FANDOM

Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Bycie matką nie polega na mówieniu właściwych rzeczy, czy robieniu właściwych rzeczy przez cały czas. Żaden kot tego nie robi. Żaden kot nie może. Nie, bycie matką polega na chronieniu kotów, którymi się opiekujesz.

—Myśli Wiewiórczego Lotu o byciu matką, "Misja ucznia", Scena Bonusa, strona 21

Wiewiórczy Lot (ang. Squirrelflight) – zastępczyni Klanu Pioruna. Córka Ognistej Gwiazdy oraz Piaskowej Burzy, siostra dawnej medyczki, Liściastej Sadzawki.

Partnerka Jeżynowej Gwiazdy. Matka Olchowego Serca, Mleczyka, Roziskrzonej Skóry i Jałowca oraz przybrana matka Sójczego Pióra, Lwiego Płomienia i Ostrokrzewowego Liścia. Niegdyś uczennica Zakurzonej Skóry.

Wygląd

Wiewiórczy Lot to ciemnoruda, długowłosa kotka[7] o zielonych oczach[7] niczym las[6]. Jedna z jej przednich łap ma białą "skarpetkę"[7]. Charakterystyczne u niej są krótkie nogi[6], błyszczące futro[13], rozdarte ucho[14] oraz długi[5], puszysty ogon przypominający ogon wiewiórki[8].

Charakter

Historia

Fabuła

Super Edycje

Misja Ognistej Gwiazdy

Ognista Gwiazda idzie odwiedzić swoje nowe kocięta narodzone kilka dni temu. Przywódca nie może uwierzyć, w jaki sposób one są piękne. Razem z Piaskową Burzą nadaje im imiona.

Próba Wroniego Pióra

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Wiewiórczy Lot jest zajęta organizowaniem patroli wraz z Szarą Pręgą. Kotka po posłaniu jednego, postanawia posłać następny wraz z Jasnym Sercem na czele. Kiedy zauważa Bursztynową Łapę niosącą duży kawałek mokrego mchu do legowiska starszyzny, Wiewiórczy Lot mówi jej, żeby tego tam nie zanosiła. Widziana jest potem, kiedy patrol Jasnego Serca powraca i mówi o zapachu kotów Klanu Cienia na ich terytorium. Wraz z Rozżarzonym Sercem i Paprociowym Futrem została wybrana przez nowego przywódcę Klanu Pioruna jako koty towarzyszące mu podczas wizyty. Podczas podróży sugeruje mu, żeby podwoić normalne oraz łowieckie patrole w pobliżu granic, na co Jeżynowa Gwiazda się zgadza.

Nowa Przepowiednia

Północ

Gdy Jeżynowy Pazur idzie obejrzeć kociaki Paprotkowej Chmury, Zakurzona Skóra prosi go aby miał oko na jego uczennicę, Wiewiórczą Łapę. Przez Jeżynowego Pazura jest wówczas określona jako "największe utrapienie dla całego Klanu." Gdy planuje zabrać ją na polowanie do Słonecznych Skał, kotka twierdzi, że to zły pomysł z powodu panującego gorąca i proponuje pójście do Czterech Drzew. Przerywa im Piaskowa Burza, mówiąc, że za bardzo się kłócą aby razem iść na jeden patrol i rozdziela ich do dwóch innych. Ruda uczennica niechętnie wypełnia polecenie matki i podąża za nią.

Parę dni później Jeżynowy Pazur jest na patrolu i zaczyna słyszeć za sobą szelest trawy i gałęzi, jakby ktoś za nim podążał. Wojownik wciąga powietrze i rozpoznaje zapach Wiewiórczej Łapy po czym każe jej wyjść. Uczennica się pokazuje, ku zdziwieniu reszty patrolu. Od razu wdaje się ona w sprzeczkę z Jeżynowym Pazurem, tym razem kończy ją Ciernisty Pazur. Po krótkich naleganiach Wiewiórczej Łapy pozwala jej on kontynuować patrol wraz z nimi. Spotykają borsuka, Jeżynowy Pazur ratuje kotkę, która chce przyjrzeć się zwierzęciu i nie rusza się z miejsca. Razem chronią się na drzewie. Gdy zagrożenie mija, Wiewiórcza Łapa proponuje atak ale szybko jej koncepcja zostaje odrzucona. Nadąsana wraca do obozu z resztą patrolu. Od razu gdy wchodzi do środka, zauważa ją Zakurzona Skóra. Kocur głosi jej tyradę za samotne wyjście z obozu i każe jej się zająć starszyzną, dodaje też, że Ognista Gwiazda wysłał po nią patrol poszukiwawczy. Niechętnie, Wiewiórcza Łapa wlecze się do legowiska starszych. Jeżynowy Pazur dogania ją i oferuje jej pomoc, którą przyjmuje po dłuższym zastanowieniu. Uczennica idzie do Rozżarzonej Skóry po mysią żółć. Wchodzi do legowiska starszyzny i zaczyna zajmować się kleszczami Oszronionego Futra. W międzyczasie wysłuchuje ona opowieści Nakrapianego Ogona, natomiast Jeżynowy Pazur zostawia ją sam na sam z resztą starszych.

Liściasta Łapa zauważa, że jej siostra jest w złym humorze. Ujawniona zostaje specjalna więź łącząca obie kotki, powodująca, że czasem jedna z nich czuje to, co druga. Rozżarzona Skóra twierdzi, że Wiewiórczej Łapie nic nie będzie i że Liściasta Łapa powinna zająć się ziołami. Zaprzecza także gdy jej uczennica pyta, czy obie pójdą na zgromadzenie.

Następnego dnia po raz kolejny popada ona w konflikt z Jeżynowym Pazurem, wyjątkowo kotem ucinającym sprzeczkę jest Ognista Gwiazda. Po otrzymaniu zimnego spojrzenia od swojego mentora, Wiewiórcza Łapa mamrocze przeprosiny. Ognista Gwiazda wysyła ich wszystkich na patrol. Uczennica łapie nornicę przy Słonecznych Skałach i za pozwoleniem Zakurzonej Skóry proponuje część zdobyczy Jeżynowemu Pazurowi. Po skończonym posiłku jej mentor pyta ją co czuje, jest usatysfakcjonowany jej odpowiedzią. Gdy Jeżynowy Pazur wyczuwa patrol Klanu Wiatru na terytorium Klanu Pioruna i zaczyna się krótka walka między nim a Wronią Łapą, Zakurzona Skóra powstrzymuje uczennicę przed atakiem. Zaraz po odejściu Klanu Wiatru, rozeźlona z powodu tego, że Jeżynowy Pazur miał rację, kotka odchodzi ze sztywno uniesionym ogonem.

Gdy nadchodzi bezksiężycowa noc i Jeżynowy Pazur wymyka się na spotkanie reszty kotów przepowiedni, nie widzi żadnego oprócz siebie. Po krótkim czekaniu kocur słyszy jak ktoś przemyka między gałęziami i wpada w osłupienie gdy ukazuje mu się Wiewiórcza Łapa. Uczennica wydaje się podekscytowana i przyznaje, że szła za nim cały czas. Po krótkiej wymianie zdań między dwójką nadchodzi Brunatna Skóra, na którą ruda kotka reaguje złowrogo. Podczas gdy pojawia się reszta kotów Wiewiórcza Łapa milczy, ale na wzmiankę o proroczym śnie odzywa się żądając wyjaśnienia. Po ujawnieniu przez wybrańców paru kolejnych informacji, kotka z jeszcze większym zapałem dopytuje o szczegóły. Gdy Burzowe Futro mówi, że nie powinno jej tu być, odparowuje mu argumentem iż on również nie dostał snu od Klanu Gwiazdy. Jeżynowy Pazur popiera jednak Burzowe Futro, mamrocząc, że on jej nie zapraszał. Kiedy Brunatna Skóra proponuje przegonienie uczennicy a Jeżynowy Pazur odrzuca jej pomysł, zaczyna ona czyścić futro zachowując zimną krew.

Po pojawieniu się Wroniej Łapy, wpycha się w jego konwersację z Pierzastym Ogonem. Stwierdza, iż jej zdaniem nie powinni od razu ufać jakimś snom. Popiera swoją ocenę sytuacji tym, że ostrzeżenie zostałoby zesłane do przywódców lub medyków gdyby było ważne. Od razu wdaje się w kłótnię z Wronią Łapą, z której wychodzi z godnością. Uczeń Klanu Wiatru atakuje ją w ramach pozbierania swojej dumy, ale unieszkodliwia go Jeżynowy Pazur. Wiewiórcza Łapa parska ze złością. Gdy Wronia Łapa niecierpliwi się czekaniem i odchodzi, rzuca mu cięty komentarz.

Jeżynowy Pazur mówi jej, że muszą porozmawiać i razem odchodzą na terytorium Klanu Pioruna. W bezpiecznej odległości zatrzymują się i uczennica mówi, że musi ją zabrać na kolejne spotkanie. Jeżynowy Pazur kategorycznie jej odmawia, na co oferuje mu ona pomoc. Gdy ciągle pozostaje nieugięty, kotka nalega i mówi, że wtedy nikomu nie powie. Po paru uderzeniach serca wojownik zgadza się, wiedząc, że może ona wpakować go w kłopoty po uszy.

Cytaty

Owszem, wielki wojowniku. Zrobię dokładnie tak, jak każesz. A kiedy wrócimy z pustymi łapami, może przyznasz, że miałam rację

—Wiewiórcza Łapa do Jeżynowego Pazura, "Północ", strona 29

Chciałabym, żeby gwiazdy nie wysłały mi tej wiadomości do przekazania, jednak to mój obowiązek. Wiewiórczy Locie, nigdy nie będziesz mieć w stanie posiadać własnych kociąt.

Żółty Kieł do Wiewiórczego Lotu, "Życzenie Liściastej Sadzawki"

Ciekawostki

  • Vicky mówi, że Wiewiórczy Lot nie powiedziała Jeżynowej Gwieździe o tym, że Lwi Płomień, Sójcze Pióro i Ostrokrzewowy Liść nie są ich kociętami, ponieważ chciała, żeby jej partner kochał je tak, jakby rzeczywiście nimi były.[15]
  • Jej przednia biała łapa, prawdopodobnie została odziedziczona po Biczu.
  • Ma krew Klanu Nieba przez Rudego Ogona[16] i krew kota domowego po Ognistej Gwieździe[17].
  • Wiewiórczy Lot nie została tymczasową partnerką Jesionowego Futra, aby Jeżynowa Gwiazda był zazdrosny.[18]
  • W niemieckiej wersji językowej nazywa się Wiewiórczy Ogon (Eichhornschweif).
  • Została nazwana Wiewiórką ze względu na jej puszysty, rudy ogon.
  • Urodziła się jako druga.[19]
  • Jej ulubionym jedzeniem jest wiewiórka.[20]
  • Zostało powiedziane, że Wiewiórczy Lot nie będzie mogła mieć kociąt[21]. Jak się później okazało, było to tylko kłamstwo stworzone przez Żółty Kieł, aby kotka zajęła się kociakami siostry.[22][10]
  • Kate zapytana o to, kogo by chciała na zastępcę, odpowiedziała, że kogokolwiek z wyjątkiem Wiewiórczego Lotu.[23]

Błędy

  • Zostało powiedziane iż odbyła czuwanie po ceremonii mianowania na wojownika, chociaż tak naprawdę nie odbywała czuwania.[24]
  • Została raz błędnie nazwa "Wiewiórczym Piórem" przez Tui.[25]
  • W "Burzy Jeżynowej Gwiazdy" powiedziała Jeżynowej Gwieździe, że była jego uczennicą[10], choć w rzeczywistości jej mentorem był Zakurzona Skóra.[7]
  • Została nazwana Wiewiórcza Łapa,[6] po mimo otrzymania swojego wojowniczego imienia.[6]
  • Została opisana z bursztynowymi oczami.[22]
  • Została opisana bez białej łapy.[26]
  • Została opisana jako kocur.[27]
  • Była opisana bez swojego puchatego ogona i została opisana z białym brzuchem.[28]
  • Została opisana jako blado-ruda z białą końcówką ogona.[29]
  • Błędnie ją nazwano o płomiennorudym kolorze futra.[6]
  • Błędnie powiedziano, że ma jasne podbrzusze.[30]
  • Na stronie 81 została błędnie nazwana Wiewiórczą Łapą.[31]

Ceremonie

Ceremonia Wojownika

Ognista Gwiazda: Ja, Ognista Gwiazda, przywódca Klanu Pioruna, wzywam naszych przodków, aby wejrzeli na tę uczennicę. Ciężko pracowała, by zrozumieć wasz szlachetny kodeks, polecam wam ją teraz jako wojowniczkę. Wiewiórcza Łapo, czy obiecujesz przestrzegać kodeksu wojownika, chronić swój klan i bronić go nawet za cenę życia?
Wiewiórcza Łapa: Tak.
Ognista Gwiazda: Zatem mocą Klanu Gwiazdy nadaję ci imię wojowniczki. Wiewiórcza Łapo, od tej pory będziesz znana jako Wiewiórczy Lot. Klan Gwiazdy uznaje twoją odwagę i determinację, a my witamy cię jako pełnoprawną wojowniczkę Klanu Pioruna.
Wszyscy: Wiewiórczy Lot! Wiewiórczy Lot!

—"Blask Gwiazd", strony 43-44

Ceremonia Zastępcy

Jeżynowa Gwiazda: Czy będziesz moją zastępczynią, Wiewiórczy Locie? Wszystko co robisz ma najlepsze powody. Teraz to rozumiem.

—"Ostatnia Nadzieja", strona 328

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Wyjawione w Zaginionych gwiazdach
  2. Wiewiórczy Lot była nieformalnym przywódcą, podczas gdy Jeżynowa Gwiazda był martwy przez ponad jedną noc.
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w Ostatniej nadziei
  4. 4,0 4,1 Wyjawione w Wyrzutku
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 Wyjawione we Wzroku
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 Wyjawione w Blasku gwiazd
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 7,5 7,6 Wyjawione w Północy
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 8,4 Wyjawione w Misji Ognistej Gwiazdy
  9. Wiewiórczy Lot spędziła czas w Klanie Gwiazdy, gdy jej ciało się goiło, po czym wróciła do Klanu Pioruna.
  10. 10,0 10,1 10,2 10,3 Wyjawione w Burzy Jeżynowej Gwiazdy
  11. 11,0 11,1 11,2 11,3 Wyjawione w Misji ucznia
  12. Wyjawione w Czwartym uczniu
  13. Wyjawione w Świcie
  14. Wyjawione w Zachodzie Słońca
  15. Wyjawione przez Vicky
  16. Wyjawione na 4 Czacie Erin Hunter
  17. Wyjawione w Ucieczce w dzicz
  18. Wyjawione na 2 Czacie Erin Hunter
  19. Wyjawione w Kotach Klanów
  20. Wyjawione w Długich cieniach
  21. Wyjawione na 4 Czacie Erin Hunter
  22. 22,0 22,1 Wyjawione w Życzeniu Liściastej Sadzawki
  23. Wyjawione na Blogu Kate
  24. Wyjawione w Kodeksie Klanów
  25. Wyjawione na 6 Czacie Erin Hunter
  26. Wyjawione w Klanie w Potrzebie
  27. Wyjawione w Rzece ognia
  28. Wyjawione w Ostatecznym przewodniku
  29. Wyjawione w Przygoda Szarej Pręgi
  30. Wyjawione w Nocnych szeptach
  31. Wyjawione we Zmierzchu

Koty Klanu Pioruna
Przywódca Jeżynowa Gwiazda
Zastępczyni Wiewiórczy Lot
Medycy Sójcze PióroOlchowe Serce
Wojownicy Ciernisty PazurBiałe SkrzydłoBrzozowy UpadekJagodowy NosMysi WąsMakowy MrózLwi PłomieńRozżarzone SerceRóżany PłatekTrzmiela PręgaKwiecisty UpadekBluszczowa SadzawkaWiśniowy UpadekKreci WąsLiliowe SerceZroszony NosBurzowa ChmuraPaprotkowa PieśńOstrokrzewowa KitaMiodowe FutroLiściasty CieńRosochata GałązkaPłetwiasty SkokOrle Skrzydło* • Śliwkowy KamieńMuszelkowe Futro* • Łodygowy LiśćTrzeszczący Ząb* • Muszy Wąs* • Plamiste Futro* • Zjeżony Mróz
Uczniowie Trzepocząca Łapa* • Kwiecista Łapa*
Karmicielki StokrotkaSzczawiowa PręgaRoziskrzona Skóra
Kociaki ZatoczekMirtka
Starszyzna Szara PręgaPaprociowe FutroObłoczny OgonJasne Serce