Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki

Trójkąt ostrzegawczy.png
Uwaga! Ten artykuł wymaga dopracowania. Jeśli możesz, rozbuduj go lub sprawdź jego treść.
Wojownicy nie atakują medyków. A nawet gdyby tak było, warto ryzykować. Ratowanie kotów jest powodem, dla którego stałam się medyczką, a teraz muszę to zrobić, aby uratować Omszoną Skórę.

—Wierzbowy Blask do Ćmiego Skrzydła o znalezieniu większej ilości mięty wodnej, "Rzeka ognia", strona 21 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Wierzbowy Blask (ang. Willowshine) — dawna medyczka Klanu Rzeki, po śmierci była uwięziona na Bezgwiezdnej Ziemi, ale po obaleniu oszusta jej dusza uwolniła się. Obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy.

Opis

Wierzbowy Blask to mała[14], zgrabna[15], ciemnoszara[6] pręgowana kotka o gładkim, grubym i miękkim futrze[16] oraz jasnozielonych oczach[17].

Historia

Wierzbowy Blask była medyczką Klanu Rzeki, która służyła pod przywództwem Lamparciej Gwiazdy i Mglistej Gwiazdy na terytoriach nad jeziorem. Urodziła się Omszonej Skórze jako Wierzbka i niemal natychmiast odkryła swoją pasję do nauki i używania ziół. Pomogła Ćmiemu Skrzydłu w czasie, gdy kilka kotów Klanu Rzeki zachorowało po wypiciu skażonej wody. Została uczennicą medyczki jako Wierzbowa Łapa, a jej mentorką była Ćmie Skrzydło. Liściasta Sadzawka była również mentorką kotki, uczącą ją o wojowniczych przodkach, ponieważ Ćmie Skrzydło nie wierzyła w Klan Gwiazdy. Kiedy Ostrokrzewiasta Łapa została uczennicą medyczki, Wierzbowa Łapa szybko się z nią zaprzyjaźniła. Kotka w końcu zdobyła imię pełnoprawnej medyczki, Wierzbowy Blask.

Kiedy Mglista Gwiazda ogłosiła, że Klan Rzeki nie będzie wchodził w interakcje z żadnymi innymi klanami przez jakiś czas po straszliwym panowaniu Ciemnego Ogona, Wierzbowy Blask i Ćmie Skrzydło nie mogły udać się do Księżycowej Sadzawki ani porozmawiać z innymi medykami. Jednak kotka miała wizję o sześciopalczastym kocie i poszła do Olchowego Serca, aby pomóc mu w odczytaniu jego wizji. Ostatecznie stała się jedyną medyczką Klanu Rzeki po tym, jak Mglista Gwiazda wygnała Ćmie Skrzydło za to, że łamała kodeks. Podczas próby uratowania Wiewiórczego Lotu z Mrocznej Puszczy, Wierzbowy Blask zgłosiła się na ochotnika, ale została porwana i zabita przez Jesionowe Futro, który wciągnął ją do Mrocznej Puszczy, a następnie przejął kontrolę nad częścią duchów. Wierzbowy Blask została zmuszona do walki z Jesionowym Futrem, ale udało jej się uwolnić. Walczyła z mrocznym wojownikiem w ostatecznej bitwie, a następnie dołączyła do Klanu Gwiazdy.

Fabuła

Nowa przepowiednia

Świt

Liściasta Łapa prosi Wiewiórczą Łapę, aby upewniła się jak czują się kocięta Zarannego Kwiatu, po tym jak klany były zmuszone przejść przez Drogę Grzmotu, podczas podróży do terytoriów nad jeziorem. Wierzbka buntowniczo ogłasza, że żaden potwór nie dałby rady ich złapać, jednak szybko zostaje uciszona przez swoją matkę.

Zmierzch

Wierzbka oferuje się pomóc Ćmiemu Skrzydłu i Liściastej Sadzawce w ratowaniu swoich chorych pobratymców. Okazuje się, że większa część kotów, należących do Klanu Rzeki wypiła trującą substancję, pozostawioną na ich terytorium przez Dwunożnych. Koteczka wykazuje ogromne zdolności medyczne. Ćmie Skrzydło zmusza Bukową Łapę do zjedzenia ziaren krwawnika, w tym czasie Wierzbka trzyma swoją małą łapkę na szyi ucznia i lekką ją uciska. Po wykonaniu zadania zostaje pochwalona przez medyczkę. Podekscytowana pyta się, czy właśnie tak wygląda praca medyka i dodaje, że jest to jedna z najlepszych uczuć, jakie kiedykolwiek doświadczyła, twierdząc, że nie wyobraża sobie robić w życiu cokolwiek innego.

Kiedy sytuacja zostaje opanowana, Liściasta Sadzawka każe Wierzbce wrócić do żłobka i opowiedzieć swojej matce, jak dobrze się dzisiaj spisała. Obiecuje również koteczce, że, kiedy Bukowa Łapa się obudzi, od razu dowie się, kto uratował mu życie. Ćmie Skrzydło wyznaje Liściastej Sadzawce, że Wierzbka już od dłuższego czasu stara się jej pomagać i jest pewna, że kiedy będzie mogła opuść żłobek, zostanie jej uczennicą.

Potęga Trójki

Widzenie

Wierzbowa Łapa oraz Ćmie Skrzydło odwiedzają Klan Pioruna, by Liściasta Sadzawka zinterpretowała sen tej pierwszej. Wierzbowa Łapa zaprzyjaźnia się z Ostrokrzewinką, która pyta ją jak została uczennicą medyka, na co odpowiada, że pomagała Ćmiemu Skrzydłu i Liściastej Sadzawce podczas epidemii w Klanie Rzeki spowodowaną przez truciznę dwunożnych. Ostrokrzewinka wyjaśnia, że chciałaby zostać uczennicą Liściastej Sadzawki. Jednak, gdy mają spotkać się przy Księżycowej Sadzawce jak co połowę księżyca, okazuje się, że to Sójcza Łapa jest uczniem Liściastej Sadzawki, a nie Ostrokrzwiasta Łapa. Wierzbowa Łapa próbuje pomóc kocurowi dojść do świętego miejsca, jednak ten denerwuje się na nią. Muliste Futro, dawny medyk Klanu Rzeki ostrzega Wierzbową Łapę przed zagrożeniem ze strony młodych Dwunożnych, przez co Klan Rzeki musi zmienić miejsce na Obóz. Ostrokrzewiasta Łapa zakrada się na terytorium Klanu Rzeki, by porozmawiać z Wierzbową Łapą. Wierzbowa Łapa otrzymuje pełne imię medyka, Wierzbowy Blask.

Mroczna rzeka

Emoji AshfurThinking.png

Wyrzutek

W połowie księżyca spotyka się z innymi medykami przy Księżycowej Sadzawce, ale przychodzi sama; bez Ćmiego Skrzydła. Kiedy Liściasta Sadzawka pyta ją gdzie jest druga medyczka, Wierzbowy Blask odpowiada, że Bukowe Futro ma zakażone użądlenie pszczoły, więc Ćmie Skrzydło pozostała, aby go leczyć. W swoich myślach Sójcza Łapa komentuje ze złością, że Ćmie Skrzydło musiała zostać w domu z powodu jej niewiary w Klan Gwiazdy; dlatego nie ma potrzeby przechodzenia całej drogi do Księżycowej Sadzawki. Wita Sójczą Łapę chłodno, a zirytowany kocur cicho myśli o tym, że nie jest do niej tak bardzo przywiązany.

Zaćmienie

Mówi się, że Mała Chmura, Ćmie Skrzydło i Wierzbowa Łapa są nieświadomi napięcia między medykami Klanu Wiatru i Klanu Pioruna. Gdy medycy podróżują do Księżycowej Sadzawki, rozmawiają o tym, jak następnym razem będzie chłodniej, kiedy przyjdą, a kotka mówi, że będzie tęsknić za ciepłą pogodą. Kiedy Ćmie Skrzydło pyta, czy Mała Chmura wybrał ucznia, Wierzbowa Łapa wydaje się chętna do większego towarzystwa. Zanim medycy dzielą się językami z Klanem Gwiazdy, Ćmie Skrzydło nadaje swojej uczennicy imię pełnoprawnego medyka, Wierzbowy Blask. Wszyscy jej gratulują, a potem każdy odchodzi w swój sen. Sójcza Łapa zostaje ostrzeżony, aby trzymał się z dala od snów młodej medyczki.

Długie cienie

Emoji AshfurThinking.png

Wschód słońca

Emoji AshfurThinking.png

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Emoji AshfurThinking.png

Przemijające echa

Emoji AshfurThinking.png

Szepty nocy

Emoji AshfurThinking.png

Znak księżyca

Emoji AshfurThinking.png

Zapomniana wojowniczka

Jest widziana, gdy Świtająca Skóra oskarża Sójcze Pióro o zabicie Płonącego Ogona i zgadza się z dwoma przywódcami, Mglistą Gwiazdą i Pojedynczą Gwiazdą oraz innymi medykami, którzy mówią, że Sójcze Pióro powinien zostać zawieszony w byciu medykiem, dopóki kocur nie udowodni, że nie zabił Płonącego Ogona.

Ostatnia nadzieja

Emoji AshfurThinking.png

Złamany kodeks

Zaginione gwiazdy

Emoji AshfurThinking.png

Cicha odwilż

Wierzbowy Blask uczestniczy w ceremoni medyka Cienistej Łapy i gratuluje mu. Kiedy Klan Gwiazdy nadal nie rozmawia z medykami, nawet po rozmrożeniu Księżycowej Sadzawki, jest bardzo zrozpaczona. Na następnym półksiężycowym spotkaniu, Cienisty Wzrok dzieli się swoją wizją, a Wierzbowy Blask zastanawia się, czy powinni podzielić się nią z przywódcami klanów. Kotka uczęszcza na zgromadzenie i siada obok innych medyków.

Skryte cienie

Emoji AshfurThinking.png

Superedycje

Nadzieja Wiewiórczego Lotu

Na zgromadzeniu, Wierzbowy Blask woła imię Liściastej Sadzawki i zgadza się, że poprowadzi ich Klan Gwiazdy.

Nowele

Sekret Ćmiego Skrzydła

Wierzbowa Łapa zostaje uczniem Ćmiego Skrzydła i choć jest przekonana, że ​​spełni szkolenie Wierzbowej Łapy jako medyczka, martwi się, że zawiedzie Wierzbową Łapę, nie będąc w stanie nauczyć jej o Klanie Gwiazdy. Wierzbowa Łapa odkrywa sekret Ćmiego Skrzydła, gdy Norniczy Ząb błaga Ćmie Skrzydło, aby porozmawiała z Klanem Gwiazdy za niego, ale ukrywa swoją mentora. Ćmie Skrzydło uczy Wierzbową Łapę, by stała się zręcznym medykiem i pokazuje, że to ich własne umiejętności uratowały Płatkowe Futro zamiast ingerencji Klanu Gwiazdy.

Omen Mglistej Gwiazdy

Wierzbowy Blask proponuje, że pójdzie z Mglistą Stopą na jej ceremonię przywódcy, ale Mglista Stopa nalega, aby zamiast tego poszła Ćmie Skrzydło. Kiedy Mglista Gwiazda odkrywa, że Ćmie Skrzydło nie wierzy w Klan Gwiazdy, zdaje sobie sprawę, że Wierzbowy Blask wiedziała od początku. Pyta Wierzbowy Blask o jej szkolenie, ale Wierzbowy Blask broni swojej mentorki i tego, jak ją nauczyła Liściasta Sadzawka. Mglista Gwiazda zmusza Ćmie Skrzydło do przejścia na emeryturę i czyni Wierzbowy Blask jedynym medykiem klanu. Trzcinowy Wąs zostaje prawie zabity przez psa, a Wierzbowy Blask zostaje przytłoczona kontuzją. Po rozmowie ze Kamiennym Futrem Mglista Gwiazda pozwala Ćmiemu Skrzydłu pomóc Trzcinowemu Wąsowi i ponownie zostać medyczką Klanu Rzeki.

Cytaty

Gdyby Klan Gwiazdy kazał jej wskoczyć do jeziora, zrobiłaby to!

—Ćmie Skrzydło do Sójczego Pióra o Wierzbowym Blasku, "Ostatnia nadzieja", strona 75 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Kiedy Liściasta Sadzawka dowiedziała się, że Ćmie Skrzydło nie wierzy w Klan Gwiazdy, rozpaczała nad tym, jak Klan Rzeki poradzi sobie bez nikogo, kto przekaże im mądrość Klanu Gwiazdy. Idealne rozwiązanie wydawało się pojawić w postaci Wierzbowej Łapy, ciekawskiej i chętnej młodej kotki z talentem do leczenia i silnym związkiem z przodkami. Ale czy Wierzbowa Łapa naprawdę będzie w stanie poradzić sobie z ciężarem porozumiewania się z Klanem Gwiazdy bez mentora, który by ją poprowadził?

—Opis z oficjalnej strony, tłumaczenie nieoficjalne

Ceremonie

Ceremonia ucznia medyka

Ćmie Skrzydło: Wierzbowa Łapo, czy chcesz poznać tajemnice Klanu Gwiazdy jako medyczka?
Wierzbowa Łapa: Tak.
Ćmie Skrzydło: Zatem podejdź tutaj. Wojownicy Klanu Gwiazdy, przedstawiam wam tę uczennicę. Wybrała drogę medyczki. Ześlijcie jej mądrość i wiedzę, żeby zrozumiała wasze znaki i leczyła swój klan zgodnie z waszą wolą. Pochyl się i napij wody z sadzawki.

—"Zachód słońca", strony 330-331

Ceremonia medyka

Ćmie Skrzydło: Ja, Ćmie Skrzydło, medyczka Klanu Rzeki, wzywam mych wojowniczych przodków, aby wyjrzeli na tę uczennicę. Ciężko pracowała, by poznać powinności medyka i z waszą pomocą będzie służyć swojemu klanowi przez wiele księżyców. Wierzbowa Łapo, czy obiecujesz przestrzegać powinności medyka, nie mieszać się w rywalizację między klanami i troszczyć się jednakowo o wszystkie koty, nawet za cenę życia?
Wierzbowa Łapa: Obiecuję.
Ćmie Skrzydło: Tak więc mocą Klanu Gwiazdy nadaję ci pełnoprawne imię medyczki. Wierzbowa Łapo, od tej chwili będziesz znana jako Wierzbowy Blask. Klan Gwiazdy docenia twoją lojalność i współczucie. Używaj ich, by służyć swemu klanowi przez niezliczone księżyce.

Wszyscy: Wierzbowy Blask! Wierzbowy Blask!

—"Zaćmienie", strony 184-185

Zobacz także

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Wyjawione w "Bezgwiezdnej ziemi", strona 199 (angielskie wydanie)
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Bezgwiezdnej ziemi", strona 78 (angielskie wydanie)
  3. Wyjawione w "Zaćmieniu", strona 141 (angielskie wydanie)
  4. 4,0 4,1 Wyjawione w "Zachodzie słońca, spis klanów
  5. Wyjawione w "Długich cieniach", spis klanów
  6. 6,0 6,1 6,2 Wyjawione w "Świcie", strona 302
  7. Wyjawione w "Światłu we mgle"‚ strona 291
  8. Wyjawione w "Zmierzch"‚ strona 213
  9. Wyjawione na oficjalnej stronie Wojowników
  10. 10,0 10,1 10,2 Wyjawione w "Honorze Lamparciej Gwiazdy", strona 320 (angielskie wydanie)
  11. 11,0 11,1 Wyjawione w "Ciszy przed burzą", strona 272 (angielskie wydanie)
  12. Wyjawione w "Zachodzie słońca", strona 252
  14. Wyjawione w "Wściekłej burzy", rozdział 20
  15. [potrzebny przypis
  16. Wyjawione w "Widzeniu", strona 324
  17. Wyjawione w "Widzeniu", strona 166

Advertisement