Warning.png

Warning.png
Wojownicy nie atakują medyków. A nawet gdyby tak było, warto ryzykować. Ratowanie kotów jest powodem, dla którego stałam się medyczką, a teraz muszę to zrobić, aby uratować Omszoną Skórę.

—Wierzbowy Blask do Ćmiego Skrzydła o znalezieniu większej ilości mięty wodnej, "Rzeka ognia", strona 21

Wierzbowy Blask (ang. Willowshine) — dawna medyczka Klanu Rzeki, obecnie znajduję się na Bezgwiezdnej Ziemi.

Wygląd

Wierzbowy Blask jest małą[10], zgrabną, kotką o gładkim, grubym i miękkim jasnoszarym, pręgowanym futrze[11] oraz jasnozielonych oczach[12].

Historia

Wierzbka rodzi się jako córka Omszonej Skóry. Już, za kociaka pragnie zostać uczennicą medyczki. Jej marzenie się spełnia, bo zostaje uczennicą Ćmiego Skrzydła. Jest jednak jeden problem, mianowicie medyczka nie wierzy w Klan Gwiazdy.

Emoji AshfurThinking.png

Fabuła

Nowa przepowiednia

Świt

Liściasta Łapa prosi Wiewiórczą Łapę, aby upewniła się jak czują się kocięta Omszonej Skóry, po tym jak Klany były zmuszone przejść przez Drogę Grzmotu, podczas podróży do terytoriów nad jeziorem. Wierzbka buntowniczo ogłasza, że żaden potwór nie dałby rady ich złapać, jednak szybko zostaje uciszona przez swoją matkę.

Zmierzch

Wierzbka oferuje się pomóc Ćmiemu Skrzydłu i Liściastej Sadzawce w ratowaniu swoich chorych pobratymców. Okazuje się, że większa część kotów, należących do Klanu Rzeki wypiła trującą substancję, pozostawioną na ich terytorium przez Dwunożnych. Koteczka wykazuje ogromne zdolności medyczne. Ćmie Skrzydło zmusza Bukową Łapę do zjedzenia ziaren krwawnika, w tym czasie Wierzbka trzyma swoją małą łapkę na szyi ucznia i lekką ją uciska. Po wykonaniu zadania zostaje pochwalona przez medyczkę. Podekscytowana pyta się, czy właśnie tak wygląda praca medyka i dodaje, że jest to jedna z najlepszych uczuć, jakie kiedykolwiek doświadczyła, twierdząc, że nie wyobraża sobie robić w życiu cokolwiek innego.

Kiedy sytuacja zostaje opanowana, Liściasta Sadzawka każe Wierzbce wrócić do żłobka i opowiedzieć swojej matce, jak dobrze się dzisiaj spisała. Obiecuje również koteczce, że, kiedy Bukowa Łapa się obudzi, od razu dowie się, kto uratował mu życie. Ćmie Skrzydło wyznaje Liściastej Sadzawce, że Wierzbka już od dłuższego czasu stara się jej pomagać i jest pewna, że kiedy będzie mogła opuść żłobek, zostanie jej uczennicą.

Nowele

Sekret Ćmiego Skrzydła

Wierzbowa Łapa zostaje uczniem Ćmiego Skrzydła i choć jest przekonana, że ​​spełni szkolenie Wierzbowej Łapy jako medyczka, martwi się, że zawiedzie Wierzbową Łapę, nie będąc w stanie nauczyć jej o Klanie Gwiazdy. Wierzbowa Łapa odkrywa sekret Ćmiego Skrzydła, gdy Norniczy Ząb błaga Ćmie Skrzydło, aby porozmawiała z Klanem Gwiazdy za niego, ale ukrywa swoją mentora. Ćmie Skrzydło uczy Wierzbową Łapę, by stała się zręcznym medykiem i pokazuje, że to ich własne umiejętności uratowały Płatkowe Futro zamiast ingerencji Klanu Gwiazdy.

Omen Mglistej Gwiazdy

Wierzbowy Blask proponuje, że pójdzie z Mglistą Stopą na jej ceremonię przywódcy, ale Mglista Stopa nalega, aby zamiast tego poszła Ćmie Skrzydło. Kiedy Mglista Gwiazda odkrywa że Ćmie Skrzydło nie wierzy w Klan Gwiazdy, zdaje sobie sprawę, że Wierzbowy Blask wiedziała od początku. Pyta Wierzbowy Blask o jej szkolenie, ale Wierzbowy Blask broni swojej mentorki i tego, jak ją nauczyła Liściasta Sadzawka. Mglista Gwiazda zmusza Ćmie Skrzydło do przejścia na emeryturę i czyni Wierzbowy Blask jedynym medykiem klanu. Trzcinowy Wąs zostaje prawie zabity przez psa, a Wierzbowy Blask zostaje przytłoczona kontuzją. Po rozmowie z Kamiennym Futrem, Mglista Gwiazda pozwala Ćmiemu Skrzydłu pomóc Trzcinowemu Wąsowi i ponownie zostać medyczką Klanu Rzeki.

Ceremonie

Ceremonia ucznia medyka

Ćmie Skrzydło: Wierzbowa Łapo, czy chcesz poznać tajemnice Klanu Gwiazdy jako medyczka?
Wierzbowa Łapa: Tak.
Ćmie Skrzydło: Zatem podejdź tutaj. Wojownicy Klanu Gwiazdy, przedstawiam wam tę uczennicę. Wybrała drogę medyczki. Ześlijcie jej mądrość i wiedzę, żeby zrozumiała wasze znaki i leczyła swój klan zgodnie z waszą wolą. Pochyl się i napij wody z sadzawki.

—"Zachód słońca", strony 330-331

Ceremonia medyka

Ćmie Skrzydło: Ja, Ćmie Skrzydło, medyczka Klanu Rzeki, wzywam mych wojowniczych przodków, aby wyjrzeli na tę uczennicę. Ciężko pracowała, by poznać powinności medyka i z waszą pomocą będzie służyć swojemu klanowi przez wiele księżyców. Wierzbowa Łapo, czy obiecujesz przestrzegać powinności medyka, nie mieszać się w rywalizację między klanami i troszczyć się jednakowo o wszystkie koty, nawet za cenę życia?

Wierzbowa Łapa: Obiecuję.
Ćmie Skrzydło: Tak więc mocą Klanu Gwiazdy nadaję ci pełnoprawne imię medyczki. Wierzbowa Łapo, od tej chwili będziesz znana jako Wierzbowy Blask. Klan Gwiazdy docenia twoją lojalność i współczucie. Używaj ich, by służyć swemu klanowi przez niezliczone księżyce.
Wszyscy: Wierzbowy Blask! Wierzbowy Blask!

—"Zaćmienie", strony 184/185

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Wyjawione w "Bezgwiezdnej ziemi", strona 199 (angielskie wydanie)
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Bezgwiezdnej ziemi", strona 78 (angielskie wydanie)
  3. Wyjawione w "Zaćmieniu", strona 141 (angielskie wydanie)
  4. 4,0 4,1 4,2 Wyjawione w "Zachodzie słońca, spis klanów
  5. Wyjawione w "Długich cieniach", spis klanów
  6. 6,0 6,1 Wyjawione w "Zmierzchu", strona 213
  7. Wyjawione w "Zachodzie słońca", strona 252
  8. Wyjawione na Oficjalnym Drzewie Genaologicznym Wojoników
  9. 9,0 9,1 Wyjawione w "Ciszy przed burzą", strona 272 (angielskie wydanie)
  10. Wyjawione w "Wściekłej burzy", rozdział 20
  11. Wyjawione w "Widzeniu", strona 324
  12. Wyjawione w "Widzeniu", strona 166