FANDOM

Warning
Wszyscy ją kochaliśmy. Była zbyt młoda, żeby umrzeć. Miała tyle do zaoferowania swojemu klanowi.

Pstrokaty Ogon wspomina śmierć Wierzbowej Skóry, Misja Ognistej Gwiazdy, strona 113

Wierzbowa Skóra (ang. Willowpelt) – dawniej wojowniczka, należąca do Klanu Pioruna. Po śmierci trafiła do Klanu Gwiazdy.

Wygląd

Wierzbowa Skóra to smukła kotka o bardzo bladej, srebrnoszarej sierści oraz niezwykłych, niebieskich oczach.

Historia

Wierzbka urodziła się w Klanie Pioruna, w drugim miocie Prędkiej Bryzy i Żmijowego Kła, wraz ze swoim rodzeństwem: Listkiem i Rudaskiem.Po ukończeniu wieku sześciu księżyców, rozpoczęła trening na przyszłą wojowniczkę, a jej mentorką została Makowy Świt. Ukończywszy szkolenie bardzo szybko przeniosła się do żłobka, gdzie wydała na świat swojego pierwszego kociaka, Szarą Pręgę. Wkrótce po jego odchowaniu, została partnerką Białej Burzy i urodziła mu trójkę kociąt: Szczawika, Deszczyka i Kopća. Zmarła podczas nieszczęśliwego incydentu, kiedy próbowała ocalić Okopconą Łapę przed borsukiem.

Fabuła

Super Edycje

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Wierzbka przychodzi na świat w Klanie Pioruna i razem z Listkiem i Rudaskiem, są kociętami z drugiego miotu Prędkiej Bryzy. Trójka rodzeństwa dość wcześnie zostaje mianowana uczniami. Koteczka widziana jest później ze swoim bratem, Rudą Łapą, jak obydwoje przygląda się Ostowemu Pazurowi, który demonstruje im bitewne ruchy. Na końcu książki okazuje się, że ukończyła swój trening i została mianowana wojowniczką.

Misja Ognistej Gwiazdy

Kociaki Wierzbowej Skóry zostają uczniami.

Wychodzi na patrol z Ognistą Gwiazdą, Jesionowym Futrem, Ciernistym Pazurem i Okopconą Łapą. Wojownicy wyczuwają borsuka i postanawiają iść za jego tropem. Dochodzą do Wężowych Skał, gdzie się postanawiają się rozdzielić. Jednak nieoczekiwanie borsuk pojawia się i jest przygotowany do ataku. Zamierza rzucić się na Okopconą Łapę i zabić młodego ucznia, jednak Wierzbowa Skóra w ostatniej chwili odpycha swojego syna i sama przyjmuje na siebie potężny cios ogromnych łap. Zwierzę łamie jej kark i kotka niemal natychmiast umiera. Patrol odgania borsuka po mimo szoku. Okopcona Łapa jest zdruzgotany śmiercią matki.

Kiedy przynoszą ciało kotki do obozu, Ognista Gwiazda honoruje jej śmierć, opowiadając swoim pobratymcom o dzielnym czynie kotki. Obłoczny ogon pluje obelgami w stronę borsuka.

Podczas czuwania starsi stwierdzają, że kotka była za młoda na śmierć i miała jeszcze dużo do zaoferowania klanowi. Szczawiowa Łapa, Deszczowa Łapa i Okopcona Łapa jeszcze przez kilka dni zostają w legowisku medyczki i są zwolnieni z treningu, ponieważ są zbyt młodzi, żeby szybko poradzić sobie ze śmiercią obojga rodziców.

Wojownicy

Ucieczka w dzicz

Jest częścią patrolu składającego się z Tygrysiego Pazura, Ciemnej Pręgi i Błękitnej Gwiazdy, którzy znajdują Ognistą Łapę karmiącego medyczkę Klanu Cienia, Żółtego Kła. Błękitna Gwiazda postanawia zabrać Żółty Kieł do obozu.

Ogień i lód

Wierzbowa Skóra wyraża pogardę dla Klanu Rzeki, kiedy słyszy że chcą przejąć terytorium Klanu Wiatru, twierdząc że oni mają zawsze tłuste ryby w rzece i nie potrzebują więcej zdobyczy.

Las tajemnic

Kotka zostaje wybrana na zgromadzenie i w nim uczestniczy. W momencie, w którym Nocna Gwiazda ujawnia klanom, że Klan Pioruna utrzymuje przy życiu Złamaną Gwiazdę, to podczas zamieszania jakie wtedy zapanowało Wierzbowa Skóra warczała na niektóre karmicielki Klanu Wiatru, jednak zaprzestała gdy Błękitna Gwiazda przypomniała o rozejmie, jaki powinien panować podczas zgromadzeń. Wkrótce potem rozwścieczone klany poprowadziły atak na Klan Pioruna w celu schwytania i zabicia Złamanej Gwiazdy, wtedy kotka wraz Piaskową Burzą i Szybkim Wiatrem broniła żłobka. Po wygranej walce kotka oznajmia, że wkrótce będzie musiała się przenieść do żłobka gdyż spodziewa się kociąt.

Cisza przed burzą

Widziana jest poza żłobkiem z Brązowym Pyskiem, wkrótce pyta się Ognistego Serca, jak czuje się z byciem nowym zastępcą przywódczyni. Po krótkiej rozmowie Ogniste Serce idzie do Piaskowej Burzy, która żartobliwie komentuje, że Obłoczna Łapa niedługo tak zgrubnie, że będzie przypominał Wierzbową Skórę, która miała wtedy nabrzmiały brzuch przez ciążę. Parę dni potem Rozżarzona Łapa informuje Ogniste Serce, że Wierzbowa Skóra rodzi, ale nie poszła z Żółtym Kłem pomagać gdyż obawiała się, że następny poród w jakim będzie uczestniczyć skończy się tak samo jak Srebrnego Strumienia. Wkrótce Piaskowa Burza mówi, że Wierzbowa Skóra urodziła dwie kotki i jednego kocura pomimo, że urodziła dwóch kocurów i jedną kotkę. Kiedy Jedno Oko mówi, że Wierzbowa Skóra zbyt obawia się o swoje kociaki by iść się napić (taki sam problem miała też Złoty Kwiat), Łaciata Skóra sugeruje, aby wojownicy poszli zamoczyć mech w wodzie i przynieśli go karmicielkom. Pomysł zostaje zrealizowany. Po śmierci Szybkiego Wiatru kotka uczestniczy w czuwaniu. Podczas pożaru szybko wyprowadza swoje kociaki z obozu.

Niebezpieczna ścieżka

Po raz pierwszy pojawia się w obozie z Brązowym Pyskiem i Złotym Kwiatem obserwując zabawę kociaków. Z powodu pożaru obóz był bardziej odsłonięty, przez co nad nim latał jastrząb, wtedy Wierzbowa Skóra z Złotym Kwiatem pospiesznie uciekały z kociakami do żłobka. Śnieżek, kociak Nakrapianego Ogona nie słyszy jak go wołają i zostaje porwany przez zwierze.

Czarna godzina

Wierzbowa Skóra jest zrozpaczona kiedy dowiaduje się, że Szczawik zjadła jagody śmierci, jednak Rozżarzona Skóra informuje karmicielkę, że udało jej się uratować kociaka za pomocą krwawnika, jednak teraz będzie musiała mieć oko na nią przez jakiś czas w swoim legowisku. Szczawik mówi Ognistemu Sercu i Rozżarzonej Skórze, że Ciemna Pręga dał jej jagody śmierci po tym, jak zobaczyła, że wojownik rozmawia z zastępcą Klanu Cienia, Czarną Stopą. Przez to wydarzenie Ciemna Pręga zostaje wygnany z Klanu, a Wierzbowa Skóra nic nie mówi, ale warczy na niego. Kiedy Klan Krwi daje klanom trzy dni na podjęcie decyzji, czy oddadzą las, Wierzbowa Skóra pozwoliła Piaskowej Burzy, aby nauczyła jej kociaków ruchów bitewnych. Walczy podczas bitwy i jest widziana jak zmaga się z szylkretowym kocurem. Jej partner, Biała Burza zostaje zabity przez Gnata, ale zostaje pomszczony przez uczniów Klanu Pioruna.

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Wierzbowa Skóra nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak jest wymieniona w spisie klanów.

Ciekawostki

  • Ma krew Klanu Nieba od jej siostry Nakrapianego Liścia.
  • W drzewie genealogicznym, na poprzedniej oficjalnej stronie "Wojowników", Wierzbowa Skóra zostaje przedstawiona jako siostra Nakrapianego Liścia i córka Pstrokatego Ogona. Ostatecznie informacje zawarte na stronie okazały się być nieprawdziwe i zostało potwierdzone, że matką obydwu kotek jest Prędka Bryza.

Galeria

Bazy postaci