu dwie pełne mapy terytorium Klanów, zarówno Lasu i Jeziora. Cztery Drzewa, Wysokie Skały i Księżycowa Sadzawka także są pokazane i odwiedzone, z różnych punktów widzenia, a Brunatna Skóra opisuje swoje pierwsze wrażenie po odwiedzeniu Miejsca, w którym tonie słońce.

Dalej pojawiają się różne ceremonie, a koty opowiadają o ich przeżyciach; dla przykładu Wronie Pióro o swojej miłości do Liściastej Sadzawki albo Jęczmień o swojej ucieczce z Klanu Krwi. Techniki walki, opisy ziół, starożytne mity o trzech wielkich Klanach, które kiedyś zamieszkiwały las, informacje o kotach spoza klanów, wliczając Klan Krwi i Plemię Płynącej Wody oraz uwzględnione są też krótkie historie opowiedziane przez postacie drugoplanowe.

"Kodeks Klanów" pojawia się po "Sekretach Klanów" i podobnie jak pierwszy przewodnik, nie ma fabuły, ale opisuje szczegółowo świat Wojowników: głównie rzeczy związane z kodeksem wojownika, i mówi o tym jak i dlaczego zostały utworzone zasady w owym kodeksie, czasami uwzględniając dodatkowe krótkie opowiastki o danej zasadzie i jak została złamana.

Dodatkowo zawiera historie o starożytnym Klanie Pioruna, Klanie Rzeki, Klanie Wiatru, Klanu Cienia i Klanie Nieba oraz jak i dlaczego ddodawano nowe prawa do kodeksu. Kilka historii zawiera Obłoczną Jagodę i Żytniego Wąsa - pierwszy przypadek zakazanego związku, oraz historię Ćmiej Skóry, który został przywódcą po śmierci swojego ojca.

Są tu również krótkie opowiadania, w których postacie mówią o sobie; na przykład Piaskowa Burza zwierza się z jej miłości do przywódcy Klanu Pioruna, Ognistej Gwiazdy, Wysoka Gwiazda tłumaczący jego nagły wybór Pojedynczego Wąsa na nowego zastępcę tuż przed śmiercią, oraz Biała Burza uczący uczniów swojego klanu technik pilnowania granic. Do tego Wiewiórczy Lot daje czytelnikowi wskazówki, jak powinien się zachowywać podczas czuwania.

Daty publikacji

  • Enter the Clans (EN), HarperCollins (miękka okładka), 26 czerwca 2012[2]
  • Enter the Clans (EN), HarperCollins (e-book), 26 czerwca 2012[2]
  • Le guide illustré (FR), Pocket Jeunesse (miękka okładka), 6 lipca 2017[4]

Ciekawostki

Galeria

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione na stopce redakcyjnej
  2. 2,0 2,1 2,2 Wyjawione na stronie HarperCollins
  3. Wyjawione w katalogu HarperCollins
  4. Wyjawione na stronie Pocket Jeunesse
  5. Wyjawione na tylnej stronie książki
  6. Wyjawione w "W Klanie", strona 356 (angielskie wydanie)

Advertisement