FANDOM

Wasza przyszłość rozciąga się tam, gdzie są klany. Nie jestem pewna, gdzie jest moja przyszłość, i potrzebuję czasu, aby ją poznać. Och, moje drogie dzieci, wszystkie jesteście takie lojalne i odważne. Strasznie będę za wami tęsknić, ale nie mogę podążać za wami w waszą przyszłość, wiem, że nie należy ona do mnie.

—Wiśniowy Ogon do swoich kociąt, "Podróż Jastrzębiego Skrzydła", strona 278

Wiśniowy Ogon (ang. Cherrytail) – jedna z pierwszych kotów, które dołączyły do nowo powstałego Klanu Nieba. Dawniej kot domowy i samotniczka. Obecnie wojowniczka w Klanie Nieba.

Wygląd

Wiśniowy Ogon jest puszystą[11], szylkretowo-białą kotką[12] o zielonych oczach[13] i grubą szarą poduszką u łap[14].

Historia

Wiśniowy Ogon jest wojowniczką Klanu Nieba. Wiśnia jest kotem domowym, tak samo jak i jego brat, Borys. Ona i Borys są pierwszymi kotami, które dołączają do nowego Klanu Nieba, gdzie zostaje uczennicą, Wiśniową Łapą, a jej mentorem został Ostry Pazur. Wraz z bratem i innymi wojownikami Klanu Nieba walczyła w bitwie przeciwko szczurom. Po tym, jak Liściasta Gwiazda otrzymała dar dziewięciu żywotów, Wiśniowa Łapa została wojownikiem. Wiśniowym Ogonem.

Później została partnerką Ostrego Pazura, a potem doczekali się czwórki kociąt: Jastrzębiego Skrzydła, Obłocznej Mgły, Kwiecistego Serca i Zmierzchowej Łapy. Kiedy Zmierzchowa Łapa zginął w pożarze, długo go opłakiwała. Kiedy Ciemny Ogon przejął kotlinę, a Ostry Pazur został zabity, ona i Obłoczna Mgła zamieszkały krótko w stodole Jęczmienia, ponieważ żadne z nich nie chciały już włóczyć się dalej. Później wróciła do Klanu Nieba z resztą kotów, kiedy Jastrzębie Skrzydło przyprowadził koty z powrotem do obozu.

Fabuła

Wizja cieni

Najciemniejsza noc

Wściekła burza

Super Edycja

Misja Ognistej Gwiazdy

Po raz pierwszy pojawia się, wraz z bratem, gdy dokucza Księżycowemu. Podrzuca mu zdechłą mysz do jaskini niewiedząc, iż w środku znajduje się Ognista Gwiazda i Piaskowa Burza. Przywódca Klanu Pioruna chowa się, gdy Wiśnia i Borys znowu chcą zrobić na złość staremu kotu. Niespodziewanie zamiast Księżycowego spotykają tam Piaskową Burzę i Ognistą Gwiazdę, którzy prawią im kazanie. Gdy rodzeństwo zwinnie przeskakuje przez płot wojownicy zauważają, że są to potomkowie Klanu Nieba. Podczas następnego spotkania Ognista Gwiazda opowiada im o piątym Klanie, który niegdyś zamieszkiwał wąwóz. Wiśnia i jej brat po dłuższym zastanowieniu zgadzają się dołączyć do nowego klanu, ponieważ podoba im się wolność i łapanie zwierzyny. Na pierwszej lekcji uczennica robi wielki postęp, gdy zabija swoją zdobycz. Po tym, jak Klan Nieba znów powstaje Ognista Gwiazda ogłasza ją uczennicą i nadaje jej imię Wiśniowa Łapa. Jej mentorem zostaje Ostry Pazur. Podczas treningów uczennica wykazuje się niezwykłymi umiejętnościami walki. Gdy nadchodzi bitwa ze szczurami Ognista Gwiazda widzi, jak Wiśniowa Łapa idzie z zapałem do walki. Po wygranej bitwie Liściasta Gwiazda, nowa przywódczyni Klanu Nieba mianuje ją wojowniczką i nadaje jej imię Wiśniowy Ogon. Następnie przywódczyni przydziela jej pierwszego ucznia, Kamienną Łapę.

Przeznaczenie Klanu Nieba

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Podróż Jastrzębiego Skrzydła

Nowela

Pożegnanie Kruczej Łapy

Klan Nieba i Nieznajomy

Ratunek

Poza kodeksem

Po powodzi

Przewodnik po terenie

Ostateczny przewodnik

Ciekawostki

  • Ona wraz z Wróblą Skórą byli pierwszymi mianowanymi wojownikami przez Liściastą Gwiazdę[5].
  • W niemieckim wydaniu zwie się Skoczny Ogon (Springschweif).

Ceremonie

Ceremonia ucznia

Ognista Gwiazda: Nadszedł czas, by przyjąć do klanu dwóch nowych uczniów. Od tego dnia ta uczennica będzie znana jako Wiśniowa Łapa. Ostry Pazurze, wiele można się od ciebie nauczyć, zostaniesz więc jej mentorem.

—"Misja Ognistej Gwiazdy", strona 346

Ceremonia wojownika

Liściasta Gwiazda: Ja, Liściasta Gwiazda, przywódczyni Klanu Nieba, wzywam mych wojowniczych przodków, by spojrzeli na tych dwoje uczniów. Ciężko pracowali, by pojąć wasz szlachetny kodeks, a ja powierzam ich wam jako wojowników. Wiśniowa Łapo, Wróbla Łapo, czy przyrzekacie stać na straży kodeksu wojownika oraz bronić tego klanu i ochraniać go nawet za cenę życia?
Wiśniowa Łapa i Wróbla Łapa: Przyrzekam.
Liściasta Gwiazda: A zatem, na mocy Klanu Gwiazdy, nadaję wam imiona wojowników. Wiśniowa Łapo, od tej chwili będziesz znana jako Wiśniowy Ogon. Klan Gwiazdy ceni twoją odwagę i entuzjazm i wita cię jako pełnoprawną członkinię Klanu Nieba.
Wszyscy: Wiśniowy Ogon! Wróbla Skóra! Wiśniowy Ogon! Wróbla Skóra!

—"Misja Ognistej Gwiazdy", strony 521-522

Galeria

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. Wyjawione w "Przeznaczeniu Klanu Nieba", strona 122
  2. Wyjawione w "Po powodzi", strona 17
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w "Podróży Jastrzębiego Skrzydła", strona 277
  4. 4,0 4,1 Wyjawione w "Misji Ognistej Gwiazdy", strona 227
  7. Wyjawione w "Najciemniejszej nocy", strona 276
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 8,4 8,5 Wyjawione na oficjalnej stronie Wojowników
  9. Wyjawione w "Misji Ognistej Gwiazdy", strona 282
  12. Wyjawione w "Przeznaczeniu Klanu Nieba", spis Klanów