Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Każdy przywódca napotyka trudne wybory. A twój będzie najtrudniejszy.

Piorunowa Gwiazda do Sosnowej Gwiazdy, Wybór Sosnowej Gwiazdy, rozdział 8

Wybór Sosnowej Gwiazdy (ang. Pinestar's Choice) — jest jedenastą książką z serii noweli. Pośrodku angielskiej okładki znajduje się Sosnowa Gwiazda.

Opis

Odkryj, co doprowadziło Sosnową Gwiazdę, niegdyś przywódcę Klanu Pioruna, do porzucenia Kodeksu Wojownika, zdradzenia swoich pobratymców i zostania kotem domowym.

Streszczenie

Mglista Skóra pokazuje jej uczniowi, Sosnowej Łapie, terytoria siedlisk Dwunożnych. Kotka pokazuje mu ogrodzenie, a kocur pyta czy Dwunożni budują płoty by odgrodzić się od leśnych kotów. Mglista Skóra odpowiada że nie, lecz muszą uważać to za granicę. Sosnowa Łapa wchodzi na ogrodzenie, i zauważa pieszczocha gapiącego się na niego z drugiej strony płotu. Mglista Skóra wskakuje na ogrodzenie i przepędza pieszczocha strasząc go, i mówi swojemu uczniowi że zobaczy takich kotów więcej, jednego dnia. koty podchodzą do Drogi Grzmotu i słyszą krzyk Dwunożnego, a niedaleko pomarańczowe światła. Mglista Skóra mówi że będą musieli ominąć Dwunożnych, i popycha swojego ucznia by szedł przodem, w drodze do obozu. Koty zatrzymują się przy rzece, więc Mglista Skóra może umyć swoje łapy, i później wrócić do kotliny. Sosnowa Łapa jest bardzo szczęśliwy i zostaje wyściskany przez Dębową Gwiazdę i Słodki Wrzos kiedy wszedł do obozu. On i jego mentorka tworzą plan na jutrzejszą sesję treningową razem z innymi uczniami.

Księżyc później, Sosnowa Łapa jest na patrolu łowieckim, gdy zauważa intruzów z Klanu Cienia. Ostrzega swój patrol, i dostaje polecenie by pobiec do obozu po posiłki. Jednak, uczeń postanawia zostać i wkrótce dwa patrole zaczynają walczyć. Klan Cienia zawraca, a wojownicy z Klanu Pioruna gonią ich aż do tunelu pod Drogą Grzmotu. Mglista Skóra i Łanie Pióro chwalą ucznia za jego waleczność, a Sosnowa Łapa czuje się dumny. Później, Sosnowa Łapa siedzi i słucha Pokrzywowej Bryzy, który opowiada mu historię Klonowego Cienia. Płowa Pieśń podchodzi do kotów, mówiąc że uczniowie muszą przyjść na patrol łowiecki razem z nim. Koty wychodzą z obozu i idą do poręby. Później, Sosnowa Łapa wyczuwa zapach, ale okazuje się że to był zapach lisa, który był bardzo blisko. Nagle, rudo-biała kotka zeskoczyła z płotu i przegoniła lisa, a w miedzy czasie, uczeń wskakuje na płot. Sosnowa Łapa jest zszokowany, a pieszczoszka mówi mu żeby był bardziej ostrożny i odchodzi. Kocur postanawia nikomu nie mówić co zaszło, ale za późno pomyślał i nie podziękował kotce.

Księżyce później Sosnowa Łapa siedzi w legowisku starszych i używa mysiej żółci, aby usunąć kleszcza Ziarnistej Skóry. Gdy odchodzi, Mamrocząca Stopa pędzi do obozu, przynosząc wieści o wścibskich pieszczochach. Zaczynają się spekulacje, więc Dębowa Gwiazda zezwala na nocny atak na Miejsce Dwunożnych, aby pokazać tym pieszczochom, by trzymały się z dala od terytorium Klanu Pioruna. Sosnowa Łapa i Mglista Skóra idą z patrolem, chociaż uczeń jest nieco niechętny. Łanie Pióro rozbija koty na grupy i zaczynają wydawać ostrzeżenia każdemu kotowi. Mglista Skóra i Sosnowa Łapa są razem, a wojowniczka każe swojemu uczniowi sprawdzić małą drewnianą szopę. Wchodzi tam, w pełni gotowy do ataku, ale znajduje tam pieszczocha, który uratował mu życie. Sosnowa Łapa zauważa, że ​​ma teraz kociaki i informuje ją o tym, co się dzieje. Kociaki pieszczoszki wyskakują i dziękują, a one z powrotem wślizgują się w cienie. Sosnowa Łapa ponownie dołącza do swojej mentorki i znajdują patrol, w którym Łanie Pióro ogłasza, że ​​jest to bardzo udana misja. Po powrocie do obozu Sosnowa Łapa otrzymuje swoje wojownicze imię Sosnowe Serce, ze względu na jego odwagę.

Sosnowe Serce jest teraz zastępcą i wraca ze swoim patrolem myśliwskim. Wspomina dawne księżyce głodowania, nieudany plan Gęsiego Pióra i wiele zgonów. Zastępca myśli, że teraz wszystko się polepszy i sprowadza wiewiórkę do legowiska Łaniej Gwiazdy. Kotka nie chce jej zjeść, ale Sosnowe Serce przekonuje ją, że każdy kot ma już dość. Zastępca opuszcza legowisko i przerywa sprzeczkę między dwoma uczniami, nakazując im wzięcie wolnego na resztę dnia. Sosnowe Serce znajduje Obłoczną Jagodę i pyta ją, jak się czuje Łania Gwiazda. Medyczka informuje go, że przywódczyni jest chora i może wkrótce stracić ostatnie życie. Jest zszokowany i wraca do jej legowiska. Łania Gwiazda porusza się, gdy Sosnowe Serce wchodzi i mówi jej, jak dobrze sobie radzą uczniowie. Kotka mówi, że jutro uczyni ich wojownikami i twierdzi, że cieszy się, że Sosnowe Serce będzie po niej przywódcą. Zastępca próbuje ją przekonać, że nic jej nie będzie, ale ostatecznie zgadza się, że zrobi wszystko, co w jego mocy, by chronić Klan Pioruna, a ich granice pojawiają się na nowo. Nagle Łania Gwiazda osuwa się w swoim gnieździe, ale Obłoczna Jagoda wchodzi i mówi, że wszystko w porządku. Medyczka mówi, że przywódczyni potrzebuje odpoczynku, więc Sosnowe Serce odchodzi.

Kilka dni później Sosnowe Serce wpatruje się w ciało Łaniej Gwiazdy, z Obłoczną Jagodą obok zgarbionej postaci. Zastępca uważa, że ​​przynajmniej była wystarczająco silna, by powitać nowych wojowników w Klanie Pioruna przed śmiercią. Sosnowe Serce odchodzi z Gęsim Piórem, aby pójść do Księżycowego Kamienia i odebrać swoje dziewięć żyć. Przybywają, a kocur budzi się w wizji z Łanią Gwiazdą i kilkoma innymi kotami Klanu Gwiazdy. Sosnowe Serce jeden po drugim otrzymuje życie od wielu swoich byłych członków klanu. Budzi się, mówiąc Gęsiemu Pióru, że jest teraz przywódcą Klanu Pioruna, ale nakrapiany kocur nie odpowiada i po prostu odchodzi.

Ćwierć księżyca później, Mamrocząca Stopa zostaje wybrany na zastępce, a przywódca jest zadowolony z swojej decyzji. Sosnowa Gwiazda rozmawia z Wiewiórczym Wąsem, i później wychodzi z obozu by pójść do siedliska Dwunożnych i zasypia niedaleko płotu. Zostaje on obudzony przez Kubę, a przywódca przypomina sobie że już raz się spotkali. Sosnowa Gwiazda opowiada mu o życiu w klanie, a Kuba o swojej matce, Crystal i swojemu rodzeństwu, Ferris i Whiskers. Sosnowa Gwiazda mówi mu o tym jak Crystal uratowała mu życie, a pieszczoch jest zaciekawiony. Kot domowy zostawia Sosnową Gwiazdę i wraca do legowiska Dwunożnego, a przywódca myśli że porozmawia jeszcze z Kubą, chociażby dla zabicia czasu.

Podczas bitwy Sosnowa Gwiazda walczy z wojownikiem Klanu Wiatru i rozgląda się po swoich walczących członkach klanu, żałując swojej decyzji o ataku. Widzi Kamienną Skórę i Księżycowy Kwiat wchodzących do legowiska medyka i przygotowuje się do wezwania odwrotu. Jastrzębie Serce zabija srebrną kotkę, a Sosnowa Gwiazda rozkazuje swoim wojownikom wycofać się. Opuszczają obóz Klanu Wiatru, a przywódca czuje się winny śmierci kotki. Po krótkim czasie Sosnowa Gwiazda i Kuba rozmawiają o ataku. Pieszczoch zapewnia go, że to nie jego wina, ponieważ ma ufać swojemu medykowi. Sosnowa Gwiazda zastanawia się, czy może zaufać Gęsiemu Pióru, ale odpręża się, gdy Kuba zaczyna ugniatać jego bok. Myśli o wszystkim, co powiedział Kubie i przypomina sobie ze rudy kocur pytał się wcześniej o wojownika Klanu Wiatru - o Wysokiego Ogona. Prowadzą małą rozmowę i wkrótce dołącza do nich Shanty. Kotka zaczyna mówić o Tyrze i jego zdenerwowaniu, podczas gdy Sosnowa Gwiazda się odpręża.

Małe Ucho i Sosnowa Gwiazda siedzą razem, a wojownik komentuje, że ostatnio często był z Lamparcią Stopą. Przywódca czuje się nieswojo i zamiast tego myśli o ostatnich bitwach, w wyniku których zostało mu tylko dwa życia. Małe Ucho odchodzi a Sosnowa Gwiazda zastanawia się, czy miałby kocięta z Lamparcią Stopą i czy byłby ich mentorem. Przywódca wymyka się z obozu, kierując się w stronę Miejsca Dwunożnych. Uświadamia sobie, że już go to nie przeraża, i czuje się całkiem swobodnie spacerując po okolicy. Sosnowa Gwiazda spotyka Shanty, która mówi mu, że Kuba jest dzisiaj z Pigwą, ale proponuje, że oprowadzi go po swoim legowisku.

Zgadza się, a później pozwala głaskać go Dwunożnym Shanty. Opowiada jej o życiu wojownika i pyta, jak może tak żyć. Shanty wyjaśnia, że ma honor i lojalność i ceni swoich Dwunożnych. Przeprasza za tak szybką ocenę i oboje zasypiają razem. Sosnowa Gwiazda spotyka Łanią Gwiazdę we śnie, a kotka jest zaniepokojona jego brakiem troski o Słoneczne Skały. Ujawnia mu, że Lamparcia Stopa spodziewa się jego kociąt, ale narodzi się kocur z mocą zniszczenia Klanu Pioruna i musi zostać wychowany, aby pokonać cień na jego przeznaczeniu. Sosnowa Gwiazda jest w szoku i budzi się, gdy Shanty nim potrząsa. Mówi jej, że musi iść, i pędzi z powrotem do obozu, zastanawiając się, jak chronić Klan Pioruna przed czymś, co pomógł stworzyć.

Sosnowa Gwiazda idzie do Miejsca Dwunożnych, myśląc o tym, jak Szanty przekonała go, by nie próbował zabierać Słonecznych Skał od Klanu Rzeki. Później, kiedy nadchodzą kociaki Lamparciej Stopy, mówi, że lepiej byłoby dla niego trzymać się z dala od żłobka. Dzień się przeciąga, a on nalega, aby każdy kot jadł i nie martwił się o narodziny kociąt. Dzięki temu rzuca mu groźne spojrzenie i wie, że jest zimny i obojętny, ale nie może pozbyć się ostrzeżenia Łaniej Gwiazdy. Błękitne Futro ogłasza, że urodziły się dwie kotki i kocur, a w brzuchu Sosnowej Gwiazdy gromadzą się przerażające potwory. Później tej nocy biegnie do Miejsca Dwunożnych. Sosnowa Gwiazda widzi Shanty z drugiej strony ulicy i opowiada jej o narodzinach jego kociąt, które z jękiem opadają na ziemię. Sapie i podskakuje w jego stronę, ale zbliża się potwór.

Sosnowa Gwiazda próbuje ją uratować, ale nie udaje mu się to i sam traci życie. Wraca do zdrowia, ale budzi się i znajduje martwą Shanty. Dwunożni Shanty wychodzą i opłakują ją, również z przywódcą klanu. Wędruje po lesie do świtu, myśląc o swojej przyjaciółce. Sosnowa Gwiazda wraca do obozu i odwiedza swoje kociaki. Lamparcia Stopa mówi, że czekała na niego całą noc, a kocur przeprasza za jego nieobecność. Mówi mu, że nazwała kocięta, a on wzdryga się, gdy karmicielka ujawnia imię jego syna jako Tygrysek. Odskakuje do tyłu, gdy kocur na niego patrzy, a Lamparcia Stopa mówi mu, aby był bardziej ostrożny, i nalega, aby modlił się do Klanu Gwiazdy, aby ich kocięta przeżyły.

Sosnowa Gwiazda ma koszmar jak siedzi w żłobku, i obserwuje jak Tygrysek rośnie, a krew zalewa łapy przywódcy. Głosy skandują, żeby zabił syna, ale on mówi, że tego nie zrobi. Sosnowa Gwiazda budzi się w swoim legowisku, a Gęsie Pióro przychodzi do niego, informując przywódcę o śmierci Słodkiej Łapy. Jest zszokowany, a medyk mówi mu, że jego sen ma znaczenie i że Klan Gwiazd dokładnie mu powiedział, co się dzieje. Wchodzi na polanę i rozmawia z Tygryskiem. Kociak pyta go, czy zagra z nim z kulką z mchu, ale on odmawia i wychodzi z obozu. Sosnowa Gwiazda idzie do legowiska Kuby, ale Tyr informuje go, że rudy kocur jest dziś z Pigwą. Kiedy zbliża się Dwunożny Kuby, przywódca pozwala się pogłaskać, a następnie zjada kulki karmy pieszczocha. Jednak Lwia Łapa przybywa, mówiąc przywódcy, że Klan Rzeki najeżdża i musi przybyć.

Sosnowa Gwiazda zamiera, myśli o bitwie przelatują mu przez głowę oraz ostrzeżenia zarówno Piorunowej Gwiazdy, jak i Łaniej Gwiazdy. Zastanawia się, czy jest jeszcze szansa, aby obrać inną ścieżkę, i mówi Lwiej Łapie, że nie przyjdzie. Uczeń jest zszokowany, ale Sosnowa Gwiazda wyjaśnia, że ​​Dwunożny go lubi i że jest zbyt zmęczony, aby dalej prowadzić klan. Prosi ucznia, aby powiedział Klanowi Pioruna, że ​​nie żyje, ale Lwia Łapa mówi, że nie. Lwia Łapa twierdzi, że może odejść, ale musi stawić temu czoła i powiedzieć klanowi. Uczeń ucieka, zostawiając swojego przywódcę z myślą o przyszłości. Później wchodzi do obozu, pytając, czy wygrał Klan Pioruna. Słoneczny Zmierzch mówi tak i pyta, gdzie był. Następnie Sosnowa Gwiazda zwraca się do Klanu, mówiąc, że odchodzi, aby zostać pieszczochem. To wprawia klan w szok, ale twierdzi, że Słoneczny Zmierzch będzie po nim dobrym przywódcą. Klan zaczyna się żegnać, a on idzie w kierunku wyjścia z obozu. Lamparcia Stopa pyta o ich kocięta, ale on mówi, że nic im nie będzie. Sosnowa Gwiazda zwraca się do Tygryska, miaucząc, że powinien urosnąć, by dobrze służyć swojemu klanowi, a następnie wychodzi przez tunel janowca.

Sosnowa Gwiazda idzie przez las do Miejsca Dwunożnych. Przeskakuje płot do ogrodu i myśli o swoim życiu. Kocur przekracza małą Drogę Grzmotu, myśląc o Shanty, która tam została zabita. Podchodzi do legowiska swojej przyjaciółki i słyszy, jak jej Dwunożni mówią cicho, ale patrzą na niego, gdy się zbliża. Dwunożny chce, aby brązowy kocur odszedł, a Sosnowa Gwiazda cofa się. Dwunożna rusza do przodu i pyta o coś rodziców. Potem mamrocze do niego, głaszcząc go. Zapraszają go do swojego gniazda, a on wchodzi z wahaniem. Pokazano mu miskę z jedzeniem, zabawki i łóżko Shanty, na którym się zwija. Sosnowa Gwiazda zjada kawałki mięsa, które mu dają, ale opuszcza gniazdo po posiłku. Spotyka Kubę i mówi mu, że opuścił Klan Pioruna. Rudy kocur jest pod wrażeniem, a dawny przywódca ujawnia, że od teraz chciałby nazywać się Sosna. Kuba wita Sosnę nowym imieniem, witając go w nowym domu.

Daty publikacji

  • Pinestar's Choice (EN), HarperCollins (e-book), 26 stycznia 2016
  • Legends of the Clans (EN), HarperCollins (w broszurowej oprawie) (wewnątrz), 26 stycznia 2016
  • Pinestar's Choice (EN), HarperCollins (w broszurowej oprawie; nowe wydanie), 10 kwietnia 2018

Ciekawostki

  • Vicky stwierdziła, że akcja rozgrywa się trzy lata po śmierci Klonowego Cienia.

Zobacz także

Galeria

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych

Advertisement