FANDOM

Wojownicy nie atakują medyków. A nawet gdyby tak było, warto ryzykować. Ratowanie kotów jest powodem, dla którego stałam się medyczką, a teraz muszę to zrobić, aby uratować Omszoną Skórę.

—Wierzbowy Połysk do Ćmiego Skrzydła o znalezieniu większej ilości mięty wodnej, "Rzeka ognia", strona 21

Wierzbowy Połysk (ang. Willowshine) — obecna medyczka, należąca do Klanu Rzeki.

Wygląd

Wierzbowy Połysk jest małą, zgrabną, kotką o gładkim, grubym i miękkim jasnoszarym, pręgowanym futrze oraz jasnozielonych oczach.

Fabuła

Nowa Przepowiednia

Świt

Liściasta Łapa prosi Wiewiórczą Łapę, aby upewniła się jak czują się kocięta Omszonej Skóry, po tym jak Klany były zmuszone przejść przez Drogę Grzmotu, podczas podróży do terytoriów nad jeziorem. Wierzbka buntowniczo ogłasza, że żaden potwór nie dałby rady ich złapać, jednak szybko zostaje uciszona przez swoją matkę.

Zmierzch

Wierzbka oferuję się pomóc Ćmiemu Skrzydłu i Liściastej Sadzawce w ratowaniu swoich chorych pobratymców. Okazuje się, że większa część kotów, należących do Klanu Rzeki wypiła trującą substancję, pozostawioną na ich terytorium przez dwunożnych. Koteczka wykazuje ogromne zdolności medyczne. Ćmie Skrzydło zmusza Bukową Łapę do zjedzenia ziaren krwawnika, w tym czasie Wierzbka trzyma swoją małą łapkę na szyi ucznia i lekką ją uciska. Po wykonaniu zadania zostaję pochwalona przez medyczkę. Podekscytowana pyta się, czy czy właśnie tak wygląda praca medyka i dodaję, że jest to jedna z najlepszych uczuć, jakie kiedykolwiek doświadczyła, twierdząc, że nie wyobraża sobie robić w życiu cokolwiek innego.

Kiedy sytuacja zostaje opanowana, Liściasta Sadzawka każę Wierzbce wrócić do żłobka i opowiedzieć swojej matce, jak dobrze się dzisiaj spisała. Obiecuję również koteczce, że, kiedy Bukowa Łapa się obudzi, od razu dowie się, kto uratował mu życie. Ćmie Skrzydło wyznaję Liściastej Sadzawce, że Wierzbka już od dłuższego czasu stara się jej pomagać i jest pewna, że kiedy będzie mogła opuść żłobek, zostanie jej uczennicą.

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. Wyjawione w "Zmierzchu", strona 213

Koty Klanu Rzeki
Przywódczyni Mglista Gwiazda
Zastępca Trzcinowy Wąs
Medyczki Ćmie SkrzydłoWierzbowy Połysk
Wojownicy Zmierzchowe FutroPłoci OgonLodowe SkrzydłoMalwowy NosCieknąca ChmuraStrąkowe ŚwiatłoMigocząca SkóraJaszczurzy OgonJeziorne SerceCiężka SkóraOrlicowa SkóraSójczy PazurSowi NosMiękka SkóraZajęcze ŚwiatłoPstrokata KitaJanowcowy PazurNocne NieboBryzowe Serce
Uczniowie Zamglona ŁapaPluskająca Łapa
Karmicielki Kręcone Pióro
Kociaki SzronikMgiełkaSzary
Starszyzna Omszona Skóra