FANDOM

Może i jest uczniem, ale posiada w sobie odwagę i umiejętności, aby dorównać wielu wojownikom. Któregoś dnia zostanie świetnym przywódcą Klanu Wiatru.

Martwa Stopa o Wronim Piórze, Północ

Wronie Pióro (ang. Crowfeather) – obecny zastępca Klanu Wiatru. W drugiej serii cyklu Wojowników był jednym kotów wybranych przez Klan Gwiazdy do wypełnienia proroctwa. W większości książek występował jako postać drugoplanowa, wnosząca bardzo wiele do treści fabuły.

Syn Martwej Stopy i Jesionowej Stopy. Brat Orzełka, Pagórka oraz Puszka. Partner Nocnej Chmury z którą doczekał się syna, Bryzowej Skóry. Dawny partner Liściastej Sadzawki, z którą posiada trójkę kociąt - Ostrokrzewowy Liść, Sójcze Pióro i Lwi Płomień.

Po raz pierwszy pojawił się w "Północy", później jego postać została wymieniona w każdej, kolejnej książce serii. Doczekał się również własnej Super Edycji.

Wygląd

Wronie Pióro to mały, smukły, długonogi, szczupły, ciemnoszary kocur o gładkim, prawie czarny futrze. Ma niebieskie oczy i małą, zgrabną głowę.

Charakter

Historia

Wronią Łapę poznajemy, jako starszego ucznia, należącego do Klanu Wiatru. Wielokrotnie zostaje wspomniane, że już niebawem ma odbyć ceremonią mianowania na wojownika. Kocur zostaję wybrany przez Klan Gwiazdy, aby w podróży do miejsca, w którym tonie słońce reprezentował swój klan. Od samego początku wyprawy mocno okazywał swoje pesymistyczne podejście i brak wiary w jej powodzenie. Przed resztą wybranych kotów ukazał swoje najgorsze cechy: często wdawał się w kłótnie, a także sprzeciwiał się wydawanym przez Jeżynowego Pazura poleceniom. Mimo buntowniczego charakteru nigdy nie obawiał się chronić swoich towarzyszy przed jakimkolwiek zagrożeniem. Po pewnym czasie znalazł swoje miejsce w grupie i zaczął szanować je członków. Zaprzyjaźnił się z kotką z Klanu Rzeki, Pierzastym Ogonem. Ostatecznie ich relacja przerodziła się w coś znacznie większego. Para nie kryła się ze swoim uczuciem, co potęgowało napięcie w grupie. Inne koty obawiały się o ich lojalność do swoich klanów. Jednak nim ich podróż zdążyła dobiec końca, Pierzasty Ogon zginęła, po tym, jak wypełniła swoją przepowiednie, poświęcając swe życie dla ocalenia Plemienia Płynącej Wody. Jej śmierć załamała Wronią Łapę, który był jeszcze na tyle młody, że trudno było mu pogodzić się z odejściem ukochanej osoby.

Po powrocie do swojego klanu, Wronia Łapa starał się zrobić wszystko, aby pomóc jego osłabionym członkom. W krytycznym momencie był nawet jedynym kotem, który wychodził na polowania. Podczas podróży klanów do ich nowego domu, otrzymał swoje wojownicze imię, Wronie Pióro. Wbrew tradycji, wybrał je sobie sam, tym samym oddając hołd swojej zmarłej miłości.

Fabuła

Super Edycje

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Po walce z Ciemnym Lasem, Wronie Pióro otrzymuje uczennicę o imieniu Pierzasta Łapa. Podczas Zgromadzenia, Wronie Pióro jest jednym z kotów, które denerwują się ze względu na Czarną Gwiazdę z Klanu Cienia, kiedy ten decyduje się wymienić imiona zmarłych z wszystkich klanów. Ciemnoszary kocur chce wiedzieć, dlaczego tylko Czarna Gwiazda ma szansę przemówić, kiedy wściekły Klan Wiatru nie może uhonorować swoich zmarłych własnymi słowami.

Jeżynowa Gwiazda zauważa Wronie Pióro na patrolu z Zajęczym Skokiem, Wrzosowym Ogonem, oraz uczniem biało-brązowego kocura, Lekką Łapą. Zauważa, że koty Klanu Wiatru przekraczają granicę, z myślą, że chcą oni zatrzymać świeżą wodę dla siebie.

Wronie Pióro jest później liderem innego patrolu, który tym razem Jeżynowa Gwiazda zatrzymuje. Do tego patrolu należy uczennica Wroniego Pióra, Pierzasta Łapa, Janowcowa Skóra i Janowcowy Ogon. Kiedy są oni powitani przez Jeżynową Gwiazdę, Wronie Pióro jest nieprzyjemnie nastawiony do tego spotkania, lecz przywódca Klanu Pioruna tak czy siak pyta się, jak ich Klan ma się z pożywieniem. Ciemno-szary kocur odpowiada mu, że ma się nie lepiej, bo go o to zapytał. Mówi mu, że Klan Wiatru nie przekroczył granic. Śmieje się z Jeżynowej Gwiazdy, gdy ten zdecydował się włączyć koty domowe do ich patrolów, po czym reszta kotów z patrolu Wroniego Pióra dołącza się do niego, mówiąc, że pewnie muszą tęsknić za Ognistą Gwiazdą.

Nowa Przepowiednia

Północ

Wronia Łapa zostaje przedstawiony w Spisie Klanów jako uczeń należący do Klanu Wiatru. Jego mentorem jest Błotnisty Pazur.

Zostaje wybrany przez Martwą Stopę, aby wraz z innymi, wspomnianymi w proroctwie kotami wyruszył w podróż, do miejsca, gdzie tonie słońce. Inne koty z Klanu Gwiazdy krytykują wybór byłego zastępcy, głównie dlatego, że Wronia Łapa jest uczniem. Martwa Stopa kłóci się z nimi, mówiąc, że młody kocur mógłby w przyszłości zostać świetnym przywódcą. Błękitna Gwiazda odpowiada mu, że przyszłość to nie teraźniejszość. Mimo to, Martwa Stopa nie zmienia swojego zdania i wybiera Wronią Łapę.

Podczas patrolu Jeżynowy Pazur zauważa koty z Klanu Wiatru, kradnące zdobycz należącą do Klanu Pioruna. Wroniej Łapie udaję się złapać nornicę, jednak ostatecznie zostaje zatrzymany przez patrol Klanu Pioruna. Jeżynowy Pazur ze złością oskarża przyłapanych wojowników o kradzież. Jego słowa sprawiają, że Wronia Łapa z wściekłości traci panowanie nad sobą i między kocurami dochodzi do konfrontacji. Pojedynczemu Wąsowi udaje się zapobiec większemu rozlewowi krwi. Wronia Łapa wraca do swojego mentora, Błotnistego Pazura, który do końca nie skomentował zaistniałej sytuacji. Ostatecznie Jeżynowy Pazur dostrzega okropnie wychudzone sylwetki kotów wrogiego klanu oraz rysujące się pod ich skórą żebra, przez co pozwala im odejść bez walki.

Wronia Łapa pojawia się na spotkaniu przy Czterech Drzewach, na którym miały się zebrać wszystkie wybrane koty. Uczeń jest wrogo nastawiony do kotów należących do innych klanów. Zwraca się do nich opryskliwie, a po krótkiej wymianie zdań z Wiewiórczą Łapę, prawie ją atakuje. Zostaje jednak powstrzymany przez Jeżynowego Pazura. Wojownik Klanu Pioruna nie może uwierzyć, że kocur, z którym wdał się w bójkę należy do grona wybrańców. Po tym jak Klan Gwiazdy nie przekazuje im żadnego znaku, podirytowany Wronia Łapa postanawia wrócić do swojego klanu.

Reszta wybranych kotów postanawia wyruszyć na wyprawę, mimo, że nie otrzymali obiecanego znaku. Wronia Łapa jako jedyny z nich jest ku temu przeciwny. Pierzasty Ogon nie dopuszcza do siebie wersji, w której wyruszyli by bez niego i ostatecznie udaje jej się namówić opryskliwego ucznia.

Podczas swojej podróży koty wchodzą na teren dwunożnych, gdzie wraz z Burzowym Futrem, Wronia Łapa zastaje otoczony przez parę ogromnych parę domowych kotów. Uczniowi udaję się uciec pod żywopłot, tym samym zostawiając Burzowe Futro.

Wronia Łapa jest dość marudny oraz gadatliwy, zwłaszcza kiedy wyznaczone koty podążają za Pięknisiem, starym samotnikiem, w Miejscu Dwunożnych. Bez przerwy się z nim kłóci o to, czy wie gdzie ich prowadzi czy nie. Wronia Łapa szybko się prowokuje i nie robi tego, o co prosi go Jeżynowy Pazur. Jedynym kotem który jest w stanie go uspokoić jest Pierzasty Ogon. Wronia Łapa jest ostatnim kotem z grupy który dostaje znak poprzez słoną wodę w oczku wodnym, gdzie koty łowią ryby. Uczeń nie ma dobrych relacji z Jeżynowym Pazurem, nawet gdy ten prawie tonie. Na początku nie ufa Północy, lecz jest oszołomiony jej nowościami o Dwunożnych niszczących las aby zbudować nową Drogę Grzmotu.

Wschód księżyca

W trakcie trwania akcji tej książki, Wronia Łapa zaczyna wykazywać sympatię do Pierzastego Ogona, z wzajemnością ze strony wojowniczki.

Po wysłuchaniu przepowiedni Północy, wojownicy postanawiają zostać na kilka dni w jej norze, aby rana Brunatnej Skóry mogła do końca się wyleczyć.Podczas polowania Wronia Łapa zauważa królika i rzuca się za nim w pogoń. Jeżynowy Pazur krzyczy za uczniem, zły, za jego odłączanie się od grupy. Jednak, kiedy złapana zdobycz wzrostem okazuje się dorównywać Wroniej Łapie, Jeżynowy Pazur postanawia go przeprosić. Przed zapadnięciem zmroku, grupa wraca do nory borsuczycy. Wronia Łapa dzieli się upolowaną wiewiórką z Pierzastym Ogonem. Następnego dnia lisy napadają na koty. W trakcie ich ataku Wronia Łapa stara się chronić Pierzasty Ogon i zaciekłością wygania intruzów. W trakcie pobytu grupy w norze Północy, Wroniej Łapie nie udaje się jej zaufać. Nie wierzy w mądrości starej borsuczycy i kwestionuje jej słowa. Jeżynowy Pazur decyduje się wrócić z powrotem do klanów i pyta Północy, którą drogą powinni pójść. Wronia Łapa nie zgadza się wracać tą samą drogą, przez Miejsce Dwunożnych i oświadcza, że wolałby iść przez góry.

Świt

Wronia Łapa wraca wraz z jego przyjaciółmi z podróży. Ciemnoszary kocur nabiera prędkości, pędząc wzdłuż zbocza na jego terytorium. Gdy on i jego przyjaciele stanęli na krawędzi terytorium Klanu Wiatru, uczeń powiedział, że nie byliby w stanie zajść tak daleko, gdyby nie Pierzasty Ogon, na co jego pobratymiec z podróży Burzowe Futro zgodził się z nim, mówiąc, że oddała życie by ich uratować. Gdy Brunatna Skóra ostrożnie powiedziała, że takie było jej przeznaczenie, Wronia Łapa warczy, iż miała ona dokończyć podróż z nimi, ponieważ wybrał ją Klan Gwiazdy by wysłuchała, co ma im do powiedzenia Północ, i że nie powinna umierać z powodu przepowiedni jakiegoś klanu. Wtem Burzowe Futro przypomniał mu, że odwaga i poświęcenie są częścią kodeksu wojownika, i czy wolałby, by dokonała innego wyboru, lecz Wronia Łapa bez słowa wpatrywał się w kołyszące się krzewy.

Potem, gdy Wiewiórcza Łapa ich pogania, uczeń przebiega obok niej i rusza w stronę pasa krzewów, gdzie znika na króliczej ścieżce, wraz z podążającą za nim Brunatną Skórą. Po krótkiej konsultacji pomiędzy Wiewiórczą Łapą a Jeżynowym Pazurem cała trójka, która pozostała z tyłu podąża za Wronią Łapą i Brunatną Skórą.

Gdy Jeżynowy Pazur woła, że czuje zapach wojowników Klan Wiatru, Wiewiórcza Łapa odpowiada mu, ze muszą dogonić Wronią Łapę i Brunatną Skórę. Potem, Wiewiórcza Łapa wyskakuje z krzewów na małego ucznia Klanu Wiatru, a ten odpowiada, że czuł zapach intruzów, lecz Wronia Łapa i Brunatna Skóra spojrzeli na niego spokojnie. Ciemnoszary kocur pyta się małego ucznia, czy go pamięta, a ten tylko przechyla głowę i smakuje powietrza. Wronia Łapa pyta się znów swojego pobratymca z Klanu Wiatru, czemu ten nie przebywa w żłóbku, ponieważ nie wiedział, że teraz jest uczniem. Kocur rzuca, że jest już uczniem o imieniu Sowia Łapa, na co niedowierzanie Wronia Łapa odpowiada, że nie może nim zostać, ponieważ jest za młody. Na to młody uczeń odpala, że on na pewno nie jest Wronią Łapą, ponieważ on uciekł, po czym obwąchuje bok Wroniej Łapy i uznaje, ze dziwnie pachnie.

Blask gwiazd

Zmierzch

Wronie Pióro jest jednym z kotów wchodzących w skład patrolu, który spotyka koty Klanu Pioruna na terytorium Klanu Wiatru. Wiewiórczy Lot przyjaźnie wita się z Wronim Piórem oraz komplementuje jego zdobycz, na co wojownik reaguje lekkim skinięciem głowy.

Tymczasem w obozie Klanu Pioruna, młoda medyczka, Liściasta Sadzawka śni o Wronim Piórze i o tym, jak kocur uratował ją przed upadkiem z urwiska. Kotka niekontrolowanie wymawia przez sen jego imię. Kiedy budzi się ze snu, jej mentorka, Rozżarzona Skóra dopytuje się o kim mówiła przez sen. Zawstydzona Liściasta Sadzawka kręci głową, na co Rozżarzona Skóra pyta się, czy wszytko z nią w porządku. Liściasta Sadzawka zapewnia ją, że nic jej nie jest, dodając w myślach, że wszystko byłoby w porządku, gdyby Wronie Pióro ją kochał. Kotka pragnie zwierzyć się ze swoich uczuć mentorce, jednak zdaje sobie sprawę, że będąc medyczką, nigdy nie może wyjawić co czuje do wojownika Klanu Wiatru.

Kiedy patrol Klanu Pioruna wraca do obozu, Liściasta Sadzawka zastanawia się, czy podczas swojej wyprawy widzieli Wronie Pióro. Medyczka podchodzi do swojej siostry, Wiewiórczego Lotu, która była częścią patrolu, chcąc zapytać ją o to, jednak siostra nie zwraca na nią uwagi, będąc zbyt zajęta rozmową z Ognistą Gwiazdą.

Liściasta Sadzawka ma kolejny sen, w którym widzi Wronie Pióro, kręcącego się blisko strumienia. Krople wody spadają z jego futra, a on wyciąga łapę, aby dotknąć jej futra. Cała ta sytuacja pokazuje, jak bardzo Liściasta Sadzawka jest nim zauroczona.

Młoda medyczka wychodzi z obozu, pod pretekstem znalezienia ziół, w kierunku granicy z Klanem Wiatru, w miejscu, w którym podczas snu widziała Wronie Pióro, mając nadzieję, że uda jej się znowu go zobaczyć. Kotka jest rozczarowana, kiedy go tam nie znajduje. Dodatkowo zaczynają dręczyć ją myśli o tym, że będąc medykiem nie może się zakochać. Również nie może pogodzić się z faktem, że jej związek z Wronim Piórem, nigdy nie będzie mógł poznać światła dziennego, zdaje sobie sprawę jak bardzo tęskni za kocurem. Chwile później stara się zatuszować te myśli wypełnianiem swych obowiązków oraz postawionym sobie wprost faktem, że nie jest jej potrzebne wchodzić w zakazany związek.

Kiedy Wiewiórczy Lot zostaje zaatakowana przez lisa na granicy z Klanem Wiatru, Liściasta Sadzawka opatruje jej rany. Medyczka dyskretnie podpytuje siostrę, czy widziała jakichś wojowników Klanu Wiatru, takich ja np. Wronie Pióro. Wiewiórczy Lot odpowiada, że nie, dopytując, dlaczego Liściasta Sadzawka pomyślała akurat o nim. Speszona medyczka improwizuje, mówiąc, że wymieniał go, ponieważ jest przyjacielem Wiewiórczego Lotu. Ruda kotka odpowiada, że nie wie czy te relacje można nazwać przyjaźnią, ponieważ kocur, raczej izoluje się od innych kotów, od czasu tragicznej śmierci Pierzastego Ogona.

Patrol Klanu Pioruna, w którego skład wchodzą Ognista Gwiazda i Wiewiórczy Lot odwiedza Pojedynczą Gwiazdę na jego terenie. Wronie Pióro zauważa Wiewiórczy Lot i próbuje z nią porozmawiać, jednak kotka zostaje przywołana przez Ognistą Gwiazdę. Wojowniczka pyta, czy ta rozmowa może poczekać do następnego zgromadzenia, na co zdegustowany Wronie Pióro odpowiada, że nie ma wyboru.

Kiedy Klan Wiatru idzie na zgromadzenie, Wronie Pióra jest pierwszym kotem, który wskakuje na kłodę, prowadzącą na wyspę, inne koty z jego klanu zachowują ostrożność i z początku boją się przejść na drugą stronę. Liściasta Sadzawka go zauważa, jednak nim zdążą się spotkać, zostaje odciągnięta przez Rozżarzoną Skórę. Kotka przypuszcza, że mentorka robi to celowa. Wronie Pióro siedzi z boku, spoglądając na nią z udręką w oczach.

Później Wronie Pióro i Liściasta Sadzawka kilkukrotnie spotykają się w tajemnicy. Wojownik przekonuje kotkę, aby opuścić klany, ponieważ nie widzi innego sposobu, aby mogli być razem. Liściasta Sadzawka zgadza się, jednak, kiedy mają uciec, zostają nakryci przez Rozżarzoną Skórę. Wronie Pióro odchodzi, później Liściasta Sadzawka znajduje go przy wejściu do Księżycowej Sadzawki. Opuszczają tereny klanów, uciekając za wzgórza, za terytorium Klanu Wiatru. Spędzają tam noc, jednak rano spotykają Północ, która mówi im o zamiarach swoich krewnych, którzy planują zaatakować Klan Pioruna w zemście za wypędzenie ze swojego dawnego terytorium. Para zgadza się wrócić, ponieważ nie chcą pozwolić, aby Klan Pioruna został rozdarty na strzępy. Wronie Pióro mówi Liściastej Sadzawce, że zdaje sobie sprawę z jej oddania klanowi, ale mimo to wciąż ją kocha. Wraca razem z nią do obozu i pomaga walczyć z borsukami.

Zachód słońca

Ciekawostki

  • Podczas Erin Hunter Chat, stwierdzono, że ojcem Wroniego Pióro mógłby być Martwa Stopa, później zostało to potwierdzone.
  • Na swoim blogu Kate wspomina, że Wronie Pióro nie kochał już nikogo po śmierci Pierzastego Ogona. Wierzy, że próbował znaleźć miłość u Liściastej Sadzawki, ale "Jego zaschnięte, stare serce nigdy na nowo się nie zagoiło".
  • Kate Cary stwierdziła, że w Klanie Gwiazdy, Wronie Pióro wybierze Pierzasty Ogon, a nie Liściastą Sadzawkę, twierdząc, że "pierwsza miłość zawsze zwycięża".
  • Vicky potwierdziła, że nawet gdyby Pierzasty Ogon przeżyła, jej związek z Wronim Piórem nie przetrwałby długo. Była od niego o wiele starsza, a on sam nie miałby dużo czasu aby rozwinąć swojej własnej osobowości.
  • Vicky mówi, że jego serce zawsze należało do Liściastej Sadzawki i w Klanie Gwiazdy będzie żyć wiecznie szczęśliwy razem z nią.
  • Nocna Chmura nigdy nie była prawdziwą miłością Wroniego Pióra. Kocur dba o nią, jednak nie tak bardzo jak dbał o Liściastą Sadzawkę. W Ostatecznym Przewodniku stwierdzono, że nie lubił Nocnej Chmury i w ogóle o nią nie dbał. Sama Nocna Chmura mówi, że i ona nie przepada za nim, jednak pomyślała, że mógłby ją pokochać ze względu na ich kocięta. Bała się również, że nigdy nie będzie posiadała kociaków, o których marzyła.
  • Vicky powiedziała, że rozważane było napisanie Super Edycji o Wronim Piórze, ale ostatecznie zespół stwierdził, że jest on już zbyt rozwiniętą postacią.
    • Mimo wcześniejszych uprzedzeń Vicky, jednak zdecydowano się na wydanie jego Super Edycji - Próba Wroniego Pióra.
  • Vicky sądzi, że gdyby sam nie nadał sobie imienia wojownika, Wysoka Gwiazda nazwałby go Wroni Pazur, z powodu jego szorstkiego charakteru.

Ceremonie

Ceremonia wojownika

Wysoka Gwiazda: Wronia Łapa służył swojemu klanowi z odwagą i lojalnością. Powinien już dawno otrzymać swoje imię wojownika, jednak tragedie minionych księżyców temu zapobiegły. Tej nocy, jeśli tylko Bard pozwoli mi przeprowadzić ceremonię na terytorium swojego plemienia, chciałbym uhonorować ogromne umiejętności i odwagę Wroniej Łapy, nadając mu imię wojownika.
Wronia Łapa: Wysoka Gwiazdo, mogę o coś prosić?
Chciałbym sam wybrać swoje wojownicze imię. Jeżeli w niczym to nie przeszkadza, chciałbym być znany jako Wronie Pióro. Chciałbym zachować przy życiu pamięć o... o kocie, który nie wrócił z pierwszej podróży.
Wysoka Gwiazda: To szlachetna prośba. Dobrze. Nadaję ci imię Wronie Pióro. Niech Klan Gwiazdy cię ochroni i zaakceptuje jako wojownika Klanu Wiatru zarówno w życiu, jak i po śmierci.

Świt, str.316

Ceremonia zastępcy

Zajęcza Gwiazda: Klanie Wiatru! Muszę wam coś ogłosić! Wronie Pióro, po poważnym przemyśleniu, zdecydowałem się mianować cię moim nowym zastępcą. Czy zgodzisz się ze mną?
Wronie Pióro: Bryzowa Skóro... Synu, ja...
Zajęcza Gwiazda: Wronie Pióro? Jak brzmi twoja odpowiedź?
Wronie Pióro: To będzie dla mnie zaszczyt, Zajęcza Gwiazdo.
Zajęcza Gwiazda: Niech wszystkie koty, dojrzałe na tyle, aby polować zbiorą się pod Wysoką Skałą na zabranie klanu!
Zajęcza Gwiazda: Wypowiem te słowa przed Klanem Gwiazdy.

Próba Wroniego Pióra

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki