Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Klan Pioruna ma szczęście, że jest jego uczennicą! Nie wiem, czy jakiś inny uczeń złapał cokolwiek podczas swojej pierwszej próby.

—Wietrzny Lot o Błękitnej Łapie w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 99

Wietrzny Lot (ang. Windflight) – dawniej starszy, należący do Klanu Pioruna. Obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Wietrzny Lot to mocno zbudowany[8], długonogi[9] szary pręgowany kocur o jasnozielonych oczach[2], szerokich barkach i długiej sierści[8].

Historia

Wietrzny Lot był wojownikiem Klanu Pioruna pod rządami Dębowej Gwiazdy, Łaniej Gwiazdy, Sosnowej Gwiazdy i Słonecznej Gwiazdy na leśnych terytoriach.

Był jedynym kocięciem Wiewiórczego Wąsa i Orlej Burzy, wojownika Klanu Wiatru, który przeniósł się do Klanu Pioruna zaraz po jego narodzinach. Kiedy dorósł i stał się wojownikiem, Wietrzny Lot wraz ze swoją pierwszą partnerką, Deszczowym Futrem, doczekał się trzech kociaków, Droździka, Buraska i Pstrokatki. Później, został ojcem Słodyczki, Różyczki i Osetka, kociąt Makowego Świtu. Po wyszkoleniu Prędkiej Bryzy, Księżycowego Kwiatu i jednej ze swoich córek, Pstrokatego Ogona, Wietrzny Lot przeniósł się do legowiska starszyzny. Kocur zmarł z nieznanych nam przyczyn i dołączył do Klanu Gwiazdy.

Fabuła

Superedycje

Odwet Wysokiej Gwiazdy

Wysoka Łapa, uczeń Klanu Wiatru, zauważa patrol Klanu Pioruna, przekraczający wrzosowisko, chcąc dotrzeć do Księżycowego Kamienia. Jednym z kotów, uczestniczących w patrolu jest Wietrzny Lot. Młody uczeń mylnie zakłada, że koty Klanu Pioruna są intruzami i atakuje szarego wojownika. Jednak Świtająca Pręga, jego mentorka, powstrzymuje Wysoką Łapę. Wietrzny Lot strzyga uszami i komentuje, że przez moment myślał, iż zostaną rozszarpani na sztuki. Kotka przeprasza za zachowanie ucznia. Wietrzny Lot mówi Świtającej Prędze, że jej uczeń jest szybki, a ta zgadza się z nim.

Tajemnica Żółtego Kła

Nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie klanów.

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Na zgromadzeniu, gdy Krzywa Szczęka pyta się go, czy jego syn, Ostowa Łapa oraz jego córki, Różana Łapa i Słodka Łapa, przyszli z nimi, Wietrzny Lot siedzi wraz z partnerką, Makowym Świtem. Szary kocur tłumaczy, że Ostowa Łapa znowu wpadł w tarapaty, a jego siostry zostały z nim w obozie, by go pocieszyć.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Wietrzny Lot jest wojownikiem Klanu Pioruna. Jego uczennicą jest Pstrokata Łapa.

Kiedy Sosnowa Gwiazda zwołuje zebranie klanu, by przeprowadzić ceremonię ucznia Łatka i Lampartki, Wietrzny Lot rozmawia z Burzowym Ogonem w obozie. Błękitka stara się przyciągnąć uwagę ojca, jednak ten jest zbyt głęboko pogrążony w rozmowie z pręgowanym kocurem.

Uczennica Wietrznego Lotu, Pstrokata Łapa, zostaje wojowniczką, choć jej ceremonia nie jest ukazana. Niedługo później Makowy Świt wydaje na świat jego kocięta, Osetka, Rożyczkę i Słodyczkę. Kiedy Błękitka, nie mogąc z powrotem zasnąć, opuszcza żłobek, wyczuwa zapach Wietrznego Lotu, Wróblej Skóry i Żmijowego Kła, wracających z porannego patrolu, by ogłosić, że Klan Wiatru kradnie z ich terytorium zwierzynę. Podczas zebrania klanu, na którym omawiano kwestię kradzieży zwierzyny, Wietrzny Lot sugeruje, że wiatr mógł przywiać zapach kotów Klanu Wiatru z wrzosowisk, jako że na krzakach go nie było czuć. Wróbla Skóra drwi z kocura.

Kiedy Błękitna Łapa łapie wiewiórkę na jej pierwszym patrolu łowieckim i przynosi ją do obozu, oczy Wietrznego Lotu zaokrąglają się z niedowierzania. Mówi młodej uczennicy, że Klan Pioruna ma szczęście, że jest jego uczennicą i nie przypomina sobie, aby jakikolwiek uczeń złapał coś podczas pierwszej próby polowania. Przed zgromadzeniem Ostetek narzeka, że jest prawie tak samo duży jak Błękitna Łapa i powinien tak jak ona na nie pójść. Wietrzny Lot zagania swojego kociaka z powrotem do żłobka, zapewniając, że jego kolej niedługo nadejdzie. Przypomina mu, że nie jest uczniem. Kiedy Żmijowy Kieł pyta się Sosnowej Gwiazdy, czy zapyta Klan Wiatru o kradzież zwierzyny, przywódca odpowiada, że wspomni o krwi i ostrzeże inne klany, że zwierzyna w obrębie ich granic należy do Klanu Pioruna. Wietrzny Lot i Prędka Bryza, partnerka Żmijowego Kła, kiwają głowami na znak aprobaty.

Podczas przygotowań Klanu Pioruna do ataku na Klan Wiatru, Wietrzny Lot zostaje wybrany przez przywódcę, by został w obozie i go ochraniał. Gdy jego pobratymcy odchodzą, Wietrzny Lot wspina się na Wysoki Głaz wraz z Brunatną Cętką, jego uszy są postawione, a futro zmierzwione. Po porażce Klanu Pioruna, Wietrzny Lot i Kędzierzawa Skóra krążą wokół swoich pobratymców ze zjeżonymi futrami.

Na zgromadzeniu, Wietrzny Lot warczy, że Klanowi Wiatru pewnie również znudziło się rozmawianie o bitwie. Kiedy przywódcy decydują zacząć zgromadzenie bez Klanu Rzeki, Wietrzny Lot woła, że nie mogą zacząć bez niego, przepychając się na przód kotów Klanu Pioruna.

Organizując patrole, Słoneczny Zmierzch przydziela Śnieżne Futro do patrolu przy granicy z Klanem Rzeki wraz z Drozdową Skórą, Brunatną Cętką, Wróblą Skórą i Wietrznym Lotem. Kiedy syn pręgowanego kocura, Ostowa Łapa, pokonuje luźno biegającego psa i otrzymuje imię wojownika, Ostowy Pazur, Wietrzny Lot jest wyraźnie z niego dumny. Niestety celebracja nie trwa długo, gdyż Słodka Łapa umiera przez zjedzenie zepsutej myszy. Druga córka Wietrznego Lotu, Różana Łapa, na szczęście przeżywa, jednak zmaga się z silnymi bólami brzucha.

Emoji AshfurThinking.png

Nowele

Wybór Sosnowej Gwiazdy

Patrol Wietrznego Lotu wpada na trop pieszczoszków Dwunożnych i pędzi do obozu. Wietrzny Lot zgłasza, że wychwycił zapach pieszczoszków Dwunożnych pod sosnami. Zauważa, że jest on znacznie głębiej niż poprzednio.

Klątwa Gęsiego Pióra

Obłoczna Jagoda pyta się Wietrznego Lotu, jak było na patrolu granicznym, na co kocur odpowiada, że w siedlisku Dwunożnych było cicho, a koty, które przegnał dwa wschody słońca temu, nie odważyły się wrócić. Rozglądając się po polanie, Wietrzny Lot pyta się kotki, gdzie jest Prędka Łapa, gdyż chce ją zabrać na szkolenie bojowe wraz z Żmijową Łapą i Zajęczym Susem. Obłoczna Jagoda mówi, że założyła, iż Prędka Łapa dołączyła do jego patrolu, ponieważ nie widziała jej odkąd odeszła. Wietrzny Lot odpowiada, że nie, gdyż kotka miała przynieść liście żywokostu medyczce i natychmiast wrócić.

Błyszczący Nos podchodzi, pytając, czy coś jest nie tak. Wietrzny Lot stara się ją uspokoić, tłumacząc, że zbieranie ziół Prędkiej Łapie zajmuje nieco więcej czasu niż zwykle. Zmartwiona Błyszczący Nos zaczyna chodzić w kółko, a Wietrzny Lot dotyka ogonem kotkę, mówiąc, że uczennicy nic nie będzie, gdyż jest już prawie wojowniczką. Gawroni Ogon mówi Błyszczącemu Nosowi, że poszuka jej córki wraz z Wietrznym Lotem.

Powraca inny patrol, a Błyszczący Nos woła koty uczestniczące w nim, pytając, czy widzieli jej córkę. Stokrotkowy Palec mówi, że nie widziała jej. Wietrzny Lot stara się przekonać Błyszczący Nos, że z Prędką Łapą jest wszystko w porządku, jednak kotka przerywa mu.

Po ceremonii ucznia medyka Gęsiej Łapy, Wietrzny Lot i Wiewiórczy Wąs słuchają Burzowego Ogona, chwalącego się wielkością gołębia, którego złapał podczas oceny.

Wietrzny Lot jest jednym z wojowników, walczących z borsukiem, który zaatakował Gęsie Pióro i Księżycową Łapę. Kocur szarpie za gruby ogon zwierzęcia, podczas gdy Stokrotkowy Palec orze jego uszy.

Serce Nakrapianego Liścia

Dług Rudego Ogona

Cytaty

Wietrzny Lot: Ale szybki jest ten twój uczeń.
Świtająca Pręga: To prawda. Gdy nabierze rozsądku, będzie z niego wyśmienity wojownik.

—Wietrzny Lot o Wysokiej Łapie w "Odwecie Wysokiej Gwiazdy", strona 195

Na krzakach nie było zapachu. Może przywiało go tylko z wrzosowisk.

—Wietrzny Lot o możliwej kradzieży zwierzyny przez Klan Wiatru w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 69

Wietrzny Lot: Twoja kolej niedługo nadejdzie.
Osetek: Ale jestem już prawie tak duży jak Błękitna Łapa, a ona idzie!
Wietrzny Lot: Nie jesteś uczniem.

—Wietrzny Lot, nie pozwalając Osetkowi pójść na zgromadzenie w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 100

Wietrzny Lot z dumą patrzył na swoją córkę, choć Błękitne Futro dostrzegała smutek wciąż płonący w jego oczach. Słodka Łapa również powinna dziś zostać wojowniczką.

—Narrator o Wietrznym Locie, podczas ceremonii wojownika Różanej Łapy w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 341

Ciekawostki

Zobacz także

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione na oficjalnej stronie Wojowników.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", spis klanów
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 Wyjawione przez Vicky na jej Facebooku.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 341
  5. Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 435
  6. Wyjawione w "Klątwie Gęsiego Pióra", spis klanów
  7. Wyjawione w "Klątwie Gęsiego Pióra", rozdział 7
  8. 8,0 8,1 Wyjawione w "Odwecie Wysokiej Gwiazdy", strona 150
  11. Wyjawione na oficjalnej stronie Wojowników
Advertisement