FANDOM

Wrzosowa Gwiazda (ang. Heatherstar) – szlachetna, mądra przywódczyni Klanu Wiatru rządząca przed Wysoką Gwiazdą, któremu po odejściu do gwiezdnych przodków dała jedno życie.

Wygląd

Wrzosowa Gwiazda jest małą[6], szaro-liliową[7] kotką o jasno niebieskich oczach[2] i gładkiej[1], grubej sierści[8].

Fabuła

Super Edycje

Zemsta Wysokiej Gwiazdy

Kocica po raz pierwszy występuje w prologu, gdzie odbywa się jej ceremonia przywódcy. Swoje ósme życie otrzymuje od Drozdowej Skóry i daje jej to wystarczająco dużo odwagi, aby podążać za instynktami. Podczas dostawania życia jęczy i Jastrzębie Serce pyta się jej, czy wszystko w porządku. Liliowa kotka odpowiada, że jest dobrze. Wtem podchodzi następny kot - Stokrotkowy Ogon - karmicielka, która nie zgodziła się, aby w walce z Klanem Cienia uczestniczyły jej kocięta, przez co w późniejszym czasie do kodeksu wojownika została dodana część mówiąca o tym, że kocięta, które nie ukończyły 6 księżyców nie mogą być uczniami. Zanim zanika wraz z resztą Klanu Gwiazdy, obdarowuje ją dziewiątym życiem, które daje jej siłę równie mocną, co matczyna miłość.

Jednakże Wrzosowa Gwiazda postanawia pozostać przy swoich gwiezdnych przodkach trochę dłużej i wkrótce podchodzi do niej nieznany kot. Pyta się, czemu przywódczyni jeszcze zostaje w Klanie Gwiazdy, na co liliowa kotka odpowiada, że chce nawdychać się jeszcze zapachu przodków. Drugi kot przedstawia się jako Ćmi Lot, a Wrzosowej Gwieździe przypomina się, że była to medyczka Klanu Wiatru, która odkryła Księżycowy Kamień. Biała kotka mówi, że obserwowała jej ceremonię i teraz ma dla niej ostrzeżenie - ma nie wymagać od Klanu lojalności, przez co niebieskooka kocica jest szczerze zdziwiona. Kłóci się z Ćmim Lotem na temat lojalności jej Klanu i o tym, że to ona będzie o niej decydować. Ćmi Lot zmienia swój ton, przekazując dalszą część ostrzeżenia, które mówi o wojowniku Klanu Wiatru, który będzie zagubiony i Wrzosowa Gwiazda będzie musiała dać mu odejść, nawet jeśli ma obawy, że nigdy nie powróci, ponieważ to jedyny sposób w który może odkryć, gdzie przynależy jego serce. Przywódczyni zrozumiała słowa dawnej medyczki dopiero gdy Wysoki Ogon poprosił o przyzwolenie do opuszczenia, aby pomścić śmierć swojego ojca oraz odkryć, co znajduje się za terenami Klanów.

Wrzosowa Gwiazda jest później widziana w niecce przeznaczonej do spotkań wraz z Jastrzębim Sercem i Trzcinowym Piórem. Kiedy przybywa Wysoki, medyk mamrocze, że ich najmłodsze kocię znowu eksploruje i ostrzega go, żeby pozostał pod ukryciem, bo inaczej może sprowadzić myszołowy na ich obóz. Gdy kociak pyta się o drapieżniki, Jastrzębie Serce odpowiada mu, że ich ulubionym pożywieniem są właśnie kociaki i polują z Wysokich Kamieni. Trzcinowe Pióro wcina się, mówiąc, żeby nie straszył czarno-białego kociaka, po czym pyta Ryjówkę, co już pokazywał Wysokiemu. Drugi kociak odpowiada, że pokazywał mu już Łowieckie Skały. Liderka ostrzega ich, że są one strasznie zimne, a medyk dopowiada, żeby potem nie przychodzili do niego z płaczem, jeśli zwichną łapę. Wrzosowa Gwiazda mówi zastępcy i medykowi, żeby przyszli z nią porozmawiać do jej legowiska.

Tajemnica Żółtego Kła

Postrzępiona Skóra wspomina, że Wrzosowa Gwiazda złośliwie posądziła Klan Cienia o wchodzenie na tereny jej klanu. Na następnym zebraniu, gdy Wrzosowa Gwiazda przemawia z Wysokiego Głazu, Żółty Kieł czuje mocny ból w brzuchu. Kilkanaście księżyców później, na kolejnym zebraniu, Złamana Łapa atakuje dwóch uczniów Klanu Wiatru. Zawstydzony Cedrowa Gwiazda szybko interweniuje, jednak kocica jedynie zwiesza swoją głowę i mówi, że nikt nie powinien go o to obwiniać, jednak powinien nauczyć swoich uczniów o zwyczajach podczas pełnego księżyca.

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Przywódczyni jest wspomniana przez Krzywą Łapę, gdy ten pyta się Błękitnej Łapy, gdzie podziewa się Wrzosowa Gwiazda. Gdy przybywa, mówi wszystkim, że Klan Wiatru w końcu odnowił swoje zapasy ziół i starsi oraz kocięta również czują się lepiej po ataku Klanu Pioruna. Słoneczny Zmierzch warczy na nią, że Klan Pioruna bił się tylko z wojownikami. Wrzosowa Gwiazda poprawia się, mówiąc, że czują się lepiej po szoku, który przeżywali oglądając, jak ich rodziny są brutalnie atakowane.

Na następnym zgromadzeniu, gdy Klan Rzeki i Klan Pioruna walczą ze sobą słownie, kotka przerywa im, powstrzymując potyczkę przed pogorszeniem się. Kilka księżyców później, na kolejnym zgromadzeniu, wraz z innymi przywódcami życzy wszystkiego dobrego Żółtemu Kłowi z powodu zostania uczennicą medyka.

Wrzosowa Gwiazda traci swoje ostatnie życie z nieznanych przyczyn pod koniec książki. Jej dotychczasowy zastępca przejmuje jej stanowisko, stając się Wysoką Gwiazdą.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Przywódczyni jest wspomniana przez Błękitną Łapę, gdy uczennica przypomina sobie, jak Sosnowa Gwiazda patrzył na wściekłą kotkę z Klanu Wiatru po ataku na jej Klan. Później Błękitna Łapa zauważa iż liliowa kotka kłamie mówiąc że koty z Klanu Wiatru mają zwierzyny pod dostatkiem, chociaż że były wychudzone.

Ciekawostki

  • Vicky uważa, że wojownicze imię Wrzosowej Gwiazdy to Wrzosowy Krok, ponieważ była tak lekka, że mogła chodzić po chrupiącym wrzosie bez wydawania dźwięku.[9]

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Wyjawione w "Zemście Wysokiej Gwiazdy", strona 498
  2. 2,0 2,1 2,2 Wyjawione w "Obietnicy Krzywej Gwiazdy", lista kotów
  3. Wyjawione w "Zemście Wysokiej Gwiazdy", strona 11
  5. Wyjawione w "Ucieczce w dzicz" [Potrzebna strona]
  6. Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy" [Potrzebna strona]
  9. Wyjawione na Facebook'u Vicky