Warning.png

Wroni Mróz (ang. Crowfrost) – dawniej wojownik i zastępca w Klanie Cienia. Po śmierci trafił do Klanu Gwiazdy.

Wygląd

Wroni Mróz jest czarno-białym kocurem[3].

Charakter

Wroni Mróz osobowością nieco przypomina Tygrysią Gwiazdę. Jest dość surowy, rzadko kogokolwiek chwali, ma ostry język i silne poczucie godności, ale także przywiązania do Klanu Cienia. Czarno-biały kocur jest genialnym strategiem - potrafi dostrzec słabości wroga i później wykorzystać je przeciw niemu, a także stosować zmyślne pułapki. Mimo swojego oschłego charakteru, Wroni Mróz jest zdecydowanie dobrym kotem, zdolnym do okazywania uczuć bliskim mu kotom, co udowodnił, ratując z pułapki Rosochatą Łapę.

Historia

Wroni Mróz prowadzi patrol Klanu Cienia podczas patrolu spotyka koty z Klanu Pioruna które idą by powitać nowego przywódcę Klanu Cienia Jarzębinową Gwiazdę. Kocur nie widzi potrzeby by wrogi klan wchodził do ich obozu by powitać ich przywódcę, zamiast tego proponuje że ten sprowadzi swojego przywódcę na granicę ich klanów. W końcu zgodził się by zaprowadzić ich do swojego przywódcy. Kiedy Wroni Mróz wraz z resztą kotów przeszli przez gąszcz ostrokrzewu Jarzębinowa Gwiazda oznajmia mu że został nowym zastępcą Klanu Cienia.

Podczas walki z borsukami jeden z nich przyciska Wroniego Mroza do ziemi, pomaga mu Jarzębinowa Gwiazda, który zaatakował zwierzę. Później kocura asekuruje Pajęcza Noga.

Fabuła

Superedycje

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Podczas podróży do granicy Klanu Cienia, aby zabrać Frankiego i Jessy do obozu Klanu Pioruna, grupa kotów Klanu Pioruna zauważa patrol Klanu Cienia z prowadzącym ich Wronim Mrozem.

Kiedy Klan Pioruna udaje się na powitanie nowego przywódcy, Jarzębinową Gwiazdę, spotykają patrol z Wronim Mrozem, Tygrysim Sercem i Płonącym Futrem. Wroni Mróz uważa, że nie ma żadnej potrzeby, aby znajdowali się w ich obozie i proponuje sprowadzić Jarzębinową Gwiazdę do granicy, ale w końcu się zgadza na zaprowadzenie ich do obozu. Wroni Mróz wchodzi w gąszcz ostrokrzewu i przyprowadza Jarzębinową Gwiazdę do nich, który oznajmia, iż Wroni Mróz zostaje nowym zastępcą.

Walcząc z borsukami, Jeżynowa Gwiazda atakuje dzikie zwierzę, który uciska Wroniego Mroza. Zastępcę z Klanu Cienia asekuruje później Pajęcza Noga, który zabiera go choć, ledwo reaguje na bodźce. Przywódca Klanu Pioruna jest zaniepokojony Wronim Mrozem zastanawiając się, jak mógł znajdować się w pobliżu po bitwie.

Potęga trójki

Zaćmienie

Wroni Mróz nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniony w spisie klanów. Jest wojownikiem Klanu Cienia, który ma ucznia o imieniu Oliwkowa Łapa.

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Wroni Mróz nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniony w spisie klanów. Jego uczeń, Oliwkowa Łapa, jest teraz wojownikiem o imieniu Oliwkowy Nos.

Przemijające echa

Gdy patrol Klanu Pioruna napotyka na patrol Klanu Cienia, tuż przy granicy, Wroni Mróz natychmiast pyta co tutaj robią. Jego spojrzenie jest ostre i wyzywające, gdy obserwuje koty z Klanu Pioruna. Szara Pręga odpowiada, że sprawdzali zapach Klanu Cienia, po swojej stronie granicy. Wroni Mróz jeży się lekko i pyta, co wojownik ma przez to na myśli.

Podczas zgromadzenia dochodzi do ostrej dyskusji na temat granic, podczas której Wroni Mróz wtrąca z sykiem, że Klan Pioruna zawsze myśli, że całe jezioro należy tylko i wyłącznie do nich.

Emoji AshfurThinking.png

Szepty nocy

Gdy Klan Cienia omawia nowe taktyki walki, Wroni Mróz sugeruje, że w następnej bitwie, Klan Cienia może zatrzymać rezerwę swoich najsilniejszych wojowników i gdy wróg myśli, że wygrywa, Klan Cienia może wysłać kolejną falę, aby ich zaskoczyć.

Później, Wroni Mróz i Osmolone Futro czekają na rozkazy, aż Czarna Gwiazda wykrzykuje imię Wroniego Mroza. Wroni Mróz wyprostowuje się i pyta, co ma zrobić. Czarna Gwiazda każe mu skończyć organizowanie patroli myśliwskich, a ochocze oczy zwracają się do Wroniego Mroza po wskazówki.

Ostatnia nadzieja

Emoji AshfurThinking.png

Wizja cieni

Misja ucznia

Podczas zgromadzenia, Wroni Mróz siedzi obok pozostałych, trzech zastępców z pozostałych klanów.

Iglasta Łapa z Klanu Cienia, mówi Pszczelej Łapie, że Gładka Łapa usłyszała, jak Brunatna Skóra mówiła Wroniemu Mrozowi, że Klan Wiatru zawsze był słabeuszami.

Na sam koniec zgromadzenia medycy dzielą się przepowiednią, przekazaną im przez Ognistą Gwiazdę oraz Klan Gwiazdy. Gdy Sójcze Pióro mówi, że zmieni ona losy wszystkich klanów, Wroni Mróz jest wyraźnie zszokowany.

Piorun i cień

Emoji AshfurThinking.png

Najciemniejsza noc

Podczas spotkania medyków przy Księżycowej Sadzawce, w Klanie Gwiazdy widać Wroniego Mroza, z gładkim, lśniącym i zdrowym futrem.

Ciekawostki

  • Dopiero niedawno dotarła informacja, że Wroni Mróz jest w Klanie Gwiazdy.
  • Na Facebooku Kate zdradziła jego imiona ucznia i kociaka.

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Najciemniejszej nocy", strona 82 (angielskie wydanie)
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Burzy Jeżynowej Gwiazdy", strona 190 (angielskie wydanie)
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Wyjawione w "Zaćmieniu", spis klanów
  4. Wyjawione w "Szeptach nocy", strony 277-278 (angielskie wydanie)
  5. Wyjawione w "Piorunie i cieniu", strony 320-321 (angielskie wydanie)
  6. 6,0 6,1 Wyjawione w "Piorunie i cieniu", rozdział 22
  7. 7,0 7,1 7,2 Wyjawione w "Piorunie i cieniu", strona 143 (angielskie wydanie)
  8. Wyjawione w "Piorunie i cieniu", strona 334 (angielskie wydanie)